09 – Πυλώνας 2: Εκπαίδευση και ενδυνάμωση εκπαιδευτικών και γονέων/κηδεμόνων για πρόληψη και διαχείριση της σχολικής βίας

Εθνική Στρατηγική για την Πρόληψη και Διαχείριση της Βίας στο Σχολείο και Σχέδιο Δράσης, 2024 – 2028
ΠΥΛΩΝΑΣ 2: Εκπαίδευση και ενδυνάμωση εκπαιδευτικών και γονέων/κηδεμόνων για πρόληψη και διαχείριση της σχολικής βίας.
ΔΡΑΣΕΙΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΕΣ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΕΣ ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΔΕΙΚΤΕΣ ΕΚΡΟΩΝ
1. Επιμόρφωση και ενδυνάμωση γονέων/κηδεμόνων μέσω ανάπτυξης δεξιοτήτων και ενημέρωσης για τους νόμους και τους κανονισμούς που αφορούν στην πρόληψη και διαχείριση των περιστατικών βίας. 1. Ενημέρωση γονέων/κηδεμόνων για τους κανονισμούς και για ενδεχόμενες επικαιροποιήσεις τους όποτε αυτές προκύπτουν, για τον τρόπο εφαρμογής, τον στόχο και τον σκοπό.  Επεξήγηση της σημαντικότητας εξασφάλισης της  καθολικότητας στην επιβολή νόμων και κανονισμών γύρω από την προώθηση ενός υγιούς και ασφαλούς σχολείου. ΔΔΕ

ΔΜΓΕ

ΔΜΤΕΕΚ

ΠΣΟΓΚΔΚΝ ΠΣΟΣΓΣΔΕ ΠΣΟΣΓΔΣΜΕ

ΠΣΟΣΓΚΔΚΝ

ΔΔΕ

ΔΜΓΕ

ΔΜΤΕΕΚ

ΠΟΕΔ

ΟΕΛΜΕΚ

ΟΛΤΕΚ

Διατμηματική Επιτροπή για την Ομαλή Μετάβαση

Γραφείο Ασφάλειας και Υγείας του ΥΠΑΝ

Αστυνομία

Μήνας 1-9 (και όποτε υπάρχει επικαιροποίηση) − Ποσοστό επίτευξης αριθμού-στόχου ενημερώσεων που έγιναν στους γονείς/κηδεμόνες για τους κανόνες και για ενδεχόμενες επικαιροποιήσεις τους (Ο δείκτης μπορεί να μετρηθεί σε παγκύπρια βάση, ή και ανά επαρχία ή και ανά σχολική μονάδα).

− Αριθμός γονέων/κηδεμόνων που παρακολούθησαν τα προγράμματα επιμόρφωσης αναφορικά με την ολιστική διαπαιδαγώγηση των  παιδιών (Ο δείκτης μπορεί να μετρηθεί σε παγκύπρια βάση, ή και ανά επαρχία ή και ανά σχολική μονάδα).

2. Διεξαγωγή προγραμμάτων επιμόρφωσης/ενημέρωσης σε γονείς, αναφορικά με την ολιστική διαπαιδαγώγηση των  παιδιών σύμφωνα με τις νέες προκλήσεις της εποχής και οι οποίες πρέπει να συνάδουν με τις υπάρχουσες πολιτικές του ΥΠΑΝ. ΠΙ

ΥΕΨ

ΥΣΕΑ

ΠΣΟΓΚΔΚΝ

ΠΣΟΣΓΣΔΕ

ΠΣΟΣΓΔΣΜΕ

ΠΣΟΣΓΚΔΚΝ

ΔΔΕ

ΔΜΓΕ

ΔΜΤΕΕΚ

Γραφείο Ασφάλειας κσι Υγείας του ΥΠΑΝ

Αστυνομία

ΥΨΥΠΕ

ΥΚΕ

Υπηρεσία Αναζωογόνησης ΥΥ

Υπηρεσία Επισκεπτών Υγείας ΥΥ

Μήνας 9-48
3. Ανάπτυξη συνεργειών με εξωτερικούς φορείς (πχ Κοινωνικός Λειτουργός της Γειτονιάς, ΥΨΥΠΕ, Αστυνομία), που μπορούν να προσφέρουν επιμορφωτικά προγράμματα ή και ενημέρωση για τις υπηρεσίες που προσφέρουν  σε γονείς, αναφορικά με την ολιστική διαπαιδαγώγηση των  παιδιών σύμφωνα με τις νέες προκλήσεις της εποχής και οι οποίες πρέπει να συνάδουν με τις υπάρχουσες πολιτικές του ΥΠΑΝ.

