14 – Γενικές Υποχρεώσεις Απεικονιστικών Κέντρων

Ο ΠΕΡΙ ΕΓΓΡΑΦΗΣ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΑΠΕΙΚΟΝΙΣΤΙΚΩΝ ΚΕΝΤΡΩΝ ΝΟΜΟΣ ΤΟΥ 2024

14. (1) Κάθε αδειούχο απεικονιστικό κέντρο που λειτουργεί στη Δημοκρατία έχει υποχρέωση συνεχούς και πιστής συμμόρφωσης προς τις πρόνοιες του παρόντος Νόμου και των εκδιδόμενων δυνάμει αυτού Κανονισμών, καθώς και προς τις εκάστοτε εγκυκλίους οδηγίες της αρμόδιας αρχής σχετικά με την εφαρμογή και ερμηνεία των εν λόγω διατάξεων.

(2) Η διεύθυνση κάθε αδειούχου απεικονιστικού κέντρου έχει υποχρέωση έναντι των ασθενών να βεβαιώνεται ότι αυτοί λαμβάνουν την καλύτερη δυνατή, υπό τις κρατούσες επιστημονικές ιατρικές γνώσεις και αντιλήψεις, παροχή υπηρεσιών για σκοπούς θεραπείας ή αντιμετώπισης της ασθένειας ή του ιατρικού προβλήματος για το οποίο έχουν αποταθεί στο απεικονιστικό κέντρο.

(3) Κάθε αδειούχο απεικονιστικό κέντρο πρέπει να είναι εφοδιασμένο με έγκυρο και σε ισχύ πιστοποιητικό πυρασφάλειας από το Διευθυντή της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας.

(4) Κάθε αδειούχο απεικονιστικό κέντρο, στο οποίο υπάρχουν και λειτουργούν μηχανήματα με ιονίζουσα ακτινοβολία και πραγματοποιείται φύλαξη και χρήση ραδιενεργών πηγών, πρέπει να είναι εφοδιασμένο με έγκυρη και σε ισχύ άδεια από τον Υπουργό Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων, σύμφωνα με τις διατάξεις του περί Προστασίας από Ιονίζουσες Ακτινοβολίες Νόμου.

(5) Κάθε αδειούχο απεικονιστικό κέντρο πρέπει να είναι εφοδιασμένο με έγκυρη βεβαίωση από το Διευθυντή του Τμήματος Επιθεώρησης Εργασίας για την εφαρμογή και λειτουργία επικαιροποιημένου και κατάλληλου συστήματος ασφάλειας ή συστήματος διαχείρισης των κινδύνων, σύμφωνα με τις διατάξεις των περί Ασφάλειας και Υγείας στην Εργασία Νόμων.

Νοείται ότι η βεβαίωση που εκδίδεται δυνάμει του παρόντος εδαφίου δεν απαλλάσσει τον εργοδότη από τις υποχρεώσεις του που προκύπτουν από τις διατάξεις των περί Ασφάλειας και Υγείας στην Εργασία Νόμων.

(6) Κάθε αδειούχο απεικονιστικό κέντρο οφείλει να τηρεί τα ακόλουθα κατά τους τύπους που η αρμόδια αρχή ήθελε ορίσει, τα οποία δύναται να είναι και ηλεκτρονικά και να είναι άμεσα διαθέσιμα στην αρμόδια αρχή και να τηρούνται για τουλάχιστο 10 έτη:

(α) μητρώο ασθενών που να περιλαμβάνει το είδος διαδικασίας, γνωμάτευση και εικόνες·
(β) αρχείο τυποποιημένων διαδικασιών·
(γ) μητρώο εξοπλισμού και συντήρησης.

Νοείται ότι, για τον εξοπλισμό ο οποίος λειτουργεί με ιονίζουσα ακτινοβολία θα πρέπει να εφαρμόζονται οι διατάξεις του περί Προστασίας από Ιονίζουσες Ακτινοβολίες Νόμου.

