07 – Άδεια Ίδρυσης Απεικονιστικού Κέντρου
7. (1) Πριν από την ανέγερση, αγορά, μίσθωση ή χρησιμοποίηση κτιρίου ή υποστατικού για την εγκατάσταση και λειτουργία Απεικονιστικού Κέντρου απαιτείται άδεια ίδρυσης, η οποία χορηγείται από την αρμόδια αρχή μέσα σε τρεις (3) μήνες από την υποβολή πλήρως συμπληρωμένης αίτησης, με όλα τα απαιτούμενα δυνάμει του παρόντος άρθρου δικαιολογητικά.
Νοείται ότι, σε περίπτωση δημιουργίας παραρτημάτων στην ίδια ή σε διάφορες περιοχές της χώρας σε μη συνεχόμενα κτίρια, απαιτείται η έκδοση ξεχωριστής άδειας ίδρυσης.
(2) Άδεια ίδρυσης δεν παραχωρείται από την αρμόδια αρχή εκτός εάν πληρούνται οι ακόλουθες προϋποθέσεις:
(α) Δεν απαγορεύεται από τις πολεοδομικές διατάξεις ή από άλλες ειδικές διατάξεις οποιουδήποτε νόμου σε ισχύ η χωροθέτηση της συγκεκριμένης χρήσης στον προβλεπόμενο χώρο.
(β) Ο προβλεπόμενος για τη λειτουργία Απεικονιστικού Κέντρου χώρος ανταποκρίνεται στις τεχνικές προδιαγραφές του Παραρτήματος Ι και του Παραρτήματος ΙΙ.
(γ) Προσκομίζονται όλα τα απαιτούμενα από το άρθρο 8 του παρόντος δικαιολογητικά.
(δ) Έχει καταβληθεί το προβλεπόμενο τέλος
Τέλος
Στην τελευταία παράγραφο που
ξεκινά με το νοείται, δίπλα από τη φράση, μη συνεχόμενα κτίρια, να προστεθεί σε
παρένθεση η λέξη επικοινωνούντα.
Δικαιολογητικά για τη χορήγηση άδειας ίδρυσης (Σελίδα 6): Τροποποίηση: Αλλαγή από “Κατάλογο όλων των μηχανημάτων” σε “Κατάλογο με το είδος του εξοπλισμού”.
Τροποποίηση:
Προτείνουμε την αναδιατύπωση του σημείου (δ) ως εξής:
(δ) Κατάλογο με το είδος του επιστημονικού εξοπλισμού που προβλέπεται να χρησιμοποιηθεί στο Κέντρο. Ο εξοπλισμός αυτός θα πρέπει να πληροί τις ελάχιστες απαιτούμενες τεχνικές προδιαγραφές του Παραρτήματος ΙΙ του παρόντος νόμου.
Επιπλέον, προτείνεται η προσθήκη της εξής παραγράφου:
“Η Αρμόδια Αρχή διατηρεί το δικαίωμα να ζητήσει πρόσθετες πληροφορίες ή διευκρινίσεις σχετικά με τον προτεινόμενο εξοπλισμό, ιδιαίτερα όταν πρόκειται για εξειδικευμένο εξοπλισμό με ειδικές απαιτήσεις εγκατάστασης ή λειτουργίας. Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει, αλλά δεν περιορίζεται σε, πληροφορίες σχετικά με τις απαιτήσεις χώρου ή περιορισμούς στο περιβάλλον λειτουργίας.”
Αιτιολόγηση: Αυτή η τροποποίηση επικεντρώνεται στο είδος του εξοπλισμού αντί για συγκεκριμένα μηχανήματα. Αυτό παρέχει μεγαλύτερη ευελιξία στα απεικονιστικά κέντρα ως προς την επιλογή του ακριβούς μοντέλου εξοπλισμού, ενώ παράλληλα διασφαλίζει ότι ο εξοπλισμός πληροί τις απαραίτητες προδιαγραφές.
Διευκρίνιση και Τροποποίηση:
Σχετικά με το σημείο που αναφέρεται στις εταιρείες, Άρθρο 8(2)(β), ζητούμε διευκρίνιση και προτείνουμε την ακόλουθη τροποποίηση:
Διευκρίνιση: Παρακαλούμε να διευκρινιστεί εάν οι διατάξεις του νόμου εφαρμόζονται και σε εταιρείες περιορισμένης ευθύνης (ΛΤΔ/Ltd) που δεν είναι εταιρείες ιατρών, αλλά μπορεί να λειτουργούν απεικονιστικά κέντρα.
Τροποποίηση: Προτείνουμε την αναδιατύπωση του σημείου β, της παραγράφου 2, του άρθρου 8 ως εξής:
“Σε περίπτωση εταιρείας, απαιτούνται τα ακόλουθα:
(α) Για εταιρείες ιατρών: καταστατικό της εταιρείας και βεβαίωση του Ιατρικού Συμβουλίου για την έγκριση της εταιρείας δυνάμει του περί Εγγραφής Ιατρών Νόμου (ΚΕΦ. 250).
