Δέσμη Νομοσχεδίων με τίτλους: (Α) «O περί Εργασιών Πιστωτικών Ιδρυμάτων (Τροποποιητικός) Νόμος του 2025», (B) «O περί Μακροπροληπτικής Εποπτείας των Ιδρυμάτων (Τροποποιητικός) Νόμος του 2025», (Γ) «O περί της Κεφαλαιακής Επάρκειας ΕΠΕΥ (Τροποποιητικός) Νόμος του 2025», και (Δ) «Ο περί Επενδυτικών Υπηρεσιών και Δραστηριοτήτων και Ρυθμιζόμενων Αγορών Νόμος(Τροποποιητικός) Νόμος του 2025» – Μέρος Β

Υπουργείο Οικονομικών- Δ/νση Χρηματοοικονομικών Υπηρεσιών

Το Υπουργείο Οικονομικών, στα πλαίσια θέσπισης αποτελεσματικών ρυθμίσεων και διαδικασιών διαβούλευσης με τους συμμετέχοντες στην αγορά, όσον αφορά τις προτεινόμενες αλλαγές στην εθνική νομοθεσία, κυκλοφορεί το παρόν έγγραφο για σκοπούς υποβολής απόψεων.

Το Υπουργείο Οικονομικών προέβηκε στην ετοιμασία της υπό αναφορά δέσμης για σκοπούς αποτελεσματικής εφαρμογής της πράξης της Ευρωπαϊκής Ένωσης με τίτλο «Οδηγία (ΕΕ) 2024/1619 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 31ης Μαΐου 2024 για την τροποποίηση της Οδηγίας 2013/36/ΕΕ όσον αφορά τις εποπτικές εξουσίες, τις κυρώσεις, τα υποκαταστήματα τρίτων χωρών και τους περιβαλλοντικούς, κοινωνικούς και σχετικούς με τη διακυβέρνηση κινδύνους».

Σκοπός των τροποποιήσεων της οδηγίας του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου σε σχέση με τις εποπτικές εξουσίες, τις κυρώσεις, τα υποκαταστήματα τρίτων χωρών, και τους περιβαλλοντικούς, κοινωνικούς και σχετικούς με τη διακυβέρνηση (ΠΚΔ) κινδύνους, είναι η περαιτέρω εναρμόνιση του πλαισίου τραπεζικής εποπτείας και, τελικά, η εμβάθυνση της τραπεζικής εσωτερικής αγοράς. Επιδίωξη των αρμόδιων αρχών θα πρέπει να είναι η διασφάλιση της εφαρμογής του εποπτικού πλαισίου στα ιδρύματα, όπως ορίζονται στην εν λόγω οδηγία, με αναλογικό τρόπο και, ειδικότερα, θα πρέπει να επιδιώξουν τη μείωση του κόστους συμμόρφωσης και υποβολής αναφορών για τα μικρά και μη πολύπλοκα ιδρύματα στο μέτρο του δυνατού, λαμβανομένων δεόντως υπόψη των συστάσεων που διατυπώνονται στην έκθεση με τίτλο «Study of the cost of compliance with supervisory reporting requirements» (Μελέτη του κόστους συμμόρφωσης με τις απαιτήσεις υποβολής εποπτικών αναφορών) που δημοσίευσε η Ευρωπαϊκή Εποπτική Αρχή (Ευρωπαϊκή Αρχή Τραπεζών) (ΕΑΤ), η οποία συστάθηκε με τον κανονισμό (ΕΕ) αριθ. 1093/2010 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου το 2021, με στόχο τη μείωση του κόστους υποβολής αναφορών κατά μέσο όρο 10 % έως 20 %.

Τα προτεινόμενα νομοσχέδια και ο Πίνακας Αντιστοιχίας επισυνάπτονται στο Παράρτημα.

H Οδηγία βρίσκεται διαθέσιμη στα ελληνικά στον πιο κάτω σύνδεσμο:
https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EL/TXT/HTML/?uri=OJ:L_202401619

Ως εκ τούτου, το Υπουργείο Οικονομικών σας καλεί όπως υποβάλετε τα σχόλια ή τις απόψεις σας, μέχρι 18 Αυγούστου 2025, 23:59.

Σημειώνεται ότι το Μέρος Β αφορά τα νομοσχέδια: (Γ)«O περί της Κεφαλαιακής Επάρκειας ΕΠΕΥ (Τροποποιητικός) Νόμος του 2025», και (Δ) «Ο περί Επενδυτικών Υπηρεσιών και Δραστηριοτήτων και Ρυθμιζόμενων Αγορών Νόμος(Τροποποιητικός) Νόμος του 2025» . Τα νομοσχέδια (Α) και (Β) τέθηκαν ήδη σε δημόσια διαβούλευση.

