02 – Ερμηνεία

Ο Περί του Δασικού Κολεγίου Κύπρου Νόμος του 2025

Στον παρόντα Νόμο, εκτός αν από το κείμενο προκύπτει διαφορετική έννοια:

  • «Δασικό Κολέγιο Κύπρου» σημαίνει το Δασικό Κολέγιο Κύπρου (ΔΚΚ) το οποίο ιδρύθηκε και λειτουργεί συνεχώς από το 1951.
  • «Διαϊδρυματικό πρόγραμμα σπουδών» ή «Διαϊδρυματικό πρόγραμμα εκπαίδευσης και κατάρτισης» σημαίνει είτε προγράμματα που εντάσσονται σε χρηματοδοτικά εργαλεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ή σε συνεργασία με άλλα εκπαιδευτικά ιδρύματα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή άλλα εκπαιδευτικά και ερευνητικά ιδρύματα χωρών με τις οποίες η Δημοκρατία έχει υπογράψει σχετικές διακρατικές συμφωνίες.
  • «Δημοκρατία» σημαίνει την Κυπριακή Δημοκρατία.
  • «Διευθυντής» σημαίνει τον Διευθυντή του Τμήματος Δασών του Υπουργείου Γεωργίας, Αγροτικής Ανάπτυξης και Περιβάλλοντος ή οποιοδήποτε άλλο πρόσωπο είναι δεόντως εξουσιοδοτημένο από αυτόν.
  • «Διευθυντής Δασικού Κολεγίου Κύπρου» σημαίνει τον ανώτατο διοικητικό και εκτελεστικό αξιωματούχο του ΔΚΚ και προέρχεται από τη διοικητική δομή (οργανόγραμμα) του Τμήματος Δασών.
  • «Διοικητικό Συμβούλιο» σημαίνει το δυνάμει του άρθρου 9 συγκροτούμενο συμβούλιο.
  • «Εκπαιδευόμενος» σημαίνει κάθε φυσικό άτομο που συμμετέχει στην παρακολούθηση βραχυπρόθεσμου προγράμματος κατάρτισης ή/και εκπαίδευσης του ΔΚΚ και στο οποίο απονέμεται σχετικό πιστοποιητικό ή βεβαίωση.
  • «Εσωτερικός κανόνας» σημαίνει ρύθμιση που καταρτίζει αμφίδρομα τις εσωτερικές σχέσεις και υποχρεώσεις μεταξύ του ΔΚΚ και των εκπαιδευτών, φοιτητών και εκπαιδευομένων σε αυτό, καθώς και θέματα εσωτερικής λειτουργίας της διοίκησης και ρύθμισης των σχέσεων λειτουργίας των οργάνων διοίκησης και εφαρμογής της πολιτικής και στρατηγικής του Ιδρύματος.
  • «Ίδρυμα» σημαίνει το ΔΚΚ στην ολότητά του ως δημόσια σχολή τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.
  • «Κανονισμοί» σημαίνει Κανονισμούς που εκδίδονται δυνάμει του άρθρου 33.
  • «Κλάδος ΔΚΚ» σημαίνει εσωτερικό όργανο διοίκησης του ΔΚΚ, όπως αυτό καθορίζεται σε Κανονισμό του παρόντος Νόμου.
  • «Κλάδος Ερευνών» σημαίνει τον κλάδο που λειτουργεί στο ΔΚΚ, ως μονάδα εφαρμογής έρευνας για σκοπούς του ΔΚΚ και του Τμήματος Δασών.
  • «Συντονιστής Σπουδών και Έρευνας» σημαίνει τον προϊστάμενο σπουδών και έρευνας του ΔΚΚ, που είναι υπεύθυνος για τον σχεδιασμό και την εφαρμογή της εκπαιδευτικής και ερευνητικής πολιτικής του ΔΚΚ και του Τμήματος Δασών.
  • «Υπουργός» σημαίνει τον Υπουργό Γεωργίας, Αγροτικής Ανάπτυξης και Περιβάλλοντος.
  • «Φοιτητής» σημαίνει κάθε φυσικό πρόσωπο το οποίο φοίτα σε πρόγραμμα σπουδών του ΔΚΚ, μέσω του οποίου λαμβάνει πιστοποιημένο πτυχίο ή δίπλωμα σπουδών.