Νοείται περαιτέρω ότι, για τον εξοπλισμό ο οποίος λειτουργεί με μη ιονίζουσα ακτινοβολία θα πρέπει να πραγματοποιείται τουλάχιστο ετήσια προληπτική συντήρηση από τον προμηθευτή και τουλάχιστο ετήσιος έλεγχος από ανεξάρτητο εμπειρογνώμονα φυσικής ιατρικής.

Η αρμόδια αρχή δύναται να αυξήσει τη συχνότητα των ετήσιων ελέγχων του εξοπλισμού ιονίζουσας και μη ιονίζουσας ακτινοβολίας με την έκδοση σχετικής εγκυκλίου.

(7) Κάθε αδειούχο κέντρο θέτει σε λειτουργία σύστημα για την αναφορά, τη διερεύνηση, την καταγραφή και τη διαβίβαση πληροφοριών, που είναι σχετικές με σοβαρά ανεπιθύμητα συμβάντα κατά τα πρότυπα που ήθελε ορίσει η αρμόδια αρχή.
Νοείται πως η αρμόδια αρχή δύναται να ορίσει μέσω οδηγιών του ποια συμβάντα θεωρούνται αρκετά σοβαρά για να χρήζουν αναφοράς.

(8) Κάθε αδειούχο κέντρο οφείλει να διατηρεί συμφωνία με επιχείρηση διαχείρισης αποβλήτων και να συμμορφώνεται με τις πρόνοιες του Νόμου 185(Ι)/2011.

(9) Κάθε αδειούχο κέντρο οφείλει να διασφαλίζει κάθε δικαίωμα ατόμου με αναπηρία ως αυτά ορίζονται από τον περί της Σύμβασης για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρίες και περί Συναφών Θεμάτων (Κυρωτικός) Νόμο.

(10) Σε περίπτωση τερματισμού λειτουργίας απεικονιστικού κέντρου θα πρέπει να προσκομίζεται στην αρμόδια αρχή εντός δέκα πέντε (15) ημερών ενημέρωση όπως καθορίζει η αρμόδια αρχή.

Τέλος

Περιεχόμενα

01 - Συνοπτικός Τίτλος
02 - Ερμηνεία
03 - Πεδίο Εφαρμογής
04 - Απαγόρευση Παροχής Απεικονιστικών Υπηρεσιών
05 - Εξαιρούμενες Απεικονιστικές Υπηρεσίες
06 - Δημιουργία Μητρώου Απεικονιστικών Κέντρων
07 - Άδεια Ίδρυσης Απεικονιστικού Κέντρου
08 - Δικαιολογητικά για τη χορήγηση άδειας ίδρυσης
09 - Άδεια Λειτουργίας Απεικονιστικού Κέντρου
10 - Διάρκεια Άδειας Λειτουργίας
11 - Όνομα Απεικονιστικού Κέντρου
12 - Διεύθυνση, Έλεγχος και Εποπτεία Απεικονιστικού Κέντρου
13 - Δυνατότητα πρόσβασης σε ΑΜΕΑ
14 - Γενικές Υποχρεώσεις Απεικονιστικών Κέντρων
15 - Ειδικές Απαγορεύσεις
16 - Εξουσίες αρμόδιας αρχής
17 - Εποπτεία εφαρμογής του νόμου μέσω εντεταλμένων επιθεωρητών
18 - Εξουσία Εισόδου και Επιθεώρησης
19 - Υποχρέωση αναφοράς παραβιάσεων του παρόντος νόμου
20 - Συμβουλευτική Επιτροπή Απεικονιστικών Κέντρων
21 - Ανάκληση άδειας
22 - Συνέπειες Ανάκλησης
23 - Επιβολή διοικητικών κυρώσεων
24 - Ιεραρχική προσφυγή στον Υπουργό και ένδικα μέσα
25 - Ποινικά Αδικήματα και ποινές
26 - Παρακώλυση αρμόδιας αρχής και εντεταλμένων επιθεωρητών
27 - Ποινική Ευθύνη νομικών προσώπων
28 - Κυρώσεις κατά νομικών προσώπων
29 - Ειδοποιήσεις και γνωστοποιήσεις
30 - Έκδοση Κανονισμών και Διαταγμάτων
31 - Μεταβατικές Διατάξεις
32 - Έναρξη Ισχύος του Παρόντος Νόμου
33 - ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Ι
34 - ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΙΙ
35 - ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΙΙΙ
36 - ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ IV

