26 – Άρθρο 26 – Συλλογή και εκτίμηση δεδομένων
Συλλογή δεδομένων για αξιολόγηση του κινδύνου.
26.-(1) Η Αρχή δύναται: –
(α) Να συγκεντρώνει όλη τη νομοθεσία για τα τρόφιμα, τα μητρώα εγγραφής/καταχώρησης επιχειρήσεων τροφίμων, κώδικες συμπεριφοράς και άλλο υλικό σχετικό με τις λειτουργίες της και δύναται να δημοσιεύει αυτά, όπως αυτή θεωρεί κατάλληλα.
(β) να συγκεντρώνει πληροφορίες, που αφορούν την υγιεινή και ασφάλεια των τροφίμων, οι οποίες θα την διευκολύνουν να εκτελεί τις λειτουργίες της.
(γ) Συλλέγει, αναλύει και επεξεργάζεται επιστημονικά και τεχνικά δεδομένα, σχετικά με το πεδίο των αρμοδιοτήτων της, από τους Επίσημους Φορείς, Εργαστήρια Τροφίμων ή / και οπουδήποτε άλλου, για την διενέργεια αξιολόγησης κινδύνου.
(2) Η Αρχή θα: –
(α) Συγκεντρώνει στην μορφή που η ίδια δυνατόν να αποφασίσει και εκτιμήσει με άλλο τρόπο δεδομένα για τον επίσημο έλεγχο των τροφίμων.
(β) Συγκεντρώνει, εκτιμά ή αναλύει με άλλο τρόπο τέτοια δεδομένα, που σχετίζονται με την εισαγωγή, διακίνηση, παραγωγή και κατανάλωση τροφίμων, όπως αυτή κρίνει κατάλληλα από καιρού εις καιρό.
(γ) Διαβιβάζει στην Ευρωπαϊκή Αρχή Ασφάλειας Τροφίμων τα επιστημονικά και τεχνικά δεδομένα από τη διενέργεια του επίσημου ελέγχου, των επίσημων δραστηριοτήτων ή και δεδομένων που προκύπτουν από τη διενέργεια ερευνητικών προγραμμάτων.
(3) Η Αρχή θα αναλαμβάνει την εκτίμηση στατιστικών δεδομένων για τροφιμογενείς ασθένειες, περιλαμβανομένων των τροφιμογενών ζωονόσων ή και άλλων επιβλαβών καταστάσεων για την ανθρώπινη υγεία που σχετίζονται με την κατανάλωση τροφίμων όπως αυτή κρίνει κατάλληλα, η όπως ο Υπουργός ή άλλος Υπουργός της Κυβέρνησης, δυνατόν να απαιτήσει από καιρού εις καιρό, για να μπορεί να διεξάγει εκτίμηση κινδύνων από την κατανάλωση τροφίμων.
(4) Οι Επίσημοι Φορείς και τα Εργαστήρια Τροφίμων έχουν την υποχρέωση να συνεργάζονται και αποστέλλουν στην Αρχή επιστημονικά και τεχνικά δεδομένα, σχετικά με το πεδίο των αρμοδιοτήτων της, σε πραγματικό χρόνο ή όπως αυτό καθορίζεται στις μεταξύ τους συμβάσεις. Νοείται ότι η υποχρέωση αυτή αφορά και την καθημερινή ενημέρωση της ηλεκτρονικής πλατφόρμας της Αρχής και των βάσεων δεδομένων που περιλαμβάνονται σε αυτή.
(5) Η Αρχή δύναται για σκοπούς που σχετίζονται με την εκτέλεση των λειτουργιών της δυνάμει του παρόντος άρθρου, να απαιτήσει από πρόσωπο που αυτή πιστεύει ότι κατέχει πληροφορίες που είναι σχετικές με αυτούς τους σκοπούς, να παράσχει τις πληροφορίες στην Αρχή και το πρόσωπο αυτό οφείλει να συμμορφωθεί με τέτοια απαίτηση.
