Ο περί Εθνικού Ινστιτούτου Καρκίνου Νόμος του 2025
Υπουργείο Υγειας
Ο περί Εθνικού Ινστιτούτου Καρκίνου Νόμος του 2025
Υπουργείο Υγείας
Το Υπουργείο Υγείας ανακοινώνει την έναρξη Δημόσιας Διαβούλευσης επί του νομοσχεδίου με τίτλο «Ο περί Εθνικού Ινστιτούτου Καρκίνου Νόμος του 2025 ».
Σκοπός του εν λόγω νομοσχεδίου είναι η οργάνωση, ο συντονισμός και η επιτήρηση όλων των δραστηριοτήτων και ενεργειών που αφορούν τον τομέα του καρκίνου στην δημοκρατία σύμφωνα με τα όσα προνοούνται στον Νόμο και στους εκδιδόμενος βάσει αυτού κανονισμούς και εσωτερικούς κανονισμούς.
To Υπουργείο Υγείας θέτει προς διαβούλευση το πιο πάνω νομοσχέδιο και προσκαλεί κάθε ενδιαφερόμενο να αποστείλει, ηλεκτρονικά μέσω της πλατφόρμας η–Διαβούλευση, απόψεις/σχόλια/παρατηρήσεις το αργότερο μέχρι τις 31/07/2025. Για τυχόν περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να επικοινωνείτε με την κα Ειρήνη Γεωργίου, Λειτουργό Υπηρεσιών Υγείας Α’ στο τηλ. 22605738.
18 Ιουνίου, 2025
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΓΕΙΑΣ
Λευκωσία
- Ολοκληρωμένη
- Αναρτήθηκε
26 Ιούν 2025 @ 0:00 - Ανοικτή σε σχόλια ως
31 Ιούλ 2025 @ 11:00 - 90 σχόλια
Περιεχόμενα
02 - Ερμηνεία | 2 σχόλια |
03 - Ίδρυση Ινστιτούτου | 3 σχόλια |
04 - Σκοποί του Ινστιτούτου | 11 σχόλια |
05 - Αρμοδιότητες του Ινστιτούτου | 6 σχόλια |
06 - Συμβούλιο | 15 σχόλια |
07 - Εξουσίες και Καθήκοντα Συμβουλίου | 6 σχόλια |
08 - Ασυμβίβαστο Προέδρου, Αντιπροέδρου και μελών του Συμβουλίου | 0 σχόλια |
09 - Κένωση θέσης Προέδρου, Αντιπροέδρου και μέλους του Συμβουλίου | 0 σχόλια |
10 - Αντικατάσταση Προέδρου, Αντιπροέδρου και μελών του Συμβουλίου | 0 σχόλια |
11 - Συνεδριάσεις του Συμβουλίου, απαρτία και λήψη αποφάσεων | 1 σχόλιο |
12 - Εκχώρηση εξουσιών και αρμοδιοτήτων | 4 σχόλια |
13 - Εκτελεστικός Διευθυντής | 3 σχόλια |
14 - Ιατρικός Διευθυντής | 4 σχόλια |
15 - Παροχή προσωπικού και διευκολύνσεων | 5 σχόλια |
16 - Σύσταση Επιτροπών | 6 σχόλια |
17 - Διευθύνσεις Ινστιτούτου | 11 σχόλια |
18 - Ετήσιος Προϋπολογισμός | 2 σχόλια |
19 - Ετήσια Έκθεση | 3 σχόλια |
20 - Τήρηση λογιστικών βιβλίων και έλεγχος λογαριασμών | 0 σχόλια |
21 - Έκδοση Κανονισμών | 1 σχόλιο |
22 - Μεταβατική Διοίκηση Ινστιτούτου | 3 σχόλια |
23 - Έναρξη Ισχύος του παρόντος Νόμου | 1 σχόλιο |
Η εποπτεία πρέπει να ασκείται αποκλειστικά από το Υπουργείο Υγείας, με σαφείς διαδικασίες δημόσιας λογοδοσίας προς τη Βουλή των Αντιπροσώπων.
