14 – Ειδικές απαγορεύσεις

ΝΟΜΟΣ ΠΟΥ ΡΥΘΜΙΖΕΙ ΤΗΝ ΙΔΡΥΣΗ, ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΚΑΙ ΕΛΕΓΧΟ ΙΑΤΡΕΙΩΝ, ΟΔΟΝΤΙΑΤΡΕΙΩΝ, ΚΕΝΤΡΩΝ ΕΞΩΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑΚΗΣ ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ ΥΓΕΙΑΣ ΝΟΜΟΣ ΤΟΥ 2024

14. (1) Απαγορεύεται και συνεπάγεται την άμεση και οριστική διακοπή της λειτουργίας και ανάκληση άδειας παρόχου εξωνοσοκομειακής φροντίδας υγείας σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 18 του παρόντος Νόμου, εκεί και όπου έχει ήδη δοθεί άδεια, στις πιο κάτω περιπτώσεις:
(α) Η παροχή ιατρικών ή οδοντιατρικών υπηρεσιών φροντίδας υγείας για τις οποίες ο πάροχος στερείται του απαραίτητου γι’ αυτές ειδικού εξοπλισμού και της κατά περίπτωση απαιτούμενης άδειας χρήσης αυτού∙
(β) Η παροχή από πάροχο εξωνοσοκομειακής φροντίδας υγείας υπηρεσιών φροντίδας υγείας, που δεν αναγράφονται στην άδεια λειτουργίας∙
(γ) Η λειτουργία εξωνοσοκομειακής μονάδας φροντίδας υγείας, με οποιαδήποτε νομική μορφή, χωρίς τις προβλεπόμενες κατά περίπτωση άδειες δυνάμει του παρόντος Νόμου∙
(δ) Η δημιουργία παραρτημάτων στην ίδια ή σε διάφορες περιοχές της χώρας και η λειτουργία του ίδιου δικαιούχου άδειας σε μη συνεχόμενα κτίρια:
Νοείται ότι οι δικαιούχοι άδειας λειτουργούν υποχρεωτικά μέσα στο ίδιο κτίριο ή σε συνεχόμενα κτίρια και σε χώρους αποκλειστικής χρήσης.
Νοείται ότι πάροχος εξωνοσοκομειακής φροντίδας υγείας, που επιθυμεί να παρέχει υπηρεσίες και σε άλλες τοποθεσίες μπορεί να το πράξει νοουμένου ότι έχει εξασφαλίσει εκ των προτέρων την ανάλογη άδεια ιατρείου ή οδοντιατρείου και έχει ορίσει τις μέρες και ώρες φυσικής παρουσίας του στα διαφορετικά κέντρα παροχής υπηρεσιών υγείας, το οποίο αναγράφεται στην άδεια λειτουργίας.
Νοείται ότι σε περίπτωση σοβαρής και έκτακτης ανάγκης δύναται να παρέχει υπηρεσίες και εκτός των δηλωμένων ημερών και ωρών εργασίας για τις οποίες υποχρεούται να τηρεί αρχείο.
(ε) Η λειτουργία ιατρείου ή οδοντιατρείου ή Κέντρου Εξωνοσοκομειακής Φροντίδας Υγείας σε χώρο που χρησιμοποιείται και για κατοικία∙
(στ) Η διάθεση κλινών από πάροχο Εξωνοσοκομειακής Φροντίδας Υγείας ∙
(ζ) Η εκτέλεση ιατρικών ή οδοντιατρικών πράξεων για τις οποίες απαιτείται γενική νάρκωση ή ραχιαία ή επισκληρίδιος αναισθησία∙
(η) Η χορήγηση πρωτοξειδίου του αζώτου κατά την παροχή οδοντιατρικών υπηρεσιών, εκτός εάν ισχύουν όλα τα πιο κάτω:
i. η χορήγηση πρωτοξειδίου του αζώτου διενεργείται από επαρκώς εκπαιδευμένο επαγγελματία υγείας στην χρήση του αερίου, του εξοπλισμού και στην ΚΑΡΠΑ*
ii. να χορηγείται σε χώρους που είναι άμεσα διαθέσιμος εξοπλισμός που να διασφαλίζει την άμεση διάνοιξη των αεραγωγών του ασθενούς, την έναρξη αφύπνισης του ασθενούς και καρδιοαναπνευστική διάσωση.
iii. Ο εξοπλισμός θα πρέπει να διαθέτει πιστοποιητικό καταλληλόλητάς, να συντηρείται σύμφωνα με τις προδιαγραφές του κατασκευαστή και να τυγχάνει διακρίβωσης.
iv. να τηρείται ξεχωριστό μητρώο ασθενών που έλαβαν περίθαλψη με την χορήγηση πρωτοξειδίου του αζώτου καθώς και μητρώο ανεπιθύμητων συμβάντων κατά την διαδικασία.
*ΚΑΡΠΑ=Καρδιοπνευμονική Αναζωογόνηση

