To provide the best experiences, we use technologies like cookies to store and/or access device information. Consenting to these technologies will allow us to process data such as browsing behavior or unique IDs on this site. Not consenting or withdrawing consent, may adversely affect certain features and functions.
Read more
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes.
The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Θα πρέπει να αναπτυχθεί ένας μηχανισμός παρακολούθησης της υλοποίησης πολιτικών και μέτρων με ξεκάθαρους και μετρήσιμους δείκτες.
Θα πρέπει να αυξηθούν οι κρατικές δαπάνες για ανακαινίσεις κτιρίων, σε συνδυασμό με την δημιουργία εκπαιδευτικών προγραμμάτων εξοικονόμησης ενέργειας / ενεργειακής απόδοσης, με στόχο την αύξηση του σχετικά καταρτισμένου ανθρώπινου δυναμικού στον κατασκευαστικό τομέα.
Στόχος του ΕΣΕΚ θα πρέπει να είναι η υλοποίηση των ΣΒΑΚ σε τέτοιο βαθμό που με την ένταξη των μεταφορών στο σύστημα εμπορίας εκπομπών το 2027, οι πολίτες να έχουν την δυνατότητα να χρησιμοποιούν εναλλακτικά μέσα μεταφοράς και να μην επιβαρύνονται με επιπλέον φορολογίες.
θα πρέπει να αυξηθεί ο στόχος στη κατανομή μετακινήσεων των δημόσιων μεταφορών / πεζών / ποδηλασίας πέραν του 25%, όπως ήταν ο στόχος του προηγούμενου ΕΣΕΚ. Καταλυτικό ρόλο πρέπει να παίξουν τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ), η υλοποίηση των οποίων θα πρέπει να γίνει υποχρεωτική στα μεγάλα αστικά κέντρα της Κύπρου και βάση αυστηρών χρονοδιαγραμμάτων που να ελέγχονται κάθε χρόνο.