22 Σχόλια

  1. Σημείο 14.6. αντικατάσταση της παραγράφου “Νοείται περαιτέρω ότι, για τον εξοπλισμό ο οποίος λειτουργεί με μη ιονίζουσα ακτινοβολία θα πρέπει να πραγματοποιείται τουλάχιστο ετήσια προληπτική συντήρηση από τον προμηθευτή και τουλάχιστο ετήσιος έλεγχος από ανεξάρτητο εμπειρογνώμονα φυσικής ιατρικής” με

    “Νοείται περαιτέρω ότι, για τον εξοπλισμό ο οποίος λειτουργεί με μη ιονίζουσα ακτινοβολία θα πρέπει να πραγματοποιείται τουλάχιστο ετήσια προληπτική συντήρηση από τον προμηθευτή και τουλάχιστο ετήσιος έλεγχος από ανεξάρτητο φυσικό ιατρικής”

    Αιτιολόγηση: Η αναγνώριση του Φυσικού Ιατρικής ως Εμπειρογνώμονα από την ΥΠΕΛ, δεν σχετίζεται με την μη ιονίζουσα ακτινοβολία.

  2. Γενικές Υποχρεώσεις Απεικονιστικών Κέντρων (Σελίδα 12): Τροποποίηση: Αλλαγή “ανεξάρτητο εμπειρογνώμονα φυσικής ιατρικής” σε “ανεξάρτητο εμπειρογνώμονα Ιατρικής Φυσικής” σημείο (6).

  3. Γενικές Υποχρεώσεις Απεικονιστικών Κέντρων (Σελίδα 12): Τροποποίηση: Αναδιατύπωση των απαιτήσεων διατήρησης αρχείων.

    Τροποποίηση:

    Προτείνουμε την αναδιατύπωση του σημείου (6) ως εξής:

    (6) Κάθε αδειούχο απεικονιστικό κέντρο οφείλει να τηρεί τα ακόλουθα κατά τους τύπους που η αρμόδια αρχή ήθελε ορίσει, τα οποία δύναται να είναι και ηλεκτρονικά και να είναι άμεσα διαθέσιμα στην αρμόδια αρχή:

    (α) Μητρώο ασθενών που να περιλαμβάνει το είδος διαδικασίας, γνωμάτευση και εικόνες. Η διάρκεια φύλαξης των στοιχείων αυτών καθορίζεται ως εξής:

    i. Για ενήλικες ασθενείς: τουλάχιστον 10 έτη από την ημερομηνία της τελευταίας πρόσβασης στην εξέταση.

    ii. Για ανήλικους ασθενείς (κάτω των 18 ετών): μέχρι ο ασθενής να συμπληρώσει το 25ο έτος της ηλικίας του ή για 10 έτη μετά την την ημερομηνία της τελευταίας πρόσβασης στην εξέταση, όποιο διάστημα είναι μεγαλύτερο.

    iii. Για περιπτώσεις που εμπλέκονται σε νομικές διαδικασίες: μέχρι την ολοκλήρωση των νομικών θεμάτων και σύμφωνα με τις οδηγίες των δικαστηρίων.

    (β) Αρχείο τυποποιημένων διαδικασιών, το οποίο πρέπει να τηρείται για τουλάχιστον 10 έτη από την τελευταία εφαρμογή της κάθε διαδικασίας.

    (γ) Μητρώο εξοπλισμού και συντήρησης, το οποίο πρέπει να τηρείται για τουλάχιστον 5 έτη μετά την απόσυρση του κάθε εξοπλισμού.

