02 – Τροποποίηση του Κανονισμού 6 των βασικών κανονισμών
2. Η παράγραφος (1) του Κανονισμού 6 των βασικών κανονισμών τροποποιείται ως ακολούθως:
(α) Με την προσθήκη στο υποεδάφιο (α) στη δεύτερη υποπαράγραφο μετά τη φράση «συμπληρωματικές χρήσεις είναι» της φράσης «η δημιουργία χώρου αναμονής σε πρατήρια με σημεία φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων,».
(β) Με την προσθήκη στο υποεδάφιο (α) μετά την τρίτη υποπαράγραφο της ακόλουθης νέας υποπαραγράφου:
«Νοείται περαιτέρω ότι, απαγορεύεται οποιαδήποτε συμπληρωματική χρήση χωρίς την εξασφάλιση άδειας από την αντίστοιχη αρμόδια Αρχή για κάθε συμπληρωματική χρήση που απαιτείται αδειοδότηση.»
(γ) Με την αντικατάσταση της υποπαραγράφου (β) με την ακόλουθη υποπαράγραφο:
«Ικανοποιεί, ανάλογα με τις χρήσεις, όλες τις απαιτήσεις που καθορίζονται δυνάμει των διατάξεων του περί Ρυθμίσεως Οδών και Οικοδομών Νόμου, του περί Πολεοδομίας και Χωροταξίας Νόμου, του εκάστοτε σε ισχύ Σχεδίου Ανάπτυξης και τις προϋποθέσεις του περί Πολεοδομίας και Χωροταξίας Γενικού Σχεδίου Ανάπτυξης, του περί πετρελαιοειδών Νόμου, του περί Ηλεκτρισμού Νόμου, του περί Ρύθμισης της Αγοράς Ηλεκτρισμού Νόμου και του περί Προώθησης και Ανάπτυξης των Υποδομών Εναλλακτικών Καυσίμων Νόμου, όπως αυτά τροποποιούνται ή αντικαθίστανται.»
(δ) Με την προσθήκη μετά την υποπαράγραφο (ιια) των ακόλουθων νέων υποπαραγράφων (ιιβ), (ιιγ), (ιιδ), (ιιε), (ιιθ) και (ιιζ):
«(ιιβ) Για τη χωροθέτηση σημείου φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων να πληρούνται οι ακόλουθες προϋποθέσεις:
(i) βρίσκονται εκτός των ζωνών επικινδυνότητας 0, 1 και 2 (ATEX Zone),
(ii) διαθέτει εύκολη πρόσβαση χωρίς παρεμβολή στην κυκλοφορία για αποφυγή σύγκρουσης με υπόλοιπα οχήματα που χρησιμοποιούν το πρατήριο,
(iii) τηρείται περιμετρικά του κάθε σημείου φόρτισης απόσταση ασφαλείας τουλάχιστον 2 μέτρων,
(iv) τηρείται απόσταση ασφαλείας κάθε σημείου φόρτισης από δεξαμενές υγρών καυσίμων, συστήματα ατμών καυσίμων και εξαεριστικά δεξαμενών τουλάχιστον 10 μέτρων,
(v) απέχει τουλάχιστον 1,5 μέτρα από τα όρια του πρατηρίου,
(vi) η απόσταση μεταξύ των σημείων φόρτισης που τοποθετούνται σε σειρά είναι 7 μέτρα και των σημείων φόρτισης που τοποθετούνται παράλληλα είναι 1 μέτρο,
(vii) διαθέτει έναν φορητό πυροσβεστήρα ξηρής σκόνης 10 Kg,
(viii) διαθέτει κομβίο άμεσης αποκοπής του ηλεκτρισμού σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης,
(ix) προστατεύεται από μεταλλικούς πασσάλους ύψους 80 εκατοστά τουλάχιστον και ελάχιστης διατομής Φ10 εκατοστά τα οποία να είναι στερεωμένα με πάκτωση στο έδαφος 60 εκατοστά για αποτροπή μηχανικής πρόσκρουσης,
(x) τα οχήματα που φορτίζουν να έχουν ελάχιστη απόσταση 1,5 μέτρα μεταξύ τους,
(xi) η απόσταση ασφαλείας μεταξύ του οχήματος που φορτίζει και αποθήκης ή κτηρίου του πρατηρίου να είναι τουλάχιστον 10 μέτρα,
(xii) η απόσταση ασφαλείας μεταξύ του οχήματος που φορτίζει και χώρων όπου δυνατό να διαφεύγουν ή να υπάρχουν εύφλεκτες ουσίες εντός του πρατηρίου να είναι τουλάχιστον 15 μέτρα.
Νοείται ότι ο Διευθυντής της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας εκδίδει κατευθυντήριες γραμμές για την τοποθέτηση πέραν του ενός φορτιστή σε πρατήριο.
(ιιγ) Σε περίπτωση φόρτισης λεωφορείων κατά τη φόρτιση τους να είναι κενά χωρίς επιβάτες.
(ιιδ) Δεν επιτρέπεται να φορτίζουν φορτηγά οχήματα που μεταφέρουν επικίνδυνα φορτία ADR.