 

 

 

 

ΠΙ

ΠΣΟΓΚΔΚΝ

ΠΣΟΣΓΣΔΕ ΠΣΟΣΓΔΣΜΕ

ΠΣΟΣΓΚΔΚΝ Παγκύπρια Σχολή Γονέων

ΔΔΕ

ΔΜΓΕ

ΔΜΤΕΕΚ

Γραφείο Ασφάλειας κσι Υγείας του ΥΠΑΝ

ΥΨΥΠΕ

Αστυνομία

ΥΚΕ

Μήνας 9-48
2. Επιμόρφωση και ενδυνάμωση εκπαιδευτικών όλων των βαθμίδων, μέσω ανάπτυξης δεξιοτήτων και ενημέρωσης για τους νόμους και τους κανόνες που αφορούν στην πρόληψη και διαχείριση των περιστατικών βίας. 1. Ενημέρωση των εκπαιδευτικών στην αρχή κάθε σχολικής χρονιάς κατά τη διάρκεια των συναντήσεων προγραμματισμού για τους κανόνες και για ενδεχόμενες επικαιροποιήσεις τους, για τον τρόπο εφαρμογής τους και τη σημαντικότητα της καθολικότητας στην επιβολή των νόμων και κανονισμών. ΠΙ ΔΔΕ

ΔΜΓΕ

ΔΜΤΕΕΚ

Αστυνομία

Γραφείο Ασφάλειας και Υγείας του ΥΠΑΝ

 

Μήνας 1 και επανάληψη στην αρχή κάθε σχολικής χρονιάς  

− Αριθμός εκπαιδευτικών που παρακολούθησαν τα προγράμματα επιμόρφωσης (Ο δείκτης μπορεί να μετρηθεί σε παγκύπρια βάση, ή και ανά επαρχία ή και ανά εκπαιδευτική βαθμίδα, ανά σχολική χρονιά).

 

− Αριθμός εκπαιδευτικών που παρακολούθησαν στο πλαίσιο της προϋπηρεσιακής τις σχετικές θεματικές (Ο δείκτης μπορεί να μετρηθεί σε παγκύπρια βάση, ή και ανά επαρχία ή και ανά εκπαιδευτική βαθμίδα, ανά σχολική χρονιά).

-Αριθμός επιπλέον Λειτουργών στο ΠΑ.ΒΙ.Σ.

2. Διεξαγωγή προγραμμάτων επιμόρφωσης για τους/τις εν υπηρεσία εκπαιδευτικούς σε διάφορες θεματικές όπως: δεξιότητες διαχείρισης τάξης, εμπλοκή μαθητών/μαθητριών στη λήψη αποφάσεων, επικοινωνία με μαθητές/μαθήτριες ώστε να αναπτυχθεί σχέση που να ενισχύει την αυξημένη εμπιστοσύνη για αναφορά περιστατικών, επίλυση διαφορών και συγκρούσεων, συναισθηματική νοημοσύνη, παιδική-εφηβική-νεανική ψυχολογία και κίνητρα, διαχείριση μαθητών/μαθητριών που παρουσιάζουν βίαιη ή παραβατική συμπεριφορά, πρόληψη και διαχείριση σχολικού εκφοβισμού κ.α. ΠΙ/ΠΑ.ΒΙ.Σ ΔΔΕ

ΔΜΓΕ

ΔΜΤΕΕΚ

ΠΑ.ΒΙ.Σ.

ΥΕΨ

ΥΣΕΑ

Επιτροπή ΠΚΣΚΠ

Υπηρεσία Αναζωογόνησης ΥΥ

Υπηρεσία Επισκεπτών Υγείας ΥΥ

Μήνας 9-48
3. Ενίσχυση της Ομάδας ΠΑ.ΒΙ.Σ. με Λειτουργούς για στήριξη των σχολικών μονάδων, μέσω επιμόρφωσης και ενδυνάμωσης των εκπαιδευτικών όλων των βαθμίδων και για ενημέρωση και προώθηση των στόχων της Ε.Σ. για τη βία. ΠΙ/ΠΑ.ΒΙ.Σ Επιτροπή Παρακολούθησης  

