ΠΡΟΣΧΕΔΙΟ ANΑΘΕΩΡΗΜΕΝΟΥ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ – Τροποποίηση των περί Τροχαίων Αδικημάτων (Χρήση Συσκευών Φωτοεπισήμανσης και Άλλα Συναφή Θέματα) Νόμων του 2001 μέχρι του 2025
Υπουργείο Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων
Η χρήση των συσκευών φωτοεπισήμανσης με βάση τον πιο πάνω Νόμο άρχισε τον Ιανουάριο του 2022 και έχει ήδη ολοκληρωθεί η εγκατάσταση όλων των συστημάτων σε 7 σημεία στη Λευκωσία, 12 στη Λεμεσό, 7 στη Λάρνακα και 5 στη Πάφο. Με τη λειτουργία του ολοκληρωμένου συστήματος, διαπιστώθηκε η ανάγκη τροποποίησης της νομοθεσίας ώστε να διευκρινίζονται με μεγαλύτερη σαφήνεια κάποιες πρόνοιες που είχαν περιληφθεί καθώς και για υιοθέτηση εναλλακτικών τρόπων αποστολής ενημέρωσης στους πολίτες για τυχόν εξώδικα που τους αφορούν.
Πρόσκληση για απόψεις στάληκε σε όλους τους εμπλεκόμενους φορείς που είναι σε γνώση του Υπουργείου Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων και δημοσιοποιείται στο διαδίκτυο στη διεύθυνση Υπουργείο Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων (www.mcw.gov.cy) καθώς και στην ιστοσελίδα η-Διαβούλευση, για σκοπούς πρόσβασης και κατάθεσης απόψεων από οποιονδήποτε ενδιαφέρεται.
Συγκεκριμένα στο αναθεωρημένο νομοσχέδιο ρυθμίζονται τα ακόλουθα:
1. Η δυνατότητα καταγραφής της παράβασης και σε βίντεο, εκτός από φωτογραφία, κατά την ώρα ενεργοποίησης της συσκευής.
2. Αποσαφήνιση ότι, ως ημερομηνία έκδοσης του προστίμου θεωρείται η ημερομηνία επίδοσης της ειδοποίησης ή παραλαβής της, μέσω κανονικού ή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή η ημερομηνία αποστολής του μηνύματος στον αριθμό τηλεφώνου του παραβάτη.
3. Η δυνατότητα ενημέρωσης του παραβάτη είτε ταχυδρομικώς, με προσωπική συστημένη επιστολή, είτε με μήνυμα στον αριθμό τηλεφώνου του που έχει δηλώσει σε οποιαδήποτε αρμόδια κρατική αρχή ή σε κυβερνητική ηλεκτρονική εφαρμογή, η οποία δυνατό να χρησιμοποιείται από ιδιοκτήτες οχημάτων.
4. Διευκρίνηση ότι όταν το όχημα που εμπλέκεται σε παράβαση είναι εγγεγραμμένο σε νομικό πρόσωπο θα αποστέλλεται επιστολή στον διευθύνοντα αξιωματούχο του νομικού προσώπου για υπόδειξη του οδηγού του οχήματος, προτού τύχει εφαρμογής η διαδικασία αποστολής της ειδοποίησης παράβασης, ώστε αυτή να αποστέλλεται στον οδηγό του οχήματος.
5. Διευκρίνηση ότι, στις περιπτώσεις παράβασης με όχημα επιχείρησης εκμίσθωσης οχημάτων χωρίς οδηγό, ως παραβάτης θα λογίζεται ο οδηγός που ήταν ο μισθωτής του οχήματος.
6. Διευκρίνηση ότι σε περίπτωση που ο εγγεγραμμένος ιδιοκτήτης του οχήματος υποδεικνύει τον παραβάτη οδηγό και αυτός δεν αποδέχεται τη διάπραξη του αδικήματος ή δεν εντοπίζεται, η διαδικασία θα συνεχίζεται εναντίον του εγγεγραμμένου ιδιοκτήτη.
7. Δυνατότητα καταχώρησης ηλεκτρονικά των στοιχείων του παραβάτη οδηγού σε βάση δεδομένων, για σκοπούς αποκλειστικά της φωτοεπισήμανσης, καθώς και υποχρέωση του παραλήπτη ενημέρωσης να καταχωρεί τη σωστή διεύθυνση του σε ηλεκτρονική βάση δεδομένων για σκοπούς αποκλειστικά της φωτοεπισήμανσης, σε περίπτωση που η διεύθυνσή του όπως έχει καταγραφεί είναι λανθασμένη.
8. Προσθήκη πρόνοιας που καθιστά ως αδίκημα και την παρεμπόδιση της ομαλής λειτουργίας συσκευής φωτοεπισήμανσης και όχι μόνο την πρόκληση ζημιάς.
9. Μεταφορά υφιστάμενων διατάξεων από το άρθρο 8 στο άρθρο 6, για να είναι ορθότερο νομοτεχνικά.
10. Αύξηση του ύψους της χρηματικής ποινής.
11. Διεύρυνση των ποινών σε σχέση με πρόκληση ζημιών σε συσκευές φωτοεπισήμανσης ή σε οχήματα που μεταφέρουν τις κάμερες φωτοεπισήμανσης.
Με βάση τα πιο πάνω, επισυνάπτεται προσχέδιο Νομοσχεδίου που ετοίμασε το Υπουργείο Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων και ως εκ τούτου σας καλεί όπως υποβάλετε τα σχόλια ή τις απόψεις σας, μέχρι τη Δευτέρα 25 Αυγούστου, 2025.
- Ανοικτή
- Αναρτήθηκε
28 Ιούλ 2025 @ 0:00 - Ανοικτή σε σχόλια ως
25 Αυγ 2025 @ 0:00 - 0 σχόλια
Σχετικό Υλικό
Περιεχόμενα
Άρθρα 1 μέχρι 12 | 0 σχόλια |