09 – Άδεια Λειτουργίας Απεικονιστικού Κέντρου

Ο ΠΕΡΙ ΕΓΓΡΑΦΗΣ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΑΠΕΙΚΟΝΙΣΤΙΚΩΝ ΚΕΝΤΡΩΝ ΝΟΜΟΣ ΤΟΥ 2024

9. (1) Κάτοχος άδειας ίδρυσης απεικονιστικού κέντρου οφείλει μέσα στο χρόνο της ισχύος της άδειας αυτής, να υποβάλει αίτηση στον καθορισμένο από την αρμόδια αρχή τύπο, και αποκτήσει άδεια λειτουργίας από την αρμόδια αρχή, συνοδευόμενης από όλα τα απαιτούμενα δικαιολογητικά που καθορίζονται στο εδάφιο (2).

Νοείται ότι, σε περίπτωση δημιουργίας παραρτημάτων στην ίδια ή σε διάφορες περιοχές της χώρας σε μη συνεχόμενα κτίρια, απαιτείται η έκδοση ξεχωριστής άδειας λειτουργίας.

(2) Για τη χορήγηση άδειας λειτουργίας απαιτούνται τα εξής δικαιολογητικά:
(α) Αίτηση του δικαιούχου σε τύπο που καθορίζει η αρμόδια αρχή.
(β) Άδεια ίδρυσης που έχει παραχωρηθεί από την αρμόδια αρχή.
(γ) Άδεια ασκήσεως επαγγέλματος των ιατρών και λοιπών επαγγελματιών υγείας.
(δ) Οργανόγραμμα με ονομαστική κατάσταση όλου του προσωπικού του κέντρου.

Νοείται ότι η αρμόδια αρχή δύναται να καθορίσει μέσω εγκυκλίου, την ελάχιστη απαιτούμενη στελέχωση για εκάστη κατηγορία επαγγελματιών υγείας αναλόγως του εξοπλισμού και των υπηρεσιών που προτίθεται να παρέχει το απεικονιστικό κέντρο.

(ε) Συμβόλαιο αγοράς ή μίσθωσης ή παραχώρησης με ή χωρίς αντάλλαγμα, υποστατικού όπου θα στεγασθεί το Απεικονιστικό Κέντρο και σε περίπτωση στέγασης σε πολυκατοικία απαιτείται η προσκόμιση βεβαίωσης από την αρμόδια πολεοδομική αρχή ότι δεν απαγορεύεται η εγκατάσταση του Κέντρου και ότι αυτό είναι προσβάσιμο σε άτομα με αναπηρία σύμφωνα με το δικαίωμά τους που κατοχυρώνεται δυνάμει του περί Ατόμων με αναπηρίες Νόμου του 2000 ως αυτός έχει τροποποιηθεί και πληρούν τα πρότυπα του Παραρτήματος I του παρόντος Νόμου.

(στ) Επίδειξη πρωτοτύπων ή υποβολή επισήμων αντιγράφων των παραστατικών κτήσης της κυριότητας ή της διαρκούς κατοχής ή αποκλειστικής χρήσης του επιστημονικού εξοπλισμού και πιστοποιητικά σήμανσης ποιότητας CE για τον χρησιμοποιούμενο ιατρικό εξοπλισμό. Νοείται ότι σε περίπτωση εξοπλισμού ιονίζουσας και μη ιονίζουσας ακτινοβολίας θα πρέπει να προσκομίζεται έκθεση ανεξάρτητου εμπειρογνώμονα φυσικού ιατρικής, που να διαβεβαιώνει ότι είναι κατάλληλος για την σκοπούμενη χρήση.

(ζ) Υπεύθυνη δήλωση ότι σε περίπτωση διακοπής της εργασιακής σχέσης, θα γνωστοποιείται το όνομα του αντικαταστάτη εντός δέκα πέντε (15) ημερών στην αρμόδια αρχή.

(η) Έγκυρη πολεοδομική άδεια εκδιδόμενη από την αρμόδια πολεοδομική αρχή της περιοχής όπου βρίσκεται το απεικονιστικό κέντρο σύμφωνα με τις πρόνοιες του περί Πολεοδομίας και Χωροταξίας Νόμου∙

(θ) Εγκεκριμένη αντισεισμική μελέτη σύμφωνα με τις πρόνοιες των περί Οδών και Οικοδομών Κανονισμών∙

(ι) Έγκυρο πιστοποιητικό πυρασφάλειας από το Διευθυντή της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας.

(ια) Έγκριση κατόπιν καταχώρησης από την Υπηρεσία Ελέγχου και Επιθεώρησης για Ακτινοβολίες για τις πρακτικές που το απαιτούν δυνάμει του περί Προστασίας από Ιονίζουσες Ακτινοβολίες και Πυρηνικής και Ραδιολογικής Ασφάλειας και Προστασίας Νόμο του 2018 και των Κανονισμών που εκδίδονται βάσει αυτού, όπως εκάστοτε τροποποιούνται ή αντικαθίστανται.

