To provide the best experiences, we use technologies like cookies to store and/or access device information. Consenting to these technologies will allow us to process data such as browsing behavior or unique IDs on this site. Not consenting or withdrawing consent, may adversely affect certain features and functions.
Read more
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes.
The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Καθορισμός Προοιμίου που να περιλαμβάνει το σκοπό λειτουργίας και την ανάγκη δημιουργίας του θεσμού.
Γενικά Σχόλια:
Το Γενικό Χημείο του Κράτους στηρίζει τη δημιουργία Κυπριακής Αρχής Ασφάλειας Τροφίμων (ΚΑΑΤ), στο πλαίσιο της προσπάθειας για περαιτέρω αναβάθμιση και πιο ολιστική προσέγγιση στα θέματα Ασφάλειας Τροφίμων. Τονίζεται ότι, σε καμμία περίπτωση η στήριξη αυτή δεν πρέπει να ερμηνευθεί ότι η δημιουργία της Αρχής υπονοεί ότι οι μέχρι σήμερα έλεγχοι ήταν ελλιπείς ή ανεπαρκείς.
Οι αρμοδιότητες της Αρχής θα πρέπει να περιοριστούν σε αυτές της Ευρωπαϊκής Αρχής Ασφάλειας Τροφίμων ως ο αντίστοιχος εθνικός φορέας. Αυτές, περιορίζονται στην αξιολόγηση και επικοινωνία του κινδύνου, δηλαδή την παροχή αμερόληπτων επιστημονικών συμβουλών στους διαχειριστές των κινδύνων και την επικοινωνία σχετικά με τους κινδύνους που συνδέονται με την τροφική αλυσίδα. Επιπλέον, επιβάλλεται να έχει ένα συντονιστικό και υποστηρικτικό ρόλο, ως προς τον επίσημο έλεγχο.
Από το παρόν νομοσχέδιο απουσιάζουν έντονα η εποπτεία και η λογοδοσία της ΚΑΑΤ. Παρατηρείται «υπερεξουσία», η οποία τις πλείστες φορές αντλείται από αρμοδιότητες άλλων υπηρεσιών που μέσω του νομοσχεδίου μεταφέρονται όλες στην Αρχή.
Επιβάλλεται η προσθήκη προοιμίου, για γενική επεξήγηση του ρόλου και των Κανονισμών που θα υπηρετήσει.
Το Τμήμα Γεωργίας κρίνει απαραίτητη την προσθήκη προοιμίου καθώς και άρθρου που να καταγράφει ξεκάθαρα το πεδίο εφαρμογής του εν λόγω Νομοσχεδίου.
Επιπλέον, κρίνεται σκόπιμο σε περίπτωση που η ΚΑΑΤ επιβάλλει κυρώσεις σε επιχειρήσεις την προσθήκη άρθρων που να αναφέρουν το είδος της κύρωσης και τις διαδικασίες επιβολής αυτών καθώς και το ύψος των διοικητικών προστίμων, διαδικασιών υποβολής και εξέτασης ενστάσεων καθώς και ιεραρχικών προσφυγών.