04 – Άρθρο 4 – Σύσταση και αρμοδιότητες Διοικητικού Συμβούλιου της Αρχής
Σύσταση και αρμοδιότητες Διοικητικού Συμβουλίου της Αρχής.
4. Με σκοπό τη διοίκηση της Αρχής συστήνεται Διοικητικό Συμβούλιο της Κυπριακής Αρχής Ασφάλειας Τροφίμων το οποίο έχει τη σύνθεση, λειτουργία, αρμοδιότητες, εξουσίες και καθήκοντα που καθορίζονται από ή δυνάμει του παρόντος Νόμου.
Το Διοικητικό Συμβούλιο δια των αποφάσεων του καθορίζει πολιτική για την υγιεινή και ασφάλεια των τροφίμων. Καθορίζει το γενικό πλαίσιο διαχείρισης της Αρχής. Στο πλαίσιο αυτό ασκεί ιδίως τις εξής αρμοδιότητες:
(1) εξασφαλίζει ότι η Αρχή εκπληρώνει την αποστολή της και εκτελεί τα καθήκοντα που της έχουν ανατεθεί κάτω από τις συνθήκες που καθορίζονται στον παρόντα Νόμο,
(2) εγκρίνει τον προϋπολογισμό της Αρχής, τις αναγκαίες αναμορφώσεις και τροποποιήσεις του, καθώς και τον ισολογισμό και απολογισμό της οικονομικής χρήσης κάθε έτους, τα οποία υποβάλλει στον Υπουργό Οικονομικών και στον Υπουργό Υγείας σύμφωνα με τις διατάξεις του περί Δημοσιονομικής Ευθύνης και Δημοσιονομικού Πλαισίου Νόμου.
(3) εγκρίνει το σχεδιασμό και τα επί μέρους προγράμματα για την άσκηση των δραστηριοτήτων της Αρχής,
(4) αποφασίζει για τα θέματα αρμοδιοτήτων της Αρχής όπως αυτές ορίζονται στο παρόντα νόμο,
(5) εισηγείται στο Υπουργικό Συμβούλιο την κατάρτιση, αναμόρφωση, συμπλήρωση, τροποποίηση της Αρχής και την κατάρτιση και υποβολή Κανονισμών για την αποτελεσματικότερη και αποδοτικότερη λειτουργία της Αρχής,
(6) καταρτίζει και υποβάλει στον Πρόεδρο, στο Υπουργικό Συμβούλιο και στη Βουλή των Αντιπροσώπων ετήσια έκθεση της δραστηριότητας της Αρχής για το έτος που προηγήθηκε, καθώς και προγραμματισμό των δραστηριοτήτων της για το επόμενο ή τα επόμενα έτη. Τα ΠΟΕΣΕ και η ετήσια έκθεση για τα ΠΟΕΣΕ και γενικά η διαδικασία των ΠΟΕΣΕ δύναται να χρησιμοποιηθούν συμπληρωματικά για το σκοπό αυτό,
(7) λαμβάνει ή υιοθετεί εισηγήσεις του Εκτελεστικού Διευθυντή, για τη λήψη νομοθετικών ή άλλων μέτρων σε θέματα της αποστολής και αρμοδιοτήτων της Αρχής,
(8) καταρτίζει σχέδια υπηρεσίας στα οποία θα αναφέρονται οι ευθύνες, τα καθήκοντα και τα προσόντα του προσωπικού της της ΚΑΑΤ και μεριμνά για την υποβολή τους προς το Υπουργικό Συμβούλιο για έγκριση και
(α) επιλέγει και διορίζει τον Εκτελεστικό Διευθυντή της Αρχής σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στο Άρθρο 14.
(β) επιλέγει και διορίζει το προσωπικό της Εκτελεστικής Υπηρεσίας της Αρχής, κατά τα προβλεπόμενες διατάξεις και γενικά μεριμνά όπως η Αρχή έχει στη διάθεση της επαρκές και κατάλληλο επιστημονικό, γραφειακό και βοηθητικό προσωπικό για την εκτέλεση των λειτουργιών και την άσκηση των αρμοδιοτήτων της.