(ιβ) Έγκυρη βεβαίωση από τον Διευθυντή του Τμήματος Επιθεώρησης Εργασίας για την εφαρμογή και λειτουργία κατάλληλου συστήματος ασφάλειας ή συστήματος διαχείρισης των κινδύνων.

(ιγ) Περιγραφή των δυνατοτήτων του κέντρου για παροχή απεικονιστικών υπηρεσιών.

Νοείται ότι, για παροχή ακτινοδιαγνωστικών υπηρεσιών ο υπεύθυνος του απεικονιστικού κέντρου πρέπει να είναι ιατρός ακτινολόγος και στην περίπτωση παροχής υπηρεσιών πυρηνικής ιατρικής, ο υπεύθυνος του απεικονιστικού κέντρου πρέπει να είναι πυρηνικός ιατρός.

Νοείται περαιτέρω ότι, σε περίπτωση που το απεικονιστικό κέντρο προσφέρει υπηρεσίες ακτινολογίας και πυρηνικής ιατρικής, θα πρέπει να στελεχώνεται από υπεύθυνο ακτινολόγο και υπεύθυνο πυρηνικό ιατρό αντίστοιχα.
Ο υπεύθυνος θα πρέπει να βρίσκεται συνεχώς με φυσική παρουσία χώρο.

(ιδ) Απόδειξη καταβολής τέλους όπως αυτό καθορίζεται στο Παράρτημα IV του παρόντος Νόμου, για την εξέταση της αίτησης από την αρμόδια αρχή.

(3) Κατά την εξέταση της αίτησης η αρμόδια αρχή δύναται, επιπρόσθετα προς τα στοιχεία που προβλέπονται στο εδάφιο (2), να ζητήσει την προσκόμιση οποιουδήποτε άλλου στοιχείου ή πληροφορίας που κρίνει αναγκαία για ολοκλήρωση της μελέτης της συγκεκριμένης αίτησης.

(4) Σε περίπτωση που απαιτούνται εξειδικευμένες γνώσεις για την αξιολόγηση μιας αίτησης, η αρμόδια αρχή δύναται να ζητήσει την προσκόμιση έκθεσης από εμπειρογνώμονες.

(5) Μετά την υποβολή της αίτησης και την προσκόμιση όλων των απαιτούμενων στοιχείων ή πληροφοριών, η αρμόδια αρχή εξετάζει με κάθε δυνατή ταχύτητα την υποβληθείσα αίτηση και εκδίδει την αιτούμενη άδεια λειτουργίας, αν ικανοποιηθεί ότι πληρούνται οι προϋποθέσεις και απαιτήσεις που τάσσει προς τούτο ο παρών Νόμος.

(6) Η άδεια λειτουργίας απεικονιστικού κέντρου εκδίδεται κατά τον τύπο που θα καθορίσει η αρμόδια αρχή έναντι καταβολής του καθορισμένου τέλους και καθορίζει, μεταξύ άλλων, το όνομα, τη διεύθυνση και τις απεικονιστικές υπηρεσίες που δικαιούται να παρέχει το κέντρο.

(7) Ο υπεύθυνος ιατρός αδειούχου απεικονιστικού κέντρου μεριμνά ώστε η άδεια λειτουργίας να είναι συνεχώς αναρτημένη σε περίοπτο μέρος του κέντρου.

Νοείται πως η άδεια λειτουργίας δεν δύναται να εκχωρηθεί παρά μόνο κατόπιν λήψης άδειας της αρμόδιας αρχής και μόνο σε φυσικό η νομικό πρόσωπο, το οποίο πληροί όλες τις προϋποθέσεις για απόκτηση της εν λόγω άδειας.

Τέλος

Περιεχόμενα

01 - Συνοπτικός Τίτλος
02 - Ερμηνεία
03 - Πεδίο Εφαρμογής
04 - Απαγόρευση Παροχής Απεικονιστικών Υπηρεσιών
05 - Εξαιρούμενες Απεικονιστικές Υπηρεσίες
06 - Δημιουργία Μητρώου Απεικονιστικών Κέντρων
07 - Άδεια Ίδρυσης Απεικονιστικού Κέντρου
08 - Δικαιολογητικά για τη χορήγηση άδειας ίδρυσης
09 - Άδεια Λειτουργίας Απεικονιστικού Κέντρου
10 - Διάρκεια Άδειας Λειτουργίας
11 - Όνομα Απεικονιστικού Κέντρου
12 - Διεύθυνση, Έλεγχος και Εποπτεία Απεικονιστικού Κέντρου
13 - Δυνατότητα πρόσβασης σε ΑΜΕΑ
14 - Γενικές Υποχρεώσεις Απεικονιστικών Κέντρων
15 - Ειδικές Απαγορεύσεις
16 - Εξουσίες αρμόδιας αρχής
17 - Εποπτεία εφαρμογής του νόμου μέσω εντεταλμένων επιθεωρητών
18 - Εξουσία Εισόδου και Επιθεώρησης
19 - Υποχρέωση αναφοράς παραβιάσεων του παρόντος νόμου
20 - Συμβουλευτική Επιτροπή Απεικονιστικών Κέντρων
21 - Ανάκληση άδειας
22 - Συνέπειες Ανάκλησης
23 - Επιβολή διοικητικών κυρώσεων
24 - Ιεραρχική προσφυγή στον Υπουργό και ένδικα μέσα
25 - Ποινικά Αδικήματα και ποινές
26 - Παρακώλυση αρμόδιας αρχής και εντεταλμένων επιθεωρητών
27 - Ποινική Ευθύνη νομικών προσώπων
28 - Κυρώσεις κατά νομικών προσώπων
29 - Ειδοποιήσεις και γνωστοποιήσεις
30 - Έκδοση Κανονισμών και Διαταγμάτων
31 - Μεταβατικές Διατάξεις
32 - Έναρξη Ισχύος του Παρόντος Νόμου
33 - ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Ι
34 - ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΙΙ
35 - ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΙΙΙ
36 - ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ IV

