Νομοσχέδιο
-
Ο Περί του Δασικού Κολεγίου Κύπρου Νόμος του 2025
Το Τμήμα Δασών του Υπουργείου Γεωργίας, Αγροτικής Ανάπτυξης και Περιβάλλοντος, πληροφορεί το κοινό ότι πραγματοποιεί δημόσια διαβούλευση σχετικά με το προσχέδιο νομοσχεδίου με τίτλο «Ο Περί του Δασικού Κολεγίου Κύπρου Νόμος του 2025». Το προσχέδιο του νομοσχεδίου ετοιμάστηκε για σκοπούς εναρμόνισης της σύστασης και λειτουργίας του Δασικού Κολεγίου Κύπρου ως Δημόσιας Σχολής Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, στη βάση υφιστάμενης νομοθεσίας που αφορά τους «Περί Σχολών Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης Νόμους του 1996 (67(1)/1996) έως 53(Ι) του 2013». Η ανάγκη για την σύνταξη του προσχεδίου του νομοσχεδίου προκύπτει μετά και από την Ιδρυματική Πιστοποίηση του Δασικού Κολεγίου από το Φορέα Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας της Ανώτερης Εκπαίδευσης, καθώς και μετά από απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου (Αρ. Πρότασης 84/2025). Αρμόδιος Λειτουργός: Ανδρέας Μαυρογιάκουμος, Τηλέφωνο: 99681765
Περισσότερα » -
Δημόσια Διαβούλευση για το νομοσχέδιο με τίτλο: «Ο περί Δημόσιας Εκπαιδευτικής Υπηρεσίας (Τροποποιητικός) Νόμος (Αρ.2) του 2025»
Σκοπός του νομοσχεδίου με τίτλο: «Ο περί Δημόσιας Εκπαιδευτικής Υπηρεσίας (Τροποποιητικός) Νόμος (Αρ.2) του 2025», είναι η τροποποίηση της δεύτερης επιφύλαξης της παραγράφου (γ) του εδαφίου 4 του άρθρου 35Β του περί Δημόσιας Εκπαιδευτικής Υπηρεσίας Νόμου, ώστε να γίνει δυνατή η αναγνώριση της υπηρεσίας στις ένοπλες δυνάμεις στις χώρες κράτους μέλους για σκοπούς προαγωγής. Η εν λόγω τροποποίηση προωθείται βάσει του άρθρου 1Α του Συντάγματος της Κυπριακής Δημοκρατίας σύμφωνα με το οποίο το δίκαιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης υπερέχει του δικαίου της Κυπριακής Δημοκρατίας. Κατ’ επέκταση, σύμφωνα με τη Συνθήκη για τη Λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης, απαγορεύονται οι διακρίσεις λόγω ιθαγένειας και οι πολίτες της Ένωσης έχουν μεταξύ άλλων δικαίωμα ελεύθερης κυκλοφορίας και διαμονής στο έδαφος των κρατών μελών. Επιπλέον, έχουν το δικαίωμα να ασκούν εργασία σύμφωνα με τις νομοθετικές, κανονιστικές και διοικητικές διατάξεις που διέπουν την απασχόληση των εργαζομένων υπηκόων αυτού του κράτους μέλους.
Περισσότερα » -
Οι περί Οδοντιάτρων (Ειδικά Προσόντα) (Τροποποιητικοί) Κανονισμοί του 2025, οι οποίοι εκδόθηκαν από το Υπουργικό Συμβούλιο με βάση το άρθρο 15Α του περί Εγγραφής Οδοντιάτρων Νόμου, αφού κατατέθηκαν στη Βουλή των Αντιπροσώπων και εγκρίθηκαν από αυτή, δημοσιεύονται στην Επίσημη Εφημερίδα της Δημοκρατίας σύμφωνα με το εδάφιο (3) του άρθρου (3) του περί της Καταθέσεως στη Βουλή των Αντιπροσώπων των Κανονισμών που Εκδίδονται με Εξουσιοδότηση Νόμου, Νόμου (Ν. 99 του 1989 όπως τροποποιήθηκε με τους Νόμους 227 του 1990 μέχρι 3(1) του 2010).