(γ) εργοδοτεί προσωπικό μέσω αγοράς υπηρεσιών για κάλυψη βασικών ή/και έκτακτων αναγκών της Αρχής.
(δ) ετοιμάζει σχεδία υπηρεσίας του προσωπικού της Αρχής, συμπεριλαμβανομένου του προσωπικού του Γραφείου, μετά από εισήγηση του Διευθυντή. Νοείται ότι, στα σχέδια υπηρεσίας καθορίζονται μεταξύ άλλων τα αναγκαία προσόντα, ειδικότητες και πείρα.
(ε) ασκεί πειθαρχική εξουσία επί του προσωπικού της Αρχής, επιβάλλει και εφαρμόζει πειθαρχικές ποινές, κατά τα προβλεπόμενα σε Κανονισμούς που εκδίδονται δυνάμει των διατάξεων του παρόντος Νόμου και, σε περίπτωση απουσίας τέτοιων Κανονισμών, ισχύουν και εφαρμόζονται κατ’ αναλογία οι διατάξεις του περί Δημόσιας Υπηρεσίας Νόμου.
(ζ) εγκρίνει τους εσωτερικούς κανονισμούς λειτουργίας της Αρχής οι οποίοι εκδίδονται από τον Εκτελεστικό Διευθυντή.
(η) επανακαθορίζει, τροποποιεί ή / και αναθεωρεί την διοικητική δομή/Διευθύνσεις, τον αριθμό και τις ειδικότητες του προσωπικού εκάστης εκ των Διευθύνσεων της Εκτελεστικής Υπηρεσίας, έπειτα από εισήγηση του Εκτελεστικού Διευθυντή.
(i) η Εκτελεστική Υπηρεσία αποτελείται από πέντε διευθύνσεις ως ακολούθως:
– Διεύθυνση επιστήμης τροφίμων, προτύπων τροφίμων και διασφάλισης ποιότητας.
– Διεύθυνση ελέγχου συμμόρφωσης, συλλογής και επεξεργασίας δεδομένων.
– Διεύθυνση προστασίας καταναλωτών και συντονισμένης επικοινωνίας.
– Διεύθυνση συμβάσεων και νομικών υποθέσεων.
– Διεύθυνση υπηρεσιών πληροφορικής και αρχείου.
(ii) κάθε Διεύθυνση διοικείται από ένα Προϊστάμενο, ο οποίος αναφέρεται στον Εκτελεστικό Διευθυντή μέσω του Γραμματέα της Αρχής.
(iii) ο Γραμματέας, οι Προϊστάμενοι και το προσωπικό των Διευθύνσεων επιλέγονται και διορίζονται από το Διοικητικό Συμβούλιο έπειτα από εισήγηση του Εκτελεστικού Διευθυντή, σε μόνιμες θέσεις και σύμφωνα με Κανονισμούς.
(9) εγκρίνει το γενικό πλαίσιο της διαδικασίας επιβολής διοικητικών προστίμων ή και άλλων μέτρων, που οι Επίσημοι Φορείς επιβάλλουν στις επιχειρήσεις τροφίμων, συμπεριλαμβανομένων των σχετικών τελών, επιβαρύνσεων και του ύψους των διοικητικών προστίμων.
(10) αποφασίζει για θέματα σύναψης δημόσιων συμβάσεων μετά από εισήγηση του Εκτελεστικού Διευθυντή.
(11) εγκρίνει την διαδικασία και το ύψος διοικητικών προστίμων ή και άλλων μέτρων που η Αρχή επιβάλει στους Επίσημους Φορείς, σε περιπτώσεις που διαπιστωθεί κατά τους εποπτικούς ελέγχους της Εκτελεστικής Υπηρεσίας ότι η νομοθεσία για τα τρόφιμα και τις ζωοτροφές δεν εφαρμόζεται με τον ενδεδειγμένο τρόπο ή τις κατευθυντήριες γραμμές/οδηγίες ή και παράβασης των όρων των μεταξύ τους συμβάσεων παροχής υπηρεσιών.