27 Σχόλια

  1. ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΚΡΙΝΗΣΗ για το Άρθρο 9. (ιγ) αναφορικά με τον όρο
    • «Περιγραφή των δυνατοτήτων του κέντρου για παροχή απεικονιστικών υπηρεσιών» , και το
    • «υπεύθυνος ιατρός Ακτινολόγος θα πρέπει να βρίσκεται συνεχώς με φυσική παρουσία χώρο»
    Για να αποφευχθούν τυχόν συγχύσεις και ασαφείς ερμηνείες είναι απαραίτητο και εξαιρετικά σημαντικό να οριστεί ο ρόλος του «υπεύθυνου ακτινολογικού απεικονιστικού κέντρου», ( εξηγειται στο άρθρο 12 κεφ. 2 )
    • Η συνεχής φυσική παρουσία υπεύθυνου ακτινολόγου, δεν είναι εφικτή, και στην απουσια του η ευθύνη μεταβιβάζεται στον επι καθήκοντι ακτινολόγο για τις επιστημονικές δραστηριότητες, οι δε οργανωτικές και εποπτείας ευθύνες, παραμένουν στον ίδιο
    • ΟΜΩΣ κατά την διενέργεια απεικονιστικών εξετάσεων , και ειδικά Αξονικών και Μαγνητικών τομογραφιών , θα πρέπει να επιβλέπονται και ΜΟΝΟ από ιατρό Ακτινολόγο.
    • Η “προτεινόμενη” λύση της παρουσίας «άλλου ιατρού», με το πρόσχημα της έλλειψης ακτινολόγων να διευκρινιστεί ότι αφορά Μόνο τυχόν οξέα συμβάντα σε ασθενείς. Ο εν λόγω ιατρός θα μπορεί να βρίσκεται οπουδήποτε σε κοντινό χωρο. ΔΕΝ εχει σχέση με την διενέργεια των ακτινολογικών απεικονιστικών εξετάσεων.

    ΚΑΤΑΛΗΚΤΙΚΑ, θα πρέπει να οριστεί στο παρόν νομοσχέδιο ο ρόλος και η ανάγκη της παρουσίας του «Επιβλέποντος Ακτινολόγου», στη διενέργεια των ακτινολογικών απεικονιστικών εξετάσεων σε κάθε ακτινολογικό απεικονιστικο κέντρο. Νοείται ότι κανένας άλλος, εκτός από τον ακτινολόγο ιατρό, δεν δικαιούται να επιβλέπει τις ακτινολογικές εξετάσεις και αυτός «τεκμηριώνει» την ολοκλήρωση της εξέτασης.
    «ΕΠΙΒΛΕΠΩΝ Ακτινολόγος Ιατρός» είναι ο ιατρός ακτινολόγος που επιβλέπει τη διενέργεια των ακτινολογικών απεικονιστικών εξετάσεων, (όπως αξονικών και μαγνητικών τομογραφιών), παρακολουθεί και επιβλέπει την εξεταση, τεκμηριώνοντας και την επάρκεια της.
    Η «ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗ της εξέτασης» περιλαμβάνει:
    1. τις ιατρικές ενδείξεις για τη διενέργεια της εξέτασης και τη χορήγηση ακτινοβολίας βάσει του Νόμου Ν. 164(Ι)/2018, διασφαλίζοντας ότι η εξέταση είναι απαραίτητη για τη διάγνωση ή παρακολούθηση μιας πάθησης και ότι δεν υπάρχουν εναλλακτικές μέθοδοι διάγνωσης που θα μπορούσαν να αποδώσουν ισοδύναμα αποτελέσματα με μικρότερη έκθεση σε ακτινοβολία ή με λιγότερο επεμβατικό τρόπο. Επιπλέον, ο Ακτινολόγος διασφαλίζει την τήρηση των κανόνων ακτινοπροστασίας και ότι η ακτινοβολία που χρησιμοποιήθηκε ήταν η ελάχιστη δυνατή για την παραγωγή των επιθυμητών αποτελεσμάτων.
    2. την επάρκεια και την αξιολόγηση της ποιότητας της εικόνας, τη διασφάλιση ότι η εξέταση εκτελέστηκε σωστά βάσει των ιατρικών οδηγιών, και την πιστοποίηση ότι τα αποτελέσματα είναι ακριβή και κατάλληλα για διάγνωση, η οποία εμπίπτει στις ευθύνες του “επιβλέποντα ιατρού Ακτινολόγου”.

