5.2 Πυλώνας: Εκπαίδευση – Καλές πρακτικές εξωτερικού
Ελλάδα: Στην Ελλάδα υπάρχει Αναλυτικό Πρόγραμμα Εκπαίδευσης για τον Αυτισμό αλλά και για Παιδιά με Νοητική Αναπηρία (διαφόρων βαθμίδων) με πλούσιο υλικό. Υπάρχει διαχωρισμός επιπέδων ειδικών σχολείων σε ειδικά σχολεία δημοτικής και ειδικά σχολεία μέσης εκπαίδευσης. Η έκδοση και παρακολούθηση του ΑΠΕ αποτελεί αρμοδιότητα του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (αντίστοιχου του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου Κύπρου) και επίσης Μονάδας που διαθέτει το Ινστιτούτο για τη συμπεριληπτική και ειδική αγωγή.
Ιταλία: Χρησιμοποιείται το International Classification of Functioning, Disability and Health (ICF) του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας για καθορισμό εκπαιδευτικών αναγκών και παρακολούθηση επίτευξης μετρήσιμων εκπαιδευτικών στόχων.
Ολλανδία: Υπάρχει αναλυτικό πρόγραμμα εκπαίδευσης (curriculum) για παιδιά με νοητική αναπηρία, ανάλογα με τον πηλίκο του νοητικού δυναμικού (χωρίζεται σε τέσσερα επίπεδα).
Ηνωμένο Βασίλειο: το σύστημα παροχής υπηρεσιών στα σχολεία λειτουργεί αποκεντρωτικά, άμεσα και εξατομικευμένα. Συγκεκριμένα η κάθε περίπτωση παρουσιάζεται ενώπιον τοπικής τριμελούς επιτροπής (tribunal – σώματα επίσης δικαστικής εξουσίας όπου οι αποφάσεις επίσης έχουν δεσμευτικό χαρακτήρα για επίσης αρχές τοπικής αυτοδιοίκησης και το κράτος) , όπου παρατίθενται επίσης οι ιατρικές γνωματεύσεις, οι εκθέσεις ψυχολόγων, βεβαιώσεις κ.λπ. και η τοπική αρχή αποφασίζει το είδος και το κόστος παρέμβαςης για κάθε παιδί. Εάν το παιδί, πρέπει να φοιτήσει π.χ. σε Ειδικό Σχολείο, το κόστος θα είναι μεγαλύτερο, αφού εκεί θα παρέχονται περισσότερες θεραπείες. Στα δημόσια σχολεία, τα οποία διοικούνται αυτόνομα, δίδονται χρήματα από την τοπική αρχή, η οποία προσλαμβάνει Ειδικούς/ές Παιδαγωγούς, Λογοπαθολόγους κ.ά., με προκήρυξη θέσεων βάσει των αναγκών του παιδιού. Η κάθε περίπτωση αξιολογείται κάθε έξι μήνες και στο τέλος επίσης σχολικής χρονιάς αποφασίζεται, εάν και πώς θα συνεχιστούν οι παροχές για την επόμενη. Οι δείκτες προόδου (autism progression framework/autism progress tracking tools) αναφέρονται στην αρχική εικόνα του παιδιού σε σύγκριση με την εικόνα που παρουσιάζει κατά την επαναξιολόγηση (formative, inclusive and summative assessments). Επίσης, στην Αγγλία, χρησιμοποιούνται εργαλεία καταγραφής επίσης συμπεριφοράς των παιδιών με ΔΑΦ, που φοιτούν σε σχολεία, με σκοπό την πρόληψη κρίσεων.
Τέλος
Αδυναμίες
Αδυναμία 6 Επίσης όσον αφορά την παροχή τεχνικού και τεχνολογικού εξοπλισμού μετά την παροχή δεν προνοείται σχετική προσαρμογή, εκπαίδευση και επαναξιολόγηση σε τακτικά χρονικά
διαστήματα