(12) επιβάλει διοικητικό πρόστιμο προς τους Επίσημους Φορείς ή σε οποιοδήποτε φυσικό ή νομικό πρόσωπο που κατά οποιονδήποτε τρόπο παρεμποδίζουν ή δυσχεραίνουν τον κατά το παρόντα νόμο έλεγχο της Αρχής, καθώς και σε αυτούς που αρνούνται να επιδείξουν τα βιβλία, στοιχεία ηλεκτρονικά ή μη και λοιπά έγγραφα που είναι αναγκαία για τη διεξαγωγή του και να χορηγήσουν αντίγραφα ή αποσπάσματα τους.
(13) να ζητήσει την συνδρομή του αρμόδιου υπουργού ή άλλου αρμόδιου προσώπου ή / και άλλης αρμόδιας αρχής, με σκοπό την άμεση συμμόρφωση των Επίσημων Φορέων ή Εργαστηρίων Τροφίμων που προΐσταται, σε περίπτωση που από τα ευρήματα των ελέγχων της καταδεικνύουν ανάγκη για τέτοια παρέμβαση. Ο Υπουργός ή άλλο αρμόδιο πρόσωπο ή και άλλη αρμόδια αρχή υποχρεούται εντός ενός μηνός από την υποβολή της έκθεσης της, εκτός εάν η Αρχή καθορίσει διαφορετικά, να αποστείλει σε αυτή τις ενέργειες του για συμμόρφωση των Επίσημων Φορέων ή Εργαστήριων Τροφίμων που προΐσταται, με τα ευρήματα του/των ελέγχου/ων της Αρχής.
(α) οι Επίσημοι Φορείς ή Εργαστήρια Τροφίμων, που λαμβάνουν την ενημέρωση του αρμόδιου υπουργού ή άλλου αρμόδιου προσώπου ή / και άλλης αρμόδιας αρχής συμμορφώνονται χωρίς καθυστέρηση με αυτή.
(β) τα μέτρα που καθορίζονται στο Άρθρο 4(13) τυποποιούνται ως μια εκ των διαδικασιών της Αρχής και αποτελούν μέρος της μηχανογράφησης της.
(13) να προβαίνει σε ανακοινώσεις σχετικά με τα ευρήματα των ελέγχων της ή / και τις δραστηριότητες της.
(14) να ζητήσει την συνδρομή των κατά τόπους αστυνομικών αρχών, σε περίπτωση άρνησης ή κατά οποιονδήποτε τρόπο παρεμπόδισης των εντεταλμένων υπαλλήλων της Αρχής και όσων τους συνοδεύουν στην άσκηση των καθηκόντων τους.
(15) Ο Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της Αρχής έχει τις ακόλουθες αρμοδιότητες:
(α) αποφασίζει για έκτακτα και επείγοντα θέματα και υποβάλει τις αποφάσεις του αυτές για έγκριση στο Διοικητικό Συμβούλιο,
(β) υπογράφει τις πράξεις για τις υπηρεσιακές μεταβολές του προσωπικού της Αρχής,
(γ) καθορίζει τα θέματα της ημερήσιας διάταξης, συμπεριλαμβάνοντας σε αυτά, τα θέματα που προτείνουν τουλάχιστον δυο μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου ή ο Εκτελεστικός Διευθυντής. Συγκαλεί σε συνεδρίαση το Διοικητικό Συμβούλιο της Αρχής, προεδρεύει των συνεδριάσεων αυτού και υπογράφει τα σχετικά πρακτικά,
(δ) παρακολουθεί την εκτέλεση των αποφάσεων του Διοικητικού Συμβουλίου,
(ε) εκπροσωπεί την Αρχή ενώπιον κάθε δικαστικής ή άλλης αρχής καθώς και στις μετά τρίτων σχέσεις και συναλλαγές και μπορεί με πράξη του να αναθέσει κατά περίπτωση ή κατηγορία περιπτώσεων την εκπροσώπηση Αντιπρόεδρο του Διοικητικού Συμβουλίου ή στον Εκτελεστικό Διευθυντή ή στον ή στον Προϊστάμενο του Γραφείου, λόγω χειρισμού του υπό εκδίκαση θέματος,
(ζ) ασκεί όλες τις αρμοδιότητες του Εκτελεστικού Διευθυντή για όσο χρονικό διάστημα δεν έχει διορισθεί αυτός ή σε κάθε περίπτωση απουσίας του λόγω κωλύματος ή αποχής του, εφόσον ο ίδιος δεν έχει ορίσει αναπληρωτή του,
(η) Ο Πρόεδρος μπορεί να μεταβιβάζει μέρος των αρμοδιοτήτων του στον Αντιπρόεδρο,
(θ) Διασφαλίζει τη λειτουργία συστήματος συντονισμένης επικοινωνίας σε εθνικό επίπεδο, μέσω της θέσπισης κατάλληλων μηχανισμών συντονισμού και συνεργασίας για
(i) την ενίσχυση της συνοχής της ενημέρωσης σχετικά με τον κίνδυνο εντός και μεταξύ των Επίσημων Φορέων και της Αρχής.
