12 – Κατανομή δημόσιων πόρων για κρατική διαφήμιση και συμβάσεις προμηθειών ή υπηρεσιών
11. (1) Οι κρατικές διαφημίσεις, θα διενεργούνται υποχρεωτικά μέσω του Γραφείου Τύπου και Πληροφοριών το οποίο θα προβαίνει σε κατανομή των κονδυλίων στους παρόχους υπηρεσιών μέσων ενημέρωσης για προβολή των ενημερωτικών εκστρατειών που αναλαμβάνει, απευθυνόμενο σε διαφημιστικά γραφεία, τα οποία διαθέτουν μετρήσεις και δείκτες, καθώς και την απαραίτητη τεχνογνωσία.
(2) Το Γραφείο Τύπο και Πληροφοριών, χωρίς να θίγονται οι κανόνες της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τις δημόσιες συμβάσεις και τις κρατικές ενισχύσεις, ακολουθώντας τη διαδικασία, τις κατευθυντήριες γραμμές και τα κριτήρια που θα καθορίζει και θα δημοσιεύει το ίδιο στην οικεία του ιστοσελίδα για την υλοποίηση της υποχρέωσης του εδαφίου (1), υποχρεούται να μεριμνά όπως οι συνολικές ετήσιες δαπάνες που διατίθενται για τις κρατικές διαφημίσεις να κατανέμονται σε ευρύ φάσμα παρόχων υπηρεσιών μέσων ενημέρωσης που εκπροσωπούνται στην αγορά.
(3) Το Γραφείο Τύπου και Πληροφοριών Κύπρου θα ενημερώνει εντός τριών μηνών από την υλοποίηση της κρατικής διαφήμισης, το Γενικό Λογιστήριο και την Αρχή Ραδιοτηλεόρασης Κύπρου για τα πιο κάτω:
α) την επίσημη επωνυμία των παρόχων υπηρεσιών μέσων ενημέρωσης ή των παρόχων επιγραμμικών πλατφορμών από τους οποίους αγοράστηκαν υπηρεσίες·
β) κατά περίπτωση, την επίσημη επωνυμία των επιχειρηματικών ομίλων στους οποίους ανήκουν τυχόν πάροχοι υπηρεσιών μέσων ενημέρωσης ή πάροχοι επιγραμμικών πλατφορμών όπως αναφέρονται στο στοιχείο α)· και
γ) το ποσό που δαπανήθηκε και τα ετήσια ποσά που δαπανήθηκαν ανά πάροχο υπηρεσιών μέσων ενημέρωσης ή πάροχο επιγραμμικών πλατφόρμων.
(4) Το Γενικό Λογιστήριο της Δημοκρατίας δημοσιεύει σε ετήσια βάση και το αργότερο μέχρι τις 30 Απριλίου κάθε έτους πληροφορίες σχετικά με τις δημόσιες δαπάνες για κρατική διαφήμιση, όπως έχουν διεκπεραιωθεί από το Γραφείο Τύπου και Πληροφοριών για την διενέργεια εκστρατειών ενημέρωσης, περιλαμβάνοντας κατ’ ελάχιστον στη δημοσίευσή του τα πιο κάτω:
α) τις επίσημες επωνυμίες των παρόχων υπηρεσιών μέσων ενημέρωσης ή των παρόχων επιγραμμικών πλατφορμών από τους οποίους αγοράστηκαν υπηρεσίες·
β) κατά περίπτωση, τις επίσημες επωνυμίες των επιχειρηματικών ομίλων στους οποίους ανήκουν τυχόν πάροχοι υπηρεσιών μέσων ενημέρωσης ή πάροχοι επιγραμμικών πλατφορμών όπως αναφέρονται στο στοιχείο α)· και
γ) το ποσό που δαπανήθηκε συνολικά και τα ετήσια ποσά που δαπανήθηκαν ανά πάροχο υπηρεσιών μέσων ενημέρωσης ή πάροχο επιγραμμικών πλατφορμών.
(5) Η Αρχή Ραδιοτηλεόρασης Κύπρου παρακολουθεί και υποβάλλει ετήσια έκθεση, κατ’ εφαρμογή του εδαφίου 3 του άρθρου 25 του Κανονισμού (ΕΕ) 2024/1083, σχετικά με την κατανομή των κρατικών διαφημιστικών δαπανών στους παρόχους υπηρεσιών μέσων ενημέρωσης και στους παρόχους επιγραμμικών πλατφόρμων με βάση τις πληροφορίες του εδαφίου (1).
(6) Η Αρχή Ραδιοτηλεόρασης Κύπρου δημοσιεύει την εν λόγω ετήσια έκθεση σε εύκολα προσβάσιμη μορφή στην ιστοσελίδα της.
(7) Η Αρχή Ραδιοτηλεόρασης Κύπρου δύναται να ζητεί από το Γενικό Λογιστήριο και το Γραφείο Τύπου και Πληροφοριών περαιτέρω πληροφορίες αναφορικά με τα δεδομένα στο εδάφιο (1), συμπεριλαμβανομένων λεπτομερέστερων πληροφοριών σχετικά με την εφαρμογή των κριτηρίων και διαδικασιών για την κατανομή δημοσίων δαπανών.
Τέλος