    Σε περίπτωση μεταβίβασης ή πώλησης του εξοπλισμού:

    i. Ο πωλητής υποχρεούται να παραδώσει στον αγοραστή αντίγραφο του πλήρους μητρώου εξοπλισμού και συντήρησης.

    ii. Ο αγοραστής οφείλει να διατηρήσει το παραδοθέν μητρώο και να συνεχίσει την ενημέρωσή του.

    iii. Ο πωλητής διατηρεί υποχρέωση φύλαξης του μητρώου για περίοδο 5 ετών μετά τη μεταβίβαση.

    iv. Σε περίπτωση ελέγχου, η ευθύνη για την παρουσίαση του πλήρους και ενημερωμένου μητρώου βαρύνει τον τρέχοντα κάτοχο του εξοπλισμού.

    v. Η αρμόδια αρχή δύναται να ζητήσει πληροφορίες σχετικά με το ιστορικό του εξοπλισμού τόσο από τον τρέχοντα όσο και από τον προηγούμενο κάτοχο.

    Αιτιολόγηση:

    Η τροποποίηση αυτή εναρμονίζει τις πρακτικές διατήρησης αρχείων με άλλα ευρωπαϊκά πρότυπα.

    Διαφοροποιεί τη διάρκεια φύλαξης ανάλογα με την ηλικία του ασθενούς και τις ειδικές περιστάσεις (π.χ. νομικές υποθέσεις).

  4. Γενικές Υποχρεώσεις Απεικονιστικών Κέντρων (Σελίδα 11): Τροποποίηση: Αλλαγή “άδεια” σε “έγκριση” και προσθήκη πλήρους τίτλου του περί Προστασίας από Ιονίζουσες Ακτινοβολίες και Πυρηνικής και Ραδιολογικής Ασφάλειας και Προστασίας Νόμο του 2018 Ν. 164(I)/2018, στο Άρθρο 14 (4).

  5. (5) Κάθε αδειούχο απεικονιστικό κέντρο πρέπει να είναι εφοδιασμένο με έγκυρη βεβαίωση από το Διευθυντή του Τμήματος Επιθεώρησης Εργασίας για την εφαρμογή και λειτουργία επικαιροποιημένου και κατάλληλου συστήματος ασφάλειας ή συστήματος διαχείρισης των κινδύνων, σύμφωνα με τις διατάξεις των περί Ασφάλειας και Υγείας στην Εργασία Νόμων. (καλύπτεται από άλλη νομοθεσία να διαγραφεί )

    10 έτη: Να μειωθεί ο χρόνος

    Νοείται περαιτέρω ότι, για τον εξοπλισμό ο οποίος λειτουργεί με μη ιονίζουσα ακτινοβολία θα πρέπει να πραγματοποιείται τουλάχιστο ετήσια προληπτική συντήρηση από τον προμηθευτή ( να διαγραφεί. στην αγορά μπορεί να υπάρχουν και άλλοι αξιόλογοι τεχνικοί και αποφεύγεται η αύξηση κόστους λόγω μονοπωλίων) και τουλάχιστο ετήσιος έλεγχος από ανεξάρτητο Να διαγραφεί το “ανεξάρτητο” εμπειρογνώμονα φυσικής ιατρικής.

  6. 14 (6) “….ετήσιος έλεγχος από ανεξάρτητο εμπειρογνώμονα φυσικής ιατρικής.”———————Να ερμηνευτεί ως έννοια στο άρθρο 2

  7. 14 (2) Η διεύθυνση κάθε αδειούχου απεικονιστικού κέντρου ———-Να διευκρινιστεί η έννοια διεύθυνση του κάθε κέντρου. Προτείνεται όπως γίνει η χρήση του όρου « ο διοικητικά υπεύθυνος»

  8. Τροποποίηση της παραγράφου (6) του Αρ. 14 ως εξής:

