18- Φύλο και Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης: Ενεργή συμβολή στη διαμόρφωση έμφυλων προτύπων, εξάλειψη στερεοτύπων και προκαταλήψεων
Δράση 13.1 – Δημοσιογραφικά βραβεία αφιερωμένα στην έμφυλη ισότητα (ανά διετία)
Περιγραφή/Στόχος: Αναγνώριση και επιβράβευση του δημοσιογραφικού έργου που ασχολείται με την ισότητα των φύλων, την προαγωγή των δικαιωμάτων των γυναικών, την καταπολέμηση των έμφυλων στερεοτύπων και των διακρίσεων λόγω φύλου.
Αρμόδιος φορέας υλοποίησης: Γραφείο Επιτρόπου Ισότητας των Φύλων
Συνεργαζόμενοι φορείς: Αρχή Ραδιοτηλεόρασης Κύπρου, Ένωση Συντακτών Κύπρου
Έναρξη εφαρμογής της Δράσης: Μάρτιος 2025
Ενδεικτικός προϋπολογισμός: €20.000
Πηγή χρηματοδότησης: Κρατικός προϋπολογισμός
Δράση 13.2 – Βιωματικά και διαδραστικά εργαστήρια σε εκπροσώπους των ΜΜΕ για προαγωγή της έμφυλης ισότητας
Περιγραφή/Στόχος: Μέσω των ΜΜΕ διαχέονται και αναπαράγονται θέσεις, απόψεις και πρότυπα, μέσω του λόγου και της εικόνας. Τα εργαστήρια που θα απευθύνονται σε εκπροσώπους των ΜΜΕ αποσκοπούν στην ευαισθητοποίηση τους και στη συμβολή των ΜΜΕ στην καταπολέμηση των έμφυλων στερεοτύπων και προκαταλήψεων.
Αρμόδιος φορέας υλοποίησης: Γραφείο Επιτρόπου Ισότητας των Φύλων
Έναρξη εφαρμογής της Δράσης: Ιούνιος 2024
Ολοκλήρωση της δράσης: Δεκέμβριος 2025
Ενδεικτικός προϋπολογισμός: €20.000
Πηγή χρηματοδότησης: Κρατικός προϋπολογισμός
Δράση 13.3 – Εκστρατεία για διαφημίσεις χωρίς στερεότυπα
Περιγραφή/Στόχος: Οι διαφημίσεις αποτελούν το μέσο για γρήγορη μετάδοση σύντομων μηνυμάτων. Μέσω των διαφημίσεων αναπαράγονται συχνά έμφυλα στερεότυπα και σεξιστικές εικόνες. Η εκστρατεία θα αποσκοπεί στην εμπέδωση της σημαντικότητας οι διαφημίσεις να μην αναπαράγουν υποτιμητικά ή/και προσβλητικά προς το ένα φύλο μηνύματα.
Αρμόδιος φορέας υλοποίησης: Γραφείο Επιτρόπου Ισότητας των Φύλων
Συνεργαζόμενος φορέας: Φορέας Ελέγχου Διαφήμισης
Έναρξη εφαρμογής της Δράσης: Ιούνιος 2025
Ολοκλήρωση της δράσης: Ιούνιος 2026
Ενδεικτικός προϋπολογισμός: €20.000
Πηγή χρηματοδότησης: Κρατικός προϋπολογισμός
Τέλος