2.2 Πυλώνας: Έρευνα και Γνώση – Αξιολόγηση υφιστάμενης κατάστασης
Δυνατά Στοιχεία
–Υπάρχει ερευνητική εργασία σε θέματα που αφορούν τη Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος, όπως και κλινική έρευνα – Υπάρχουν ήδη μελέτες και άρθρα δημοσιευμένα στην Κύπρο, όπως επίσης μελέτες που είναι σε εξέλιξη -Υπάρχουν βάσεις δεδομένων για τα παιδιά και ενήλικες με ΔΑΦ στην Κύπρο σε διάφορους κρατικούς και ιδιωτικούς φορείς – Υπάρχει εξειδικευμένο ακαδημαϊκό προσωπικό που συμμετέχει ενεργά σε διάφορα φόρα και ερευνητικά προγράμματα
|
Αδυναμίες
-Μη ύπαρξη ενιαίας και συγκεντρωτικής βάσης δεδομένων/εθνικού μητρώου καταγραφής ατόμων με διάγνωση ΔΑΦ όλων των ηλικιών –Μη ύπαρξη εθνικής επιστημονικής επιτροπής ή κέντρου που να συντονίζει την έρευνα για τον αυτισμό ή να συνεργεί για την εξασφάλιση διεθνών πόρων για έρευνα στην Κύπρο -Ανεπαρκής και μη συστηματική ενημέρωση των ενδιαφερόμενων φορέων και του κοινού για τις εξελίξεις στην έρευνα στην Κύπρο και στο εξωτερικό -Ανεπαρκής ενημέρωση και επιμόρφωση του κοινού για τον αυτισμό -Ανεπαρκής κατάρτιση των επαγγελματιών που εξυπηρετούν παιδιά και ενήλικες με ΔΑΦ |
Ευκαιρίες
– Όλο και περισσότερο η ερευνητική και ακαδημαϊκή κοινότητα στρέφει το ενδιαφέρον της σε θέματα μελέτης της ΔΑΦ – Υπάρχουν αρκετοί κύπριοι ειδικοί στον αυτισμό που μπορούν να συνεργαστούν για βελτίωση της υφιστάμενης κατάστασης -Υπάρχουν ευρωπαϊκοί και διεθνείς οργανισμοί που παρέχουν ευκαιρίες συνεργασίας σε κυπριακούς φορείς – Δυνατότητα άντλησης κονδυλίων και οικονομικών πόρων από διεθνείς φορείς |
Κίνδυνοι
-Το μικρό μέγεθος της Κύπρου εμποδίζει την ανάπτυξη εξειδικευμένων ερευνητικών κέντρων ειδικά για τον αυτισμό – Κίνδυνος μη ολοκληρωμένης ή/και λανθασμένης αντιμετώπισης των συμπτωμάτων ΔΑΦ από μη επαρκώς ενημερωμένους ειδικούς – Κίνδυνος για ανάπτυξη προκατάληψης ή στερεοτύπων ή μη βοηθητικών και εσφαλμένων στάσεων ή αντιλήψεων για τη ΔΑΦ ή για τα άτομα με ΔΑΦ εξαιτίας ανεπαρκούς γνώσης και ενημέρωσης του κοινού αλλά και αρμόδιων φορέων |
Τέλος
Δυνατά Στοιχεία Καλό θα ήταν να αναφερθεί τι στοιχεία προέκυψαν από αυτές τις έρευνες για ενημέρωση αλλά και για αποφυγή επανάληψης ερευνητικών προγραμμάτων.