(ii) τη διεξαγωγή ανοικτού διαλόγου μεταξύ των καταναλωτών, των επιχειρήσεων τροφίμων και ζωοτροφών, της ακαδημαϊκής κοινότητας και όλων των άλλων ενδιαφερόμενων μερών.
(ι) Νοείται ότι οι όποιες αρμοδιότητες του Προέδρου και Αντιπροέδρου και γενικά του Διοικητικού Συμβουλίου, δεν αφορούν την καθημερινή λειτουργία και διοίκηση της Αρχής και σε καμία περίπτωση δεν επικαλύπτουν ή αντικαθιστούν ή αναιρούν ή έρχονται σε αντίθεση με οποιοδήποτε τρόπο με τις αρμοδιότητες του Διευθυντή.
Τέλος
4 (4). Διοικητικό Συμβούλιο Αποφασίζει τα θέματα αρμοδιοτήτων? Αφού αυτά καθορίζονται στο νόμο. Αχρείαστη πρόταση. Να αφαιρεθεί
4(5) Εισηγείται ως απλή εισήγηση? Είναι δεσμευτική η εισήγηση. Καλό θα ήταν να διευκρινιστεί περαιτέρω και να είναι ξεκάθαρο Να διευκρινιστεί.
4(8) (γ) Διαφωνούμε με την εργοδότηση πρόσθετου προσωπικού. Δημιουργείται ήδη ένα υπεράριθμο σώμα, χωρίς πρακτική αξία και σημασία. Το κόστος θα είναι πολύ υψηλό, ενώ στην ουσία αυτό που θα κάνει η Αρχή είναι να ελέγχει τους ΕΦ, χωρίς να προσφέρει ουσιαστική βοήθεια, αλλά θα επιρρίπτει ευθύνες σε οποιασδήποτε αδυναμίες και κενά των ΕΦ
Να διαγραφεί
4(8)(ε) Μπορεί η δημιουργούμενη αρχή να ασκεί πειθαρχικό έλεγχο σε όλες τις κατηγορίες προσωπικού που περιγράφονται στον ορισμό: (α) προσωπικό, (β) προσωπικό από απόσπαση, (γ) προσωπικό από μεταφορά? Αυτό θα πρέπει να διευκρινιστεί και με την ΠΑΣΥΔΥ και με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς
4(8)(η) Η Εκτελεστική υπηρεσία αποτελείται από πολλούς τομείς από τους οποίους λείπουν ή εκλείπουν οι βασική επιστήμη η οποία θα έπρεπε να αναφέρεται ως πρώτη, αυτή της κτηνιατρικής επιστήμης. Δεν γίνεται να δημιουργηθούν τόσες νέες θέσεις εργασίας από την στιγμή που συνεχίζει η υφιστάμενη δομή των ΕΦ
Εισήγηση: Οι διευθύνσεις αρ. 1,2,3 θα πρέπει να γίνουν: (α) Διεύθυνση κτηνιατρικών θεμάτων και τροφίμων ζωικής προέλευσης, (β) Διεύθυνση γεωργικών θεμάτων και τροφίμων φυτικής προέλευσης, (γ) Διεύθυνση Εργαστηρίων τροφίμων ζωικής και φυτικής προέλευσης, (δ) Διεύθυνση καταναλωτών και επικοινωνίας και (ε) διεύθυνση νομικών υποθέσεων και ασφάλειας πληροφοριών
4(9) Οι διαδικασίες επιβολής διοικητικών προστίμων καθορίζονται και εκδίδονται από την κάθε αρμόδια αρχή με βάση τις εθνικές και ενωσιακές νομοθεσίες