Μήνας 12-24

4. Στο πλαίσιο της προϋπηρεσιακής κατάρτισης, επιμόρφωση και ενδυνάμωση εκπαιδευτικών σε διάφορες θεματικές όπως: δεξιότητες διαχείρισης τάξης, εμπλοκή μαθητών/μαθητριών στη λήψη αποφάσεων, επικοινωνία με μαθητές/μαθήτριες ώστε να αναπτυχθεί σχέση που να ενισχύει την αυξημένη εμπιστοσύνη για αναφορά περιστατικών, επίλυση διαφορών και συγκρούσεων, συναισθηματική νοημοσύνη, παιδική-εφηβική-νεανική ψυχολογία και κίνητρα, διαχείριση μαθητών/μαθητριών που παρουσιάζουν βίαιη ή παραβατική συμπεριφορά η οποία να είναι υποχρεωτική για νεοεισερχόμενους/νεοεισερχόμενες εκπαιδευτικούς Μέσης, Πανεπιστήμιο Κύπρου ΔΜΓΕ ΔΜΤΕΕΚ

ΠΙ

ΥΕΨ

Επιτροπή ΠΚΣΚΠ

ΥΨΥΠΕ

Μήνας 9-48
3. Επιμόρφωση και ενδυνάμωση Διευθυντικών Ομάδων Σχολικών Μονάδων και Στελεχών του ΥΠΑΝ. 1. Ενίσχυση κοινωνικών δεξιοτήτων για θέματα επίλυσης διαφορών και συγκρούσεων, συναισθηματική νοημοσύνη, παιδική-εφηβική-νεανική ψυχολογία και κίνητρα καθώς και διαχείριση μαθητών/μαθητριών που παρουσιάζουν βίαιη ή παραβατική συμπεριφορά, μέσω σεμιναρίων τα οποία θα πρέπει να παρακολουθήσουν όλοι/όλες οι εκπαιδευτικοί που συμπεριλαμβάνονται στις Διευθυντικές Ομάδες καθώς και τα Στελέχη του ΥΠΑΝ.

 

ΠΙ ΔΔΕ

ΔΜΓΕ

ΔΜΤΕΕΚ

ΥΕΨ

ΥΣΕΑ

Αστυνομία ΥΚΕ

Επίτροπος Προστασίας Δικαιωμάτων του Παιδιού

ΥΨΥΠΕ

Γραφείο Ασφάλειας και Υγείας του ΥΠΑΝ

Μήνας 18-27 − Αριθμός εκπαιδευτικών που ανήκουν στις Διευθυντικές Ομάδες και Στελεχών του ΥΠΑΝ που παρακολούθησαν τα προγράμματα επιμόρφωσης για ενίσχυση κοινωνικών δεξιοτήτων (Ο δείκτης μπορεί να μετρηθεί σε παγκύπρια βάση, ή και ανά επαρχία ή και ανά εκπαιδευτική βαθμίδα, ανά σχολική χρονιά).

− Αριθμός εκπαιδευτικών που ανήκουν στις Διευθυντικές Ομάδες και Στελεχών του ΥΠΑΝ που παρακολούθησαν τα προγράμματα επιμόρφωσης για ενίσχυση ηγετικών δεξιοτήτων (Ο δείκτης μπορεί να μετρηθεί σε παγκύπρια βάση, ή και ανά επαρχία ή και ανά εκπαιδευτική βαθμίδα, ανά σχολική χρονιά).

 

2. Ενίσχυση ηγετικών δεξιοτήτων των Διευθυντικών Ομάδων και των Στελεχών του ΥΠΑΝ (π.χ. συμπονετική ηγεσία, ανθεκτικότητα, όραμα, θάρρος, πειθώ), δεξιοτήτων διαχείρισης των διάφορων ομάδων ανθρώπινου δυναμικού που καλούνται να διαχειριστούν (π.χ. ενεργητική ακρόαση, κατανόηση και ενσυναίσθηση), δεξιοτήτων διαχείρισης της ασφάλειας και φρούρησης των σχολικών μονάδων, καθώς και του ορθού τρόπου χειρισμού/επικοινωνίας με τα ΜΜΕ σε θέματα που αφορούν περιστατικά βίας που συνέβηκαν στη σχολική μονάδα,  μέσω σχετικών σεμιναρίων και ημερίδων. ΠΙ ΔΔΕ

