Νομοσχέδιο (Γ) 14 – Τροποποίηση του άρθρου 37 του βασικού νόμου.
Τροποποίηση του άρθρου 37 του βασικού νόμου. | 14. | Το άρθρο 37 του βασικού νόμου τροποποιείται ως ακολούθως:
|
||
(α) | Με την αντικατάσταση του εδαφίου (1) αυτού με το ακόλουθο νέο εδάφιο (1):
«(1) Το διοικητικό συμβούλιο της ΚΕΠΕΥ εγκρίνει και επανεξετάζει τουλάχιστον ανά διετία τις στρατηγικές και τις πολιτικές για την ανάληψη, τη διαχείριση, την παρακολούθηση και τη μείωση των κινδύνων στους οποίους εκτίθεται ή θα μπορούσε να εκτεθεί, συμπεριλαμβανομένων των κινδύνων που προκαλούνται από το μακροοικονομικό περιβάλλον στο οποίο ασκεί τις δραστηριότητές της, λαμβανομένης υπόψη της φάσης του οικονομικού κύκλου, και των κινδύνων που προκύπτουν από τις τρέχουσες, βραχυπρόθεσμες, μεσοπρόθεσμες και μακροπρόθεσμες επιπτώσεις των περιβαλλοντικών, κοινωνικών και σχετικών με τη διακυβέρνηση παραγόντων.
.»
|
|||
(β) | Με την προσθήκη στο εδάφιο (2) αυτού, μετά την παράγραφο (γ), των ακόλουθων νέων παραγράφων (δ), (ε) και (στ):
«(δ)(i) Το διοικητικό συμβούλιο της ΚΕΠΕΥ καταρτίζει και παρακολουθεί την εφαρμογή ειδικών σχεδίων τα οποία περιλαμβάνουν ποσοτικώς προσδιορισμένους στόχους και διαδικασίες για την παρακολούθηση και την αντιμετώπιση των χρηματοοικονομικών κινδύνων που προκύπτουν βραχυπρόθεσμα, μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα από περιβαλλοντικούς, κοινωνικούς και σχετικούς με τη διακυβέρνηση παράγοντες:
(ii) Oι παράγοντες που αναφέρονται στην υποπαράγραφο (i) του παρόντος εδαφίου περιλαμβάνουν τους παράγοντες που προκύπτουν από τη διαδικασία προσαρμογής προς την κλιματική ουδετερότητα και από τις τάσεις μετάβασης στο πλαίσιο των συναφών κανονιστικών στόχων και νομικών πράξεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης και των κρατών μελών όσον αφορά περιβαλλοντικούς, κοινωνικούς και σχετικούς με τη διακυβέρνηση παράγοντες, και ειδικότερα τον στόχο της επίτευξης κλιματικής ουδετερότητας, καθώς επίσης, σε περίπτωση που η ΚΕΠΕΥ δραστηριοποιείται σε διεθνές επίπεδο, και των νομικών και κανονιστικών στόχων τρίτων χωρών.
(ε) (i) Οι ποσοτικώς προσδιορισμένοι στόχοι και διαδικασίες για την αντιμετώπιση των ΠΚΔ κινδύνων, οι οποίοι περιλαμβάνονται στα σχέδια που αναφέρονται στη παράγραφο (δ) του παρόντος εδαφίου, λαμβάνουν υπόψη τις τελευταίες εκθέσεις και τα μέτρα που ορίζει η Ευρωπαϊκή Επιστημονική Συμβουλευτική Επιτροπή για την Κλιματική Αλλαγή, ιδίως σε σχέση με την επίτευξη των κλιματικών στόχων της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
(ii) Όταν η ΚΕΠΕΥ αποκαλύπτει πληροφορίες για περιβαλλοντικά, κοινωνικά και σχετικά με τη διακυβέρνηση θέματα σύμφωνα με την Οδηγία 2013/34/ΕΕ, τα σχέδια που αναφέρονται στην παράγραφο (δ) του παρόντος εδαφίου συνάδουν με τα σχέδια που αναφέρονται στα άρθρα 151Α και 151Β του περί Εταιρειών Νόμου, Κεφ.113. και, ειδικότερα, περιλαμβάνουν δράσεις σχετικά με το επιχειρηματικό μοντέλο και τη στρατηγική της ΚΕΠΕΥ οι οποίες είναι συνεπείς και στα δύο σχέδια.