  2. – Άρθρο 9(1) – στην τελευταία παράγραφο
    που ξεκινά με το νοείται, δίπλα από τη φράση, μη συνεχόμενα κτίρια, να προστεθεί σε
    παρένθεση η λέξη επικοινωνούντα.
    – Άρθρο 9(2)(ε) – να διαγραφεί η φράση, ή
    παραχώρησης με ή χωρίς αντάλλαγμα.
    ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ
    2.(θ) Η ανάγκη για ΑΝΤΙΣΕΙΣΜΙΚΗ ΜΕΛΕΤΗ είναι υπερβολική και δε συνάδει με τη φύση της εργασίας μας
    2.(ι) Το ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΟ ΠΥΡΑΣΦΑΛΕΙΑΣ δεν χρειάζεται ,γιατί γνωμοδοτεί η ΠΥΡΟΣΒΣΤΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ στο ανώτερο της επίπεδο για την έκδοση της Πολεοδομικής Άδειας,που ούτως ή άλλως απαιτείται.
    Ως εκ τούτου η ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΗ ΑΔΕΙΑ συμπεριλαμβάνει και το ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΟ ΠΥΡΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

    – Άρθρο 9(3) – η λέξη στοιχείου στην τρίτη
    γραμμή να αντικατασταθεί με τη λέξη εγγράφου. Η λέξη μελέτη στην τελευταία γραμμή
    της ίδιας παραγράφου να αντικατασταθεί με τη λέξη εξέταση
    – Άρθρο 9(4) – δίπλα από τη λέξη
    εμπειρογνώμονες να προστεθεί η λέξη ακτινοφυσικής, δηλαδή να διαβάζεται ως
    εμπειρογνώμονες ακτινοφυσικής.
    – Άρθρο 9(5) – να διαγραφεί η φράση με
    κάθε δυνατή προσπάθεια και να προστεθεί η φράση εντός τριάντα (30) ημερών.
    Προτείνεται επιπρόσθετα να εισαχθεί η πιο κάτω φράση: Εάν δεν είναι εφικτή η εξέταση
    της αίτησης εντός τριάντα (30) ημερών, τότε θα ειδοποιείται γραπτώς ο αιτητής για τον
    επιπρόσθετο χρόνο που χρειάζεται η αρμόδια αρχή για εξέταση της αίτησης.
    – Άρθρο 9(7)- η τελευταία παράγραφος που
    ξεκινά με το νοείται, θα πρέπει να επαναδιατυπωθεί, ούτως ώστε, να προσκομίζονται όλα
    τα απαραίτητα έγγραφα και από το φυσικό ή νομικό πρόσωπο στο οποίο θα εκχωρηθεί η
    άδεια λειτουργίας. Δηλαδή, θα μπορούσε να προστεθεί το πιο κάτω μετά την παράγραφο
    αυτή: Νοείται όλα τα έγγραφα τα οποία απαιτούνται για την έκδοση της άδειας
    λειτουργίας, θα πρέπει να προσκομισθούν από το φυσικό ή νομικό πρόσωπο στο οποίο
    εκχωρείται η άδεια λειτουργίας.
    Ακόμη δεν πρέπει να απαιτείται για μεταβίβαση ή εκχώρηση, Άδεια από αρμόδια αρχή,παρά μόνον το Φυσικό Πρόσωπο ή το Νομικό Πρόσωπο, που αποκτά τον έλεγχο, να πληροί τις απαραίτητες προυποθέσεις, όπως ο προκάτοχος

  3. Άδεια Λειτουργίας Απεικονιστικού Κέντρου (Σελίδα 9): Τροποποίηση: Ορισμός συγκεκριμένου χρονικού πλαισίου (3 μήνες) για την εξέταση αιτήσεων.

    Τροποποίηση:

    Προτείνουμε την αναδιατύπωση του σημείου (5) ως εξής:

    (5) Μετά την υποβολή της αίτησης και την προσκόμιση όλων των απαιτούμενων στοιχείων ή πληροφοριών, η αρμόδια αρχή εξετάζει την υποβληθείσα αίτηση εντός τριών (3) μηνών και εκδίδει την αιτούμενη άδεια λειτουργίας, αν ικανοποιηθεί ότι πληρούνται οι προϋποθέσεις και απαιτήσεις που τάσσει προς τούτο ο παρών Νόμος.

