20 – Συμβουλευτική Επιτροπή Απεικονιστικών Κέντρων

Ο ΠΕΡΙ ΕΓΓΡΑΦΗΣ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΑΠΕΙΚΟΝΙΣΤΙΚΩΝ ΚΕΝΤΡΩΝ ΝΟΜΟΣ ΤΟΥ 2024

20. (1) Για την καλύτερη εφαρμογή και επίτευξη των σκοπών και στόχων του παρόντος Νόμου και των Κανονισμών, εγκαθιδρύεται Συμβουλευτική Επιτροπή Απεικονιστικών Κέντρων, καλούμενη ως Επιτροπή.

(2) Η Επιτροπή κέκτηται αρμοδιότητα και καθήκον—

(α) Να συμβουλεύει την αρμόδια αρχή για θέματα που σχετίζονται με τον παρόντα Νόμο ή τους εκδιδόμενους δυνάμει αυτού Κανονισμούς και τα καθήκοντα και τις εξουσίες αυτού·

(β) να εξετάζει γραπτές παραστάσεις που υποβάλλονται σε αυτή δυνάμει του άρθρου 18 του παρόντος Νόμου και να υποβάλλει στην αρμόδια αρχή σχετική έκθεση με τη γνωμοδότησή της, και

(γ) να επιτελεί ή διεκπεραιώνει οποιοδήποτε άλλο συναφές έργο, περιλαμβανομένης της διεξαγωγής μελετών και ερευνών, το οποίο ανατίθεται σε αυτή από την αρμόδια αρχή

(3) Κατά την εξέταση οποιουδήποτε θέματος η Επιτροπή λαμβάνει υπόψη και εφαρμόζει τις διατάξεις του παρόντος Νόμου και των εκδιδόμενων δυνάμει αυτού Κανονισμών, καθοδηγούμενη από το κριτήριο της εξυπηρέτησης του δημόσιου συμφέροντος, της δημόσιας υγείας και της διασφάλισης της υγείας και ευημερίας των ασθενών.

(4) Η Επιτροπή απαρτίζεται από εννέα μέλη, περιλαμβανομένου του προέδρου της, τα οποία ορίζονται από τον Υπουργό ως εξής:

(α) έναν ιατρικό λειτουργό του Υπουργείου Υγείας ως πρόεδρο, που υποδεικνύεται από τον Γενικό Διευθυντή του Υπουργείου Υγείας·

(β) έναν υγειονομικό επιθεωρητή του Τμήματος Ιατρικών Υπηρεσιών και Υπηρεσιών Δημόσιας Υγείας, που υποδεικνύεται από τον διευθυντή του τμήματος·

(γ) έναν εκπρόσωπο της Ακτινολογικής Εταιρείας Κύπρου που υποδεικνύεται από την Ακτινολογική Εταιρεία Κύπρου

(δ) έναν ιατρό Πυρηνικής Ιατρικής που υποδεικνύεται από τον Παγκύπριο Ιατρικό Σύλλογο

(ε) έναν Νοσηλευτικό Λειτουργό, που υποδεικνύεται από τον Παγκύπριο Σύνδεσμο Νοσηλευτών και Μαιών·

(στ) έναν εκπρόσωπο του Παγκυπρίου Συλλόγου Εγγεγραμμένων Τεχνολόγων Ακτινολόγων και Ακτινοθεραπευτών που υποδεικνύεται από τον αυτόν

(ζ) ένα Φυσικό Ιατρικής που υποδεικνύεται από τον Σύλλογο Φυσικής Ιατρικής Κύπρου

(ζ) έναν εκπρόσωπο του Τμήματος Επιθεώρησης Εργασίας του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων, που υποδεικνύεται από το διευθυντή του τμήματος· και

(η) έναν εκπρόσωπο της Αρμόδιας Αρχής δυνάμει του περί Προστασίας από Ιονίζουσες Ακτινοβολίες και Πυρηνικής και Ραδιολογικής Ασφάλειας και
Προστασίας Νόμου του 2018 που υποδεικνύεται από την Αρμόδια Αρχή.