.
|
|||
(γ) | Με την αντικατάσταση της παραγράφου (β) του εδαφίου (4) αυτού με την ακόλουθη νέα παράγραφο (β):
«(β) Το διοικητικό συμβούλιο με εποπτική αρμοδιότητα της ΚΕΠΕΥ και η επιτροπή κινδύνου, σε περίπτωση που έχει συσταθεί τέτοια, καθορίζουν το είδος, την ποσότητα, τη μορφή και τη συχνότητα των πληροφοριών που πρέπει να λαμβάνουν σχετικά με θέματα κινδύνου.»
|
|||
(δ) | Με την αντικατάσταση της παραγράφου (γ) του εδαφίου (4) αυτού με την ακόλουθη νέα παράγραφο (γ):
«(γ) Η επιτροπή κινδύνου, σε περίπτωση που έχει συσταθεί τέτοια, προκειμένου να συμβάλει στη διαμόρφωση ορθών πολιτικών και πρακτικών αποδοχών και, χωρίς επηρεασμό των καθηκόντων της επιτροπής αποδοχών, εξετάζει κατά πόσον τα κίνητρα που προβλέπει το σύστημα αποδοχών λαμβάνουν υπόψη τους κινδύνους, συμπεριλαμβανομένων των κινδύνων που προκύπτουν από τις επιπτώσεις των περιβαλλοντικών, κοινωνικών και σχετικών με τη διακυβέρνηση παραγόντων, το κεφάλαιο, τη ρευστότητα, την πιθανότητα κερδών και το χρονοδιάγραμμα κερδών.»
|
|||
(ε) | Με την αντικατάσταση του εδαφίου (5) αυτού με το ακόλουθο νέο εδάφιο (5):
«(5)(α) Τηρουμένων των διατάξεων της παραγράφου (2) του άρθρου 23 του Κανονισμού (ΕΕ) αριθ. 2017/565, η ΚΕΠΕΥ διαθέτει λειτουργίες εσωτερικού ελέγχου οι οποίες είναι ανεξάρτητες από τις επιχειρησιακές λειτουργίες και διαθέτουν επαρκείς εξουσίες, κύρος, πόρους και πρόσβαση στο διοικητικό συμβούλιο.
(β) Οι λειτουργίες εσωτερικού ελέγχου της ΚΕΠΕΥ:
(i) διασφαλίζουν ότι όλοι οι σημαντικοί κίνδυνοι εντοπίζονται, υπολογίζονται και αναφέρονται δεόντως· (ii) παρέχουν πλήρη εικόνα ολόκληρου του φάσματος των κινδύνων στους οποίους εκτίθεται ή δυνατό να εκτεθεί η ΚΕΠΕΥ.
(γ) Η λειτουργία διαχείρισης κινδύνου της ΚΕΠΕΥ συμμετέχει ενεργά στον καταρτισμό της στρατηγικής κινδύνου και σε όλες τις σημαντικές αποφάσεις διαχείρισης του κινδύνου αυτού και ελέγχει την αποτελεσματική εφαρμογή της στρατηγικής κινδύνου της ΚΕΠΕΥ.
(δ) Η λειτουργία εσωτερικής επιθεώρησης της ΚΕΠΕΥ διενεργεί ανεξάρτητη επανεξέταση της αποτελεσματικής εφαρμογής της στρατηγικής κινδύνου της ΚΕΠΕΥ.