ΔΜΓΕ

ΔΜΤΕΕΚ

ΥΕΨ

ΥΣΕΑ

Αστυνομία

ΥΚΕ

Επίτροπος Προστασίας Δικαιωμάτων του Παιδιού

ΥΨΥΠΕ

Γραφείο Ασφάλειας

και Υγείας του ΥΠΑΝ

Γραφείο Τύπου ΥΠΑΝ/

Γραφείο Τύπου και Πληροφοριών

 

Mήνας 18-27

4. Αρχική κατάρτιση των μελλοντικών εκπαιδευτικών Προδημοτικής και Δημοτικής μέσω εισαγωγής της θεματικής της πρόληψης και διαχείρισης της βίας σε σχετικούς πανεπιστημιακούς κλάδους. 1. Έναρξη διαλόγου με τους/τις προέδρους των τμημάτων Επιστημών Αγωγής των Πανεπιστημίων της Κύπρου για ένταξη μαθήματος σχετικά με τη θεωρητική και πρακτική πρόληψης της βίας στα σχολεία με έμφαση στις δεξιότητες που χρειάζονται και στην εξάσκηση πρακτικής ανταπόκρισης σε περιστατικά. ΔΑΕ Πανεπιστήμια Μήνας 20-32 − Αριθμός Εταίρων που ενεπλάκησαν στη δημιουργία των μαθημάτων και εκπαιδεύσεων.
2. Ένταξη επιλεγόμενου μαθήματος σχετικά με τη θεωρητική και πρακτική πρόληψης της βίας στα σχολεία με έμφαση στις δεξιότητες που χρειάζονται και στην εξάσκηση πρακτικής ανταπόκρισης σε περιστατικά το οποίο θα έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν οι επαγγελματίες διαφόρων ειδικοτήτων που θέλουν να ενταχθούν στην εκπαίδευση. ΔΑΕ Πανεπιστήμια Μήνας 32 και έπειτα σε μόνιμη βάση
5. Υπηρεσίες που προσφέρονται στις υπάρχουσες Γραμμές Βοήθειας για θέματα βίας και παραβατικότητας. 1. Καταγραφή όλων των γραμμών που προσφέρουν βοήθεια σε θέματα Βίας και Παραβατικότητας και διάχυσή τους. ΠΙ ΜΚΟ

 

Μήνας 1-12  

 

 

6. Ενίσχυση και ενδυνάμωση Εκπαιδευτικών/Συμβούλων/Βοηθών Διευθυντών/Διευθυντριών/Υπεύθυνων Τμημάτων μέσω ανάπτυξης προγραμμάτων εκμάθησης δεξιοτήτων πρόληψης και διαχείρισης περιστατικών βίας

 

1. Αύξηση αριθμού σεμιναρίων/ημερίδων/εκπαιδευτικών προγραμμάτων που έχουν ως σκοπό την ενδυνάμωση των δεξιοτήτων και των γνώσεων πρόληψης και διαχείρισης διαφορετικών και ακραίων  μορφών βίας σε Εκπαιδευτικούς/Σύμβουλους/Βοηθούς Διευθυντές/Υπεύθυνους Τμημάτων. ΥΣΕΑ ΔΔΕ

ΔΜΓΕ ΔΜΤΕΕΚ

ΠΙ

ΥΕΨ

Μήνας 9-18 − Αριθμός Εκπαιδευτικών/Συμβούλων/Βοηθών Διευθυντών/Διευθυντριών/Υπεύθυνων Τμημάτων που παρακολούθησαν τα σεμινάρια/ημερίδες/εκπαιδευτικά προγράμματα για ενδυνάμωση των δεξιοτήτων και των γνώσεων τους στην πρόληψη και διαχείριση περιστατικών βίας  (Ο δείκτης μπορεί να μετρηθεί σε παγκύπρια βάση, ή και ανά επαρχία, ή και ανά εκπαιδευτική βαθμίδα, ανά σχολική χρονιά).

− Αριθμός σεμιναρίων/ημερίδων/εκπαιδευτικών προγραμμάτων τα οποία να παρέχουν στους/στις Εκπαιδευτικούς/Συμβούλους/Βοηθούς Διευθυντές/Διευθύντριες/Υπεύθυνους/Υπεύθυνες Τμημάτων τις απαραίτητες γνώσεις και δεξιότητες σε θέματα δεξιοτήτων  πρόληψης και διαχείρισης περιστατικών βίας  (συνολικά).

