04 – Τροποποίηση του άρθρου 61Β του βασικού νόμου.

Νομοσχέδιο με τίτλο, «Νόμος που τροποποιεί τους περί της Παρεμπόδισης και Καταπολέμησης της Νομιμοποίησης Εσόδων από Παράνομες Δραστηριότητες Νόμους του 2007 έως 2023»
3. Το άρθρο 61Β του βασικού νόμου τροποποιείται ως ακολούθως:

 

(α) Με την διαγραφή της υποπαγράφου (iii) της παραγράφου (α) του εδαφίου (6) αυτού,

 

(β) Με την διαγραφή της φράσης «στις παραγράφους (ii) και (iii) της παραγράφου (α)» στην παράγραφο (β) του εδαφίου (6) αυτού και την αντικατάστασή της με την φράση «στην υποπαράγραφο (ii) της παραγράφου (α) και στο εδάφιο 6α αυτού»

 

(γ) με την προσθήκη, αμέσως μετά του εδάφιο (6) αυτού, του ακόλουθου νέου εδαφίου (6α):

 

«(6α) (1) Τηρουμένων των διατάξεων του εδαφίου (6), πρόσβαση στις πληροφορίες σχετικά με τον πραγματικό δικαιούχο μέσω του Μητρώου έχει κάθε πρόσωπο ή οργανισμός ή Αρχή πουέχει έννομο συμφέρον, το οποίο προκύπτει όταν το πρόσωπο, οργανισμός ή Αρχή αποδεικνύει ότι:
(α) (i) Συνδέεται με την πρόληψη και την καταπολέμηση της νομιμοποίησης εσόδων από παράνομες δραστηριότητες ή  τη χρηματοδότηση της τρομοκρατίας, ή
(ii) Ενδέχεται να συνάψει επιχειρηματική σχέση ή να διενεργήσει συναλλαγή με αναφερόμενη στην παράγραφο (α) του εδαφίου (1) νομική οντότητα και επιθυμεί να διασφαλίσει ότι η επιχειρηματική σχέση ή συναλλαγή δεν συνδέεται με την νομιμοποίηση εσόδων από παράνομες δραστηριότητες, τη χρηματοδότηση της τρομοκρατίας ή συναφή με αυτά αδικήματα, ή
(iii) Εμπλέκεται στην καταπολέμηση αδικημάτων σχετικών με την νομιμοποίηση εσόδων από παράνομες δραστηριότητες ή τη χρηματοδότηση της τρομοκρατίας
(β) Η πρόσβαση του αυτή είναι απολύτως αναγκαία για την πρόληψη της νομιμοποίησης εσόδων από παράνομες δραστηριότητες ή της χρηματοδότησης της τρομοκρατίας:
Νοείται ότι, κάθε πρόσωπο ή οργανισμός ή Αρχή που λαμβάνει πληροφορίες σχετικά με τους πραγματικούς δικαιούχους μέσω του Μητρώου αφού ικανοποιήσει τα πιο πάνω κριτήρια των παραγράφων (α) και (β) τηρεί κατά πάντα χρόνο τις πρόνοιες του περί της Προστασίας των Φυσικών Προσώπων Έναντι της Επεξεργασίας των Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα και της Ελεύθερης Κυκλοφορίας των Δεδομένων αυτών Νόμου και του Κανονισμού (ΕΕ) 2016/679.
(2) Κάθε πρόσωπο ή οργανισμός ή Αρχή που αποδεικνύει ότι έχει έννομο συμφέρον, έχει πρόσβαση στο όνομα, στον μήνα και το έτος γέννησης και στην υπηκοότητα και χώρα διαμονής του πραγματικού δικαιούχου, καθώς επίσης και το είδος και την έκταση των δικαιωμάτων που κατέχει εάν εφαρμόζεται. Αρχή που αποδεικνύει  την ανάγκη πρόσθετων στοιχείων ταυτοποίησης προσώπου προς εφαρμογή νομοθεσίας που αφορά αδικήματα καταπολέμησης της νομιμοποίησης εσόδων από παράνομες δραστηριότητες ή τη χρηματοδότηση της τρομοκρατίας, ή συναφή με αυτά αδικήματα, έχει πρόσθετα πρόσβαση στην ημέρα γέννησης καθώς και στον αριθμό ταυτότητας ή άλλο διαθέσιμο αριθμό ταυτοποίησης του πραγματικού δικαιούχου.

Τέλος


3 Σχόλια

  1. Σχόλιο1: Ο CYFA υποβάλλει κατ’ αναλογία τις ίδιες εισηγήσεις που έχουν ήδη υποβληθεί.

