07 – Υποδομές βιώσιμης κινητικότητας

Οι περί Οδών και Οικοδομών (Ενεργειακή Απόδοση των Κτιρίων) Κανονισμοί του 2025

7.–(1) Σε νέα μη προοριζόμενα για κατοικία κτίρια, καθώς και στα μη προοριζόμενα για κατοικία κτίρια που υφίστανται ανακαίνιση μεγάλης κλίμακας με περισσότερους από πέντε (5) χώρους στάθμευσης αυτοκινήτων, εφόσον:

(α) ο χώρος στάθμευσης αυτοκινήτων βρίσκεται εντός του κτιρίου και, σε περίπτωση ανακαινίσεων μεγάλης κλίμακας, τα μέτρα ανακαίνισης περιλαμβάνουν την ανακαίνιση των χώρων στάθμευσης αυτοκινήτων ή την ηλεκτρική υποδομή του κτιρίου· ή
(β) ο χώρος στάθμευσης αυτοκινήτων βρίσκεται σε παρακείμενο χώρο και, σε περίπτωση ανακαινίσεων μεγάλης κλίμακας, τα μέτρα ανακαίνισης περιλαμβάνουν την ανακαίνιση του χώρου στάθμευσης αυτοκινήτων ή την ηλεκτρική υποδομή του χώρου στάθμευσης, πρέπει να γίνεται:
(i) εγκατάσταση τουλάχιστον ενός (1) σημείου επαναφόρτισης ανά πέντε (5) θέσεις στάθμευσης αυτοκινήτων,
(ii) εγκατάσταση προκαλωδίωσης για τουλάχιστον το 50% των θέσεων στάθμευσης αυτοκινήτων και καλωδίωσης, δηλαδή αγωγών διέλευσης ηλεκτρικών καλωδίων, για τις υπόλοιπες θέσεις στάθμευσης αυτοκινήτων, ώστε να καταστεί δυνατή η εγκατάσταση, σε μεταγενέστερο στάδιο, σημείων επαναφόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, ηλεκτρικά υποβοηθούμενων δίκυκλων και άλλων τύπων οχημάτων της κατηγορίας L, και
(iii) διάθεση θέσεων στάθμευσης ποδηλάτων που αντιπροσωπεύουν τουλάχιστον το 15% κατά μέσο όρο ή το 10% της συνολικής χωρητικότητας χρηστών των μη οικιστικών κτιρίων, λαμβανομένου υπόψη του χώρου που απαιτείται και για ποδήλατα με μεγαλύτερες διαστάσεις από τα συνήθη ποδήλατα.
Κατά παρέκκλιση της πρώτης παραγράφου για νέα κτίρια γραφείων και για κτίρια γραφείων που υφίστανται ανακαίνιση μεγάλης κλίμακας, με περισσότερες από πέντε (5) θέσεις στάθμευσης, πρέπει να γίνεται εγκατάσταση τουλάχιστον ενός (1) σημείου επαναφόρτισης ανά δύο (2) θέσεις στάθμευσης.

(2) Σε κτίρια που χρησιμοποιούνται ως κατοικίες, με περισσότερους από τρείς (3) χώρους στάθμευσης αυτοκινήτων, είτε πρόκειται για νέα κτίρια είτε πρόκειται για κτίρια που υφίστανται ανακαίνιση μεγάλης κλίμακας, εφόσον:

(α) ο χώρος στάθμευσης αυτοκινήτων βρίσκεται εντός του κτιρίου και, σε περίπτωση ανακαινίσεων μεγάλης κλίμακας, τα μέτρα ανακαίνισης περιλαμβάνουν την ανακαίνιση των χώρων στάθμευσης αυτοκινήτων ή την ηλεκτρική υποδομή του κτιρίου· ή
(β) ο χώρος στάθμευσης αυτοκινήτων βρίσκεται σε παρακείμενο χώρο και, σε περίπτωση ανακαινίσεων μεγάλης κλίμακας, τα μέτρα ανακαίνισης περιλαμβάνουν την ανακαίνιση του χώρου στάθμευσης αυτοκινήτων ή την ηλεκτρική υποδομή του χώρου στάθμευσης, πρέπει να γίνεται:
(i) εγκατάσταση προκαλωδίωσης για τουλάχιστον το 50% των θέσεων στάθμευσης αυτοκινήτων και καλωδίωσης, δηλαδή αγωγών διέλευσης ηλεκτρικών καλωδίων, για τις υπόλοιπες θέσεις στάθμευσης αυτοκινήτων, προκειμένου να καταστεί δυνατή, σε μεταγενέστερο στάδιο, η εγκατάσταση σημείων επαναφόρτισης για ηλεκτρικά οχήματα, ηλεκτρικά υποβοηθούμενα δίκυκλα και άλλους τύπους οχημάτων της κατηγορίας L· και
(ii) διάθεση τουλάχιστον δύο (2) θέσεων στάθμευσης ποδηλάτων για κάθε οικιστική κτιριακή μονάδα.

(3) Επιπλέον των προνοιών του εδαφίου (2), σε νέα κτίρια που χρησιμοποιούνται ως κατοικίες, με περισσότερους από τρείς (3) χώρους στάθμευσης αυτοκινήτων θα πρέπει να εγκαθίσταται τουλάχιστον ένα (1) σημείο επαναφόρτισης.
(4) Κατά παρέκκλιση των προνοιών του εδαφίου (2), η αρμόδια αρχή με την επιφύλαξη αξιολόγησης από αυτήν και λαμβάνοντας υπόψη τα τοπικά χαρακτηριστικά, συμπεριλαμβανομένων των δημογραφικών, γεωγραφικών και κλιματικών συνθηκών, δύναται να προσαρμόζει τις απαιτήσεις για τον αριθμό των θέσεων στάθμευσης ποδηλάτων.
(5) Οι διατάξεις των εδαφίων (1) και (2) δεν εφαρμόζονται σε συγκεκριμένες κατηγορίες κτιρίων όταν το κόστος των εγκαταστάσεων επαναφόρτισης και καλωδίωσης υπερβαίνει τουλάχιστον το 10% του συνολικού κόστους της ανακαίνισης μεγάλης κλίμακας του κτιρίου.
(6) Με βάση τον περί Ρύθμισης της Ενεργειακής Απόδοση των Κτιρίων Νόμο εκδίδονται οδηγίες που καθορίζουν κατευθυντήριες γραμμές για τον υπολογισμό του κόστους των εγκαταστάσεων επαναφόρτισης και του συνολικού κόστους της ανακαίνισης μεγάλης κλίμακας για την τεκμηρίωση πιθανής εξαίρεσης όπως καθορίζεται στο εδάφιο (5).

Τέλος


Αφήστε μια απάντηση

Back to top button
Μετάβαση στο περιεχόμενο