Εισήγηση: Να διαγραφεί
4(11)(α) Με ποιο τρόπο θα επιβάλλεται πρόστιμο στους ΕΦ. Η επιβολή ΔΠ σε ΕΦ (κρατική υπηρεσία) αποτελεί πειθαρχικό παράπτωμα και πιθανό λόγω παύσης Δημοσίων λειτουργών (ΔΛ). Αυτό αντιβαίνει στην ανεξαρτησία του ΔΛ, ενώ αποτελεί αντισυνταγματική επέμβαση της εκτελεστικής λειτουργίας στην Δημόσια λειτουργία. Είναι πρόδηλα αντισυνταγματικές η συγκεκριμένη πρόνοια
(β) Το ύψος των τελών ήδη καθορίζεται από εθνική νομοθεσία των υφιστάμενων Αρμόδιων Αρχών.
Εισήγηση: Να διαγραφεί
4(12), (13)
Είναι λανθασμένος εξαρχής ο ρόλος της Αρχής που αποτυπώνεται στο προσχέδιο του Νόμου. Το τι προτείνουν τα συγκεκριμένα άρθρα είναι την αύξηση της ευθυνοφοβία και την επιδείνωση του κλίματος τρομοκρατίας εντός της Δημόσιας Υπηρεσίας με σκοπό να δημιουργηθεί ένας οργανισμός που μέσω του Διοικητικού Συμβουλίου θα δύναται να παύει δημόσιους υπαλλήλους μέσω των πειθαρχικών μέτρων που θα εισηγείται. Εξαιρετική προσθήκη και βελτίωση της δημοκρατίας στη χώρα μας.
Εισήγηση: Να επαναδιαβουλευθεί και να τροποποιηθεί το συγκεκριμένο άρθρο.
4(13),(14). Η διατύπωση είναι κακογραμμένη . Ουσιαστικά υπαινίσσεται ότι οι ΑΑ δεν λειτουργούν σήμερα και θα έρθει η ΚΑΑΤ να τις κάνει να λειτουργούν.
Εισήγηση: Να αναδιατυπωθεί.
4(13)Η αρίθμηση από τον κανονισμό 4 (13) χρήζει διόρθωσης. Καταγράφηκε ο αριθμός 13 δύο φορές. Να τροποποιηθεί η αρίθμηση
4(8) (γ) Διαφωνούμε με την εργοδότηση πρόσθετου προσωπικού. Είναι ήδη υπεράριθμο το προσωπικό της Αρχής. Θα έχει πολύ υψηλό κόστος η Αρχή και στην ουσία αυτό που θα κάνει είναι να ελέγχει τους ΕΦ, χωρίς να προσφέρει ουσιαστική βοήθεια, αλλά θα επιρρίπτει ευθύνες σε οποιασδήποτε αδυναμίες και κενά των ΕΦ. Να διαγραφεί
4(8)(ε) Ερώτηση: θα ασκεί πειθαρχικό σε μόνιμο διορισμένο και σε αποσπασμένο προσωπικό;
4(8)(η) Η Εκτελεστική υπηρεσία αποτελείται από πολλούς τομείς. Είναι αχρείαστο, να υπάρχουν τόσες πολλές θέσεις απλώς για να κάνουν έλεγχο των ΕΦ. Πρέπει να είναι μικρή Αρχή. Δεν γίνεται να δημιουργηθούν τόσες νέες θέσεις εργασίας από την στιγμή που συνεχίζει η υφιστάμενη δομή των ΕΦ. Οι διευθύνσεις αρ. 1,2,3 να γίνει μια διεύθυνση επιστήμης τροφίμων και επικοινωνίας και οι αρ. 4,5 διεύθυνση νομικών υποθέσεων και ασφάλειας πληροφοριών.
