01 – Άρθρο 1 – Συνοπτικός τίτλος.

Ο ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΙΔΡΥΣΗΣ ΚΥΠΡΙΑΚΗΣ ΑΡΧΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΝΟΜΟΣ ΤΟΥ 2024

Συνοπτικός τίτλος. 1. Ο παρών νόμος θα αναφέρεται ως ο περί της Ίδρυσης Κυπριακής Αρχής Ασφάλειας Τροφίμων Νόμος του 2024.

Τέλος

Περιεχόμενα

01 - Άρθρο 1 - Συνοπτικός τίτλος.
02. Άρθρο 2 - Ερμηνεία
03 - Άρθρο 3 - Εγκαθίδρυση και αποστολή της Αρχής
04 - Άρθρο 4 - Σύσταση και αρμοδιότητες Διοικητικού Συμβούλιου της Αρχής
05 - Άρθρο 5 - Ανεξαρτησία της Αρχής
06 - Άρθρο 6 - Συγκρότηση και λειτουργία Διοικητικού Συμβουλίου της Αρχής
07 - Άρθρο 7 - Αντιμισθία, όροι εργασίας και άλλα ωφελήματα Προέδρου, Αναπληρωτή Προέδρου και μελών
08 - Άρθρο 8 - Φύση υπηρεσίας διοριζόμενων μελών του Διοικητικού Συμβουλίου της Αρχής
09 - Άρθρο 9 - Ιδιωτική απασχόληση διοριζόμενων μελών του Διοικητικού Συμβουλίου της Αρχής
10 - Άρθρο 10 - Κένωση θέσης, παύση ή παραίτηση μέλους του Διοικητικού Συμβουλίου της Αρχής
11 - Άρθρο 11 - Εξουσίες Προέδρου
12 - Άρθρο 12 - Σύγκληση συνεδρίας
13 - Άρθρο 13 - Απαρτία και λήψη αποφάσεων
14 - Άρθρο 14 - Εκτελεστική Υπηρεσία της Αρχής
15 - Άρθρο 15 - Αρμοδιότητες της Εκτελεστικής Υπηρεσίας
16 - Άρθρο 16 - Ενημέρωση Υπουργού Υγείας ή / και άλλων υπουργών για προστασία της υγείας των καταναλωτών
17 - Άρθρο 17 - Κύριες λειτουργίες της Αρχής
18 - Άρθρο 18 - Τομείς αρμοδιοτήτων και αρμοδιότητες της Αρχής
19 - Άρθρο 19 - Εμπειρογνώμονες και Σύμβουλοι
20 - Άρθρο - Εξουσίες Αρχής
21 - Άρθρο 21 - Απαίτηση της Αρχής για υποβολή εκθέσεων σχετικά με την υγιεινή και ασφάλεια των τροφίμων, ζωοτροφές ή / και λοιπές αρμοδιότητες της
22 -Άρθρο 22 - Ανάθεση επιπρόσθετων εξουσιών στην Αρχή
23 - Άρθρο 23 - Εφαρμογή της νομοθεσίας για τους επίσημους ελέγχους και τις άλλες επίσημες δραστηριότητες
24 - Άρθρο 24 - Κανόνες ορθής υγιεινής πρακτικής
25 - Άρθρο 25 - Παροχή συμβουλών από την Αρχή
26 - Άρθρο 26 - Συλλογή και εκτίμηση δεδομένων
27 - Άρθρο 27 - Συμβουλευτικό σώμα
28 - Άρθρο 28 - Γραφείο Αξιολόγησης Κινδύνων
29 - Άρθρο 29 - Υποεπιτροπές
30 - Άρθρο 30 - Απολαβές και επιδόματα
31 - Άρθρο 31 - Προϋπολογισμός
32 - Άρθρο 32 - Τήρηση βιβλίων
33 - Άρθρου 33 - Έκθεση
34 - Άρθρου 34 - Δήλωση και αποκάλυψη συμφερόντων
35 - Άρθρο 35 - Αποκάλυψη πληροφοριών
36 - Άρθρο 36 - Έκδοση Κανονισμών
37 - Άρθρο 37 - Πόροι της Αρχής
38 - Άρθρο 38 - Εξωτερικοί έλεγχοι και πιστοποιήσεις ποιότητας
39 - Άρθρο 39 - Χρήση των ΤΠΕ και Μέσα κοινωνικής δικτύωσης
40 - Άρθρο 40 - Προστασία των προσωπικών δεδομένων
41 - Άρθρο 41 - Στέγαση και λειτουργία της Αρχής
42 - Άρθρο 42 - Εφαρμογή Ν.158(I)/1999, Ν.99(I)/2014 και Ν.28(Ι)/2020
43 - Άρθρο 43 - Έμβλημα και σφραγίδα της Αρχής
44 - Άρθρο 44 - Υπερίσχυση του νόμου της Κ.Α.Α.Τ. έναντι εθνικών νομοθεσιών
45 - Άρθρο 45 - Έναρξη ισχύος του παρόντος Νόμου και κατάργησης του ΣΑΤ

