060 – Εκπαίδευση των ανηλίκων.
60.- (1) Ανήλικοι αιτητές και ανήλικα τέκνα αιτητών κατά την παραμονή τους στη Δημοκρατία έχουν υποχρέωση να εντάσσονται στην δημόσια εκπαίδευση, υπό τις ίδιες προϋποθέσεις με αυτές που ισχύουν για τους υπηκόους της Δημοκρατίας σύμφωνα και με τον περί Δημοτικής και Μέσης Εκπαίδευσης (Υποχρεωτική Φοίτηση και Παροχή Δωρεάν Παιδείας) Νόμο, ενόσω δεν είναι εκτελεστό οποιοδήποτε μέτρο απομάκρυνσης κατ’ αυτών των ιδίων ή των γονέων τους.
(2) Το δικαίωμα στην παρακολούθηση σπουδών μέσης εκπαίδευσης δεν ανακαλείται αποκλειστικά και μόνο λόγω ενηλικίωσης του ανηλίκου.
(3)(α) Η προβλεπόμενη στο εδάφιο (1) πρόσβαση στη δημόσια εκπαίδευση παρέχεται άμεσα και, σε κάθε περίπτωση, εντός δύο (2) μηνών από την ημερομηνία κατάθεσης της αίτησης από τον ανήλικο ή εξ’ ονόματος αυτού, λαμβανομένων υπόψη των σχολικών διακοπών.
Στην περίπτωση που ανήλικοι αιτητές και τα ανήλικα τέκνα των αιτητών δεν συμμορφώνονται προς την υποχρέωση του εδαφίου (1) και δεν εγγράφονται ή δεν παρακολουθούν τα αντίστοιχα σχολικά μαθήματα, οι υλικές συνθήκες υποδοχής δύνανται να περιορίζονται σύμφωνα με το άρθρο 73 και περαιτέρω επιβάλλονται σε βάρος των ενήλικων μελών της οικογένειας του ανηλίκου οι προβλεπόμενες για τους υπηκόους της Δημοκρατίας κυρώσεις σύμφωνα με τον περί Δημοτικής και Μέσης Εκπαίδευσης (Υποχρεωτική Φοίτηση και Παροχή Δωρεάν Παιδείας) Νόμο.
(β) Σε περίπτωση που η πρόσβαση στο δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα, όπως προβλέπεται στο εδάφιο (1), είναι αδύνατη λόγω της ειδικής κατάστασης του ανηλίκου, οι αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας διευθετούν την εφαρμογή άλλων κατάλληλων εκπαιδευτικών ρυθμίσεων σύμφωνα με τον περί Αγωγής και Εκπαίδευσης Παιδιών με Ειδικές Ανάγκες Νόμο και με τους περί Αγωγής και Εκπαίδευσης Παιδιών με Ειδικές Ανάγκες Κανονισμούς του 2001 και του 2013, όπως αυτοί εκάστοτε τροποποιούνται ή αντικαθίστανται.
(4) Εφόσον κρίνεται αναγκαίο, παρέχονται στους ανηλίκους, προσωρινές εκπαιδευτικές δράσεις, στο πλαίσιο της άτυπης εκπαίδευσης, συμπεριλαμβανομένων γλωσσικών μαθημάτων, για τη διευκόλυνση της πρόσβασης και συμμετοχής τους στο δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα, όπως προβλέπεται στο παρόν άρθρο.
Νοείται ότι, δράσεις αυτές δεν μπορούν να υποκαταστήσουν την εκπαίδευση του δημόσιου εκπαιδευτικού συστήματος .
Νοείται περαιτέρω ότι, οι προαναφερόμενες δράσεις δυνατό να παρέχονται σε κέντρα φιλοξενίας.
(5) Αρμόδια αρχή για την εφαρμογή και ρύθμιση ειδικότερων όρων και προϋποθέσεων εφαρμογής των εδαφίων (1) και (3) είναι το Υπουργείο Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας και αρμόδια αρχή για την εφαρμογή του εδαφίου (4) είναι το Υφυπουργείο, με τη συνδρομή του Υπουργείου Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας.
Τέλος