4(9), 4(11), 4(12) Θεωρούμε ότι δεν είναι σωστή προσέγγιση αυτά να είναι αρμοδιότητες της Αρχής αλλά ούτε και η επιβολή διοικητικών προστίμων στους Επίσημους Φορείς.
4(9) Διαφωνούμε. Οι διαδικασίες επιβολής διοικητικών προστίμων καθορίζονται και εκδίδονται από την κάθε αρμόδια αρχή με βάση τις εθνικές και ενωσιακές νομοθεσίες. Να διαγραφεί
4(11) Διαφωνούμε. Το ύψος των τελών ήδη καθορίζεται από εθνική νομοθεσία των ΑΑ. Να διαγραφεί
4(12), (13) Διαφωνούμε. Είναι λανθασμένος εξαρχής ο ρόλος της Αρχής που αποτυπώνεται στο προσχέδιο του Νόμου. Δεν πρέπει να επιβάλει διοικητικά μέτρα στους ΕΦ. Στην πράξη δεν θα μπορέσει να λειτουργήσει. Να διαγραφεί
4(13),(14) Ωσάν και οι ΑΑ μέχρι σήμερα λειτουργούν παράνομα. Να διαγραφεί
4(13) Η αρίθμηση από τον κανονισμό 4(13) χρήζει διόρθωσης. Καταγράφηκε ο αριθμός 13 δύο φορές.
– Το Διοικητικό Συμβούλιο δια των αποφάσεων του καθορίζει πολιτική…
Το ΔΣ της Αρχής δεν μπορεί να καθορίζει πολιτική του επίσημου κράτους, αλλά συμμετέχει μέσω των συστάσεων και εκθέσεων της στην διαμόρφωση της.
Να διαμορφωθεί η πρόνοια ως εξής:
Το Διοικητικό Συμβούλιο της Αρχής δια των αποφάσεων του Υπουργείου Υγείας που καθορίζει την πολιτική για την υγιεινή και ασφάλεια των τροφίμων, σχεδιάζει το γενικό πλαίσιο διαχείρισης της Αρχής.
Στο πλαίσιο αυτό ασκεί ιδίως τις εξής αρμοδιότητες:
– (6) καταρτίζει και υποβάλει στον Πρόεδρο, στο Υπουργικό
Η έκθεση θα πρέπει να υποβάλλεται αποκλειστικά στον Υπουργό Υγείας ως ο Εποπτεύων Υπουργός της Αρχής, ο οποίος μπορεί να την κοινοποιεί στον Πρόεδρο, Υπουργικό, Βουλή κ.α..
– (8) καταρτίζει σχέδια υπηρεσίας στα οποία θα αναφέρονται οι ευθύνες…
Σύμφωνα με το άρθρο 8 και τις παραγράφους (β) και (δ) το προσωπικό της Αρχής δεν προσλαμβάνεται σύμφωνα με τους περί Δημοσίους Υπηρεσίας Νόμους και ως εκ τούτου δεν νοούνται Δημόσιοι Υπάλληλοι.
Οι 5 διευθύνσεις απαιτούν αυξημένο αριθμό προσωπικού με αποτέλεσμα ψηλό κόστος προϋπολογισμού ή και αποδυνάμωση των Κρατικών Υπηρεσιών λόγω μεταφοράς ή απόσπασης του προσωπικού τους.
– (11) Πως είναι δυνατόν Νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου να επιβάλλει πρόστιμο σε Δημόσιες Υπηρεσίες?
Ευθύνη υποβολής κυρώσεων / προστίμων έχει μόνο η Αρμόδια Αρχή (Επίσημοι φορείς)
Να διαγραφεί η πρόνοια
– (12) Να διαγραφεί η πρόνοια
Βλέπε Α/Α 18
Δεν διασφαλίζεται η προστασία των προσωπικών δεδομένων και πνευματικής ιδιοκτησίας.