Ονόματα λειτουργών δημόσιας διαβούλευσης:

Ανθή Χατζηχαραλάμπους Κυριάκου, ahadjicharalambous@cssda.gov.cy;

Μαρία Έλενα Κωμοδρόμουmkomodromou@mof.gov.cy

Όνομα λειτουργού δημόσιας διαβούλευσης: Μαρία Έλενα Κωμοδρόμου
Email: mkomodromou@mof.gov.cy
HERE
  • Ανοικτή
  • Αναρτήθηκε
    28 Ιούλ 2025 @ 0:00
  • Ανοικτή σε σχόλια ως
    18 Αυγ 2025 @ 23:59
  • 1 σχόλια

Περιεχόμενα

Νομοσχέδιο (Γ) 01 - Συνοπτικός τίτλος. 0 σχόλια
Νομοσχέδιο (Γ) 02 - Τροποποίηση του άρθρου 2 του βασικού νόμου. 0 σχόλια
Νομοσχέδιο (Γ) 03 - Τροποποίηση του άρθρου 3 του βασικού νόμου. 0 σχόλια
Νομοσχέδιο (Γ) 04 - Τροποποίηση του άρθρου 4 του βασικού νόμου. 0 σχόλια
Νομοσχέδιο (Γ) 05 - Τροποποίηση του άρθρου 14 του βασικού νόμου. 0 σχόλια
Νομοσχέδιο (Γ) 06 - Τροποποίηση του άρθρου 17 του βασικού νόμου. 0 σχόλια
Νομοσχέδιο (Γ) 07 - Τροποποίηση του άρθρου 26 του βασικού νόμου 0 σχόλια
Νομοσχέδιο (Γ) 08 - Τροποποίηση του άρθρου 28 του βασικού νόμου. 0 σχόλια
Νομοσχέδιο (Γ) 09 - Τροποποίηση του άρθρου 29 του βασικού νόμου. 0 σχόλια
Νομοσχέδιο (Γ) 10 - Τροποποίηση του άρθρου 30 του βασικού Νόμου. 0 σχόλια
Νομοσχέδιο (Γ) 11 - Τροποποίηση του άρθρου 32 του βασικού Νόμου. 0 σχόλια
Νομοσχέδιο (Γ) 12 - Τροποποίηση του άρθρου 34 του βασικού νόμου. 0 σχόλια
Νομοσχέδιο (Γ) 13 - Τροποποίηση του άρθρου 35 του βασικού νόμου. 0 σχόλια
Νομοσχέδιο (Γ) 14 - Τροποποίηση του άρθρου 37 του βασικού νόμου. 0 σχόλια
Νομοσχέδιο (Γ) 15 -Τροποποίηση του άρθρου 38 του βασικού νόμου. 0 σχόλια
Νομοσχέδιο (Γ) 16 - Τροποποίηση του άρθρου 39 του βασικού νόμου. 0 σχόλια
Νομοσχέδιο (Γ) 17 - Τροποποίηση του άρθρου 40 του βασικού νόμου 0 σχόλια
Νομοσχέδιο (Γ) 18 - Τροποποίηση του άρθρου 42 του βασικού νόμου. 0 σχόλια
Νομοσχέδιο (Γ) 19 - Τροποποίηση του άρθρου 44 του βασικού νόμου. 0 σχόλια
Νομοσχέδιο (Γ) 20 - Τροποποίηση του άρθρου 46 του βασικού νόμου. 0 σχόλια
Νομοσχέδιο (Γ) 21 - Τροποποίηση του βασικού νόμου. 0 σχόλια
Νομοσχέδιο (Γ) 22 - Τροποποίηση του βασικού νόμου με την προσθήκη νέου άρθρου 50Α. 0 σχόλια
Νομοσχέδιο (Γ) 23 - Τροποποίηση του άρθρου 51 του βασικού νόμου 0 σχόλια
Νομοσχέδιο (Γ) 24 -Τροποποίηση του άρθρου 52 του βασικού νόμου. 0 σχόλια
Νομοσχέδιο (Γ) 25 - Τροποποίηση του άρθρου 55 του βασικού νόμου. 0 σχόλια
Νομοσχέδιο (Γ) 26 - Τροποποίηση του άρθρου 56 του βασικού νόμου. 0 σχόλια
Νομοσχέδιο (Γ) 27 - Τροποποίηση του άρθρου 57 του βασικού νόμου 0 σχόλια
Νομοσχέδιο (Γ) 28 - Τροποποίηση του άρθρου 58 του βασικού νόμου 0 σχόλια
Νομοσχέδιο (Γ) 29 - Τροποποίηση του άρθρου 59 του βασικού νόμου. 0 σχόλια
Νομοσχέδιο (Γ) 30 - Τροποποίηση του άρθρου 61 του βασικού νόμου. 0 σχόλια
Νομοσχέδιο (Γ) 31 - Τροποποίηση του άρθρου 62 του βασικού νόμου. 0 σχόλια
Νομοσχέδιο (Γ) 32 - Τροποποίηση του άρθρου 63 του βασικού νόμου. 0 σχόλια
Νομοσχέδιο (Γ) 33 - Τροποποίηση του άρθρου 65 του βασικού Νόμου. 0 σχόλια
Νομοσχέδιο (Γ) 34 - Τροποποίηση του άρθρου 66 του βασικού νόμου. 0 σχόλια
Νομοσχέδιο (Γ) 35 - Τροποποίηση του βασικού νόμου με προσθήκη νέας επικεφαλίδας 0 σχόλια
Νομοσχέδιο (Γ) 36 - Τροποποίηση του βασικού νόμου 0 σχόλια
Νομοσχέδιο (Γ) 37 - Τροποποίηση του άρθρου 79 του βασικού νόμου. 0 σχόλια
Νομοσχέδιο (Γ) 38 - Τροποποίηση του άρθρου 83 του βασικού νόμου. 0 σχόλια
Νομοσχέδιο (Γ) 39 - Τροποποίηση του άρθρου 88 του βασικού Νόμου. 0 σχόλια
Νομοσχέδιο (Γ) 40 - Τροποποίηση του άρθρου 94 βασικού νόμου. 0 σχόλια
Νομοσχέδιο (Γ) 41 - Τροποποίηση του άρθρου 95 του βασικού Νόμου. 0 σχόλια
Νομοσχέδιο (Γ) 42 - Έναρξη ισχύος του παρόντος Νόμου 0 σχόλια
Νομοσχέδιο (Δ) 01 - Συνοπτικός τίτλος. 0 σχόλια
Νομοσχέδιο (Δ) 02 - Τροποποίηση του άρθρου 2 του βασικού νόμου. 0 σχόλια
Νομοσχέδιο (Δ) 03 - Αντικατάσταση του άρθρου 9 του βασικού νόμου. 0 σχόλια
Νομοσχέδιο (Δ) 04 - Τροποποίηση του άρθρου 10 του βασικού νόμου. 0 σχόλια
Νομοσχέδιο (Δ) 05 - Τροποποίηση του άρθρου 10 του βασικού νόμου. 0 σχόλια
Νομοσχέδιο (Δ) 06- Έναρξη ισχύος του παρόντος Νόμου 0 σχόλια