    Νοείται ότι, σε περίπτωση που απαιτούνται πρόσθετες πληροφορίες ή διευκρινίσεις, η αρμόδια αρχή ενημερώνει γραπτώς τον αιτητή εντός ενός (1) μηνός από την παραλαβή της αίτησης. Σε αυτή την περίπτωση, η προθεσμία των τριών (3) μηνών αναστέλλεται μέχρι την παραλαβή των πρόσθετων πληροφοριών ή διευκρινίσεων.

    Αιτιολόγηση: Αυτή η τροποποίηση ορίζει συγκεκριμένο χρονικό πλαίσιο για την εξέταση των αιτήσεων ενώ παράλληλα διασφαλίζει ότι υπάρχει ευελιξία σε περιπτώσεις όπου απαιτείται περαιτέρω επικοινωνία μεταξύ της Αρμόδιας Αρχής και του αιτητή.

  4. Άδεια Λειτουργίας Απεικονιστικού Κέντρου (Σελίδα 8): Τροποποίηση: Αλλαγή από “Έγκριση κατόπιν καταχώρησης” σε “Έγκριση”, σημείο (ια).

    Αιτιολόγηση: Η διαγραφή της φράσης “κατόπιν καταχώρησης” απλοποιεί τη διατύπωση και αποφεύγει πιθανή σύγχυση σχετικά με τη διαδικασία έγκρισης. Η τροποποιημένη διατύπωση εστιάζει στην απαίτηση για έγκριση από την αρμόδια Υπηρεσία, χωρίς να προσδιορίζει τη συγκεκριμένη διαδικασία μέσω της οποίας αυτή η έγκριση λαμβάνεται, .

    Σημειώνεται ότι Έγκριση από την Υπηρεσια Ελέγχου μπορει να δοθεί είτε μέσω της διαδικασιας καταχώρησης, είτε μέσω της διαδικασίας αδειοδότησης, ανάλογα την πρακτική.

  5. Ο υπεύθυνος θα πρέπει να βρίσκεται συνεχώς με φυσική παρουσία χώρο. ( να διαγραφεί: είναι ανθρωπίνως αδύνατο ο υπεύθυνος να βρίσκεται συνεχώς με φυσική παρουσία) Να μπορεί να αντικατασταθεί με άλλο ιατρό της αντίστοιχης ειδικότητας

  6. (2) Για τη χορήγηση άδειας λειτουργίας απαιτούνται τα εξής δικαιολογητικά: ((Γενικό σχόλιο: Με τον ίδιο τρόπο που η παρούσα νομοθεσία θέτει κριτήρια λειτουργίας δεν βλέπουμε κανένα λόγο να μην καθορίζεται και η στελέχωση.)

  7. Σε ότι αφορά τη διάταξη 5 που αναφέρεται σε εξέταση της αίτησης από την Αρμόδια Αρχή “με κάθε δυνατή ταχύτητα” θα πρέπει να προνοηθεί συγκεκριμένη προθεσμία απάντησης εκ μέρους της και επιπρόσθετα να προνοηθεί ότι εάν δεν υπάξει απάντηση εντός της προθεσμίας συνεπάγεται ότι δεν φέρει ένσταση στην έκδοση της άδειας.

  8. (7) Ο υπεύθυνος ιατρός αδειούχου απεικονιστικού κέντρου μεριμνά ώστε η άδεια λειτουργίας να είναι συνεχώς αναρτημένη σε περίοπτο μέρος του κέντρου. ——-Αφορά αρμοδιότητα του διοικητικά υπεύθυνου

  9. (5) “….η αρμόδια αρχή εξετάζει με κάθε δυνατή ταχύτητα την υποβληθείσα αίτηση …”—————–Να καθοριστεί το μέγιστο χρονικό διάστημα το οποίο δεν πρέπει να ξεπερνά το χρόνο που απαιτείται για να εκδοθεί η άδεια ίδρυσης (δλδ. σε τρεις (3) μήνες από την υποβολή πλήρως συμπληρωμένης αίτησης, με όλα τα απαιτούμενα δυνάμει του παρόντος άρθρου δικαιολογητικά)

  10. (ιγ) Περιγραφή των δυνατοτήτων του κέντρου για παροχή απεικονιστικών υπηρεσιών.

    Ποια η διαφορά με τις υπηρεσίες ακτινολογίας που αναφέρεται στην αμέσως επόμενη παράγραφο; Αλλαγή σε: Νοείται ότι, στην περίπτωση που το απεικονιστικό κέντρο παρέχει υπηρεσίες ακτινολογίας, ο υπεύθυνος του απεικονιστικού κέντρου πρέπει να είναι ιατρός ακτινολόγος και στην περίπτωση παροχής υπηρεσιών πυρηνικής ιατρικής, ο υπεύθυνος του απεικονιστικού κέντρου πρέπει να είναι πυρηνικός ιατρός.