7. Εκπαίδευση εκπαιδευτικών στη διαχείριση κρίσεων. 1. Εκπαίδευση ενός μέλους της διευθυντικής ομάδας στη διαχείριση κρίσεων που αφορούν περιστατικά  βίας και παραβατικότητας και στην εξομάλυνση επικίνδυνων καταστάσεων και συμπεριφορών. Ενημέρωση για την  ύπαρξη τυχόν  σχεδίων  έκτακτης ανάγκης ΥΕΨ ΠΙ

ΔΔΕ

ΔΜΓΕ

ΔΜΤΕΕΚ

ΥΣΕΑ

ΥΨΥΠΕ

Γραφείο Ασφάλειας και Υγείας του ΥΠΑΝ

Μήνας 15-26 -Αριθμός μελών της διευθυντικής ομάδας που εκπαιδεύτηκαν (Ο δείκτης μπορεί να μετρηθεί σε παγκύπρια βάση, ή και ανά επαρχία, ή και ανά εκπαιδευτική βαθμίδα, ανά σχολική χρονιά).

-Αριθμός εκπαιδευτικών που εκπαιδεύτηκαν (Ο δείκτης μπορεί να μετρηθεί σε παγκύπρια βάση, ή και ανά επαρχία, ή και ανά εκπαιδευτική βαθμίδα, ανά σχολική χρονιά).

2. Εκπαίδευση τουλάχιστον ενός/μίας εκπαιδευτικού σε κάθε σχολείο  στη διαχείριση κρίσεων και στην εξομάλυνση επικίνδυνων καταστάσεων και συμπεριφορών. ΥΕΨ ΠΙ

ΔΔΕ

ΔΜΓΕ

ΔΜΤΕΕΚ

ΥΣΕΑ

ΥΨΥΠΕ

Γραφείο Ασφάλειας και Υγείας του ΥΠΑΝ

Μήνας 26-48
3. Επιμόρφωση εκπαιδευτικών σε πρωτοκόλλα συνεργασίας με άλλους κυβερνητικούς φορείς – αλληλοενημέρωση για ακραία περιστατικά βίας στη βάση συγκεκριμένων σεναρίων.

 

 

ΥΕΨ

 

 

 

 

 

 

 

 

ΥΨΥΠΕ

Γραφείο Ασφάλειας και Υγείας του ΥΠΑΝ

Αστυνομία

Πυροσβεστική

Υπηρεσία Ασθενοφόρων

 

 

 

 

Τέλος


6 Σχόλια

  1. Για το σημ. 4, εξαιρετική επισήμανση. Το Τμήμα Παιδαγωγικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Λευκωσίας ήδη έχει προτείνει ένα τέτοιο μάθημα σε προπτυχιακό και μεταπτυχιακό επίπεδο.

  2. Αναφορικά με το πιο πάνω θέμα, σας ενημερώνουμε ότι ως Παγκύπρια Σχολή Γονέων έχουμε μελετήσει τα έγγραφα τα οποία μας έχετε αποστείλει και αφορούν το συγκεκριμένο θέμα, το οποίο αποτελεί ένα πρόβλημα το οποίο απασχολεί σοβαρά και την εκπαίδευση αλλά και την κοινωνία γενικότερα. Ένα πρόβλημα το οποίο επηρεάζει το σύνολο σχεδόν των παιδιών γιατί σε κάθε επεισόδιο σχολικού εκφοβισμού εμπλέκονται και οι θύτες και τα θύματα και οι θεατές (αυτόπτες μάρτυρες). Ως εκ τούτου το θέμα μας αφορά όλους Γονείς, Οικογένεια – Σχολείο – Κοινωνία.

    Ως Παγκ. Σχολή Γονέων, αναγνωρίζοντας τη σοβαρότητα του προβλήματος, συνεισφέροντας σε αυτή την προσπάθεια, έχουμε ήδη προγραμματίσει το πρώτο μας εκπαιδευτικό συνέδριο, προς γονείς και εκπαιδευτικούς, στις 27 Σεπτεμβρίου 2024, σε συνεργασία με το Παιδ. Ινστιτούτο Κύπρου, και στο οποίο θα δοθεί έμφαση στην πρόληψη τόσο του Σχολικού, όσο και του Διαδικτυακού Εκφοβισμού (λεπτομέρειες θα ανακοινωθούν αργότερα). Σκοπός μας είναι το συγκεκριμένο συνέδριο να επαναληφθεί σε όλες τις επαρχίες της Κύπρου
    Επίσης στα πλαίσια των άλλων δραστηριοτήτων μας θα περιλάβουμε το συγκεκριμένο θέμα στις διαλέξεις που προσφέρουμε στους γονείς, μέσω των οικείων συνδέσμων εκάστου σχολείου. Θα αποτελέσει δε αντικείμενο συζήτησης σε ραδιοφωνικές εκπομπές από το ΡΙΚ, μέσω της ραδιοφ. εκπομπής που προσφέρουμε από το Α’ Ραδιοφωνικό Πρόγραμμα του ΡΙΚ κάθε Σάββατο πρωί με τίτλο «Τα Σάββατα δεν έχουμε σχολείο».

