To provide the best experiences, we use technologies like cookies to store and/or access device information. Consenting to these technologies will allow us to process data such as browsing behavior or unique IDs on this site. Not consenting or withdrawing consent, may adversely affect certain features and functions.
Read more
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes.
The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
υπαρχει παρανομια στην Μεταφορά η χρηση Περιουσιακών Στοιχείων στο Ευρωπαϊκό Δίκαιο. Η μετατροπή ημικρατικών οργανισμών σε ΛΤΔ/ΕΠΕ και η συνακόλουθη μεταφορά η χρηση περιουσιακών στοιχείων χωρίς Εμπεριστατωμένη αποτίμηση αξίας και θεσμικής λογοδοσία παραβιάζει το ενωσιακό δίκαιο περί κρατικών ενισχύσεων, διαφάνειας και ισότιμης διαχείρισης δημόσιου πλούτου. 1. Αρχή της Ισότητας στην Κατανομή Δημόσιας Περιουσίας Η απρόσκοπτη μεταφορά δημοσίων περιουσιακών στοιχείων από έναν ημικρατικό οργανισμό σε μία δημόσια εταιρεία (ΔΕΠΕ) χωρίς ανοικτή διαγωνιστική διαδικασία ή ανταγωνιστικό μηχανισμό ενδέχεται να συνιστά παραβίαση της αρχής της ίσης μεταχείρισης και της αναλογικότητας στη διαχείριση δημοσίων πόρων, βάσει του Άρθρου 17 του Χάρτη Θεμελιωδών Δικαιωμάτων της ΕΕ (δικαίωμα ιδιοκτησίας και ίσης πρόσβασης στη δημόσια περιουσία). Αυτό αποκτά ιδιαίτερη σημασία όταν η νέα νομική μορφή (π.χ. Λτδ) αποκτά εμπορικές δραστηριότητες που λειτουργούν εκτός του στενού πυρήνα της δημόσιας υπηρεσίας, δημιουργώντας καθεστώς ανταγωνιστικής ανισότητας έναντι ιδιωτών.Charter of Fundamental Rights of the EU – Article 17 2. Κρατικές Ενισχύσεις και Παράνομη Μεταφορά Πόρων Η απευθείας μεταφορά κρατικών πόρων, υποδομών, ακινήτων ή λειτουργικών κονδυλίων από ένα δημόσιο νομικό πρόσωπο σε μία δημόσια εταιρεία, χωρίς αντιπαροχή ή διαγωνισμό, εμπίπτει στη νομολογία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής περί παράνομων κρατικών ενισχύσεων σύμφωνα με τα Άρθρα 107–109 της ΣΛΕΕ (Συνθήκης Λειτουργίας της ΕΕ). Ακόμη και όταν η νέα εταιρεία είναι δημόσιας ιδιοκτησίας, θεωρείται ότι μπορεί να λειτουργήσει υπό επιχειρηματικά κριτήρια και να ανταγωνίζεται ιδιώτες. Σε αυτή την περίπτωση, κάθε προνομιακή ή δωρεάν μεταβίβαση περιουσίας ή πόρων θεωρείται στρέβλωση του ανταγωνισμού και υπόκειται σε έρευνα κρατικής ενίσχυσης από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.Articles 107–109 TFEU – State Aid Rules 3. Αρχή της Διαφάνειας και Υποχρέωση Εκτίμησης Οικονομικού Ισοδυνάμου Η μεταφορά περιουσιακών στοιχείων σε δημόσια ΕΠΕ πρέπει να γίνεται με βάση τις αρχές της διαφάνειας, του τεκμηριωμένου κόστους και της οικονομικής αποτίμησης, όπως προκύπτει από την Απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής SA.32163 (2012/N), στην οποία ορίζεται ότι κάθε μεταβίβαση πρέπει να βασίζεται στην αρχή του ιδιώτη επενδυτή υπό συνθήκες αγοράς (market economy investor principle – MEIP). Η μη εφαρμογή αυτής της αρχής καθιστά τη μεταβίβαση παράνομη και ακυρώσιμη, με τη δυνατότητα ανάκτησης των παρεχόμενων ενισχύσεων.European Commission – MEIP and State Aid Decisions 4. Νομολογία του ΔΕΕ για Περιπτώσεις Μετατροπής Δημόσιων Φορέων σε Νομικά Πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου Η απόφαση του ΔΕΕ στην υπόθεση C-49/07 (Motosykletistiki Omospondia Ellados) ορίζει ότι ακόμη και όταν ένας οργανισμός είναι 100% κρατικά ελεγχόμενος, η αλλαγή της νομικής του μορφής δεν απαλλάσσει το κράτος από τις υποχρεώσεις περί διαφάνειας, ανταγωνισμού και αποφυγής στρεβλώσεων. Επιπλέον, η νομολογία καθιστά σαφές ότι η εναλλαγή μεταξύ νομικών μορφών (π.χ. από οργανισμό σε ΕΠΕ) δεν επιτρέπεται να χρησιμοποιείται ως μέσο αποφυγής ρυθμιστικών ή λογιστικών υποχρεώσεων, ούτε να αποκλείει τη συνταγματικά κατοχυρωμένη πρόσβαση των πολιτών στον δημόσιο πλούτο. Case C-49/07 – MOTOE v Greece 5. Κίνδυνοι Ακυρότητας και Επανεξέτασης υπό Ευρωπαϊκή Εποπτεία Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή μπορεί, κατόπιν καταγγελίας, να διερευνήσει εάν η μετατροπή οργανισμού σε ΕΠΕ: Συνιστά παράνομη κρατική ενίσχυση, Παραβιάζει το ενωσιακό δίκαιο περί προστασίας της δημόσιας περιουσίας, Εμπεριέχει ανισότητες στην πρόσβαση και χρήση κρατικών υποδομών, Υποκρύπτει προσπάθεια ιδιωτικοποίησης χωρίς θεσμική νομιμοποίηση.