Ένα Σχόλιο

  1. Νομοσχέδιο (Α): 10 – Τροποποίηση του βασικού νόμου με την προσθήκη νέου Μέρους ΙV(Α). – η-Διαβούλευση

    • Per CRD VI, the competent authority may waive the requirement for re-authorisation of Third-Country Branches with existing licences; given that the Consultation Paper does not make reference to such a waiver, does the CBC envision that Third-Country Branches with existing licences will have a simplified application process?

    • The existing licence of a third Country Branch will be valid until 10 January 2027, according to the Consultation Paper (Article 10ΙΑ (1)). Given that (re-)authorisation applications are due on 10 July 2026, how long does the CBC expect that it will require to review these applications? Will the CBC provide Third-Country Branches with ample time to revise their applications if needed before being deemed unsuccessful? The Consultation Paper notes that the Central Bank will review the Branch’s compliance until 10 January 2027, is this the date the Third-Country Branch will be informed of the outcome, and if unsuccessful, will have to halt activities on the same day?

    • The Consultation Paper notes that the capital endowment must only be kept in an escrow account in the Central Bank. CRD VI, however, allows Branches to keep the capital endowment in an escrow account with a credit institution in the Member State of authorisation of the Branch that is not part of the parent institution’s Group. What is the rationale for not including this in the local legislation? Additionally, what does the CBC envision the escrow account to look like and how will it operate?

Αφήστε μια απάντηση

Back to top button
Μετάβαση στο περιεχόμενο