04 – Στελέχωση Ιατροσυμβουλίου
4. (1) Η Αρμόδια Αρχή δύναται να ορίσει οιοδήποτε ιατρό ως μέλος Ιατροσυμβουλίου με βάση την κατάρτιση ή την εμπειρία ή την εξειδίκευσή του στην συγκεκριμένη πάθηση του ασθενούς.
(2) Η Αρμόδια Αρχή δύναται να ορίσει έναν ιατρό ως Πρόεδρο του Ιατροσυμβουλίου ανάλογα με την περίπτωση και έναν ιατρό ως αντικαταστάτη του.
Νοείται ότι η Αρμόδια Αρχή δύναται να διορίσει ως μέλος ή και Πρόεδρο του Ιατροσυμβουλίου, ιατρό που υπάγεται στον Οργανισμό Κρατικών Υπηρεσιών Υγείας (ΟΚΥπΥ) ή και γιατρούς που είναι συμβεβλημένοι με το ΓεΣΥ ή ιατρούς – ακαδημαϊκά μέλη της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Κύπρου ή ιδιώτες ιατρούς εκεί όπου κρίνει ότι δεν υπάρχουν άτομα στη δημόσια υπηρεσία με την κατάλληλη κατάρτιση ή εμπειρία ή εξειδίκευση για να γνωματεύσουν επί του παραπεφθέντος ασθενούς ή διαθέσιμα στον απαιτούντα χρόνο.
Νοείται περαιτέρω ότι ο Υπουργός δύναται να υιοθετήσει Κανονισμούς που να ρυθμίζουν περαιτέρω τον τρόπο και τα κριτήρια βάσει τον οποίων επιλέγονται οι ιατροί που θα στελεχώνουν Ιατροσυμβούλια. Δυνάμει των ως άνω αναφερόμενων Κανονισμών που θα εκδίδονται βάσει του παρόντος Νόμου, ο Υπουργός ή ο Διευθυντής, ανάλογα με την περίπτωση, δύναται να καταρτίζει κατάλογο ιατρών για κάθε ειδικότητα κάθε 12 μήνες ή νωρίτερα, εφόσον προκύψουν υπηρεσιακές ανάγκες. Οι κατάλογοι αυτοί θα χρησιμοποιούνται για την επιλογή των ιατρών που θα στελεχώνουν τα Ιατροσυμβούλια, είτε από τον Διευθυντή είτε από τον εκάστοτε Πρόεδρο του Ιατροσυμβουλίου.
(3) Κάθε ιατρός που διορίζεται ως μέλος Ιατροσυμβουλίου λαμβάνει σχετική αποζημίωση ανά συνεδρία κατά τον τρόπο που καθορίζεται στους Κανονισμούς που εκδίδονται δυνάμει του παρόντος Νόμου ή σε εσωτερικούς Κανονισμούς.
Νοείται ότι ο υπουργός Υγείας δύναται να καθορίσει την αμοιβή τόσο του προέδρου όσο και των μελών Ιατροσυμβουλίου με διάταγμα.
Νοείται περαιτέρω ότι οι δημόσιοι λειτουργοί δεν αποζημιώνονται πέραν από τον μισθό τους. Στις περιπτώσεις που χρειαστεί να εργαστούν υπερωριακά ή εκτός ωρών εργασίας θα αποζημιώνονται βάσει εγκυκλίων και των εκάστοτε εκδιδόμενων κανονισμών.
(4) Η Αρμόδια Αρχή δεν δύναται να διορίσει σε Ιατροσυμβούλιο άτομο το οποίο παρείχε ιατρικές υπηρεσίες στον ασθενή αναφορικά με την πάθηση για την οποία παραπέμφθηκε ενώπιον του Ιατροσυμβουλίου.
Νοείται πως άτομο το οποίο είχε παράσχει τέτοιες υπηρεσίες στον ασθενή είναι υπόχρεο να ενημερώσει την Αρμόδια Αρχή σε περίπτωση που κληθεί να συμμετάσχει σε Ιατροσυμβούλιο.
Νοείται περαιτέρω πως εάν ένα τέτοιο άτομο δεν ενημερώσει την Αρμόδια Αρχή, διαπράττεται ποινικό αδίκημα δυνάμει του δευτέρου εδαφίου του άρθρου 7 του Νόμου.
Νοείται έτι περαιτέρω πως μπορεί ο θεράπων ιατρός να κληθεί στο Ιατροσυμβούλιο για παροχή πληροφοριών.
(5) Η Αρμόδια Αρχή μεριμνά ούτως ώστε να παρέχεται σε κάθε Ιατροσυμβούλιο το απαραίτητο γραμματειακό ή άλλο υποστηρικτικό προσωπικό αναλόγως της κάθε υπόθεσης ασθενούς.
Νοείται ότι σε περίπτωση που κρίνεται αναγκαία η παρουσία διερμηνέα άλλων γλωσσών ή της νοηματικής θα πρέπει να κληθεί από την Παραπέμπουσα Αρχή.
Τέλος
Στο σημείο 2) δεν ορίζεται μια ξεκάθαρη διαδικασία για την δημιουργία και ανανέωση του καταλόγου των ιατρών ούτε και ο αριθμός των γιατρών για κάθε ειδικότητα. Θα ήταν σημαντικό να ανανεώνεται η λίστα των γιατρών ανά τον καθορισμένο χρόνο αλλά και να τεθεί ένα μέγιστο όριο στις επαναλαμβανόμενες συμμετοχές ατόμων στον κατάλογο ανά ανανέωση.
Άρθρο 4(2) – Νοείται περαιτέρω ότι ο Υπουργός δύναται να υιοθετήσει Κανονισμούς που να ρυθμίζουν περαιτέρω τον τρόπο και τα κριτήρια βάσει [τον] οποίων επιλέγονται οι ιατροί που θα στελεχώνουν Ιατροσυμβούλια.
Αντικατάσταση της λέξης [τον] με τη λέξη [των].