06 – Συντελεστής φόρου υγειονομικής ταφής.

Προσχέδιο Κανονισμών για το Φόρο Υγειονομικής Ταφής Δημοτικών Αποβλήτων

Τέλος


2 Σχόλια

  1. O νέος περί Δήμων Νόμος επιβάλλει συγκεκριμένο τρόπο φορολόγησης των νοικοκυριών/ υποστατικών δίνοντας ένα ανώτατο όριο επιβολής φορολογίας και η πιθανή ετήσια αύξηση να είναι μέχρι 14%. Δεν είναι θεμιτό να εφαρμόζεται στο τέλος υγειονομικής ταφής ετήσια αύξηση επιβολής φορολογίας πέραν του 14% ανά τόνο και να υπάρχει δυνατότητα μέχρι τελικής αύξησης 100% ανά τόνο. Aναφέρει €5 αύξηση ανά έτος, που είναι περίπου 14% του €35.

  2. Διαφωνούμε με την επιβολή οποιουδήποτε τέλους προτού υλοποιηθούν οι αναγκαίοι σχεδιασμοί σε υποδομές, ώστε να επιτρέπουν στις αρχές τοπικής αυτοδιοίκησης την αναγκαία εκτροπή και επεξεργασία των διαφόρων αποβλήτων. Η ημερομηνία έναρξης ισχύος των κανονισμών πρέπει να αλλάξει.
    Εφόσον δεν υπάρχει οποιαδήποτε Κρατική Μονάδα/ υποδομή για παραλαβή/ επεξεργασία/ διαχείριση των αποβλήτων του οργανικού κλάσματος, δεν είναι θεμιτό να μετακυλίζεται το πλήρες κόστος ταφής προς τις ΑΤΑ και κατ’ επέκταση προς τους δημότες χωρίς να υπάρχουν εναλλακτικές επιλογές και η μόνη επιλογή για τη διαχείριση του οργανικού κλάσματος στην παρούσα φάση αλλά και στο άμεσο μέλλον να είναι ο ιδιωτικός τομέας. Επιπλέον δεν υπάρχει επαρκής ανταγωνισμός στην αγορά για την παραλαβή των οργανικών αποβλήτων και οι ΑΤΑ βρίσκονται αντιμέτωπες με ασύμφορες χρεώσεις λόγω έλλειψης επαρκών εναλλακτικών λύσεων. Θα πρέπει να συμπεριληφθεί υποσημείωση στο άρθρο αυτό ότι, “…νοείται ότι η εφαρμογή της επιβολής του φόρου υγειονομικής ταφής θα αρχίσει όταν θα υπάρχει διαθέσιμη Κρατική Μονάδα/υποδομή για παραλαβή/ επεξεργασία/ διαχείριση των αποβλήτων του οργανικού κλάσματος”.

Back to top button
Μετάβαση στο περιεχόμενο