Τέλος

Περιεχόμενα

01 - Συνοπτικός τίτλος
02 - Ερμηνεία
03 - Νομικό Καθεστώς και Θεσμοθέτηση της Λειτουργίας του ΔΚΚ
04 - Διοίκηση του ΔΚΚ
05 - Συλλογικά Διοικητικά Όργανα
06 - Σκοποί του ΔΚΚ
07 - Γλώσσα Διδασκαλίας
08 - Όργανα του ΔΚΚ
09 - Συγκρότηση Διοικητικού Συμβουλίου
10 - Αρμοδιότητες Διοικητικού Συμβουλίου
11 - Απαρτία και Τρόπος Λήψης Αποφάσεων του Διοικητικού Συμβουλίου
12 - Κένωση Θέσεων στο Διοικητικό Συμβούλιο
13 - Κεντρικό Ακαδημαϊκό Συμβούλιο
14 - Αρμοδιότητες Κεντρικού Ακαδημαϊκού Συμβουλίου
15 - Πειθαρχικό Συμβούλιο
16 - Διοικητική Επιτροπή
17 - Γενικός Κανόνας για Απαρτία και Τρόπος Λήψης Αποφάσεων
18 - Προγράμματα και Κλάδοι Σπουδών
19 - Διαϊδρυματικά Προγράμματα Σπουδών
20 - Δίδακτρα – Χορηγίες, Επιδόματα, Ωφελήματα, Υποτροφίες
21 - Οδηγός Σπουδών – Πρόγραμμα Εκπαίδευσης
22 - Διευθυντής ΔΚΚ
23 - Συντονιστής Σπουδών και Έρευνας
24 - Διευθυντής ΔΚΚ και Λοιπό Προσωπικό
25 - Προστασία Μελών του Εκπαιδευτικού Προσωπικού
26 - Εναλλάξιμο και Εργατικό Προσωπικό
27 - Δαπάνες Λειτουργίας του ΔΚΚ
28 - Έσοδα του ΔΚΚ
29 - Λογαριασμοί
30 - Προϋπολογισμός του ΔΚΚ
31 - Ετήσια Έκθεση
32 - Έκδοση Κανονισμών
33 - Έκδοση Εσωτερικών Κανόνων
34 - Διατήρηση της Ισχύος Υφιστάμενων Κανονισμών, Κανόνων, Οδηγιών ή Εγκυκλίων
35 - Γενική Εποπτεία του Υπουργού
36 - Μεταβατικές Διατάξεις

4 Σχόλια

  1. – «Φοιτητής» σημαίνει κάθε φυσικό πρόσωπο το οποίο φοίτα σε πρόγραμμα σπουδών του ΔΚΚ, μέσω του οποίου λαμβάνει πιστοποιημένο πτυχίο ή δίπλωμα σπουδών. Η φράση “πιστοποιημένο πτυχίο ή δίπλωμα σπουδών” να αντικατασταθεί με την ακόλουθη: “τίτλο σπουδών”.

  2. “Τριτοβάθμια Εκπαίδευση” Ο όρος δεν χρησιμοποιείται πλέον. Χρησιμοποιείται όρος «Ανώτερης Εκπαίδευσης». Υπάρχουν και άλλες αναφορές σε “τριτοβάθμια εκπαίδευση” στο Νομοσχέδιο που είναι καλό να διορθωθούν.

  3. «Διαϊδρυματικό πρόγραμμα σπουδών» ή «Διαϊδρυματικό πρόγραμμα εκπαίδευσης και κατάρτισης»: Ο περί της Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας της Ανώτερης Εκπαίδευσης και της Ίδρυσης και Λειτουργίας Φορέα για Συναφή Θέματα Νόμος έχει συγκεκριμένες πρόνοιες για τη δια-ιδρυματική συνεργασία (Άρθρο 23) από τις οποιές εξάγεται και τι είναι ένα δια-ιδρυματικό πρόγραμμα σπουδών. Συγκεκριμένα αναφέρεται στο εδάφιο (2) του προαναφερόμενου Νόμου “Επιτρέπεται η δια-ιδρυματική συνεργασία ιδρυμάτων ανώτερης εκπαίδευσης, τα οποία ιδρύονται και λειτουργούν στη Δημοκρατία με βάση τις διατάξεις του εκάστοτε σε ισχύ περί Σχολών Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης Νόμων του 1996 έως 2013.” Ως εκ τούτου, βάσει του Νόμου του Φορέα η δια-ιδρυματική συνεργασία αφορά σε συνεργασία ιδρυμάτων εντός της δημοκρατίας. Εδώ το Νομοσχέδιο αναφέρεται σε συνεργασία με ιδρύματα της ΕΕ και εκτός. Η συμπερίληψη του ορισμού ως έχει δύναται να δημιουργήσει σύγχυση.

  4. Πριν από την ερμηνεία είναι δέον να μπει προοίμιο στο οποίο θα περιλαμβάνεται ο σκοπός του παρόντος Νόμου.

Back to top button
Μετάβαση στο περιεχόμενο