Τέλος
26 (1) (α) Τα μητρώα είναι δημοσιευμένα στα site των ΑΑ. Με το GOV.CY θα υπάρχει αναβάθμιση όλων των ιστοσελίδων των ΑΑ. Να διαγραφεί
26 (5) Η Αρχή θα ζήτα επίσημα από ΕΦ στοιχεία. Δεν μπορεί να ζητά από μόνη της από προσωπικό των ΕΦ στοιχεία. Εάν ο νομοθέτης εννοεί πρόσωπα τους ΥΕΤ, διαφωνούμε με επιθεωρήσεις από την Αρχή χωρίς να είναι από κοινού με ΕΦ. Να διαγραφεί
– (1) Απαιτείται αναδιατύπωση: Υπεύθυνοι για την συγκέντρωση ή και διαμόρφωση των Νομοθεσιών, Κοινοτικών και Εθνικών, είναι οι Αρμόδιες Αρχές ( Επίσημοι Φορείς) του Κράτους και όχι η ΚΑΑΤ.
(α) – (γ): Οι οποιεσδήποτε άλλες πληροφορίες που αφορούν την αξιολόγηση του Κινδύνου πρέπει να παρέχονται από τις Αρμόδιες Αρχές ( Επίσημοι Φορείς) αποκλειστικά στο γραφείο αξιολόγησης κινδύνου της ΚΑΑΤ, έτσι ώστε να εξασφαλίζεται η εμπιστευτικότητα και η ανεξαρτησία της γνωμοδότησης και σύστασης.
– (2) (α) Η συγκεκριμένη παράγραφος σε περίπτωση που αφορά δεδόμενα από τον επίσημο έλεγχο αποτελεί παρέμβαση και αλλοίωση του, οπότε να διαγραφεί.
Στην περίπτωση που αναφέρεται σε επικείμενο ή μελλοντικό επίσημο ελέγχου η παράγραφος να διαμορφωθεί ανάλογα.
– (2) (β) Να διαγραφεί η παράγραφος 2β: Υπεύθυνοι για τις εισαγωγές / διακίνηση προϊόντων είναι οι Αρμόδιες Αρχές (Επίσημοι Φορείς).
– (2) (γ) Στην Ευρωπαϊκή Αρχή Ασφάλειας Τροφίμων διαβιβάζονται μόνο τα αποτελέσματα του Επίσημου Ελέγχου, όπου αυτό εφαρμόζεται. Τα αποτελέσματα που θα διαβιβάζονται θα τυγχάνουν έγκρισης από το Εθνικό Εργαστήριο Αναφοράς.
– (3) Να διαμορφωθεί: επαναλαμβάνεται η σύγχυση μεταξύ των αρμοδιοτήτων του γραφείου αξιολόγησης κινδύνου και της Αρχής.
– (4) Να διαγραφεί η παράγραφος 4 καθώς κάτοχος των αποτελεσμάτων του επίσημου ελέγχου είναι το επίσημο κράτος μέσω των αρμοδίων αρχών, οι οποίες δύνανται να τα διαβιβάζουν στην Αρχή με την χρήση της ηλεκτρονικής πλατφόρμας.
– (5) Να ισχύσει η πολιτική των ανοικτών επιστημονικών δεδομένων.
Γίνεται εισήγηση για αναδιατύπωση του εν λόγω άρθρου ώστε να διευκρινίζονται με σαφήνεια οι συνέργειες και ο τρόπος συνεργασίας που πρέπει να δημιουργηθεί με τους επίσημου φορείς. Πρόσθετα σημειώνεται ότι, με εξαίρεση το ΓΧΚ, τα επίσημα εργαστήρια ανήκουν στους επίσημους φορείς για αυτό και πρέπει να γίνει η ανάλογη τροποποίηση σε όλο το κείμενο.