Οι περί Οδοντιάτρων (Ειδικά Προσόντα) (Τροποποιητικοί) Κανονισμοί του 2025, οι οποίοι εκδόθηκαν από το Υπουργικό Συμβούλιο με βάση το άρθρο 15Α του περί Εγγραφής Οδοντιάτρων Νόμου, αφού κατατέθηκαν στη Βουλή των Αντιπροσώπων και εγκρίθηκαν από αυτή, δημοσιεύονται στην Επίσημη Εφημερίδα της Δημοκρατίας σύμφωνα με το εδάφιο (3) του άρθρου (3) του περί της Καταθέσεως στη Βουλή των Αντιπροσώπων των Κανονισμών που Εκδίδονται με Εξουσιοδότηση Νόμου, Νόμου (Ν. 99 του 1989 όπως τροποποιήθηκε με τους Νόμους 227 του 1990 μέχρι 3(1) του 2010). H θεσμοθέτηση νέων οδοντιατρικών ειδικοτήτων στην Κύπρο θα συμβάλει στην αναβάθμιση της οδοντιατρικής επιστήμης και κατ’ επέκταση της ποιότητας περίθαλψης των ασθενών. Παράλληλα θα ενισχύσει τον ρόλο του γενικού αλλά και του ειδικού οδοντιάτρου. Ταυτόχρονα η αναγνώριση νέων οδοντιατρικών ειδικοτήτων έχει ως στόχο την προστασία των πολιτών αλλά και των κατεχόντων την ειδικότητα/ τα απαραίτητα προσόντα, από την άσκηση του φάσματος δραστηριοτήτων της ειδικότητας από μη επαρκώς καταρτισμένους ειδικούς. Επιπλέον, η εισαγωγή νέων οδοντιατρικών ειδικοτήτων στην Κύπρο θα αποτελέσει κίνητρο για τον επαναπατρισμό νέων επιστημόνων κατόχων αναγνωρισμένων ειδικοτήτων. To Υπουργείο Υγείας θέτει προς διαβούλευση το πιο πάνω προσχέδιο και προσκαλεί κάθε ενδιαφερόμενο να αποστείλει, ηλεκτρονικά μέσω της πλατφόρμας η–Διαβούλευση, απόψεις/σχόλια/παρατηρήσεις το αργότερο μέχρι τις 09 Ιουνίου 2025. 12…
Περισσότερα » -
Τροποποίηση άρθρου 6(9)(β) του Νόμου ΒΕΦ για συμμόρφωση της ΚΔ με απαιτήσεις του Παγκοσμίου Φόρουμ του ΟΟΣΑ για τη φορολογική διαφάνεια και ανταλλαγή πληροφοριών για φορολογικούς σκοπούς.
Κρίνεται σκόπιμο όπως προωθηθεί και σχετική τροποποίηση του άρθρου 6 (9)(β) του Νόμου, η οποία απορρέει από σύσταση των αξιολογητών του Παγκοσμίου Φόρουμ του ΟΟΣΑ, για τη φορολογική διαφάνεια και ανταλλαγή πληροφοριών για φορολογικούς σκοπούς. Συγκεκριμένα, το εδάφιο 9 (β) του άρθρου 6 υποχρεώνει τον Έφορο να ενημερώνει το επηρεαζόμενο πρόσωπο στα πλαίσια της ανταλλαγής πληροφοριών από ποια φορολογική αρχή έχουν ζητηθεί οι σχετικές πληροφορίες. Οι αξιολογητές του Παγκοσμίου Φόρουμ κατά την αξιολόγηση τους τον Νοέμβριο του 2020, συνέστησαν όπως επέλθει νομοθετική ρύθμιση στο εν λόγω εδάφιο με βάση την οποία ο Έφορος να αποκαλύπτει στο επηρεαζόμενο πρόσωπο μόνο την εθνική νομική βάση για τη συλλογή πληροφοριών, χωρίς να αποκαλύπτει το όνομα της ξένης αρμόδιας αρχής που αιτείται τις πληροφορίες. Αυτό θα άλλαζε ενδεχομένως τη διαδικασία ανταλλαγής και θα απέτρεπε επίσης την αποκάλυψη περιττών πληροφοριών στους κατόχους πληροφοριών.