  11. (2) Για τη χορήγηση άδειας λειτουργίας απαιτούνται τα εξής δικαιολογητικά:

    (γ) Άδεια ασκήσεως επαγγέλματος των ιατρών και λοιπών επαγγελματιών υγείας. ———– Να αλλαχθεί σε “ιατρών ακτινολόγων ή/και πυρηνικων ιατρών

    (δ) Οργανόγραμμα με ονομαστική κατάσταση όλου του προσωπικού του κέντρου.———– Να διευκρινιστεί ότι αφορά τους επαγγελματίες υγείας

  12. 9(4) – Προτείνουμε όπως προστεθεί ρητά στις αρμοδιότητες της Συμβουλευτικής Επιτροπής και όπως τροποποιηθεί η γενική αναφορά σε εμπειρογνώμονες.
    9(7) – Να ξεκαθαριστεί ο ορισμός εκχώρησης. Σε περίπτωση νομικών προσώπων προκύπτει εκχώρηση σε περίπτωση μεταβίβασης πλειοψηφίας του μετοχικού κεφαλαίου;

  13. 9(2)(στ) Να προστεθεί στο άρθρο 2 ο ορισμός ανεξάρτητου εμπειρογνώμονα φυσικού ιατρικής.
    9(2)(ιγ) Να ξεκαθαριστεί αρχικά εαν είναι δυνατό όπως οριστούν πέραν του ενός ατόμου ‘υπεύθυνοι ακτινολόγοι/πυρηνικοί ιατροί’. Σχετικά με τη συνεχή παρουσία στο Κέντρο, προτείνουμε όπως ο υπεύθυνος Ακτινολόγος/ Πυρηνικός Ιατρός ή / και ο επί καθήκοντι Ακτινολόγος / Πυρηνικός Ιατρός να βρίσκεται συνεχώς με φυσική παρουσία τις ώρες κανονικής εργασίας του κέντρου. Τις ώρες εφημερίας (σε περίπτωσεις Ιατρικών Κέντρων/ Νοσηλευτηρίων ), όλες οι εξετάσεις πρέπει να επιβλέπονται είτε δια ζώσης, είτε μέσω τηλεϊατρικής από τον εφημερεύοντα Ακτινολόγο / Πυρηνικό Ιατρό, ανάλογα με τους κανόνες λειτουργίας του Κέντρου και της ιατρικής κάλυψης που παρέχεται από το Κέντρο/Νοσηλευτήριο.

  14. Στο κεφάλαιο 9.2. (ιγ) 3η παραγραφος
    Η «συνεχής φυσική παρουσία» του υπεύθυνου είναι πρακτικά ανέφικτή.
    Προτείνεται όπως σε κάθε τμήμα του νομοσχεδίου που αναφέρεται σε φυσική παρουσία να γίνει αλλαγή σε: “Εν τη απουσία του επιστημονικά ,οργανωτικά υπεύθυνου, ο εκάστοτε επί καθήκοντι ιατρός (ακτινολόγος ή πυρηνικός) θα πρέπει να πρέπει να εκτελεί χρέη υπευθύνου”

  15. Στο κεφάλαιο 9.2. (ιγ) Χρήζει διευκρίνησης/ αόριστο
    Στις δυο πρώτες παραγράφους
    Σχόλιο: Η φράση “σε περίπτωση” είναι περιττή, καθώς η παροχή ακτινολογικών υπηρεσιών αποτελεί βασικό σκοπό ενός απεικονιστικού κέντρου και, επομένως, δεν χρειάζεται να αναφέρεται ρητά. Εάν, ωστόσο, η παράγραφος αποσκοπεί σε κάτι διαφορετικό, τότε είναι απαραίτητο να διατυπωθεί με μεγαλύτερη σαφήνεια.

    • Η συνεχής φυσική παρουσία του υπεύθυνου είναι πρακτικά ανέφικτή.
    Προτείνεται όπως σε κάθε τμήμα του νομοσχεδίου που αναφέρεται σε φυσική παρουσία να γίνει αλλαγή σε: “Εν τη απουσία του επιστημονικά ,οργανωτικά υπεύθυνου, ο εκάστοτε επί καθήκοντι ιατρός

  16. Σχετικά με την παράγραφο (ζ) Υπεύθυνη δήλωση ότι σε περίπτωση διακοπής της εργασιακής σχέσης, θα γνωστοποιείται το όνομα του αντικαταστάτη εντός δέκα πέντε (15) ημερών στην αρμόδια αρχή.
    Τονίζουμε ότι πρέπει να οριστεί για ποιο εργασιακό πρόσωπο αφορά η παρούσα παράγραφος

  17. (γ) σημείο του άρθρου 9 , είναι δυσνόητο και ασαφές, καθώς δεν προσδιορίζει με ακρίβεια ότι αφορά αποκλειστικά ιατρό ακτινολόγο. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε παρερμηνείες ή να αναιρέσει τα λοιπά εδάφια του άρθρου.
    • Για την αποφυγή συγχύσεων, πρέπει να οριστεί σαφώς ότι το (γ) αφορά συγκεκριμένα την άδεια λειτουργίας ιατρού ακτινολόγου και όχι άλλου επαγγελματία υγείας.
    • Οι λοιποί επαγγελματίες υγείας οφείλουν να οριστούν συγκεκριμένα σε τεχνολόγους ακτινολογίας και νοσηλευτικό προσωπικό. Έτσι, θα διασφαλιστεί η σαφήνεια και η σωστή εφαρμογή της διάταξης.