3 Σχόλια

  1. Καθορισμός Προοιμίου που να περιλαμβάνει το σκοπό λειτουργίας και την ανάγκη δημιουργίας του θεσμού.

  2. Γενικά Σχόλια:
    Το Γενικό Χημείο του Κράτους στηρίζει τη δημιουργία Κυπριακής Αρχής Ασφάλειας Τροφίμων (ΚΑΑΤ), στο πλαίσιο της προσπάθειας για περαιτέρω αναβάθμιση και πιο ολιστική προσέγγιση στα θέματα Ασφάλειας Τροφίμων. Τονίζεται ότι, σε καμμία περίπτωση η στήριξη αυτή δεν πρέπει να ερμηνευθεί ότι η δημιουργία της Αρχής υπονοεί ότι οι μέχρι σήμερα έλεγχοι ήταν ελλιπείς ή ανεπαρκείς.
    Οι αρμοδιότητες της Αρχής θα πρέπει να περιοριστούν σε αυτές της Ευρωπαϊκής Αρχής Ασφάλειας Τροφίμων ως ο αντίστοιχος εθνικός φορέας. Αυτές, περιορίζονται στην αξιολόγηση και επικοινωνία του κινδύνου, δηλαδή την παροχή αμερόληπτων επιστημονικών συμβουλών στους διαχειριστές των κινδύνων και την επικοινωνία σχετικά με τους κινδύνους που συνδέονται με την τροφική αλυσίδα. Επιπλέον, επιβάλλεται να έχει ένα συντονιστικό και υποστηρικτικό ρόλο, ως προς τον επίσημο έλεγχο.
    Από το παρόν νομοσχέδιο απουσιάζουν έντονα η εποπτεία και η λογοδοσία της ΚΑΑΤ. Παρατηρείται «υπερεξουσία», η οποία τις πλείστες φορές αντλείται από αρμοδιότητες άλλων υπηρεσιών που μέσω του νομοσχεδίου μεταφέρονται όλες στην Αρχή.
    Επιβάλλεται η προσθήκη προοιμίου, για γενική επεξήγηση του ρόλου και των Κανονισμών που θα υπηρετήσει.

  3. Το Τμήμα Γεωργίας κρίνει απαραίτητη την προσθήκη προοιμίου καθώς και άρθρου που να καταγράφει ξεκάθαρα το πεδίο εφαρμογής του εν λόγω Νομοσχεδίου.
    Επιπλέον, κρίνεται σκόπιμο σε περίπτωση που η ΚΑΑΤ επιβάλλει κυρώσεις σε επιχειρήσεις την προσθήκη άρθρων που να αναφέρουν το είδος της κύρωσης και τις διαδικασίες επιβολής αυτών καθώς και το ύψος των διοικητικών προστίμων, διαδικασιών υποβολής και εξέτασης ενστάσεων καθώς και ιεραρχικών προσφυγών.

Back to top button
Μετάβαση στο περιεχόμενο