Περισσότερα » -
O περί Εμπορίας Κυπριακών Πατατών (Τροποποιητικός) Νόμος του 2025
Το Υπουργείο Γεωργίας Αγροτικής Ανάπτυξης και Περιβάλλοντος θέτει προς διαβούλευση Νομοσχέδιο με τίτλο «Ο περί Εμπορίας Κυπριακών Πατατών (Τροποποιητικός) Νόμος του 2025» ως απόρροια της Απόφασης του Υπουργικού Συμβουλίου ημερ. 05/08/2024, με την οποία ενέκρινε την παράταση της λειτουργίας του Συμβουλίου Εμπορίας Κυπριακών Πατατών (ΣΕΚΠ) ως έχει, μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου 2025, προκειμένου να γίνουν όλες οι απαραίτητες διαδικασίες για ετοιμασία και κατάθεση σχετικού τροποποιητικού Νομοσχεδίου. Το νομοσχέδιο θα αφορά τη συνέχιση της λειτουργίας του Συμβουλίου Εμπορίας Κυπριακών Πατατών ως Οργανισμού Δημοσίου Δικαίου με το υφιστάμενο προσωπικό και την ίδρυση, από το ΣΕΚΠ, εταιρείας ιδιωτικού δικαίου, με μοναδικό μέτοχο το ΣΕΚΠ, που θα αναλαμβάνει τη διεκπεραίωση των απαιτούμενων εργασιών εκ μέρους του, έτσι ώστε να μπορεί να επιτευχθεί το ελάχιστο δυνατό λειτουργικό κόστος.
Περισσότερα » -
Ένταξη των αυτοτελώς εργαζομένων στα προγράμματα κατάρτισης της Αρχής Ανάπτυξης Ανθρώπινου Δυναμικού (ΑνΑΔ)
Ο «περί Ανάπτυξης Ανθρώπινου Δυναμικού (Τροποποιητικός) Νόμος του 2025», ο οποίος τίθεται σε διαβούλευση, καθώς και οι σχετικοί «περί Αρχής Ανάπτυξης Ανθρώπινου Δυναμικού (Τέλος Καταβλητέο από τους Εργοδότες και Αυτοτελώς Εργαζομένους) Κανονισμοί του 2025», θα ρυθμίσουν την ένταξη των αυτοτελώς εργαζομένων στα προγράμματα κατάρτισης της Αρχής Ανάπτυξης Ανθρώπινου Δυναμικού Κύπρου (ΑνΑΔ) και την καταβολή του Τέλους κατάρτισης, μέσω των Υπηρεσιών Κοινωνικών Ασφαλίσεων.
Περισσότερα » -
Νομοσχέδιο με τίτλο “Ο Περί των Αγορών Κρυπτοστοιχείων Νόμος του 2025”
Νομοσχέδιο με τίτλο « Ο περί των Αγορών Κρυπτοστοιχείων Νόμος του 2025» Υπουργείο Οικονομικών- Δ/νση Χρηματοοικονομικών Υπηρεσιών Το Υπουργείο Οικονομικών, στο πλαίσιο θέσπισης αποτελεσματικών ρυθμίσεων και διαδικασιών διαβούλευσης με τους επηρεαζόμενους φορείς , καθώς και με τις αρμόδιες Αρχές, όσον αφορά τις προτεινόμενες αλλαγές στην εθνική νομοθεσία, θέτει σε διαβούλευση το παρόν έγγραφο για σκοπούς υποβολής απόψεων. Ο Κανονισμός (ΕΕ) 2023/1114 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 31ης Μαΐου 2023 για τις αγορές κρυπτοστοιχείων και για την τροποποίηση των κανονισμών (ΕΕ) αριθ. 1093/2010 και (ΕΕ) αριθ. 1095/2010 και των οδηγιών 2013/36/ΕΕ και (ΕΕ) 2019/1937 («Κανονισμός MiCA») εφαρμόζεται στην ολότητά του από τις 30.12.2024, σε εκείνα τα κρυπτοστοιχεία, τα οποία δεν εμπίπτουν σε προϋφιστάμενους τομεακούς χρηματοοικονομικούς κανόνες, π.