    Κάθε αδειούχο απεικονιστικό κέντρο οφείλει να τηρεί τα ακόλουθα κατά τους τύπους που η αρμόδια αρχή ήθελε ορίσει, τα οποία δύναται να είναι και ηλεκτρονικά και να είναι άμεσα διαθέσιμα στην αρμόδια αρχή, με βάση τις πρόνοιες του περί Ηλεκτρονικής Υγείας Νόμου του 2019 (Ν. 59(I)/2019):

  9. Άρθρο 14 (6) ΑΡΧΕΙΑ PACS :
    Η παράγραφος 6 του άρθρου 14 είναι ασαφής και χρειάζεται να οριστεί με σαφείς οδηγίες βάσει ευρωπαϊκών προτύπων:
    (α) Μητρώο ασθενών που θα περιλαμβάνει το είδος της διαδικασίας, τη γνωμάτευση και τις εικόνες, μέσω συστημάτων αρχειοθέτησης των εικόνων και των σχετικών δεδομένων (PACS), τα οποία θα είναι υποχρεωτικά για κάθε Ακτινολογικό Κέντρο.
    • Το ελάχιστο χρονικό διάστημα διατήρησης των δεδομένων και του αρχείου εξετάσεων, σύμφωνα με τις σχετικές ευρωπαϊκές προτάσεις, ορίζεται στα 10 έτη.
    • Επιπλέον, τα συστήματα αρχειοθέτησης PACS πρέπει να είναι διασυνδέσιμα με ασφαλή τρόπο, επιτρέποντας την πρόσβαση στις εικόνες των εξετάσεων από τους ιατρούς μέσω του ηλεκτρονικού περιβάλλοντος του “Ολοκληρωμένου Ηλεκτρονικού Φακέλου Υγείας του Πολίτη”, σύμφωνα με τον “Νόμο περί Ηλεκτρονικής Υγείας του 2019” της Κυπριακής Δημοκρατίας και τον Κανονισμό για τον Ευρωπαϊκό Χώρο Δεδομένων Υγείας (European Health Data Space Regulation, EHDS) του Μαρτίου 2024.
    • Τα δεδομένα υγείας πρέπει να πληρούν τις απαιτήσεις του GDPR, διασφαλίζοντας ότι αποθηκεύονται και διαμοιράζονται υπό αυστηρά πρότυπα ασφαλείας και ιδιωτικότητας προστατεύοντας παράλληλα την ιδιωτικότητα των ασθενών και ενισχύοντας την κυβερνοασφάλεια.

    (β) το αρχείο τυποποιημένων διαδικασιών: πρέπει να οριστεί σαφέστερα, καθώς είναι επί του παρόντος πολύ γενικό στην εννοιολογία του.

  10. Σχετικά με το 14 ( 2) 2η παράγραφος που αναφέρεται υποχρέωση έναντι των ασθενών για στην καλύτερη δυνατή παροχή υπηρεσιών, θα πρέπει τα Ακτινολογικά Κέντρα, αφενός μεν να ενημερώνουν τους ασθενείς για τις υπηρεσίες που παρέχουν, ώστε να γνωρίζουν που να αποταθούν ανάλογα με το πρόβλημα τους και αφετέρου οι ασθενείς να έχουν την ευχέρεια της πρόσβασης με τον Ακτινολόγο ( επιβλέπων Ακτινολόγος ) για άμεση ενημέρωση σε περίπτωση προβλήματος, και σε έγκαιρο χρόνο να δινεται και η γνωμάτευση. Επιπρόσθετα τα κέντρα θα πρέπει :
    1. να παρέχουν φυλλάδιο ή ανάρτηση με ενημερωτικό υλικό στη είσοδο και στην ιστοσελίδα του κάθε Κέντρου, καθώς και αποστολή των στοιχείων αυτών για ανάρτηση στην ειδική ενημερωτική σελίδα του ΟΑY (και στο Υπ. Υγείας για το μητρώο
    2. τον αριθμό του επιστημονικού ιατρικού και παραϊατρικού προσωπικού που εργάζεται στο Κέντρο με το βιογραφικό τους σημείωμα, τα προσόντα τους με αναφορά στους τίτλους, χώρα σπουδών και εξειδικεύσεων, και τις φωτογραφίες τους (προαιρετικά).
    3. Κατάλογο με το είδος του εξοπλισμού του ακτινολογικού ( CT, MRI, X-ray, Mammograph κτλ ) με αναφορά στις προσφερόμενες υπηρεσίες ανάλογα με τον εξοπλισμό καθώς και αναφορά στις εξειδικευμένες εξετάσεις που προσφέρει το Κέντρο.