(ιιε) Σε πρατήρια που προσφέρουν υπηρεσίες φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων δύναται να κατασκευάζεται κλειστός και καλυμμένος χώρος αναμονής μόνον για τους χρήστες σημείων φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, ως ακολούθως:
(i) για 1 σημείο φόρτισης 10 τετραγωνικά μέτρα με μέγιστο αριθμό ατόμων 4,
(ii) για 2 σημεία φόρτισης 15 τετραγωνικά μέτρα με μέγιστο αριθμό ατόμων 6,
(iii) για 3 σημεία φόρτισης και άνω 20 τετραγωνικά μέτρα με μέγιστο αριθμό ατόμων 8,
(iv) δεν επιτρέπεται η τοποθέτηση τραπεζιών και καθισμάτων εξωτερικά του χώρου αναμονής, καθώς και το κάπνισμα εντός και εκτός του χώρου αναμονής,
(ιιζ) Ο χώρος αναμονής δεν θα αποτελεί αυτοτελή και αυτόνομη χρήση και θα λειτουργεί κατά τις εργάσιμες ώρες του πρατηρίου και θα διατίθενται προς πώληση προϊόντα μόνον μέσω μηχανημάτων αυτόματης πώλησης εδεσμάτων και ροφημάτων. Νοείται ότι, εργάσιμες ώρες δεν θεωρούνται οι ώρες κατά τις οποίες οι καταναλωτές, για τη φόρτιση οχημάτων ή αγορά καυσίμων, αυτοεξυπηρετούνται μέσω των αυτόματων μηχανών πληρωμής.»
Τέλος
Περιεχόμενα
01 - Συνοπτικός τίτλος |
02 - Τροποποίηση του Κανονισμού 6 των βασικών κανονισμών |
03 - Τροποποίηση του Κανονισμού 15 των βασικών κανονισμών |
Εκ μερους του ΕΟΑ Αμμοχώστου
Σε σχέση με τα υφιστάμενα πρατήρια για τα οποία υποβάλλεται αίτηση για προσθήκη σταθμών/σημείων φόρτισης, εισηγούμαστε όπως διευκρινιστεί κατά πόσον θα δίνονται οποιεσδήποτε χαλαρώσεις (π.χ. για τις αποστάσεις ή την κάλυψη) και ποια διαδικασία θα ακολουθείται.
Εκ μερους του ΕΟΑ Αμμοχώστου
Σε σχέση με την παράγραφο (1) του Κανονισμού 6 εισηγούμαστε όπως αντικατασταθεί η φράση «η δημιουργία χώρου αναμονής σε πρατήρια με σημεία φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων» με την εξής: «η δημιουργία χώρου αναμονής σε πρατήρια τα οποία διαθέτουν σταθμό φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων».
Θέμα: Τροποποίηση της περί Ρυθμίσεως Πρατηρίων Πετρελαιοειδών νομοθεσίας
Σχετικά με το πιο πάνω θέμα, και σας ενημερώνω τα πιο κάτω:
Βάσει του «περί Προώθησης και Ανάπτυξης των Υποδομών Εναλλακτικών Καυσίμων Νόμου του 2017 (Ν. 59(I)/2017)», «σημείο επαναφόρτισης» σημαίνει διεπαφή ικανή να φορτίσει ένα ηλεκτρικό όχημα κάθε φορά ή να ανταλλάξει την μπαταρία ενός ηλεκτρικού οχήματος κάθε φορά. Αυτό διαφέρει από το «σταθμό επαναφόρτισης» που έχει την έννοια που αποδίδεται στον όρο αυτό από τον Κανονισμό (ΕΕ) αριθ.2023/1804, δηλαδή τη «φυσική εγκατάσταση σε συγκεκριμένη τοποθεσία που αποτελείται από ένα ή περισσότερα σημεία επαναφόρτισης», εννοώντας τη συσκευή φόρτισης (φορτιστή).
Συνεπώς, θα πρέπει να διευκρινιστεί σε ποιο από τα πιο πάνω γίνεται αναφορά στην παράγραφο 2, σημείο (δ), δεδομένου ότι αν εννοείτε τη συσκευή, τότε το σημείο (vi) δεν εφαρμόζεται. (αναφορικά με την τοποθέτηση παράλληλα ή σε σειρά).
Εάν ωστόσο στο σημείο (vi) αναφέρεστε στις θέσεις στάθμευσης, τότε θεωρούμε ότι τα 7 μέτρα που προτείνονται ως η μεταξύ τους απόσταση είναι υπερβολική. Σημειώνεται, ότι με βάση τον Κώδικα Πρακτικής του ΙΕΤ (Code of Practice for Electric Vehicle Charging Equipment Installation), ο εξοπλισμός φόρτισης πρέπει να εγκαθίσταται σε τέτοια θέση σε σχέση με το χώρο στάθμευσης, που να διασφαλίζει την ελαχιστοποίηση του μήκους του καλωδίου σύνδεσης του σημείου επαναφόρτισης με το ηλεκτρικό όχημα (λόγοι: trip hazard, cable strain). Αυτό αποτρέπει την εξυπηρέτηση δύο οχημάτων από τον ίδιο φορτιστή και επιβάλλει την εγκατάσταση επιπλέον εξοπλισμού.