5.6 Πυλώνας: Εκπαίδευση – Θέματα που χρήζουν περαιτέρω συζήτησης αφού η υλοποίηση επίσης συνεπάγεται σημαντικούς οικονομικούς και ανθρώπινους πόρους
5.6.1 Ο θεσμός συνδετικού Λειτουργού Υποστηρικτικής Τεχνολογίας να διευρυνθεί και να δοθεί έμφαση στην εκπαίδευση εκπαιδευτικών και όλων των εμπλεκομένων καθώς και των μαθητών στη χρήση του, με συνεχιζόμενη παρακολούθηση από τον Λειτουργό για την αξιοποίηση των μέσων καθώς και την πρόοδο του παιδιού.
5.6.2 Περαιτέρω εξειδίκευση και εκπαίδευση του αρμόδιου προσωπικού στην πρόληψη και διαχείριση κρίσεων μέσω σταθερής και συνεχιζόμενης εκπαίδευσης και υποστήριξής επίσης από σταθερό πάροχο με τεχνογνωσία σε τέτοιου είδους υπηρεσίες από την Κύπρο ή το εξωτερικό. Επίσης θα πρέπει να διαμορφωθούν και οι κατάλληλες υλικοτεχνικές υποδομές για να μπορούν οι εκπαιδευτικοί και το υποστηρικτικό προσωπικό να διαχειρίζονται με ασφάλεια επίσης όποιες κρίσεις με βάση επίσης σύγχρονες πρακτικές και βέλτιστες μεθόδους με επιστημονική τεκμηρίωση.
5.6.3 Μελέτη από ΥΠΑΝ του τρόπου ενίσχυσης των ειδικών σχολείων με την ειδικότητα του Κλινικού Ψυχολόγου.
5.6.4 Μελέτη από ΥΠΑΝ για αναβάθμιση θεσμού σχολικών βοηθών / συνοδών.
5.6.5 Μελέτη από ΥΠΑΝ για δημιουργία ή/και διαμόρφωση νέων ειδικών σχολείων σύμφωνα με τα αιτήματα των οργανώσεων μελών επίσης Εθνικής Επιτροπής για τον Αυτισμό. Ο υπερπληθυσμός των υφιστάμενων ειδικών σχολείων θα πρέπει να μελετηθεί ώστε να επέλθουν οι απαραίτητες μεταρρυθμίσεις για την εύρυθμη λειτουργία επίσης.
5.6.6 Μελέτη από ΥΠΑΝ καλών πρακτικών από το πρόγραμμα ΔΡΑΣΕ που θα μπορούσαν να επεκταθούν και στη στήριξη των σχολικών μονάδων όπου φοιτούν παιδιά με ΔΑΦ επίσης πχ ο θεσμός του Βοηθού Δασκάλου.
5.6.7 Μελέτη από ΥΠΑΝ ενδεχόμενης συνεργασίας με Κέντρα Ημέρας που λειτουργούν Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις για την παροχή προγραμμάτων δια βίου μάθησης σε άτομα με ΔΑΦ.
5.6.8 Μελέτη από ΥΠΑΝ σε συνεργασία με Υπηρεσίες Κοινωνικής Ευημερίας για συνεργασία στη λειτουργία των Κέντρων Ημέρας και θεσμοθέτηση διασύνδεσης και ομαλής μετάβασης των ατόμων από το πλαίσιο επίσης εκπαίδευσης στο πλαίσιο επίσης δια βίου μάθησης και απασχόλησης.
5.6.9 Διερεύνηση από ΥΠΑΝ επίσης συμμετοχής φοιτητών με ΔΑΦ σε σχολές τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και των διευκολύνσεων και εύλογων προσαρμογών που επίσης παραχωρούνται.
5.6.10 Στα υφιστάμενα ειδικά σχολεία χρειάζεται να μελετηθεί ο τρόπος λειτουργίας τους και να υπάρξουν σημαντικές αλλαγές και βελτιώσεις στη δομή και στο πρόγραμμα εκπαίδευσης. Επίσης πρέπει να μελετηθεί η δυνατότητα να διαχωριστούν οι μαθητές των ειδικών σχολείων ανά ηλικιακές ομάδες, ώστε τα μικρά παιδιά από 3 έως 10 ετών να στεγάζονται σε διαφορετικά κτήρια από τα μεγαλύτερα.
Τέλος