– (13) Χρήζει διαμόρφωσης καθώς :
Η Αρχή θα πρέπει να υποβάλλει στο αρμόδιο υπουργείο τα ευρήματα των ελέγχων της. Περαιτέρω ενέργειες θα αφορούν αποκλειστικά το υπουργείο και όχι την Αρχή. Το υπουργείο θα έχει την διακριτική ευχέρεια να ενημερώνει την Αρχή ή και άλλα ενδιαφερόμενα μέρη.
– (14) Αποτελεί “υπερεξουσία” νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου να ασκεί τέτοια μέτρα !!
Να διαμορφωθεί ως ακολούθως: Να ενημερώσει τις αρμόδιες αρχές (επίσημους φορείς) για λήψη των κατάλληλων μέτρων.
Το Τμήμα Γεωργίας εισηγείται τη διαγραφή προνοιών που αναφέρονται σε λεπτομέρειες επί της σύστασης και λειτουργίας του Διοικητικού Συμβουλίου (ΔΣ) στο βασικό Νόμο.
Η σύσταση του ΔΣ να παραμείνει γενική. Η Σύσταση του ΔΣ να καθορίζεται από το Υπ. Συμβούλιο, εντούτοις αναφορές όσον αφορά οργανόγραμμα/οργάνωση να αφαιρεθούν από το νόμο. Η δομή δε συμπεριλαμβάνεται σε Νόμο και παραμένει στη διακριτική ευχέρεια του Εκτελεστικού Διευθυντή και ενδεχομένως ΔΣ να αποφασίσει ποια θα είναι αυτή.
Αναδιατύπωση του εδαφίου (4) δεδομένου ότι οι αρμοδιότητες της Αρχής καθορίζονται στο Νόμο καθώς για οποιεσδήποτε προσθήκες ή αφαιρέσεις αρμοδιοτήτων απαιτείται τροποποίηση του Νόμου.
Τροποποίηση του εδάφιο (8) προκειμένου ο εκτελεστικός Διευθυντής, το Προσωπικό της Εκτελεστικής Υπηρεσίας και του Γραφείου να επιλέγονται με την ίδια διαδικασία. Το Γραφείο να αποτελεί μέρος της Εκτελεστικής Υπηρεσίας και όχι κάτι το διαφορετικό.
Διαγραφή των εδαφίων (9) και (11) καθώς πιθανόν να υπάρχει νομικό κώλυμα. Η ρύθμιση αυτή υπάρχει στις επιμέρους εθνικές νομοθεσίες. Πρόσθετα με βάσει συστάσεων του Γενικού Ελεγκτή κάθε αρμόδια αρχή έχει υποχρέωση όπως ετοιμάζει κατάλογο κλιμάκωσης διοικητικού προστίμου τον οποίο και δημοσιοποιεί. Ενώ τα τέλη και επιβαρύνσεις των αρμοδίων αρχών εγκρίνονται από Υπ. Οικονομικών με σχετική διαδικασία.
Στο εδάφιο (12) να αφαιρεθεί ο όρος Επίσημοι Φορείς.
Στο εδάφιο (13) να αφαιρεθεί ο όρος άλλου αρμοδίου προσώπου, άλλου Υπουργού, άλλης αρμόδιας αρχής, ώστε να αποφευχθούν ασάφειες. Πρόσθετα γίνεται εισήγηση για την πιο κάτω αναδιατύπωση
«.. να αποστείλει σε αυτή τις ενέργειες που προτίθεται να προβεί για συμμόρφωση με χρονοδιαγράμματα,…..»
Στο άρθρο 4 (Σύσταση και αρμοδιότητες Διοικητικού Συμβουλίου της Αρχής) στο σημείο 8(ι), εκεί που αναφέρεται στην Εκτελεστική Υπηρεσία, στην Διεύθυνση επιστήμης τροφίμων, προτύπων τροφίμων και διασφάλισης ποιότητας εισηγούμαστε όπως συμπεριληφθεί και η Επιστήμη της Διατροφής / Διαιτολογίας.