01 – Προοίμιο – Συνοπτικός Τίτλος
Προοίμιο
ΕΠΕΙΔΗ στην Κυπριακή Δημοκρατία προσφέρονται σημαντικές υπηρεσίες στον τομέα της ογκολογίας και υλοποιούνται ενέργειες σε όλους τους άξονες δράσης για την αντιμετώπιση των περιστατικών καρκίνου
ΚΑΙ ΕΠΕΙΔΗ οι παρεχόμενες υπηρεσίες σε ότι αφορά την αντιμετώπιση του καρκίνου είναι κατακερματισμένες ανάμεσα στους εμπλεκόμενους φορείς, ενώ συχνά παρατηρείται επικάλυψη και επανάληψη ορισμένων δράσεων.
ΚΑΙ ΕΠΕΙΔΗ η απουσία εθνικών κατευθυντήριων οδηγιών οι οποίες να καθορίζονται συλλογικά, με τη συμμετοχή τόσο των επιστημονικών εταιρειών και άλλων φορέων στην Κύπρο όσο και ειδικών συμβούλων από το εξωτερικό δεν συμβάλλει στην μέγιστη επίτευξη των στόχων των ασθενών που πάσχουν από καρκίνο,
ΚΑΙ ΕΠΕΙΔΗ σε συνάρτηση και με το σταθερά αυξανόμενο μέγεθος του προβλήματος του καρκίνου, δημιουργείται η ανάγκη για πιο λεπτομερή μελέτη, σχεδιασμό και καθορισμό του πλαισίου λειτουργίας στον χώρο της αντιμετώπισης του καρκίνου σε Εθνικό επίπεδο,
ΚΑΙ ΕΠΕΙΔΗ υπάρχει ανάγκη συντονισμού της εξειδικευμένης έρευνας για τον καρκίνο όπως και συντονισμού με παράλληλα ερευνητικά ευρωπαϊκά προγράμματα που αφορούν τον καρκίνο,
ΚΑΙ ΕΠΕΙΔΗ χρειάζεται η άμεση ενδυνάμωση του Υπουργείου Υγείας στις προσπάθειες για ενεργή συμμετοχή και άντληση ερευνητικών κονδυλίων που χρηματοδοτούν την έρευνα στον καρκίνο
ΚΑΙ ΕΠΕΙΔΗ παρατηρούνται σημαντικές προκλήσεις και στον τομέα της συλλογής, της διαχείρισης και της αξιοποίησης δεδομένων που αφορούν την ασθένεια του καρκίνου στην Δημοκρατία.
ΚΑΙ ΕΠΕΙΔΗ η Δημοκρατία είναι υπόχρεη να διασφαλίζει τόσο την ασφάλεια δικαίου και την ισόνομη αντιμετώπιση των διοικούμενων, όσο και την ασφάλεια και ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας.
ΚΑΙ ΕΠΕΙΔΗ η προστασία των δικαιωμάτων των ασθενών απορρέει από διεθνείς και ευρωπαϊκές συμβάσεις και άλλες νομικές πράξεις και, ιδιαίτερα, από τον περί της Κατοχύρωσης και της Προστασίας των Δικαιωμάτων των Ασθενών Νόμο, τις εκάστοτε διεθνείς συμβάσεις που κυρώνει η Κυπριακή Δημοκρατία, από τη Διακήρυξη για την Προαγωγή των Δικαιωμάτων των Ασθενών στην Ευρώπη της Παγκόσμιας Οργάνωσης Υγείας και τον Ευρωπαϊκό Χάρτη Δικαιωμάτων των Ασθενών καθώς και το Χάρτη Θεμελιωδών Δικαιωμάτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
ΚΑΙ ΕΠΕΙΔΗ η πραγμάτωση αυτών των δικαιωμάτων προϋποθέτει, μεταξύ άλλων, την ολιστική αντιμετώπιση του καρκίνου σε εθνικό επίπεδο.
Η Βουλή των Αντιπροσώπων ψηφίζει ως ακολούθως:
Συνοπτικός Τίτλος
1. Ο παρών Νόμος θα αναφέρεται ως ο περί Εθνικού Ινστιτούτου Καρκίνου Νόμος του 2025.
Τέλος
Υπάρχει δηλαδή προληπτική λογοκρισία για να μην βγαίνουν οι επώνυμες και ενυπόγραφες ΑΛΗΘΙΕΣ, άρα επιβεβαιώνονεται ο φόβος μας περί καπελώματος των Ογκολογικών Υπηρεσιών εν γνώσει του Υπουργείου Υγείας και της Κυβέρνησης οι οποίοι ζητούν το χειροκρότημα για το μεγάλο έγκλημα που προωθείται.
Φοβάμαι ότι παρασκηνιακά το Ινστιτούτο θα εφαρμόσει συγκεκαλυμμένα τη Στρατηγική Καρκίνου που ετοίμασε η κα Στέλλα Κυριακίδου το 2016, που πότε δεν πέρασε από τη Βουλή και που προνοούσε όπως τα κρατικά ογκολογικά Λευκωσίας και Λεμεσού να μπουν κάτω από το Ογκολογικό της Τράπεζας Κύπρου το οποίο θα αποφασίζει για την πορεία της Ογκολογίας της Κύπρου. Που όλα αυτά είναι αντίθετα με τις οδηγίες της ΕΕ και της WHO. Ήδη το μονοπώλιο της ακτινοθεραπείας από τους ιδιώτες ΟΚΤΚ και Γερμανικό λειτουργούν χωρίς κρατικό ανταγωνισμό ως καρτέλ και με την εφαρμογή του ΓΕΣΥ ανέβασαν τις τιμές ακτινοθεραπείας στα €7.716 τη στιγμή που στην Ελλάδα χρεώνεται €2.700-3.000, στα κατεχόμενα €3.400 και στην Ευρώπη μεταξύ €3.33-€4.500. Τέλος, να σημειώσουμε ότι πριν το ΓΕΣΥ το 2019 το κόστος Ογκολογικών Υπηρεσιών στην Κύπρου ήταν γύρω στα €50 εκ. ετησίως και το 2023 ξεπέρασε τα €170 εκ. λόγω καρτέλ. Επειδή ασχολούμαι με τους καρκινοπαθείς από το 1988 και γνωρίζω παρασκήνια και εκμετάλλευση του Καρκίνου φοβάμαι λοιπόν ότι και η λέξη Εθνικό που προηγείται του Ινστιτούτου Καρκίνου σκόπευε να «καπελώσει» τις Ογκολογικές Υπηρεσίες της Κύπρου προς όφελος των λίγων εκμεταλλευτών του νοσηματος.