Προτεινόμενες Βελτιώσεις και Λύσεις:
1. Ρητή νομοθετική πρόβλεψη για εκπροσώπηση όλων των κομβικών ιατρικών και μη ιατρικών ειδικοτήτων:
o Σαφής αναφορά στην απαραίτητη συμμετοχή σε Συμβούλιο, MDTs και επιτροπές ειδικοτήτων όπως παθολογοανατόμοι, ακτινολόγοι, νοσηλευτές ογκολογίας, κλινικοί ψυχολόγοι, διατροφολόγοι και κοινωνικοί λειτουργοί.
2. Καθορισμός αναλυτικών διαδικασιών συνεργασίας μεταξύ επιστημονικών διευθύνσεων:
o Θεσμοθέτηση τακτικών κοινών συνεδριάσεων και ειδικής επιτροπής για διαχείριση διεπιστημονικών συγκρούσεων.
3. Σαφής ρύθμιση των Πολυθεματικών Ομάδων (MDTs):
o Καθορισμός ελάχιστων προϋποθέσεων εκπροσώπησης, με σαφή προσδιορισμό ειδικοτήτων, και θεσμοθέτηση διαδικασίας περιοδικού ελέγχου.
4. Θεσμοθέτηση μηχανισμού συνεργασίας με τον ιδιωτικό τομέα:
o Σαφή κριτήρια επιλογής, ενσωμάτωσης δεδομένων και διαδικασίες διαφάνειας και λογοδοσίας.
5. Δημιουργία μηχανισμού αξιολόγησης:
o Καθιέρωση ποσοτικών και ποιοτικών δεικτών για την αξιολόγηση της συμμετοχής και απόδοσης όλων των εμπλεκομένων ειδικοτήτων και δομών.
1. Σύμφωνα με το Νομοσχέδιο, το Αρχείο Καρκίνου θα συνεχίσει να υπάγεται στο Υπουργείο Υγείας, με τον ρόλο του Εθνικού Ινστιτούτου Καρκίνου (ΕΙΚ) να περιορίζεται μέσω της Δ/νης συντονισμού του Αρχείου Καρκίνου στη διασφάλιση της ποιότητας, εγκυρότητας και αξιοπιστίας των σχετικών δεδομένων. Δεν αντιλαμβάνομαι τους λόγους για τους οποίους το ΕΙΚ δεν καθίσταται πλέον ο καθ’ ύλην αρμόδιος Φορέας για το Αρχείο Καρκίνο ώστε να επιβλέπει άμεσα τη λειτουργία του τελευταίου.
2. Δεν αντιλαμβάνομαι τους λόγους για τους οποίους επιλέγεται η μεταβατική διοίκηση του ΕΙΚ από την Εθνική Επιτροπή Καρκίνου για 2 χρόνια αντί του άμεσου διορισμού του Διοικητικού Συμβουλίου από το Υπουργικό Συμβούλιο. Μπορεί να λανθάνομαι, αλλά δεν θυμάμαι να έχει γίνει κάτι παρόμοιο για άλλους νέους Δημόσιους Φορείς/θεσμούς. Εάν η πρόνοια αυτή αποσκοπεί στην αξιοποίηση της εμπειρίας των ατόμων που ήδη συμμετέχουν στην Εθνική Επιτροπή Καρκίνου, θα μπορούσαν αυτά να επαναδιοριστούν και επίσημα από το Υπουργικό Συμβούλιο. Ο προβληματισμός μου είναι ότι αφενός η περιορισμένη θητεία του μεταβατικού Δ.Σ. δυνατόν να καθυστερήσει ή παρεμποδίσει τη λήψη δραστικών αποφάσεων και αφετέρου ο διορισμός του Εκτελεστικού και Ιατρικού Διευθυντή με 5ετή θητεία από το μεταβατικό Δ.Σ. δεσμεύει κατά κάποιο τρόπο το Δ.Σ. που θα διοριστεί από το Υπουργικό Συμβούλιο σε χρόνια.