  11. 14(6)(α) – ορισμός εικόνας; Πρέπει να οριστεί ότι θα πρέπει να αποθηκεύονται όσες εικόνες είναι απαραίτητες για την γνωμάτευση της εξέτασης σε μορφή DICOM.

    Επιπρόσθετα πρέπει να διευκρινιστούν οι κανόνες συντήρησης ανα είδος μηχανήματος.

    14(7) Ορισμός σοβαρών ανεπιθύμητων συμβάντων;

  12. Στο παρόν άρθρο δεν αναφέρονται ποιοτικά κριτήρια για τον εξοπλισμό των εργαστηρίων (όπως υπερήχων, αξονικών και μαγνητικών τομογράφων), τα οποία είναι απαραίτητα για τη διασφάλιση της ορθής λειτουργίας, αξιοπιστίας και ασφάλειας των εξετάσεων. Τα εν λόγω κριτήρια καθορίζονται στο ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ VI.

  13. Η παράγραφος 6 του άρθρου 14 είναι ασαφής και χρειάζεται να οριστεί με σαφείς οδηγίες βάσει ευρωπαϊκών προτύπων:
    (α) Μητρώο ασθενών που θα περιλαμβάνει το είδος της διαδικασίας, τη γνωμάτευση και τις εικόνες, μέσω συστημάτων αρχειοθέτησης των εικόνων και των σχετικών δεδομένων (PACS), τα οποία θα είναι υποχρεωτικά για κάθε Ακτινολογικό Κέντρο. Το ελάχιστο χρονικό διάστημα διατήρησης των δεδομένων και του αρχείου εξετάσεων, σύμφωνα με τις σχετικές ευρωπαϊκές προτάσεις, ορίζεται στα 10 έτη. Επιπλέον, τα συστήματα αρχειοθέτησης PACS πρέπει να είναι διασυνδέσιμα με ασφαλή τρόπο, επιτρέποντας την πρόσβαση στις εικόνες των εξετάσεων από τους ιατρούς μέσω του ηλεκτρονικού περιβάλλοντος του “Ολοκληρωμένου Ηλεκτρονικού Φακέλου Υγείας του Πολίτη”, σύμφωνα με τον “Νόμο περί Ηλεκτρονικής Υγείας του 2019” της Κυπριακής Δημοκρατίας και τον Κανονισμό για τον Ευρωπαϊκό Χώρο Δεδομένων Υγείας (European Health Data Space Regulation, EHDS) του Μαρτίου 2024. Τα δεδομένα υγείας πρέπει να πληρούν τις απαιτήσεις του GDPR, διασφαλίζοντας ότι αποθηκεύονται και διαμοιράζονται υπό αυστηρά πρότυπα ασφαλείας και ιδιωτικότητας προστατεύοντας παράλληλα την ιδιωτικότητα των ασθενών και ενισχύοντας την κυβερνοασφάλεια.
    (β) το αρχείο τυποποιημένων διαδικασιών: πρέπει να οριστεί σαφέστερα, καθώς είναι επί του παρόντος πολύ γενικό στην εννοιολογία του.

