03 – Κοινωνική χρηματοδοτική μίσθωση (leasing) ή αγορά καινούριων ή μεταχειρισμένων οχημάτων μηδενικών ή χαμηλών ρύπων προς όφελος ευάλωτων χρηστών ή μικρών επιχειρήσεων

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΠΙΘΑΝΑ ΕΡΓΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΤΑΜΕΙΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΚΛΙΜΑ

Ο εξηλεκτρισμός του στόλου οχημάτων αποτελεί βασικό πυλώνα της πράσινης μετάβασης του τομέα των μεταφορών και συμβάλλει ουσιαστικά στην επίτευξη των εθνικών και ευρωπαϊκών στόχων για την κλιματική ουδετερότητα έως το 2050. Στοχεύει στη σταδιακή αντικατάσταση των οχημάτων εσωτερικής καύσης με μηδενικών ή χαμηλών εκπομπών, διασφαλίζοντας παράλληλα τη λειτουργικότητα, την προσβασιμότητα και την οικονομική αποδοτικότητα του συστήματος μεταφορών. Ο συνολικός σκοπός είναι η μετάβαση σε ένα βιώσιμο, αποδοτικό και περιβαλλοντικά ουδέτερο σύστημα κινητικότητας, μέσω της ενίσχυσης του εξηλεκτρισμού του στόλου και της ολοκλήρωσής του με την ευρύτερη ενεργειακή μετάβαση της κοινωνίας.
Πιο συγκεκριμένα, ο εξηλεκτρισμός αποσκοπεί στην περιβαλλοντική διάσταση, στην ενεργειακή διάσταση, στην οκονομική διάσταση και στην κοινωνική διάσταση. Πιο αναλυτικά, το μέτρο αποσκοπεί στην αγορά ή χρηματοδοτική μίσθωση, ή λειτουργική μίσθωση οχήματος ΙΧ ή επαγγελματικής χρήσης, συμπεριλαμβανομένων φορτηγών, ημιφορτηγών και minibus.
i.
Χρηματοδοτική μίσθωση (Financial Leasing), κατά την οποία ο εκμισθωτής (συνήθως εταιρεία leasing) αγοράζει το περιουσιακό στοιχείο και το παραχωρεί για χρήση στον μισθωτή (την μικροεπιχείρηση ή το άτομο) έναντι μηνιαίου μισθώματος για μια συγκεκριμένη περίοδο.
ii.
Λειτουργική μίσθωση (Operating Leasing), κατά την οποία ο μισθωτής πληρώνει για τη χρήση και στο τέλος δεν το αποκτά.
iii.
Αγορά, κατά την οποία ο αγοραστής επωμίζεται ποσοστό επί της αξίας και το Κράτος θα συμπληρώνει το υπόλοιπο, με μέγιστο ποσό επιδότησης, όπως θα καθοριστεί στο σχέδιο.
Από το μέτρο, ο αναμενόμενος κοινωνικός και περιβαλλοντικός αντίκτυπος αφορά στη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα / ρύπων και του θορύβου, στην ενίσχυση της ευστάθειας του δικτύου και στη διευκόλυνση της ενσωμάτωσης ΑΠΕ.

Οι δικαιούχοι πρέπει να πληρούν ένα ή και περισσότερα από τα ακόλουθα κριτηρια:
i.
Άτομα με κινητικά προβλήματα ή παθήσεις που δεν τους καθιστούν ικανούς να μετακινηθούν ανεξάρτητα χωρίς συνοδεία (ΑμεΑ) και είναι λήπτες επιδόματος βαριάς κινητικής αναπηρίας, από το Υφυπουργείο Κοινωνικής Πρόνοιας.
ii.
Άτομα που διαμένουν σε περιοχές με περιορισμένη ή χαμηλής συχνότητας δημόσια συγκοινωνία.
iii.
Άτομα που διαμένουν σε περιοχές με ειδικές ρυθμίσεις κυκλοφορίας.
iv.
Λήπτες ελάχιστου εγγυημένου εισοδήματος από το Υφυπουργείο Κοινωνικής Προνοίας.
v.
Νεαροί εργαζόμενοι με ετήσιο μισθό κάτω των €13.000.
vi.
Μονογονεϊκές οικογένειες.
vii.
Τρίτεκνες και πολύτεκνες οικογένειες.
viii.
Λήπτες επιδόματος συνταξιούχων με χαμηλά εισοδήματα από το Υφυπουργείο Κοινωνικής Πρόνοιας.
ix.
Μικροεπιχειρήσεις (λιγότερους από 10 εργαζομένους).

Τέλος

Περιεχόμενα

01 - Ενίσχυση της πρόσβασης μαθητών, νέων και ηλικιωμένων σε απογευματινές εκπαιδευτικές, αθλητικές και κοινωνικές δραστηριότητες μέσω οργανωμένης μεταφοράς
02 - Επιχορήγηση στους Δήμους και Κοινότητες για τη θέσπιση Προγράμματος Υλοποίησης Βιώσιμης Κινητικότητας
03 - Κοινωνική χρηματοδοτική μίσθωση (leasing) ή αγορά καινούριων ή μεταχειρισμένων οχημάτων μηδενικών ή χαμηλών ρύπων προς όφελος ευάλωτων χρηστών ή μικρών επιχειρήσεων
04 - Ενεργειακή αναβάθμιση υφιστάμενων κατοικιών ενεργειακά φτωχών και ευάλωτων πελατών.
05 - Πράσινα Σπίτια στους Κυβερνητικούς Οικισμούς: Καταπολέμηση της Ενεργειακής Φτώχειας Μέσω Ανακαίνισης Χωρίς Αποκλεισμούς.
06 - Κατασκευή Βιώσιμων Προσιτών και Ενεργειακά Αποδοτικών Κατοικιών προς Ενοικίαση
07 - Δημιουργία Ενεργειακών Κοινοτήτων για Προσιτή Καθαρή Ενέργεια

Αφήστε μια απάντηση

Back to top button
Μετάβαση στο περιεχόμενο