    Καταληκτικά Σχόλια επί του Νομοσχεδίου
    O CYFA δύναται να επανέλθει με επιπλέον σχόλια κατόπιν λήψης σχολίων των άλλων εμπλεκομένων μερών, όπως επίσης και κατά το στάδιο της συζήτησης του Νομοσχεδίου ενώπιον της αρμόδιας Κοινοβουλευτικής Επιτροπής. Ο Σύνδεσμος παραμένει στη διάθεση του Υπουργείο για περαιτέρω συζήτηση και ανταλλαγή απόψεων.

  2. 14. Αναφορικά με το Άρθρο 4 του Νομοσχεδίου, και το οποίο αφορά προτιθέμενη τροποποίηση του Άρθρου 61Β του Βασικού Νόμου περί πρόσβασης στις πληροφορίες που τηρούνται στο Κεντρικό Μητρώο Πραγματικών Δικαιούχων Νομικών Οντοτήτων, ήτοι Σωματείο, Ίδρυμα, Ομοσπονδία, Ένωση, κατά την έννοια που αποδίδεται σε αυτά σύμφωνα με τις διατάξεις του περί Σωματείων και Ιδρυμάτων και για Άλλα Συναφή Θέματα Νόμου, και ίδρυμα κατά την έννοια που αποδίδεται σε αυτό σύμφωνα με τις διατάξεις του περί Αγαθοεργών Ιδρυμάτων Νόμου, το Συμβούλιο του ΠΔΣ υποβάλλει, κατ’ αναλογία, τις ίδιες εισηγήσεις που έχουν ήδη υποβληθεί, ως προς το Άρθρο 3 του Νομοσχεδίου, για τους λόγους που έχουν εκτεθεί αναλυτικά ανωτέρω.

    Ε. Καταληκτικά Σχόλια επί του Νομοσχεδίου

    15. Σημειώνεται ότι το Συμβούλιο του ΠΔΣ θα επανέλθει με τυχόν περαιτέρω σχόλια και εισηγήσεις κατόπιν λήψεως των σχολίων και εισηγήσεων των Μελών της Συμβουλευτικής Αρχής και οποιονδήποτε Ενδιαφερομένων Μερών, πριν από το στάδιο της συζήτησης του Νομοσχεδίου ενώπιον της Βουλής των Αντιπροσώπων καθώς και οποιονδήποτε σχολίων των Μελών της Βουλής των Αντιπροσώπων κατά το στάδιο της συζήτησης του Νομοσχεδίου ενώπιον της αρμόδιας Κοινοβουλευτικής Επιτροπής.

    16. Το Συμβούλιο του ΠΔΣ βρίσκεται στη διάθεση του Υπουργείου Οικονομικών για περαιτέρω συζήτηση επί των σχολίων και εισηγήσεων του Υπουργείου Οικονομικών με μοναδικό στόχο την τήρηση της Αρχής της Νομιμότητας υπό το πρίσμα των προνοιών του Άρθρου 2 της ΣΕΕ, του Άρθρου 57(1) εδαφίων (α) και (β) του Βασικού Νόμου, και της δικαιοδοσίας του Συμβουλίου του ΠΔΣ δυνάμει του Άρθρου 24(1)(δ) του περί Δικηγόρων Νόμου Κεφ. 2 ως έχει τροποποιηθεί.

  3. Παρατηρήσεις:
    1) H υποπαράγραφος (i) του (6α)(1)(α) είναι γενική και δεν είναι αντιληπτό ποιες περιπτώσεις θα μπορούσε να καλύψει. Αν λάβουμε υπόψη ότι τις διωκτικές αρχές και τις υπόχρεες οντότητες τις έχουμε καλύψει στο (6), το να θέσουμε ένα τόσο διευρυμένο κριτήριο, θα δημιουργεί συζητήσεις και ισχυρισμούς από ενδιαφερόμενους ότι συνδέονται με τέτοια θέματα. Αν υπάρχει κάτι υπόψη, καλύτερα να καθοριστεί ρητά. Το ίδιο σχόλιο ισχύει και για την παράγραφο (iii).
    2) Για την υποπαράγραφο (ii), να γίνει η ακόλουθη προσθήκη: Νοείται ότι το πρόσωπο ή ο Οργανισμός ή η αρχή θα πρέπει να προσκομίσουν όλα τα αναγκαία στοιχεία που θα τεκμηριώνουν την ύπαρξη επιχειρηματικής σχέσης ή συναλλαγής
    2) H παράγραφος (β) να τροποποιηθεί ως ακολούθως: Η πρόσβαση του αυτή είναι απολύτως αναγκαία για τον σκοπό για τον οποίο ζητούνται οι πληροφορίες.

Back to top button
Μετάβαση στο περιεχόμενο