  14. Σχετικά με την παράγραφο 1: «Η διεύθυνση κάθε αδειούχου απεικονιστικού κέντρου έχει υποχρέωση έναντι των ασθενών να βεβαιώνεται ότι αυτοί λαμβάνουν την καλύτερη δυνατή, υπό τις κρατούσες επιστημονικές ιατρικές γνώσεις και αντιλήψεις, παροχή υπηρεσιών για σκοπούς θεραπείας ή αντιμετώπισης της ασθένειας ή του ιατρικού προβλήματος για το οποίο έχουν αποταθεί στο απεικονιστικό κέντρο.»
    Τα Ακτινολογικά Κέντρα, για την επιβεβαίωση της ποιότητας παροχής υπηρεσιών προς τους ασθενείς οφείλουν να έχουν φύλλο ενημέρωσης στη είσοδο, καθώς και στην ιστοσελίδα του Ακτινολογικού Κέντρου και αναρτημένο έγγραφο σε ειδική ενημερωτική σελίδα του ΟΑY που να περιλαμβάνει:
    1. τον αριθμό του επιστημονικού προσωπικού που εργάζεται στο Κέντρο με το βιογραφικό τους σημείωμα, τα προσόντα τους με τίτλους πιστοποιητικών και εξειδικεύσεων καθώς και τις φωτογραφίες τους.
    2. τον αριθμό των μηχανημάτων, τον τύπο τους και τα κύρια χαρακτηριστικά τους, την κατασκευάστρια Εταιρεία, την ημερομηνία εγκατάστασης τους και με τις τεχνικές και ποιοτικές προδιαγραφές που πληροί, καθώς με τις ημερομηνίες συντήρησης τους.
    3.κατάλογο με τις εξειδικευμένες εξετάσεις που προσφέρει το Κέντρο.

  15. Στο μέρος ΙΙ, παράγραφος (14) (6): Ο ΟΑΥ θα κάνει συνολικό αρχείο. Μέχρι να γίνει τα αρχεία να τηρούνται για 5 χρόνια. Ποιο πολλά τα Κώστα θα αυξηθούν τρομερά.

  16. 14.6.(γ) Νοείται περαιτέρω ότι, για τον εξοπλισμό ο οποίος λειτουργεί με μη ιονίζουσα ακτινοβολία … έλεγχος από ανεξάρτητο εμπειρογνώμονα φυσικής ιατρικής.: Δεν ονομάζεται σε κάποιο νόμο/κανονισμό εμπειρογνώμονας μη ιονίζουσας ακτινοβολίας.

  17. 14.6.(γ) Νοείται περαιτέρω ότι, για τον εξοπλισμό ο οποίος λειτουργεί με μη ιονίζουσα ακτινοβολία θα πρέπει να πραγματοποιείται τουλάχιστο ετήσια προληπτική συντήρηση από τον προμηθευτή και τουλάχιστο ετήσιος έλεγχος από ανεξάρτητο εμπειρογνώμονα φυσικής ιατρικής.: Δεν ονομάζεται σε κάποιο νόμο/κανονισμό εμπειρογνώμονας μη ιονίζουσας ακτινοβολίας.

  18. 14.6.(γ) Νοείται περαιτέρω ότι, για τον εξοπλισμό ο οποίος λειτουργεί με μη ιονίζουσα ακτινοβολία θα πρέπει να πραγματοποιείται τουλάχιστο ετήσια προληπτική συντήρηση από τον προμηθευτή και τουλάχιστο ετήσιος έλεγχος από ανεξάρτητο εμπειρογνώμονα φυσικής ιατρικής.:
    Γιατί ανεξάρτητο εμπειρογνώμονα φυσικής ιατρικής;

  19. 14.(2) Η διεύθυνση κάθε αδειούχου απεικονιστικού κέντρου έχει υποχρέωση έναντι των ασθενών να βεβαιώνεται ότι αυτοί λαμβάνουν την καλύτερη δυνατή, υπό τις κρατούσες επιστημονικές ιατρικές γνώσεις και αντιλήψεις, παροχή υπηρεσιών για σκοπούς θεραπείας ή αντιμετώπισης της ασθένειας ή του ιατρικού προβλήματος για το οποίο έχουν αποταθεί στο απεικονιστικό κέντρο.:
    Χρήζει διευκρίνησης/κάπως αόριστο

