Νομοσχέδιο με τίτλο “Ο περί Κοινών Κανόνων για την Προώθηση της Επισκευής Αγαθών Νόμος του 2026”

Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή

Η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή του Υπουργείου Ενέργειας, Εμπορίου και Βιομηχανίας θέτει από τις 18 Ιουνίου 2025, σε δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση, το Νομοσχέδιο με τίτλο «Ο περί Κοινών Κανόνων για την Προώθηση της Επισκευής Αγαθών Νόμος του 2026».

Το προσχέδιο του νομοσχεδίου ετοιμάστηκε για σκοπούς εναρμόνισης με την πράξη της Ευρωπαϊκής Ένωσης με τίτλο Οδηγία (ΕΕ) 2024/1799 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 13ης Ιουνίου 2024 σχετικά με κοινούς κανόνες για την προώθηση της επισκευής αγαθών και για την τροποποίηση του κανονισμού (ΕΕ) 2017/2394 και των οδηγιών (ΕΕ) 2019/771 και (ΕΕ) 2020/1828.

Η εν λόγω Οδηγία (οδηγία για το δικαίωμα επισκευής – Right to Repair) στοχεύει στην προώθηση της βιώσιμης κατανάλωσης, στη μείωση των αποβλήτων και στην ενίσχυση της κυκλικής οικονομίας, διευκολύνοντας την επισκευή προϊόντων για τα οποία προβλέπονται απαιτήσεις δυνατότητας επισκευής από νομικές πράξεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης πέραν της εγγύησης του πωλητή.

Επιγραμματικά, η Οδηγία επιδιώκει:

  Την ενίσχυση της επισκευασιμότητας: Οι οικονομικοί φορείς υποχρεούνται να παρέχουν υπηρεσίες επισκευής για τα προϊόντα τους, ακόμη και μετά την εκπνοή της εγγύησης, εκτός εάν η επισκευή είναι αδύνατη ή παράνομη.

  Την επέκταση της εγγύησης: Όταν ένα προϊόν επισκευάζεται εντός της περιόδου ευθύνης του πωλητή, η νόμιμη εγγύηση επεκτείνεται κατά 12 μήνες.

  Τη δημιουργία Ευρωπαϊκής Επιγραμμικής Πλατφόρμας για Επισκευές: Η πλατφόρμα αυτή θα επιτρέπει στους καταναλωτές να εντοπίζουν επισκευαστές, διευκολύνοντας την πρόσβαση σε υπηρεσίες επισκευής.

  Την επέκταση των υποχρεώσεων των οικονομικών φορέων: Οι οικονομικοί φορείς πρέπει να παρέχουν τις απαραίτητες πληροφορίες σχετικά με τις υπηρεσίες επισκευής, οι κατασκευαστές πρέπει να καθιστούν διαθέσιμα ανταλλακτικά και εργαλεία για την επισκευή των προϊόντων τους, επιτρέποντας σε ανεξάρτητους επισκευαστές να πραγματοποιούν τις επισκευές.

  Την ενημέρωση των καταναλωτών: Οι καταναλωτές πρέπει να ενημερώνονται για το δικαίωμά τους στην επισκευή, τις διαθέσιμες επιλογές επισκευής και τις σχετικές διαδικασίες.

Στο πλαίσιο εναρμόνισης της εν λόγω Οδηγίας (συγκεκριμένα των Άρθρων 16, 17 και 18 αυτής), έχουν επίσης ετοιμαστεί από την Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή προσχέδια τροποποιητικών νομοσχεδίων και σχετικό Διάταγμα με τους εξής τίτλους «Ο περί Ορισμένων Πτυχών που αφορούν τις Συμβάσεις για τις Πωλήσεις Αγαθών (Τροποποιητικός) Νόμος του 2026» (Αρχείο Α), «Ο περί της Συνεργασίας Μεταξύ των Αρμόδιων Αρχών για την Επιβολή της Νομοθεσίας για την Προστασία των Καταναλωτών (Τροποποιητικός) Νόμος του 2026» (Αρχείο Β) και “Το περί της Έκδοσης Δικαστικών Διαταγμάτων και Καταχώρισης Αντιπροσωπευτικών Αγωγών για την Προστασία των Συλλογικών Συμφερόντων των Καταναλωτών Διάταγμα του 2026” (Αρχείο Γ).

Η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή καλεί κάθε ενδιαφερόμενο να αποστείλει, ηλεκτρονικά μέσω της πλατφόρμας η-Διαβούλευση, οποιεσδήποτε απόψεις ή/και σχόλια το αργότερο μέχρι τις 18 Ιουλίου 2025.