(5) (α) Η θητεία των μελών της Επιτροπής είναι τριετής με δικαίωμα επαναδιορισμού, με μέγιστο όριο τις δύο συνεχόμενες θητείες για έκαστο μέλος·

(β) Η ύπαρξη κενής θέσης στην Επιτροπή δεν επηρεάζει την έγκυρη διεξαγωγή των εργασιών της, νοουμένου ότι ο αριθμός των μελών που παραμένουν δεν είναι μικρότερος από τον απαιτούμενο αριθμό για ύπαρξη απαρτίας.

(6) Κενή θέση στην Επιτροπή επέρχεται συνεπεία θανάτου, παραίτησης ή τερματισμού του διορισμού μέλους για σοβαρή αιτία ύστερα από αιτιολογημένη απόφαση του Υπουργού.

(7) Η Επιτροπή συγκαλείται σε συνεδρία με πρόσκληση του προέδρου αυτής, η οποία πρέπει να αποστέλλεται στα μέλη τουλάχιστον επτά ημέρες πριν από την πραγματοποίηση της συνεδρίας, μαζί με την ημερήσια διάταξη των προς συζήτηση θεμάτων.

(8) Οποιοδήποτε μέλος της Επιτροπής έχει το δικαίωμα, με επιστολή του προς τον πρόεδρο, να ζητήσει—

(α) Τη σύγκληση ειδικής συνεδρίας της Επιτροπής, για να συζητηθεί σημαντικό ή κατεπείγον ζήτημα που άπτεται της ορθής ή αποτελεσματικής εφαρμογής του παρόντος Νόμου ή των εκδιδόμενων δυνάμει αυτού Κανονισμών, ή

(β) Τη συμπερίληψη στην ημερήσια διάταξη της επόμενης συνεδρίας της Επιτροπής οποιουδήποτε θέματος ή ζητήματος το οποίο επιθυμεί να τεθεί προς συζήτηση.

(9) Ο πρόεδρος της Επιτροπής προεδρεύει των συνεδριάσεων και υπογράφει τα πρακτικά·

(10) Σε περίπτωση απουσίας ή προσωρινού κωλύματος του προέδρου, καθήκοντα προέδρου ασκεί ένα από τα υπόλοιπα μέλη, το οποίο υποδεικνύεται κατά πλειοψηφία από τα μέλη.

(11) Για την έγκυρη διεξαγωγή των συνεδριάσεων της Επιτροπής απαιτείται η παρουσία τουλάχιστον τεσσάρων μελών.

(12) Οι αποφάσεις της Επιτροπής λαμβάνονται κατά πλειοψηφία των παρόντων μελών και σε περίπτωση ισοψηφίας ο πρόεδρος διαθέτει νικώσα ψήφο.

(13) Κατά τα λοιπά η Επιτροπή ρυθμίζει τις εσωτερικές της διαδικασίες με απόφασή της.

(14) Ο Γενικός Διευθυντής του Υπουργείου Υγείας μεριμνά ώστε να παρέχεται στην Επιτροπή η αναγκαία γραμματειακή και άλλη υποστήριξη για διεξαγωγή των εργασιών της και για κάλυψη των εξόδων λειτουργίας της.