  20. Να αντικατασταθεί το εδάφιο (6) του άρθρου 14 με τη φράση «Κάθε αδειούχο απεικονιστικό κέντρο οφείλει να τηρεί τα ακόλουθα κατά τους τύπους που η αρμόδια αρχή ήθελε ορίσει, τα οποία δύναται να είναι και ηλεκτρονικά και να είναι άμεσα διαθέσιμα στην αρμόδια αρχή και να τηρούνται για τουλάχιστο 10 έτη:

    (α) μητρώο ασθενών που να περιλαμβάνει το είδος διαδικασίας, γνωμάτευση και εικόνες·
    (β) αρχείο τυποποιημένων διαδικασιών·
    (γ) μητρώο εξοπλισμού και συντήρησης.

    Νοείται ότι, για τον εξοπλισμό ο οποίος λειτουργεί με ιονίζουσα ακτινοβολία θα πρέπει να εφαρμόζονται οι διατάξεις του περί Προστασίας από Ιονίζουσες Ακτινοβολίες και Πυρηνικής και Ραδιολογικής Ασφάλειας και Προστασίας Νόμου του 2018 και των Κανονισμών που εκδίδονται βάσει τον Νόμο αυτόν, όπως αυτοί εκάστοτε τροποποιούνται ή αντικαθίστανται.

    Νοείται περαιτέρω ότι, για τον εξοπλισμό ο οποίος λειτουργεί με μη ιονίζουσα ακτινοβολία θα πρέπει να πραγματοποιείται τουλάχιστο ετήσια προληπτική συντήρηση από τον προμηθευτή και τουλάχιστο ετήσιος έλεγχος από κατάλληλο φυσικό ιατρικής.

    Η αρμόδια αρχή δύναται να αυξήσει τη συχνότητα των ετήσιων ελέγχων του εξοπλισμού μη ιονίζουσας ακτινοβολίας με την έκδοση σχετικής εγκυκλίου.».

    Σημειώνεται ότι οι όροι «Εμπειρογνώμονας Ιατρικής Φυσικής» και «φυσικός ιατρικής» πρέπει να χρησιμοποιούνται με προσοχή ώστε να συνάδουν με τους ορισμούς των όρων αυτών στην υφιστάμενη νομοθεσία για ακτινοπροστασία.

  21. Να διαγραφεί το εδάφιο (5) του άρθρου 14.

    Σημειώστε ότι η νομοθεσία για Ασφάλεια και Υγεία στην Εργασία δεν προνοεί έκδοση βεβαίωσης για την εφαρμογή και λειτουργία κατάλληλου συστήματος ασφάλειας ή συστήματος διαχείρισης των κινδύνων. Η θέσπιση τέτοιας υποχρέωσης μέσω άλλης νομοθεσίας συνιστά παρέμβαση στις αρμοδιότητες του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων. Η εμπειρία από την εφαρμογή του περί Ιδιωτικών Νοσηλευτηρίων Νόμου που περιλαμβάνει ανάλογες πρόνοιες και πρακτικές δείχνει ότι δημιουργείται τεράστιος και αχρείαστος διοικητικός φόρτος τόσο για το ΤΕΕ όσο και για τους εμπλεκομένους.

  22. Να αντικατασταθεί το εδάφιο (4) του άρθρου 14 με τη φράση «Κάθε αδειούχο απεικονιστικό κέντρο, στο οποίο υπάρχουν και λειτουργούν μηχανήματα με ιονίζουσα ακτινοβολία και πραγματοποιείται αποθήκευση και χρήση γεννητριών ακτινοβολίας και ραδιενεργών πηγών, πρέπει να κατέχει έγκυρη και σε ισχύ Έγκριση από την Υπηρεσία Ελέγχου και Επιθεώρησης για Ακτινοβολίες, σύμφωνα με τις διατάξεις του περί Προστασίας από Ιονίζουσες Ακτινοβολίες και Πυρηνικής και Ραδιολογικής Ασφάλειας και Προστασίας Νόμου του 2018, όπως αυτός εκάστοτε τροποποιείται ή αντικαθίστανται.».

Back to top button
Μετάβαση στο περιεχόμενο