    Σχετικά με την παράγραφο (δ) του αρθρου 9 «Οργανόγραμμα με ονομαστική κατάσταση όλου του προσωπικού του κέντρου» : “Νοείται ότι η αρμόδια αρχή δύναται να καθορίσει μέσω εγκυκλίου, την ελάχιστη απαιτούμενη στελέχωση για εκάστη κατηγορία επαγγελματιών υγείας αναλόγως του εξοπλισμού και των υπηρεσιών που προτίθεται να παρέχει το απεικονιστικό κέντρο”
    Προτείνουμε το εξής: Για κάθε ένα Αξονικό και Μαγνητικό τομογράφο θα υπάρχει ένας τεχνολόγος για κάθε μηχάνημα ανά 8ωρο και Ακτινολόγοι ανάλογα του όγκου εργασίας, και πάντα ένας παρών καθόλη την διάρκεια του τακτικού ωραρίου εργασίας.

  18. (γ) σημείο του άρθρου 9 , είναι δυσνόητο και ασαφές, καθώς δεν προσδιορίζει με ακρίβεια ότι αφορά αποκλειστικά ιατρό ακτινολόγο. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε παρερμηνείες ή να αναιρέσει τα λοιπά εδάφια του άρθρου.
    • Για την αποφυγή συγχύσεων, πρέπει να οριστεί σαφώς ότι το (γ) αφορά συγκεκριμένα την άδεια λειτουργίας ιατρού ακτινολόγου και όχι άλλου επαγγελματία υγείας.
    • Οι λοιποί επαγγελματίες υγείας οφείλουν να οριστούν συγκεκριμένα σε τεχνολόγους ακτινολογίας και νοσηλευτικό προσωπικό. Έτσι, θα διασφαλιστεί η σαφήνεια και η σωστή εφαρμογή της διάταξης.

  19. Σε ό,τι αφορά το άρθρο 9(2)(ιγ) του Μέρους ΙΙ, που σχετίζεται με την Άδεια Λειτουργίας Απεικονιστικού Κέντρου, σημειώνεται ότι ο υπεύθυνος ακτινολόγος απαιτείται να έχει συνεχή φυσική παρουσία σε κάθε απεικονιστικό κέντρο κατά τη διάρκεια όλου του κύκλου εργασιών του. Θεωρούμε ότι η απαίτηση αυτή δεν είναι πρακτικά εφαρμόσιμη, δεδομένης της έλλειψης επαρκούς αριθμού ακτινολόγων για την κάλυψη των υφιστάμενων αναγκών. Εισηγούμαστε, αντί αυτού, τη διασφάλιση της παρουσίας ιατρού καθ’ όλη τη διάρκεια λειτουργίας του κέντρου για την αντιμετώπιση οξέων περιστατικών, με ταυτόχρονη εξ αποστάσεως παρουσία ακτινολόγου κατά την εκτέλεση εξετάσεων Μαγνητικής και Αξονικής Τομογραφίας

  20. – (2) (ε): Αυτό να μην ισχύει για τα υφιστάμενα κέντρα. Περιττή γραφειοκρατία.
    – (2) (θ) : Αυτό να μην ισχύει για τα υφιστάμενα κέντρα όταν η οικοδομή είναι ποιο καινούργια από 25 χρόνων.
    – (2) (ιγ) : Ο ιατρός δεν πρέπει να βρίσκεται συνεχώς στον χώρο. Πρέπει να βρίσκεται ο υπεύθυνος, η, ο βοηθός υπεύθυνος που θα καθοριστούν, ΑΛΛΑ Ο ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ Ο ΙΑΤΡΟΣ.
    – (3) (4): Πολύ γενικό που μπορεί να προκαλέσει προβλήματα και περιττά έξοδα. Αφού θα υπάρχει ο ιατρό φυσικός.

  21. 9.2. (ιγ) Νοείται περαιτέρω ότι, σε περίπτωση που το απεικονιστικό κέντρο προσφέρει υπηρεσίες ακτινολογίας και πυρηνικής ιατρικής, θα πρέπει να στελεχώνεται από υπεύθυνο ακτινολόγο και υπεύθυνο πυρηνικό ιατρό αντίστοιχα. Ο υπεύθυνος θα πρέπει να βρίσκεται συνεχώς με φυσική παρουσία χώρο.:
    Ο υπεύθυνος ή αντικαταστάτης με απαιτούμενη κατάρτιση
    Η μη φυσική παρουσία ιατρού ακτινολόγου ή ιατρού πυρηνικής ιατρικής κατά τη διενέργεια διαγνωστικής εξέτασης ανάλογα με το είδος της εξέτασης. Θα πρέπει να οριστεί ότι στις ώρες κανονικής εργασίας του κέντρου, θα πρέπει να παραβρίσκεται πάντα ιατρός της αντίστοιχης ειδικότητας και ότι στις υπόλοιπες ώρες όλες οι εξετάσεις θα εκτελούνται υπό την επίβλεψη του Ιατρού της αντίστοιχης ειδικότητας.