Τέλος

Περιεχόμενα

01 - Συνοπτικός Τίτλος
02 - Ερμηνεία
03 - Πεδίο Εφαρμογής
04 - Απαγόρευση Παροχής Απεικονιστικών Υπηρεσιών
05 - Εξαιρούμενες Απεικονιστικές Υπηρεσίες
06 - Δημιουργία Μητρώου Απεικονιστικών Κέντρων
07 - Άδεια Ίδρυσης Απεικονιστικού Κέντρου
08 - Δικαιολογητικά για τη χορήγηση άδειας ίδρυσης
09 - Άδεια Λειτουργίας Απεικονιστικού Κέντρου
10 - Διάρκεια Άδειας Λειτουργίας
11 - Όνομα Απεικονιστικού Κέντρου
12 - Διεύθυνση, Έλεγχος και Εποπτεία Απεικονιστικού Κέντρου
13 - Δυνατότητα πρόσβασης σε ΑΜΕΑ
14 - Γενικές Υποχρεώσεις Απεικονιστικών Κέντρων
15 - Ειδικές Απαγορεύσεις
16 - Εξουσίες αρμόδιας αρχής
17 - Εποπτεία εφαρμογής του νόμου μέσω εντεταλμένων επιθεωρητών
18 - Εξουσία Εισόδου και Επιθεώρησης
19 - Υποχρέωση αναφοράς παραβιάσεων του παρόντος νόμου
20 - Συμβουλευτική Επιτροπή Απεικονιστικών Κέντρων
21 - Ανάκληση άδειας
22 - Συνέπειες Ανάκλησης
23 - Επιβολή διοικητικών κυρώσεων
24 - Ιεραρχική προσφυγή στον Υπουργό και ένδικα μέσα
25 - Ποινικά Αδικήματα και ποινές
26 - Παρακώλυση αρμόδιας αρχής και εντεταλμένων επιθεωρητών
27 - Ποινική Ευθύνη νομικών προσώπων
28 - Κυρώσεις κατά νομικών προσώπων
29 - Ειδοποιήσεις και γνωστοποιήσεις
30 - Έκδοση Κανονισμών και Διαταγμάτων
31 - Μεταβατικές Διατάξεις
32 - Έναρξη Ισχύος του Παρόντος Νόμου
33 - ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Ι
34 - ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΙΙ
35 - ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΙΙΙ
36 - ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ IV

14 Σχόλια

  1. – Άρθρο 20(2)(β) – οι γραπτές
    παραστάσεις δεν προνοούνται από το Άρθρο 18 στο οποίο γίνεται παραπομπή. Επομένως,
    πρέπει να προστεθεί και στο Άρθρο 18 η υποχρέωση για ετοιμασία γραπτών
    παραστάσεων. Να διαγραφεί η φράση γραπτές παραστάσεις και να αντικατασταθεί με τη
    φράση γραπτά πορίσματα των αρμοδίων με βάση τον έλεγχο που διενεργήθηκε
    – Άρθρο 20(4)(δ) – Δεν γίνεται
    αποδεκτό ο πυρηνικός ιατρός να υποδεικνύεται από την Κυπριακή Εταιρεία Πυρηνικής
    Ιατρικής. Ο αριθμός των μελών αυτής της εταιρείας είναι περιορισμένος και ενδεχομένως να μην είναι όλοι οι Πυρηνικοί Ιατροί μέλη της(καθότι υπάρχουν και άλλοι επαγγελματίες Υγείας σχετιζόμενοι με το χώρο στις τάξεις της,που δεν είναι απαραίτητα Ιατροί)
    -Άρθρο 20(5)(α) – η θητεία των
    μελών να είναι μονοετήςκαι να μην ανανεώνεται,ώστε όλοι οι καθ’ύλην αρμόδιοι, να αποκτούν εμπειρία και ευθύνη ελεγκτικής διοίκησης.
    – Άρθρο 20(5)(β) – να ξεκαθαριστεί ο όρος
    η απαρτία, για να αποφευχθούν οποιαδήποτε θέματα στο μέλλον. Εισηγούμαστε να
    προστεθεί μετά τη λέξη απαρτία η φράση: δηλαδή τουλάχιστον πέντε (5) μέλη

  2. Ο Παγκύπριος Ιατρικός Σύλλογος υιοθετεί πλήρως τις θέσεις της Ακτινολογικής Εταιρείας Κύπρου:

    1. Διαγραφή της Συμβουλευτικής Επιτροπής: Έχει ζητηθεί η ακύρωση του σχετικού άρθρου 5 του παρόντος νόμου, που αναφέρεται στη λειτουργία της εν λόγω επιτροπής, έτσι δεν μπορεί να υφίσταται η συμβουλευτική επιτροπή με την εν λόγω σύσταση και όπως περιγράφεται στο παρόν κεφάλαιο. Επιπρόσθετα σημειούται ότι δεν υπάρχει αντίστοιχη επιτροπή στο πρόσφατο νομοσχέδιο «Νόμος που ρυθμίζει τα ιατρεία, οδοντιατρεία και ΚΕΦΥ – Νόμος του 2024», ενώ θα έπρεπε να συγκροτηθεί επιτροπής εποπτείας (για τα άρθρα 17, 18, 19), την οποία προτείνουμε για τους σκοπούς του παρόντος νομοσχεδίου.
    2. Επιπροσθέτως, προτείνεται η διατήρηση της Συμβουλευτικής Επιτροπής ως «Συμβουλευτική Επιτροπή Εξειδικευμένων Εμπειρογνωμόνων», με ρόλο εξειδικευμένο σε ζητήματα εμπειρογνωμοσύνης. Η επιτροπή θα πρέπει να συνεργάζεται στενά με την Επιτροπή Εποπτείας, καθώς θα αποτελεί το αρμόδιο όργανο για την παροχή εξειδικευμένων συμβουλών σε θέματα Ακτινολογίας και Πυρηνικής Ιατρικής αντίστοιχα.
    3. Προτείνεται η δημιουργία συμβουλευτικού οργάνου από ειδικούς στον τομέα:
    Α. της Ακτινολογίας,
    Β. της Πυρηνικής Ιατρικής
    Γ. Φυσικός Ιατρικής και
    Δ. Ακτινοπροστασίας
    ως οι πλέον επιστημονικά καταρτισμένοι και εμπειρογνώμονες στο πεδίο αυτό.
    Καθώς και 1 (ένα) εκπρόσωπο του Παγκύπριου Ιατρικού Συλλόγου (ΠΙΣ), καθώς πρόκειται για παροχή ιατρικών υπηρεσιών.

  3. Συμβουλευτική Επιτροπή Απεικονιστικών Κέντρων (Σελίδα 20): Τροποποίηση: Απαίτηση υπογραφής των πρακτικών από όλα τα παρόντα μέλη, σημείο (9).

  4. Συμβουλευτική Επιτροπή Απεικονιστικών Κέντρων (Σελίδα 19): Τροποποίηση: Αλλαγή “Φυσικό Ιατρικής” σε “εμπειρογνώμονα Ιατρικής Φυσικής “.

    Αιτιολόγηση:

    Η αλλαγή από “Φυσικό Ιατρικής” σε “εμπειρογνώμονα Ιατρικής Φυσικής” αντανακλά καλύτερα την εξειδίκευση και την εμπειρία που απαιτείται για αυτόν τον ρόλο στην Επιτροπή.

  5. Η Κυπριακή Εταιρεία Πυρηνικής Ιατρική υιοθετεί την πρόταση της Ακτινολογικής Εταιρείας Κύπρου:

    1. Διαγραφή της Συμβουλευτικής Επιτροπής: Έχει ζητηθεί η ακύρωση του σχετικού άρθρου 5 του παρόντος νόμου, που αναφέρεται στη λειτουργία της εν λόγω επιτροπής, έτσι δεν μπορεί να υφίσταται η συμβουλευτική επιτροπή με την εν λόγω σύσταση και όπως περιγράφεται στο παρόν κεφάλαιο. Επιπρόσθετα σημειούται ότι δεν υπάρχει αντίστοιχη επιτροπή στο πρόσφατο νομοσχέδιο «Νόμος που ρυθμίζει τα ιατρεία, οδοντιατρεία και ΚΕΦΥ – Νόμος του 2024», ενώ θα έπρεπε να συγκροτηθεί επιτροπής εποπτείας (για τα άρθρα 17, 18, 19), την οποία προτείνουμε για τους σκοπούς του παρόντος νομοσχεδίου.

    2. Επιπροσθέτως, προτείνεται η διατήρηση της Συμβουλευτικής Επιτροπής ως «Συμβουλευτική Επιτροπή Εξειδικευμένων Εμπειρογνωμόνων», με ρόλο εξειδικευμένο σε ζητήματα εμπειρογνωμοσύνης. Η επιτροπή θα πρέπει να συνεργάζεται στενά με την Επιτροπή Εποπτείας, καθώς θα αποτελεί το αρμόδιο όργανο για την παροχή εξειδικευμένων συμβουλών σε θέματα Ακτινολογίας και Πυρηνικής Ιατρικής αντίστοιχα.

    3. Προτείνεται η δημιουργία συμβουλευτικού οργάνου από ειδικούς στον τομέα:

    Α. της Ακτινολογίας,

    Β. της Πυρηνικής Ιατρικής

    Γ. Φυσικός Ιατρικής και

    Δ. Ακτινοπροστασίας

    ως οι πλέον επιστημονικά καταρτισμένοι και εμπειρογνώμονες στο πεδίο αυτό.

