Νομοσχέδιο (Β): 03 – Τροποποίηση του άρθρου 7 του βασικού νόμου

Δέσμη Νομοσχεδίων με τίτλους: (Α) «O περί Εργασιών Πιστωτικών Ιδρυμάτων (Τροποποιητικός) Νόμος του 2025», (B) «O περί Μακροπροληπτικής Εποπτείας των Ιδρυμάτων (Τροποποιητικός) Νόμος του 2025», (Γ) «O περί της Κεφαλαιακής Επάρκειας ΕΠΕΥ (Τροποποιητικός) Νόμος του 2025», και (Δ) «Ο περί Επενδυτικών Υπηρεσιών και Δραστηριοτήτων και Ρυθμιζόμενων Αγορών Νόμος(Τροποποιητικός) Νόμος του 2025»

Το άρθρο 7 του βασικού νόμου τροποποιείται ως ακολούθως:
(α) Με την αντικατάσταση του εδαφίου (1) αυτού, με το ακόλουθο νέο εδάφιο (1):

«Η Εντεταλμένη Αρχή, αφού ζητήσει και λάβει υπόψη τις απόψεις των αρμόδιων αρχών, διασφαλίζει ότι είναι δυνατός ο καθορισμός αποθέματος ασφαλείας συστημικού κινδύνου από κεφάλαιο κοινών μετοχών της Κατηγορίας 1 για τον χρηματοπιστωτικό τομέα ή για ένα ή περισσότερα υποσύνολα του εν λόγω τομέα σε όλα ή σε υποσύνολο ανοιγμάτων, κατά τα οριζόμενα στο εδάφιο (4) του παρόντος άρθρου, ώστε να αποτρέπονται και να μετριάζονται οι μακροπροληπτικοί ή συστημικοί κίνδυνοι, συμπεριλαμβανομένων των μακροπροληπτικών ή συστημικών κινδύνων που απορρέουν από την κλιματική αλλαγή, που δεν καλύπτονται από τον Κανονισμό (ΕΕ) αριθ. 575/2013 και από τα άρθρα 5 και 6 του παρόντος Νόμου, κατά την έννοια του κινδύνου διατάραξης του χρηματοοικονομικού συστήματος με πιθανότητα σοβαρών αρνητικών επιπτώσεων για το χρηματοοικονομικό σύστημα και την πραγματική οικονομία στη Δημοκρατία.»

(β) Με την αντικατάσταση της παραγράφου (γ) του εδαφίου (6) αυτού, με την ακόλουθη νέα παράγραφο (γ):

«(γ) το απόθεμα ασφαλείας συστημικού κινδύνου δεν θα πρέπει να χρησιμοποιείται για την αντιμετώπιση:

(i) κινδύνων που καλύπτονται ως εκ της εφαρμογής των άρθρων 5 και 6 του παρόντος Νόμου ·

(ii) κινδύνων που καλύπτονται πλήρως από τον υπολογισμό που προβλέπεται στην παράγραφο 3 του άρθρου 92 του Kανονισμού (ΕΕ) αριθ. 575/2013·»

(γ) Με την προσθήκη αμέσως μετά την παράγραφο (γ) του εδαφίου (6) αυτού, της ακόλουθης νέας παραγράφου (δ):

«(δ) σε περίπτωση που ένα απόθεμα ασφαλείας συστημικού κινδύνου εφαρμόζεται στο συνολικό ποσό ανοιγμάτων σε κίνδυνο ενός ΑΠΙ ή ΚΕΠΕΥ και το εν λόγω ΑΠΙ ή ΚΕΠΕΥ δεσμεύεται από το κατώτατο όριο κεφαλαιακών απαιτήσεων που προβλέπεται στην παράγραφο 3 του άρθρου 92 του Kανονισμού (ΕΕ) αριθ. 575/2013, η Εντεταλμένη Αρχή επανεξετάζει πριν από την ημερομηνία της ανά διετία επανεξέτασης που αναφέρεται στην παράγραφο (β) του παρόντος εδαφίου, την απαίτηση αποθέματος ασφαλείας συστημικού κινδύνου του ΑΠΙ ή ΚΕΠΕΥ, προκειμένου να διασφαλίσει ότι η βαθμονόμησή του παραμένει κατάλληλη.