  22. 9.2.(ιγ) Περιγραφή των δυνατοτήτων του κέντρου για παροχή απεικονιστικών υπηρεσιών.: Χρήζει διευκρίνησης/κάπως αόριστο

  23. 9.2.(στ) «Νοείται ότι σε περίπτωση εξοπλισμού ιονίζουσας και μη ιονίζουσας ακτινοβολίας θα πρέπει να προσκομίζεται έκθεση ανεξάρτητου εμπειρογνώμονα φυσικού ιατρικής, που να διαβεβαιώνει ότι είναι κατάλληλος για την σκοπούμενη χρήση.» :
    Γιατί ανεξάρτητου;
    Δεν ονομάζεται σε κάποιο νόμο/κανονισμό εμπειρογνώμονας μη ιονίζουσαςς ακτινοβολίας.
    Μελέτη αποδοχής εξοπλισμού ? ή ότι είναι κατάλληλος για την σκοπούμενη χρήση?

  24. 9.2.(δ) Νοείται ότι η αρμόδια αρχή δύναται να καθορίσει μέσω εγκυκλίου, την ελάχιστη απαιτούμενη στελέχωση για εκάστη κατηγορία επαγγελματιών υγείας αναλόγως του εξοπλισμού και των υπηρεσιών που προτίθεται να παρέχει το απεικονιστικό κέντρο: Ποιες κατευθυντήριες γραμμές θα ακολουθηθούν;

  25. Να διαγραφεί η παράγραφος (ιβ) του εδαφίου (2) του άρθρου 9.

    Σημειώστε ότι η νομοθεσία για Ασφάλεια και Υγεία στην Εργασία δεν προνοεί έκδοση βεβαίωσης για την εφαρμογή και λειτουργία κατάλληλου συστήματος ασφάλειας ή συστήματος διαχείρισης των κινδύνων. Η θέσπιση τέτοιας υποχρέωσης μέσω άλλης νομοθεσίας συνιστά παρέμβαση στις αρμοδιότητες του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων. Η εμπειρία από την εφαρμογή του περί Ιδιωτικών Νοσηλευτηρίων Νόμου που περιλαμβάνει ανάλογες πρόνοιες και πρακτικές δείχνει ότι δημιουργείται τεράστιος και αχρείαστος διοικητικός φόρτος τόσο για το ΤΕΕ όσο και για τους εμπλεκομένους.

  26. Να αντικατασταθεί η παράγραφος (ια) του εδαφίου (2) του άρθρου 9 με τη φράση «Έγκριση από την Υπηρεσία Ελέγχου και Επιθεώρησης από Ακτινοβολίες για τις πρακτικές που το απαιτούν δυνάμει του περί Προστασίας από Ιονίζουσες Ακτινοβολίες και Πυρηνικής και Ραδιολογικής Ασφάλειας και Προστασίας Νόμου του 2018, όπως αυτός εκάστοτε τροποποιείται ή αντικαθίσταται.».

  27. Να αντικατασταθεί η παράγραφος (στ) του εδαφίου (2) του άρθρου 9 με τη φράση «Επίδειξη πρωτοτύπων ή υποβολή επισήμων αντιγράφων των παραστατικών κτήσης της κυριότητας ή της διαρκούς κατοχής ή αποκλειστικής χρήσης του επιστημονικού εξοπλισμού και πιστοποιητικά σήμανσης ποιότητας CE για τον χρησιμοποιούμενο ιατρικό εξοπλισμό.
    Νοείται ότι σε περίπτωση εξοπλισμού ιονίζουσας ακτινοβολίες θα πρέπει να προσκομίζεται έκθεση Εμπειρογνώμονα Ιατρικής Φυσικής όπως ορίζεται στον περί Προστασίας από Ιονίζουσες Ακτινοβολίες και Πυρηνικής και Ραδιολογικής Ασφάλειας και Προστασίας Νόμο του 2018 που να διαβεβαιώνει ότι ο εξοπλισμός αυτός είναι κατάλληλος για τη σκοπούμενη χρήση. Για εξοπλισμό μη ιονίζουσας ακτινοβολίας θα πρέπει να προσκομίζεται έκθεση φυσικού ιατρικής που να διαβεβαιώνει ότι είναι κατάλληλος για τη σκοπούμενη χρήση.».

    Σημειώνεται ότι οι όροι «Εμπειρογνώμονας Ιατρικής Φυσικής» και «φυσικός ιατρικής» πρέπει να χρησιμοποιούνται με προσοχή ώστε να συνάδουν με τους ορισμούς των όρων αυτών στην υφιστάμενη νομοθεσία για ακτινοπροστασία.

Back to top button
Μετάβαση στο περιεχόμενο