3. ΕΞΕΛΙΞΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ
Το ΕΣΔ που καταρτίστηκε το 2022 στοχεύει, μεταξύ άλλων στην ενημέρωση σχετικά με τα μέτρα και τις δομές που ήδη βρίσκονται σε ισχύ ή και σε αυτά που προγραμματίζονται να εφαρμοστούν από τα αρμόδια Υπουργεία/Τμήματα, κοινοποίηση των βέλτιστων πολιτικών και πρακτικών για την αντιμετώπιση της φτώχιας και του κοινωνικού αποκλεισμού για ενημέρωση των κρατών μελών ή άλλων εμπλεκομένων φορέων και στον καθορισμό του Εθνικού Πλαισίου Παρακολούθησης, βάσει του οποίου προωθείται η αξιολόγηση για την πρόοδο στην εφαρμογή της σύστασης.
Η συμμετοχή στην προσχολική εκπαίδευση (από την ηλικία των 3 ετών έως την ηλικία έναρξης της υποχρεωτικής πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης) έχει αυξηθεί σημαντικά την τελευταία δεκαετία, αγγίζοντας το ποσοστό των 82,6% το 2022[1], ποσοστό που πλησιάζει στον μέσο όρο της Ευρώπης (93,0%). Η Κύπρος στοχεύει την αύξηση του ποσοστού συμμετοχής στην προσχολική εκπαίδευση μέσω των δράσεων που περιγράφονται πιο κάτω, σε μία προσπάθεια να καλύψει τον στόχο φτάνοντας το 96% μέχρι το 2030.
Αντίστοιχα, η συμμετοχή στην υποχρεωτική εκπαίδευση είναι ιδιαίτερα υψηλή στην Κύπρο. Συγκεκριμένα, για τη σχολική χρονιά 2023-2024 στα δημόσια νηπιαγωγεία εγγράφηκαν και φοιτούν 10.553 παιδιά (έναντι 10.425 της σχολικής χρονιάς 2022-2023), στη δημοτική εκπαίδευση 51.511 (έναντι 50.492 της προηγούμενης χρονιάς) και στη μέση εκπαίδευση (Γυμνάσια) 23.866 (έναντι 24.138 της προηγούμενης χρονιάς[2]).
[1] Eurostat, «Έρευνα Εισοδήματος και Συνθηκών Διαβίωσης Νοικοκυριών (EU-SILC)
[2] https://archeia.moec.gov.cy/mc/407/statistika_el.pdf
Τέλος