    Καθώς και 1 (ένα) εκπρόσωπο του Παγκύπριου Ιατρικού Συλλόγου (ΠΙΣ), καθώς πρόκειται για παροχή ιατρικών υπηρεσιών.

    Ο Πυρηνικός Ιατρός στην επιτροπή να υποδεικνύεται από την Κυπριακή Εταιρεία Πυρηνικής Ιατρική

    (11) Για την έγκυρη διεξαγωγή των συνεδριάσεων της Επιτροπής απαιτείται η παρουσία τουλάχιστον τεσσάρων πέντε μελών. ( αν η επιτροπή αποτελείται από 9 μέλη)

  6. Παρακαλούμε όπως εξεταστεί η συμμετοχή στην Συμβουλευτική Επιτροπή Απεικονιστικών Κέντρων εκπροσώπου του Συνδέσμου μας (Συνδέσμος Απεικονιστικών Κέντρων Ιατρικής Κύπρου – Σ.Α.Κ.Ι.Κ.) ή μέλους της ΟΕΒ

  7. Όσο αφορά το Αρ. 20(4) (α) ο πρόεδρος της Επιτροπής θα πρέπει να ορίζεται απο τον Υπουργό Υγείας, χωρίς να ορίζεται η ιδιότητα του.

    Επίσης στην Επιτροπή θα πρέπει να υπάρχει και ένα μέλος εκπρόσωπος της Ομοσπονδίας Συνδέσμων Ασθενών Κύπρου (ΟΣΑΚ)

  8. 20(11) Δεν βρίσκουμε κανένα λόγο διατήρησης της απαρτίας στα 4 άτομα αφού σε περίπτωση απουσίας του Προέδρου είναι δυνατόν να προκύψουν δυσκολίες στη λήψη αποφάσεων και προτείνουμε την αύξηση του σε 5.

  9. Πρόταση για την αναθεώρηση του άρθρου 20 του παρόντος νόμου:
    1. Διαγραφή της Συμβουλευτικής Επιτροπής: Έχει ζητηθεί η ακύρωση του σχετικού άρθρου 5 του παρόντος νόμου, που αναφέρεται στη λειτουργία της εν λόγω επιτροπής, έτσι δεν μπορεί να υφίσταται η συμβουλευτική επιτροπή με την εν λόγω σύσταση και όπως περιγράφεται στο παρόν κεφάλαιο. Επιπρόσθετα σημειούται ότι δεν υπάρχει αντίστοιχη επιτροπή στο πρόσφατο νομοσχέδιο «Νόμος που ρυθμίζει τα ιατρεία, οδοντιατρεία και ΚΕΦΥ – Νόμος του 2024», ενώ θα έπρεπε να συγκροτηθεί επιτροπής εποπτείας (για τα άρθρα 17, 18, 19), την οποία προτείνουμε για τους σκοπούς του παρόντος νομοσχεδίου.
    2. Επιπροσθέτως, προτείνεται η διατήρηση της Συμβουλευτικής Επιτροπής ως «Συμβουλευτική Επιτροπή Εξειδικευμένων Εμπειρογνωμόνων», με ρόλο εξειδικευμένο σε ζητήματα εμπειρογνωμοσύνης. Η επιτροπή θα πρέπει να συνεργάζεται στενά με την Επιτροπή Εποπτείας, καθώς θα αποτελεί το αρμόδιο όργανο για την παροχή εξειδικευμένων συμβουλών σε θέματα Ακτινολογίας και Πυρηνικής Ιατρικής αντίστοιχα.
    3. Προτείνεται η δημιουργία συμβουλευτικού οργάνου από ειδικούς στον τομέα:
    Α. της Ακτινολογίας,
    Β. της Πυρηνικής Ιατρικής
    Γ. Φυσικός Ιατρικής και
    Δ. Ακτινοπροστασίας
    ως οι πλέον επιστημονικά καταρτισμένοι και εμπειρογνώμονες στο πεδίο αυτό.
    Καθώς και 1 (ένα) εκπρόσωπο του Παγκύπριου Ιατρικού Συλλόγου (ΠΙΣ), καθώς πρόκειται για παροχή ιατρικών υπηρεσιών.

