11 – Τροποποίηση του Παραρτήματος Ι του Βασικού Νόμου

Ο περί Προστασίας του Καταναλωτή (Τροποποιητικός) (Αρ. 2) Νόμος του 2025

10. Το Παράρτημα Ι του βασικού νόμου τροποποιείται ως ακολούθως:

(α) με την προσθήκη, αμέσως μετά την παράγραφο (2) του Μέρους Α αυτού, της ακόλουθης νέας παραγράφου (2Α):

«(2Α) Αναγραφή σήματος βιωσιμότητας, το οποίο δεν βασίζεται σε σύστημα πιστοποίησης ή δεν έχει καθιερωθεί από δημόσιες αρχές. » ·

(β) με την προσθήκη, αμέσως μετά την παράγραφο (4) του Μέρους Α αυτού, των ακόλουθων νέων παραγράφων:

« (4Α) Διατύπωση γενικού περιβαλλοντικού ισχυρισμού για τον οποίο ο έμπορος δεν είναι σε θέση να αποδείξει αναγνωρισμένες εξαιρετικές περιβαλλοντικές επιδόσεις σχετικές με τον ισχυρισμό. »

«(4Β)Διατύπωση περιβαλλοντικού ισχυρισμού για ολόκληρο το προϊόν ή ολόκληρη την επιχείρηση του εμπόρου, όταν αφορά μόνο συγκεκριμένη πτυχή του προϊόντος ή ειδική δραστηριότητα της επιχείρησης του εμπόρου. »

« (4Γ) Ισχυρισμοί, οι οποίοι βασίζονται στην αντιστάθμιση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, σύμφωνα με τους οποίους ένα προϊόν έχει ουδέτερο, μειωμένο ή θετικό αντίκτυπο στο περιβάλλον, όσον αφορά τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου. » ·

(γ) με την προσθήκη, αμέσως μετά την παράγραφο (10) του Μέρους Α αυτού, της ακόλουθης νέας παραγράφου (10Α):

«10Α. Παρουσίαση των απαιτήσεων που επιβάλλει ο νόμος σε όλα τα προϊόντα της σχετικής κατηγορίας προϊόντων στην αγορά της Ένωσης ως ιδιαίτερο χαρακτηριστικό της προσφοράς του εμπόρου.· »

(δ) με την προσθήκη, αμέσως μετά την παράγραφο (26) του Μέρους Α αυτού, των ακόλουθων νέων παραγράφων:

«(27)Παρακράτηση πληροφοριών από τον καταναλωτή σχετικά με το γεγονός ότι οι ενημερώσεις λογισμικού θα επηρεάσουν αρνητικά τη λειτουργία αγαθών με ψηφιακά στοιχεία ή τη χρήση ψηφιακού περιεχομένου ή ψηφιακών υπηρεσιών. »

« (28)Παρουσίαση ενημέρωσης λογισμικού ως αναγκαίας, όταν απλώς ενισχύει χαρακτηριστικά λειτουργικότητας. »

« (29) Κάθε εμπορική ανακοίνωση σε σχέση με αγαθό που περιέχει χαρακτηριστικό που εισάγεται για τον περιορισμό της ανθεκτικότητάς του, παρά το γεγονός ότι οι πληροφορίες σχετικά με το χαρακτηριστικό και τις επιπτώσεις του στην ανθεκτικότητα του αγαθού διατίθεται στον έμπορο. »

« (30)Ψευδής ισχυρισμός ότι υπό κανονικές συνθήκες χρήσης ένα αγαθό έχει ορισμένη ανθεκτικότητα όσον αφορά τον χρόνο ή την ένταση χρήσης. »

«(31) Παρουσίαση αγαθού με τον ισχυρισμό ότι είναι δυνατή η επισκευή του, όταν αυτή δεν είναι δυνατή. »

« (32) Παρότρυνση του καταναλωτή να αντικαταστήσει ή να αναπληρώσει τα αναλώσιμα ενός αγαθού, νωρίτερα απ’ όσο χρειάζεται, για τεχνικούς λόγους. »

«(33) Παρακράτηση πληροφοριών σχετικά με την υποβάθμιση της λειτουργικότητας αγαθού όταν χρησιμοποιούνται αναλώσιμα, ανταλλακτικά ή εξαρτήματα που δεν προμηθεύονται από τον αρχικό παραγωγό, ή ψευδής ισχυρισμός ότι θα επέλθει τέτοια υποβάθμιση. »

Τέλος


Back to top button
Μετάβαση στο περιεχόμενο