(ε) Η λειτουργία κανονιστικής συμμόρφωσης της ΚΕΠΕΥ αξιολογεί και μετριάζει τον κίνδυνο συμμόρφωσης, διασφαλίζει ότι η στρατηγική κινδύνου λαμβάνει υπόψη τον κίνδυνο συμμόρφωσης και ότι ο κίνδυνος συμμόρφωσης λαμβάνεται επαρκώς υπόψη σε όλες τις σημαντικές αποφάσεις διαχείρισης κινδύνου της ΚΕΠΕΥ.»
|
|||
(στ) | Με την προσθήκη αμέσως μετά το εδάφιο (5) αυτού του ακόλουθου νέου εδαφίου (6):
«(6) (α) Η ΚΕΠΕΥ διασφαλίζει ότι οι λειτουργίες εσωτερικού ελέγχου έχουν άμεση πρόσβαση στο διοικητικό συμβούλιο με εποπτική αρμοδιότητα και ότι έχουν τη δυνατότητα να αναφέρονται απευθείας σε αυτό.
(β) Οι λειτουργίες εσωτερικού ελέγχου της ΚΕΠΕΥ είναι ανεξάρτητες από τα μέλη του διοικητικού οργάνου με διοικητική αρμοδιότητα και από τα ανώτερα διοικητικά στελέχη της ΚΕΠΕΥ και, χωρίς επηρεασμό των αρμοδιοτήτων του διοικητικού συμβουλίου σύμφωνα με τον παρόντα Νόμο, τον περί Επενδυτικών Υπηρεσιών και Δραστηριοτήτων και Ρυθμιζόμενων Αγορών Νόμο και τον Κανονισμό (ΕΕ) αριθ. 575/2013, πρέπει να είναι σε θέση να διατυπώνουν ανησυχίες και να προειδοποιούν το διοικητικό συμβούλιο με εποπτική αρμοδιότητα, όταν κρίνεται σκόπιμο ή σε περίπτωση που συγκεκριμένες εξελίξεις κινδύνου πλήττουν ή δυνατό να πλήξουν την ΚΕΠΕΥ.
(γ) Οι επικεφαλής των λειτουργιών εσωτερικού ελέγχου της ΚΕΠΕΥ είναι ανεξάρτητα ανώτερα διοικητικά στελέχη με διακριτή αρμοδιότητα για τις λειτουργίες διαχείρισης κινδύνου, κανονιστικής συμμόρφωσης και εσωτερικής επιθεώρησης:
Νοείται ότι, όταν η φύση, η κλίμακα και η πολυπλοκότητα των δραστηριοτήτων της ΚΕΠΕΥ δικαιολογούν τον μη διορισμό συγκεκριμένου προσώπου για τις λειτουργίες διαχείρισης κινδύνου ή κανονιστικής συμμόρφωσης, οι αρμοδιότητες των εν λόγω λειτουργιών δύναται να ασκούνται από άλλο ανώτερο στέλεχος που εκτελεί άλλα καθήκοντα εντός της ΚΕΠΕΥ , υπό την προϋπόθεση ότι δεν υπάρχει σύγκρουση συμφερόντων και ότι το πρόσωπο που είναι υπεύθυνο για τις λειτουργίες διαχείρισης κινδύνου και κανονιστικής συμμόρφωσης:
(i) πληροί τα κριτήρια καταλληλότητας και τις απαιτήσεις γνώσεων, δεξιοτήτων και εμπειρίας που απαιτούνται για τους διάφορους σχετικούς τομείς· και
(ii) διαθέτει επαρκή χρόνο για την ορθή εκτέλεση των καθηκόντων και των δύο αρμοδιοτήτων.
(δ) Τα καθήκοντα της λειτουργίας εσωτερικής επιθεώρησης δεν δύναται να συνδυαστούν με καμία άλλη επιχειρηματική δραστηριότητα ή λειτουργία ελέγχου της ΚΕΠΕΥ.
(ε) Για την απομάκρυνση των επικεφαλής των λειτουργιών εσωτερικού ελέγχου απαιτείται η προηγούμενη έγκριση του διοικητικού συμβουλίου με εποπτική αρμοδιότητα.»
|
Τέλος