  10. Η Ομοσπονδία Εργοδοτών & Βιομηχάνων (ΟΕΒ) προτείνει συμμετοχή στην Συμβουλευτική Επιτροπή Απεικονιστικών Κέντρων εκπροσώπου του Συνδέσμου Απεικονιστικών Κέντρων Ιατρικής Κύπρου (ΣΑΚΙΚ), ο οποίος ανήκει στη δύναμη των Μελών της ΟΕΒ.

    Ο ΣΑΚΙΚ αποτελεί τον Φορέα εκπροσώπησης των αδειοδοτημένων στην Κυπριακή Δημοκρατία Νοσηλευτηρίων ή/και Ακτινολογικών / Διαγνωστικών Κέντρων που δραστηριοποιούνται ως εγγεγραμμένες εταιρείες περιορισμένης ευθύνης ή Ιατρικές Εταιρείες Περιορισμένης Ευθύνης («Ι.Ε.Π.Ε») στον Έφορο Εταιρειών. Η συμμετοχή του ΣΑΚΙΚ στην Συμβουλευτική Επιτροπή Απεικονιστικών Κέντρων, ως εκπρόσωπος των πάροχων – συμβεβλημένων με τον ΟΑΥ, θα ενισχύσει την αντιπροσώπευση της Συμβουλευτικής Επιτροπής με συμμετοχή όλων των ενδιαφερομένων μερών (stakeholders) και θα συμβάλει στην επίτευξη των σκοπών του παρόντος νόμου.

  11. Στο μέρος ΙΙΙ, παράγραφος (20): απαράδεκτο να μην εχει εκπρόσωπο του ΠΑ.ΣΥ.ΔΙ. ΚΕ στην συμβουλευτική επιτροπή Απεικονιστικών κέντρων.

  12. 20.4.(δ) έναν ιατρό Πυρηνικής Ιατρικής που υποδεικνύεται από τον Παγκύπριο Ιατρικό Σύλλογο: Να αντικατασταθεί με: έναν εκπρόσωπο της Κυπριακής Εταιρείας Πυρηνικής Ιατρικής που υποδεικνύεται από την Κυπριακή Εταιρεία Πυρηνικής Ιατρικής
    20.4. (ζ) ένα Φυσικό Ιατρικής που υποδεικνύεται από τον Σύλλογο Φυσικής Ιατρικής Κύπρου: Να αντικατασταθεί με:ένα Φυσικό Ιατρικής που υποδεικνύεται από τον Σύλλογο Φυσικών Ιατρικής Κύπρου:

  13. 20 .2(β): η συμβουλευτική επιτροπή θα εξετάζει όλες τις αιτήσεις;
    20.2(γ): Απαιτείται σαφήνεια σχετικά με το ποιες μελέτες και έρευνες θα μπορούσαν να διεξαχθούν από την επιτροπή (όπως της έχει ανατεθεί από την αρμόδια αρχή).

  14. Να διαγραφούν οι παράγραφοι (ζ) (δεύτερο (ζ)) και (η) του εδαφίου (4) του άρθρου 20. Τονίζεται ότι, σε σχέση με την αναφορά στην παράγραφο (η), γίνεται ήδη σχετική διαβούλευση με το Τμήμα Επιθεώρησης Εργασίας (ΤΕΕ) στο πλαίσιο εξασφάλισης πολεοδομικής άδειας και σε σχέση με την αναφορά στην παράγραφο (ζ), εκδίδεται ειδική άδεια και άρα δεν υφίσταται λόγος για συμμετοχή και εκπροσώπων από το ΤΕΕ στην Επιτροπή αυτή. Εκτός αυτού, προκύπτει αχρείαστος διοικητικός φόρτος για το ΤΕΕ και δεδομένου του μεγάλου αριθμού συναντήσεων που αναμένεται να έχει η Επιτροπή, των πολλών υφιστάμενων μας αρμοδιοτήτων και υποχρεώσεων και του περιορισμένου ανθρώπινου δυναμικού του, το ΤΕΕ δεν θα είναι σε θέση να ανταπεξέλθει σε μια τέτοια επιπλέον υποχρέωση.

Back to top button
Μετάβαση στο περιεχόμενο