Νοείται ότι, για σκοπούς εφαρμογής του άρθρου 6 του παρόντος Νόμου και του παρόντος άρθρου, ένα ΑΠΙ ή μία ΚΕΠΕΥ θεωρείται ότι δεσμεύεται από το κατώτατο όριο κεφαλαιακών απαιτήσεων, όταν το συνολικό ποσό ανοίγματος σε κίνδυνο του ΑΠΙ ή της ΚΕΠΕΥ, που υπολογίζεται σύμφωνα με το πρώτο εδάφιο της παραγράφου 3 του άρθρου 92 του Κανονισμού (ΕΕ) αριθ. 575/2013, υπερβαίνει το συνολικό ποσό ανοίγματος σε κίνδυνο χωρίς εφαρμογή του κατώτατου ορίου κεφαλαιακών απαιτήσεων, που υπολογίζεται σύμφωνα με την παράγραφο 4 του άρθρου 92 του εν λόγω Κανονισμού.»

(δ) Με την αντικατάσταση του εδαφίου (9) αυτού, με το ακόλουθο νέο εδάφιο (9):

«(9)(α) Σε περίπτωση που ο καθορισμός ή επανακαθορισμός ποσοστού ή ποσοστών αποθέματος ασφαλείας συστημικού κινδύνου σε οποιαδήποτε κατηγορία ή υποκατηγορία ανοιγμάτων, η οποία αναφέρεται στο εδάφιο (4) και η οποία υπόκειται σε ένα ή περισσότερα αποθέματα ασφαλείας συστημικού κινδύνου, έχει ως αποτέλεσμα συνδυασμένο ποσοστό αποθέματος ασφαλείας συστημικού κινδύνου υψηλότερο του 3 % και έως 5 %, για οποιοδήποτε από τα ανοίγματα αυτά, η Εντεταλμένη Αρχή ζητεί, με την ειδοποίηση που υποβάλλεται βάσει του εδαφίου (7) του παρόντος άρθρου, σχετική γνωμοδότηση από την Επιτροπή και το ΕΣΣΚ.

(β) Αφού λάβει υπόψη την γνωμοδότηση που θα λάβει από τον ΕΣΣΚ, η Επιτροπή παρέχει την δική της γνωμοδότηση και σε περίπτωση που αυτή είναι αρνητική, η Εντεταλμένη Αρχή οφείλει να συμμορφωθεί αλλά, εάν αποφασίσει να μην την υιοθετήσει, να αιτιολογήσει ειδικά γιατί αποκλίνει από αυτή.

(γ) Όταν ένα ή περισσότερα ΑΠΙ ή ΚΕΠΕΥ στα οποία εφαρμόζονται ένα ή περισσότερα ποσοστά αποθέματος ασφαλείας συστημικού κινδύνου είναι θυγατρική μητρικής εταιρείας που είναι εγκατεστημένη σε άλλο κράτος μέλος, το ΕΣΣΚ και η Επιτροπή εξετάζουν επίσης στις γνωμοδοτήσεις τους αν η εφαρμογή του ποσοστού ή των ποσοστών αποθέματος ασφαλείας συστημικού κινδύνου στα εν λόγω ΑΠΙ ή ΚΕΠΕΥ κρίνεται κατάλληλη:

Νοείται ότι σε περίπτωση που οι αρμόδιες αρχές της εν λόγω θυγατρικής και της μητρικής εταιρείας διαφωνούν ως προς το ποσοστό ή τα ποσοστά αποθέματος ασφαλείας συστημικού κινδύνου που είναι εφαρμοστέα στην εν λόγω θυγατρική και στην περίπτωση αρνητικής γνωμοδότησης τόσο της Επιτροπής όσο και του ΕΣΣΚ, η Εντεταλμένη Αρχή δύναται να παραπέμψει το ζήτημα στην ΕΑΤ και να ζητήσει τη συνδρομή της βάσει του άρθρου 19 του Κανονισμού (ΕΕ) αριθ. 1093/2010:

Νοείται περαιτέρω ότι, η απόφαση καθορισμού του ποσοστού ή των ποσοστών αποθέματος ασφαλείας συστημικού κινδύνου της Εντεταλμένης Αρχής για τα εν λόγω ανοίγματα αναστέλλεται έως ότου ληφθεί η απόφαση από την ΕΑΤ.

