12 – Εκχώρηση εξουσιών και αρμοδιοτήτων

Ο περί Εθνικού Ινστιτούτου Καρκίνου Νόμος του 2025

12. Εκχώρηση εξουσιών και αρμοδιοτήτων
(1) Το Συμβούλιο δύναται, με απόφασή του, να εκχωρεί την άσκηση οποιασδήποτε εκ των εξουσιών και αρμοδιοτήτων οι οποίες του παραχωρούνται δυνάμει των διατάξεων του παρόντος Νόμου ή οποιουδήποτε άλλου Νόμου ή των δυνάμει αυτών εκδιδόμενων Κανονισμών, εξαιρουμένων των εξουσιών που αφορούν στην άσκηση πολιτικής του Ινστιτούτου:
α. στον Εκτελεστικό ή τον Ιατρικό Διευθυντή, αναλόγως της περίπτωσης, ή στο πρόσωπο που τον αναπληροί∙ ή
β. σε επιτροπή ή εξειδικευμένο σώμα, αποτελούμενο από μέλος ή μέλη του Συμβουλίου ή
γ. σε μέλος του Συμβουλίου∙ ή
δ. σε μέλος του προσωπικού του Ινστιτούτου∙
για να ασκούν τις εξουσίες και/ή τις αρμοδιότητες αυτές εκ μέρους του Συμβουλίου, από την ημερομηνία και για όσο χρονικό διάστημα καθορίζεται σε έγγραφη εξουσιοδότησή του, περιλαμβανομένης της υπογραφής εκ μέρους του Ινστιτούτου και της σφράγισης με τη σφραγίδα του Ινστιτούτου κάθε σύμβασης την οποία συνάπτει, ή πράξης στην οποία προβαίνει το Ινστιτούτου, υπό τους όρους και τις προϋποθέσεις που αυτό καθορίζει:
Νοείται ότι, η ως άνω εκχώρηση της άσκησης εξουσιών και/ή αρμοδιοτήτων δεν επιτρέπεται σε περίπτωση κατά την οποία η ενάσκηση τέτοιας εξουσίας και/ή αρμοδιότητας δυνατόν να φέρει το πρόσωπο στο οποίο αυτή εκχωρείται αντιμέτωπο προς τα οικονομικά ή άλλα συμφέροντα του Ινστιτούτου:
Νοείται περαιτέρω ότι, η εκχώρηση της ενάσκησης οποιωνδήποτε εξουσιών και/ή αρμοδιοτήτων, όπως προβλέπεται ανωτέρω, δεν αποκλείει το Συμβούλιο να ασκεί το ίδιο την εν λόγω εξουσία και/ή αρμοδιότητα.

Τέλος


4 Σχόλια

  1. 3. Διευκρίνιση του όρου “άσκηση πολιτικής”
    Ο όρος “άσκηση πολιτικής” είναι γενικός και μπορεί να ερμηνευτεί ευρέως ή διαφορετικά ανά περίπτωση (π.χ. είναι η έγκριση πρωτοκόλλου “πολιτική”;). Θα ήταν χρήσιμη μια διευκρίνιση ή παραδείγματα, έστω και σε εσωτερικούς κανονισμούς, για την αποφυγή ασάφειας.

  2. 2. Έλλειψη τυποποίησης της έγγραφης εξουσιοδότησης
    Αν και γίνεται αναφορά σε «έγγραφη εξουσιοδότηση», δεν καθορίζονται:
    • το περιεχόμενό της (όρια, διάρκεια, αρμοδιότητες),
    • ή οι προϋποθέσεις ανάκλησής της.
    Συνιστάται η δημιουργία προτύπου εγγράφου εξουσιοδότησης ή η ρύθμιση σχετικών λεπτομερειών σε εσωτερικό κανονισμό του Ινστιτούτου.

  3. 1. Απουσία πρόβλεψης για μηχανισμό εποπτείας
    Δεν καθορίζεται κάποιος μηχανισμός ελέγχου ή αξιολόγησης των εκχωρημένων εξουσιών:
    • Δεν αναφέρεται αν τα εξουσιοδοτημένα πρόσωπα λογοδοτούν ανά τακτά χρονικά διαστήματα στο Συμβούλιο.

  4. Αντικατάσταση του εδαφίου α. του άρθρου 12 (1) ως ακολούθως:

    «στον Εκτελεστικό Διευθυντή ή στο πρόσωπο που τον αναπληροί.»

    Επίσης, προσθήκη στο τέλος της παραγράφου 1:
    «Νοείται ότι το Ινστιτούτο δύναται, με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου και εισήγηση του Εκτελεστικού Διευθυντή, να συστήσει εκτελεστικά, επιστημονικά, κλινικά, δεοντολογικά και άλλα συμβουλευτικά όργανα ή θέσεις, για την αποτελεσματική εκπλήρωση της αποστολής του, με έμφαση στη διαφάνεια, τη συμμετοχικότητα και την επιστημονική αρτιότητα.»

    Επεξήγηση:
    Δεν χρειάζεται να προβλεφθεί από το νόμο σταθερή θέση ιατρικού διευθυντή ή άλλη οργανική θέση, αρκεί να διασφαλίζεται η ύπαρξη μηχανισμών επιστημονικής και κλινικής καθοδήγησης. Η στρατηγική καθοδήγηση πρέπει να ανήκει στο Διοικητικό Συμβούλιο και η εκτελεστική εξουσία στον εκάστοτε Εκτελεστικό Διευθυντή. Με αυτό τον τρόπο επιτυγχάνεται διαφάνεια, αποτελεσματικότητα και ευελιξία.

Back to top button
Μετάβαση στο περιεχόμενο