    Επιπλέον για το θέμα του σχολικού εκφοβισμού και της πρόληψής του, θα αφιερώσουμε και ένα τεύχος του περιοδικού «Οικογένεια και Σχολείο», το οποίο εκδίδεται και αποστέλλεται δωρεάν από την Παγκύπρια Σχολή Γονέων σε όλες τις διευθύνσεις των σχολείων της Κύπρου, σε όλες τις ομοσπονδίες και συνομοσπονδίες γονέων, στις εκπαιδευτικές οργανώσεις και σε όλους τους συνδέσμους γονέων – μέλη μας.

  3. Αυξημένη πρόσβαση σε πόρους ψυχικής υγείας/ ευημερίας: (Π2)
    Προτείνεται η αύξηση της πρόσβασης σε πόρους ψυχικής υγείας για ενδυνάμωση της συνολικής ευημερίας για μαθητές/ριες εκπαιδευτικούς, γονείς, κ.λπ., συμπεριλαμβανομένων των τακτικών ελέγχων ψυχικής υγείας και υποστήριξης μέσω των συμβουλευτικών υπηρεσιών. Η προληπτική αντιμετώπιση των θεμάτων ψυχικής υγείας μπορεί να αποτρέψει τη βία και να παρέχει υποστήριξη για όσους πλήττονται από αυτήν.

  4. Ολοκληρωμένα προγράμματα κατάρτισης: (Π2)
    Προτείνεται επέκταση των εκπαιδευτικών προγραμμάτων για εκπαιδευτικούς και γονείς ώστε να περιλαμβάνουν εργαστήρια σχετικά με την επίλυση συγκρούσεων, την καλλιέργεια αξιών, κοινωνικών δεξιοτήτων και προώθηση της θετικής συμπεριφοράς (SWPBS), τη συναισθηματική νοημοσύνη και τις υγιείς σχέσεις, τη θετική εκπαίδευση (Positive Psychology & Character Education) και την πολιτισμική επάρκεια. Η ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και των γονέων με ποικίλες δεξιότητες, σε ένα πλαίσιο αυθεντικών δραστηριοτήτων, που άπτονται των σχετικών αναγκών και προτεραιοτήτων, θα ενισχύσει την ικανότητά τους για να να προλαμβάνουν αλλά και να διαχειρίζονται αποτελεσματικά και με αυτοπεποίθηση τη σχολική βία. Σε αυτό το πλαίσιο, αξίζει να τονιστεί ότι είναι πολύ πιο αποτελεσματικές οι συστημικές προσεγγίσεις (whole-school approaches). Επιπρόσθετα, θα πρέπει να ενδυναμωθούν οι διευθύνσεις των σχολείων με χτίσιμο ηγετικών δεξιοτήτων, ώστε κάθε σχολείο να έχει όραμα, αξίες και να είναι σε θέση να δημιουργεί συγκεκριμένα πλάνα δράσεων στη βάση των αναγκών του (που να άπτονται της ευρύτερης στρατηγικής).

  5. Σχετικά με το σημείο 5.1, ο Οργανισμός, διαθέτει όλα τα απαραίτητα στοιχεία των γραμμών και υπηρεσιών στήριξης για καταχώρισή τους στο μητρώο.

  6. Σχετικά με το σημείο 2.2, το “Hope For Children” CRC Policy Center σχεδιάζει και υλοποιεί εκπαιδεύσεις που απευθύνονται σε επαγγελματίες όλων των εκπαιδευτικών βαθμίδων σε θέματα διαχείρισης τάξης, επίλυσης διαφορών και συγκρούσεων, συναισθηματική νοημοσύνη, παιδική-εφηβική-νεανική ψυχολογία και κίνητρα και διαχείριση μαθητών/μαθητριών που παρουσιάζουν βίαιη ή παραβατική συμπεριφορά στο σχολικό περιβάλλον.

Back to top button
Μετάβαση στο περιεχόμενο