(β) Για όλες τις εταιρείες: βεβαίωση του Εφόρου Εταιρειών για την εγγραφή της εταιρείας δυνάμει του περί Εταιρειών Νόμου.
(γ) Ορισμός υπεύθυνου ακτινολόγου ή πυρηνικού ιατρού για το απεικονιστικό κέντρο, ο οποίος θα έχει την επιστημονική ευθύνη για τη λειτουργία του κέντρου, ανεξάρτητα από το αν είναι ο Διευθυντής της εταιρείας ή όχι.
(δ) Δήλωση του νόμιμου εκπροσώπου της εταιρείας που να επιβεβαιώνει ότι ο οριζόμενος υπεύθυνος ιατρός έχει την απαραίτητη αυτονομία και εξουσία για να διασφαλίζει την ορθή λειτουργία του απεικονιστικού κέντρου σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος νόμου.”
Αιτιολόγηση: Αυτή η τροποποίηση θα καλύψει όλους τους τύπους εταιρειών που μπορεί να λειτουργούν απεικονιστικά κέντρα, διασφαλίζοντας παράλληλα ότι υπάρχει πάντα ένας υπεύθυνος ιατρός με την κατάλληλη ειδικότητα που έχει την επιστημονική ευθύνη για τη λειτουργία του κέντρου, ανεξάρτητα από τη νομική μορφή της εταιρείας.
(Γενική παρατήρηση) Το νομοσχέδιο δε φαίνεται να αποκλείει την κυριότητα των κέντρων από μη ιατρούς κάτι που δεν μας βρίσκει σύμφωνους. Υπάρχει μεν η προϋπόθεση να υπάρχει υπεύθυνος ιατρός, όμως δεν αποκλείεται ιδιοκτήτης να είναι μη ιατρός.
Η σχετική απαγόρευση πρέπει να αφορά μόνο τη λειτουργία απεικονιστικού κέντρου και όχι την «ανέγερση, αγορά, μίσθωση ή χρησιμοποίηση κτιρίου ή υποστατικού για την εγκατάσταση και λειτουργία Απεικονιστικού Κέντρου» όπως προνοείται στο νομοσχέδιο.
Να καθοριστούν πληθυσμιακά και γεωγραφικά κριτήρια για την ίδρυση Ακτινοδιαγνωστικών και Απεικονιστικών κέντρων.
Να διαγραφεί η φράση «Πριν από την ανέγερση, αγορά, μίσθωση ή χρησιμοποίηση κτιρίου ή υποστατικού»
Σχετικά με το άρθρο 7(2)(α) – προκύπτει ασάφεια σε περιπτώσεις εξασφάλισης για παράδειγμα πολεοδομικής άδειας κατά παρέκκλιση σε περιπτώσεις νέας ανάπτυξης. Εισήγηση όπως απαιτείται πολεοδομική άδεια ή θετική εισήγηση μέσω προκαταρκτικών απόψεων της αρμόδιας Πολεοδομικής Αρχής.
Ο τίτλος 7 «Άδεια Ίδρυσης Απεικονιστι κού Κέντρου»: χρήζει τροποποίησης σε «Άδεια Ίδρυσης Ακτινολογικού Απεικονιστι κού Κέντρου», για να συνάδει με τον προτεινόμενο τίτλο.
Το παρόν κεφάλαιο είναι ελλιπές αφού δεν αρκούν για την αδειοδότηση ενός ακτινολογικού κέντρου μονο τα κριτήρια σχετικά με κτηριακές εγκαταστάσεις καθώς τίθενται θέματα γεωγραφικής και πληθυσμιακής κατανομής.
Η Άδεια Ίδρυσης πρέπει να καθορίζει και κριτήρια πληθυσμιακής και γεωγραφικής κατανο-μής, όπως ορίζει η Ελληνική Νομοθεσία (ΦΕΚ Αρ. Φύλλου 1918 10 Δεκεμβρίου 2010), με κριτήρια, για να περιορίσει την αλόγιστη παραπομπή, διενέργεια και ίδρυση ακτινολογικών κέντρων, έχοντας υπόψη οικονομικά και κοινωνικά κριτήρια για την ομαλή και ποιοτική πα-ροχή υπηρεσιών υγείας αποφεύγοντας την ασύστολη σπατάλη των πόρων του κράτους.
Τα κριτήρια αυτά επισυνάπτονται ως συμπληρωματικά στοιχεία στο τέλος του νομοσχεδίου ως ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ V.
Στο μέρος ΙΙ, παράγραφος 7, να είναι ο ίδιος υπεύθυνος ιατρός για όλα τα παραρτήματα.