06 – Συμβούλιο

Ο περί Εθνικού Ινστιτούτου Καρκίνου Νόμος του 2025

Συμβούλιο
6.
(1) Το Ινστιτούτο διοικείται από το Συμβούλιο και ενεργεί μέσω αυτού.
(2) Το Συμβούλιο διορίζεται από το Υπουργικό Συμβούλιο κατόπιν εισήγησης του Υπουργού και απαρτίζεται από εννέα μέλη, και συγκεκριμένα:
α. τον Πρόεδρό του, ο οποίος είναι πρόσωπο με εμπειρία στην διοίκηση οργανισμών ή υπηρεσιών υγείας,
β. εκπρόσωπο του Υπουργείου,
γ. εκπρόσωπο του Υπουργείου Οικονομικών,
δ. δύο ιατρούς, με εξειδίκευση στον τομέα των ευρύτερων ογκολογικών υπηρεσιών οι οποίοι υποδεικνύονται από τον Παγκύπριο Ιατρικό Σύλλογο,
ε. εκπρόσωπο των ασθενών ο οποίος υποδεικνύεται από την Ομοσπονδία Συνδέσμων Ασθενών Κύπρου,
στ. ακαδημαϊκό με εμπειρία στην έρευνα για τον καρκίνο, ο οποίος υποδεικνύεται από τη Σύνοδο των Πρυτάνεων με εκ περιτροπής εκπροσώπηση,
ζ. εκπρόσωπο του Οργανισμού Ασφάλισης Υγείας
η. εκπρόσωπο των Φαρμακευτικών Υπηρεσιών
(3) Τα μέλη του Συμβουλίου εκλέγουν τον Αντιπρόεδρο.
(4) Η θητεία των μελών του Συμβουλίου είναι τριετής, με τη δυνατότητα επαναδιορισμού για μια ακόμα θητεία.
(5) Στις συνεδρίες δύνανται να παρακάθονται ο Εκτελεστικός και ο Ιατρικός Διευθυντής του Ινστιτούτου χωρίς δικαίωμα ψήφου.
(6) Ο Πρόεδρος του Συμβουλίου εκπροσωπεί το Ινστιτούτο σε όλες τις σχέσεις του με τρίτα μέρη, εξώδικα και δικαστικά, υπογράφει εκ μέρους του Ινστιτούτου κάθε σύμβαση που συνάπτεται από το Ινστιτούτο, καλεί και προεδρεύει τις συνεδριάσεις του Συμβουλίου, καταρτίζει και κοινοποιεί την ημερήσια διάταξη των συνεδριάσεων του Συμβουλίου και υπογράφει τα πρακτικά, αφού εγκριθούν από το Συμβούλιο.
(7) Σε περίπτωση απουσίας ή κωλύματος του Προέδρου, ο Αντιπρόεδρος ασκεί όλες τις εξουσίες και τα καθήκοντα του Προέδρου, που καθορίζονται στο Νόμο αυτό.

Τέλος

Περιεχόμενα

01 - Προοίμιο - Συνοπτικός Τίτλος
02 - Ερμηνεία
03 - Ίδρυση Ινστιτούτου
04 - Σκοποί του Ινστιτούτου
05 - Αρμοδιότητες του Ινστιτούτου
06 - Συμβούλιο
07 - Εξουσίες και Καθήκοντα Συμβουλίου
08 - Ασυμβίβαστο Προέδρου, Αντιπροέδρου και μελών του Συμβουλίου
09 - Κένωση θέσης Προέδρου, Αντιπροέδρου και μέλους του Συμβουλίου
10 - Αντικατάσταση Προέδρου, Αντιπροέδρου και μελών του Συμβουλίου
11 - Συνεδριάσεις του Συμβουλίου, απαρτία και λήψη αποφάσεων
12 - Εκχώρηση εξουσιών και αρμοδιοτήτων
13 - Εκτελεστικός Διευθυντής
14 - Ιατρικός Διευθυντής
15 - Παροχή προσωπικού και διευκολύνσεων
16 - Σύσταση Επιτροπών
17 - Διευθύνσεις Ινστιτούτου
18 - Ετήσιος Προϋπολογισμός
19 - Ετήσια Έκθεση
20 - Τήρηση λογιστικών βιβλίων και έλεγχος λογαριασμών
21 - Έκδοση Κανονισμών
22 - Μεταβατική Διοίκηση Ινστιτούτου
23 - Έναρξη Ισχύος του παρόντος Νόμου

5 Σχόλια

  1. Διαγραφή των εδαφίων ζ. και η. του άρθρου 6 (2)

    Επεξήγηση:
    Με τη μη συμμετοχή των εκπροσώπων του ΟΑΥ και Φαρμακευτικών Υπηρεσιών ως μέλη του Συμβουλίου, θα διασφαλιστεί η ανεξαρτησία του Ινστιτούτου ως ανεξάρτητου φορέα, χωρίς εμπλοκή άλλων φορέων, και θα υπάρχει περισσότερη ευελιξία και αποτελεσματικότητα στη λήψη αποφάσεων. Θα υπάρχει συνεργασία με ΟΑΥ και ΦΥ, χωρίς όμως να χρειάζεται η συμμετοχή τους στο Συμβούλιο.