Για την εν λόγω Διαβούλευση μπορείτε να επικοινωνήσετε στα τηλέφωνα 22200947, 22200926

Όνομα: Κατερίνα Κούσιου (ηλ.ταχυδρομείο: kkousiou@meci.gov.cy).

Άλλο
Περιβάλλον
Νομοσχέδιο
  • Ανοικτή
  • Αναρτήθηκε
    17 Ιούν 2025 @ 0:00
  • Ανοικτή σε σχόλια ως
    18 Ιούλ 2025 @ 23:59
  • 0 σχόλια

Περιεχόμενα

01 - Προοίμιο. 0 σχόλια
02 - Συνοπτικός τίτλος. 0 σχόλια
03 - Ερμηνεία. 0 σχόλια
04 - Πεδίο εφαρμογής του παρόντος Νόμου. 0 σχόλια
05 - Σκοπός του παρόντος Νόμου. 0 σχόλια
06 - Ευρωπαϊκό έντυπο πληροφοριών επισκευής. 0 σχόλια
07 - Υποχρέωση επισκευής. 0 σχόλια
08 - Πληροφορίες σχετικά με την υποχρέωση επισκευής. 0 σχόλια
09 - Εθνικό τμήμα στην ευρωπαϊκή επιγραμμική πλατφόρμα. 0 σχόλια
10 - Εθνικό σημείο επαφής. 0 σχόλια
11 - Αρμοδιότητα Εντεταλμένης Υπηρεσίας και διερεύνηση παραβάσεων. 0 σχόλια
12 - Εξουσίες της Εντεταλμένης Υπηρεσίας κατά τη διερεύνηση παραβάσεων. 0 σχόλια
13 - Εξουσίες της Εντεταλμένης Υπηρεσίας για κατάσχεση και κατακράτηση αγαθών. 0 σχόλια
14 - Εξουσίες του Διευθυντή σε περίπτωση διαπίστωσης παράβασης. 0 σχόλια
15 - Ανάληψη δεσμεύσεων. 0 σχόλια
16 - Είσπραξη διοικητικών προστίμων. 0 σχόλια
17 - Ιεραρχική προσφυγή. 0 σχόλια
18 - Παράλειψη συμμόρφωσης, παρακώληση Εντεταλμένης Υπηρεσίας και παροχή ψευδών στοιχείων. 0 σχόλια
19 - Ευθύνη φυσικών προσώπων για παραβάσεις νομικών προσώπων. 0 σχόλια
20 - Έκδοση διαταγμάτων από δικαστήριο. 0 σχόλια
21 - Θεραπείες. 0 σχόλια
22 - Υποχρεωτικός χαρακτήρας. 0 σχόλια
23 - Επίδοση απόφασης και επικοινωνία. 0 σχόλια
24 - Εξουσία Εντεταλμένης Υπηρεσίας για διάδοση πληροφοριών. 0 σχόλια
25 - Τροποποίηση Παραρτήματος ΙΙ. 0 σχόλια
26 - Έναρξη της ισχύος του παρόντος Νόμου. 0 σχόλια
27 - ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Ι 0 σχόλια
28 - ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΙΙ 0 σχόλια
29 - ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΙΙΙ 0 σχόλια
30 - Αρχείο Α - Προοίμιο. 0 σχόλια
31 - Αρχείο Α - Συνοπτικός τίτλος. 0 σχόλια
32 - Αρχείο Α - Τροποποίηση του άρθρου 7 του βασικού νόμου. 0 σχόλια
33 - Αρχείο Α - Τροποποίηση του άρθρου 10 του βασικού νόμου. 0 σχόλια
34 - Αρχείο Α - Τροποποίηση του άρθρου 13 του βασικού νόμου. 0 σχόλια
35 - Αρχείο Α - Τροποποίηση του άρθρου 14 του βασικού νόμου. 0 σχόλια
36 - Αρχείο Α - Μεταβατική διάταξη. 0 σχόλια
37 - Αρχείο Α - Έναρξη ισχύος. 0 σχόλια
38 - Αρχείο Β - Προοίμιο. 0 σχόλια
39 - Αρχείο Β - Συνοπτικός τίτλος. 0 σχόλια
40 - Αρχείο Β - Τροποποίηση του Πίνακα του Παραρτήματος του Βασικού Νόμου. 0 σχόλια
41 - Αρχείο Β - Έναρξη της ισχύος του παρόντος Νόμου. 0 σχόλια
42 - Αρχείο Γ - 91(Ι) του 2023. 0 σχόλια
43 - Αρχείο Γ - Συνοπτικός τίτλος. 0 σχόλια
44 - Αρχείο Γ 0 σχόλια
45 - Αρχείο Γ - Έναρξη ισχύος παρόντος Διατάγματος. 0 σχόλια

Αφήστε μια απάντηση

Back to top button
Μετάβαση στο περιεχόμενο