χ. δεν συνιστούν ψηφιακή αναπαράσταση χρηματοπιστωτικών μέσων, καταθέσεων, ασφαλιστικά προϊόντα κοκ. Ο Κανονισμός MiCA, όπως κάθε Κανονισμός της ΕΕ ισχύει, κατά βάση, απευθείας και ομοιόμορφα σε όλα τα Κράτη-Μέλη («ΚΜ»). Ωστόσο, κάποιες πρόνοιες του προϋποθέτουν θέσπιση εθνικής εφαρμοστικής νομοθεσίας. Τέτοιες είναι π.χ. οι πρόνοιες για τον καθορισμό των αρμόδιων εποπτικών αρχών, οι αρμοδιότητες που αυτές θα έχουν και οι διοικητικές κυρώσεις που θα μπορούν να επιβάλλουν . Προς τον σκοπό αυτό εκπονήθηκε το παρόν νομοσχέδιο, σε συνεργασία με την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς Κύπρου («ΕΚΚ»)…
Περισσότερα » -
ΝΟΜΟΣ ΠΟΥ ΤΡΟΠΟΠΟΙΕΙ ΤΟΥΣ ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΤΡΑΠΕΖΑΣ ΤΗΣ ΚΥΠΡΟΥ ΝΟΜΟΥΣ ΤΟΥ 2002 ΕΩΣ 2024
Σκοπός του νομοσχεδίου είναι η τροποποίηση του βασικού νόμου κατά τρόπο που να προνοεί τη δυνατότητα επιβολής, από μέρους της Κεντρικής Τράπεζας της Κύπρου τέλους για την ανάκτηση εξόδων που προκύπτουν από την εξέταση αιτήσεων αδειοδότησης των ανταλλακτηρίων συναλλάγματος καθώς και την εποπτεία τους.
Περισσότερα » -
ΝΟΜΟΣ ΠΟΥ ΤΡΟΠΟΠΟΙΕΙ ΤΟΥΣ ΠΕΡΙ ΑΓΟΡΑΠΩΛΗΣΙΑΣ ΠΙΣΤΩΤΙΚΩΝ ΔΙΕΥΚΟΛΥΝΣΕΩΝ ΚΑΙ ΓΙΑ ΣΥΝΑΦΗ ΘΕΜΑΤΑ ΝΟΜΟΥΣ ΤΟΥ 2015 ΕΩΣ 2024
Σκοπός του νομοσχεδίου είναι μεταξύ άλλων η συμπερίληψη ρυθμίσεων στο βασικό νόμο: (α) ώστε σε περίπτωση αλλαγής ειδικών συμμετοχών των διαχειριστών πιστώσεων μετά την αδειοδότησή τους, να διασφαλίζεται ότι η απόκτηση ή η αύξηση ειδικής συμμετοχής θα κοινοποιηθεί και θα αξιολογηθεί από την Κεντρική Τράπεζα προκειμένου να επιβεβαιωθεί ότι ικανοποιούνται οι απαιτήσεις καταλληλόλητας και (β) που να ρυθμίζουν την ανταλλαγή πληροφοριών μεταξύ της Κεντρικής Τράπεζας και άλλων αρμόδιων αρχών της Δημοκρατίας ή άλλων κρατών μελών για σκοπούς εκτέλεσης των εποπτικών καθηκόντων τους.
Περισσότερα » -
ΝΟΜΟΣ ΠΟΥ ΤΡΟΠΟΠΟΙΕΙ ΤΟN ΠΕΡΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΩΝ ΠΙΣΤΩΣΕΩΝ ΚΑΙ ΑΓΟΡΑΣΤΩΝ ΠΙΣΤΩΣΕΩΝ ΚΑΙ ΓΙΑ ΣΥΝΑΦΗ ΘΕΜΑΤΑ ΝΟΜΟ ΤΟΥ 2024
Σκοπός του νομοσχεδίου είναι μεταξύ άλλων η συμπερίληψη ρυθμίσεων στο βασικό νόμο: (α) ώστε σε περίπτωση αλλαγής ειδικών συμμετοχών των διαχειριστών πιστώσεων μετά την αδειοδότησή τους, να διασφαλίζεται ότι η απόκτηση ή η αύξηση ειδικής συμμετοχής θα κοινοποιηθεί και θα αξιολογηθεί από την Κεντρική Τράπεζα προκειμένου να επιβεβαιωθεί ότι ικανοποιούνται οι απαιτήσεις καταλληλόλητας και (β) που να ρυθμίζουν την ανταλλαγή πληροφοριών μεταξύ της Κεντρικής Τράπεζας και άλλων αρμόδιων αρχών της Δημοκρατίας ή άλλων κρατών μελών για σκοπούς εκτέλεσης των εποπτικών καθηκόντων τους.
Περισσότερα »