  2. Το άρθρο 6 (2) εδάφιο α. να αντικατασταθεί ως εξής:
    «α. τον Πρόεδρό του, ο οποίος είναι πρόσωπο με αποδεδειγμένη γνώση και πείρα στον τομέα της ογκολογίας και στη διοίκηση οργανισμών. Την αντιμισθία του Προέδρου αποφασίζει το Υπουργικό Συμβούλιο»

  3. Η πρόβλεψη για συμμετοχή ή εμπλοκή νέων ανθρώπων (early career professionals, νέοι ερευνητές, νέοι ασθενείς/εκπρόσωποι ασθενών) στο έργο του Ινστιτούτου είναι σημαντική για:
    Την ενίσχυση της καινοτομίας και της ανανέωσης ιδεών
    Την καλλιέργεια κουλτούρας διαγενεακής συνεργασίας
    Την κατανόηση των νέων τεχνολογικών και κοινωνικών αναγκών της νέας γενιάς (π.χ. ψηφιακή υγεία, patient empowerment)
    Προτείνεται να εξεταστεί είτε η προσθήκη νέου μέλους με ιδιότητα “νέου επαγγελματία ή νέου ερευνητή” είτε η θεσμοθέτηση μόνιμης διαβούλευσης με νεανικά δίκτυα ασθενών, ερευνητών και επαγγελματιών υγείας.

  4. Το Συμβούλιο του Ινστιτούτου, όπως περιγράφεται, δεν περιλαμβάνει κανέναν εκπρόσωπο ή ειδικό με γνώση και εμπειρία στην τεχνολογία, την καινοτομία ή την ψηφιακή υγεία.
    Αυτό αποτελεί κενό, ειδικά όταν:
    Η σύγχρονη ογκολογία βασίζεται πλέον σε τεχνολογικές λύσεις (AI, big data, genomics, digital health devices).
    Το Ινστιτούτο θα εμπλέκεται στη διαμόρφωση κλινικών πρωτοκόλλων και πολιτικών που επηρεάζουν την εισαγωγή νέων τεχνολογιών.
    Υπάρχει ανάγκη για στρατηγικό συντονισμό με το DMRID, την Αρχή Ηλεκτρονικής Υγείας, startups και οικοσύστημα καινοτομίας.
    Απουσία ειδικού σε θέματα τεχνολογίας, καινοτομίας και ψηφιακής υγείας από το Συμβούλιο του Ινστιτούτου

    Προτείνεται να προβλεφθεί θέση μέλους στο Συμβούλιο για εκπρόσωπο ή ειδικό σε θέματα ψηφιακής υγείας, καινοτομίας ή τεχνολογίας, που θα υποδεικνύεται από αρμόδιο φορέα (π.χ. DMRID, Ψηφιακή Αρχή, πανεπιστήμια, ή άλλον εθνικό φορέα καινοτομίας).
    Με τον τρόπο αυτό διασφαλίζεται ότι οι πολιτικές και οι αποφάσεις του Ινστιτούτου θα λαμβάνουν υπόψη:
    Την τεχνολογική εξέλιξη στην ογκολογία
    Τη διασύνδεση της φροντίδας με τα ψηφιακά συστήματα υγείας
    Τη συνεχή αξιολόγηση και υιοθέτηση καινοτομιών προς όφελος των ασθενών

  5. Διεύθυνση Νοσηλευτικών Υπηρεσιών – 1. να προστεθεί εκπρόσωπος της Διεύθυνσης Νοσηλευτικών Υπηρεσιών
    2. να προστεθεί έκπροσωπος της Διεύθυνσης Νοσηλευτικών Υπηρεσιών – Κλάδος Επισκεπτριών Υγείας
    3. στο σημείο (β) να υπάρχουν 2 εκπροσωποι του Υπουργείου Υγείας

Αφήστε μια απάντηση

Back to top button
Μετάβαση στο περιεχόμενο