Τέλος

Περιεχόμενα

01 - Συνοπτικός τίτλος.
02 - Ερμηνεία
03 - Πεδίο Εφαρμογής
04 - Προϋποθέσεις νόμιμης λειτουργίας
05 - Δικαιούχοι άδειας
06 - Άδεια λειτουργίας ιατρείου ή οδοντιατρείου
07 - Άδεια Ίδρυσης Κέντρου Εξωνοσοκομειακής Φροντίδας Υγείας
08 - Δικαιολογητικά για τη χορήγηση άδειας ίδρυσης Κέντρου Εξωνοσοκομειακής Φροντίδας Υγείας
09 - Άδεια λειτουργίας Ιατρείου ή Οδοντιατρείου ή Κέντρου Εξωνοσοκομειακής Φροντίδας Υγείας
10 - Τερματισμός λειτουργίας Ιατρείου ή Οδοντιατρείου ή Κέντρου Εξωνοσοκομειακής Φροντίδας Υγείας
11 - Διαδικασία και αποφάσεις της αρμόδιας αρχής επί αιτήσεων για άδεια λειτουργίας ή άδεια ίδρυσης και λειτουργίας.
12 - Δυνατότητα προσβασιμότητας σε άτομα με αναπηρίες στις υπηρεσίες φροντίδας υγείας
13 - Υποχρεώσεις αδειοδοτημένων παρόχων εξωνοσοκομειακής φροντίδας υγείας
14 - Ειδικές απαγορεύσεις
15 - Εξουσίες αρμόδιας αρχής
16 - Εποπτεία εφαρμογής του νόμου μέσω εντεταλμένων επιθεωρητών
17 - Εξουσία Εισόδου και επιθεώρησης
18 - Υποχρέωση αναφοράς παραβιάσεων του παρόντος νόμου
19 - Ανάκληση άδειας
20 - Επιβολή διοικητικών κυρώσεων
21 - Ιεραρχική προσφυγή στον Υπουργό και ένδικα μέσα
22 - Ποινικά αδικήματα και ποινές
23 - Παρακώλυση αρμόδιας αρχής και επιθεωρητών
24 - Ποινική ευθύνη νομικών προσώπων
25 - Κυρώσεις κατά νομικών προσώπων
26 - Ειδοποιήσεις και γνωστοποιήσεις
27 - Έκδοση Κανονισμών και Διαταγμάτων
28 - Μεταβατικές διατάξεις
29 - Έναρξη της ισχύος του παρόντος Νόμου
30 - ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Ι
31 - ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΙΙ
32 - ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΙΙΙ
33 - ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΙV

5 Σχόλια

  1. Ειδικές Απαγορεύσεις: Προνοείται άμεση και οριστική διακοπή λειτουργίας των ιατρείων σε κάποιες περιπτώσεις: Η ανάκληση της άδειας λειτουργίας θα πρέπει να ενταχθεί μέσα στη γενική εξουσία της αρμόδιας αρχής για επιβολή κυρώσεων του άρθρου 20.
    Φαίνεται να μη συνάδει με την αρχή της αναλογικότητας η άμεση ανάκληση της άδειας. Σε κάθε περίπτωση η αναφορά στο άρθρο 15 για το άρθρο 19 είναι λανθασμένη και θα έπρεπε να ήταν στο άρθρο 21.

    (δ)-Γιατί υπάρχει απόλυτη απαγόρευση; Να κρίνεται κατά περίπτωση.

    Άρθρο 14 (1) (α).
    Σε ό,τι αφορά την απαγόρευση παροχής ιατρικών ή οδοντιατρικών υπηρεσιών φροντίδας υγείας για τις οποίες ο πάροχος στερείται του απαραίτητου γι’ αυτές ειδικού εξοπλισμού, ποια αρμόδια αρχή κρίνει επιστημονικά το απαραίτητο του εξοπλισμού;
    Θα είναι στη βάση αντικειμενικών και διεθνώς αναγνωρισμένων κριτηρίων ή αυτό θα κρίνεται στη βάση κριτηρίων που θέτει για παράδειγμα ο ΟΑΥ;. Διαβλέπουμε κίνδυνο παράλυσης και εξαναγκαστικής παραπομπής ακόμη και ελάσσονος σημασίας πράξεων, σε νοσοκομειακό περιβάλλον. Αυτό δεν μπορεί να γίνει αποδεκτό.

  2. Ο περιορισμός στη λειτουργία παραρτημάτων καθώς και η υποχρέωση λειτουργίας εντός του ιδίου ή σε συνεχόμενα κτίρια δεν έχουν τεκμηρίωση.
    Ποιό το πρόβλημα αν αντί στο ίδιο ή σε συνεχόμενα κτίρια, λειτουργούν οι συνεργαζόμενοι πάροχοι υπηρεσιών σε πχ απέναντι κτίρια;

  3. Το Αρ. 14 (1) (ζ) να αντικατασταθεί ως ακολούθως: “Η εκτέλεση ιατρικών ή οδοντιατρικών πράξεων για τις οποίες απαιτείται γενική αναισθησία ή ραχιαία ή επισκληρίδιος αναισθησία∙”

  4. Αντικατάσταση του 14(1)(στ) ως ακολούθως “Η διάθεση κλινών και καρεκλών θεραπείας από πάροχο Εξωνοσοκομειακής Φροντίδας Υγείας.”

  5. 14(1)(δ) Οι Ιατρικές Υπηρεσίες και Υπηρεσίες Δημόσιας Υγείας δεν συμφωνούν με τον περιορισμό στη δημιουργία παραρτημάτων καθότι δεν υπάρχει αιτιολογία.

Back to top button
Μετάβαση στο περιεχόμενο