(δ) Για σκοπούς εφαρμογής του παρόντος εδαφίου, η αναγνώριση ποσοστού αποθέματος ασφαλείας συστημικού κινδύνου, βάσει του άρθρου 8 του παρόντος Νόμου, που καθορίζει άλλο κράτος μέλος δεν προσμετριέται στα όρια που αναφέρονται στην παράγραφο (α) του παρόντος εδαφίου.»

(ε) Με την αντικατάσταση του εδαφίου (10) αυτού με το ακόλουθο νέο εδάφιο (10):

«(10)(α) Σε περίπτωση που ο καθορισμός ή επανακαθορισμός ποσοστού ή ποσοστών αποθέματος ασφαλείας συστημικού κινδύνου, σε οποιαδήποτε κατηγορία ή υποκατηγορία ανοιγμάτων του εδαφίου (4) του παρόντος άρθρου η οποία υπόκειται σε ένα ή περισσότερα αποθέματα ασφαλείας συστημικού κινδύνου, έχει ως αποτέλεσμα συνδυασμένο ποσοστό αποθέματος ασφαλείας συστημικού κινδύνου άνω του 5%, για οποιοδήποτε από τα ανοίγματα αυτά, η Εντεταλμένη Αρχή ζητεί την έγκριση της Επιτροπής πριν από την εφαρμογή του αποθέματος ασφαλείας συστημικού κινδύνου.

(β) Για σκοπούς εφαρμογής του παρόντος εδαφίου, η αναγνώριση ποσοστού αποθέματος ασφαλείας συστημικού κινδύνου, βάσει του άρθρου 8 του παρόντος Νόμου, που καθορίζει άλλο κράτος μέλος δεν προσμετριέται στα όρια που αναφέρονται στην παράγραφο (α) του παρόντος εδαφίου.»

Τέλος

Περιεχόμενα

Νομοσχέδιο (Α): 01 - Συνοπτικός τίτλος
Νομοσχέδιο (Α): 02 - Τροποποίηση του άρθρου 2 του βασικού νόμου
Νομοσχέδιο (Α): 03 - Τροποποίηση του άρθρου 2Α του βασικού νόμου
Νομοσχέδιο (Α): 04 - Τροποποίηση του άρθρου 2Β του βασικού νόμου.
Νομοσχέδιο (Α): 05 - Τροποποίηση του άρθρου 4 του βασικού νόμου.
Νομοσχέδιο (Α): 06 - Τροποποίηση του άρθρου 4Α του βασικού νόμου.
Νομοσχέδιο (Α): 07 - Τροποποίηση του άρθρου 4Γ του βασικού νόμου.
Νομοσχέδιο (Α): 08 - Τροποποίηση του βασικού νόμου με την προσθήκη του νέου άρθρου 4Δδις.
Νομοσχέδιο (Α): 09 - Τροποποίηση του άρθρου 4Ε του βασικού νόμου.
Νομοσχέδιο (Α): 10 - Τροποποίηση του βασικού νόμου με την προσθήκη νέου Μέρους ΙV(Α).
Νομοσχέδιο (Α): 11- Τροποποίηση του βασικού νόμου με την προσθήκη του νέου άρθρου 11.
Νομοσχέδιο (Α): 12 - Τροποποίηση του άρθρου 16 του βασικού νόμου.
Νομοσχέδιο (Α): 13 - Τροποποίηση του άρθρου 17 του βασικού νόμου.
Νομοσχέδιο (Α): 14- Τροποποίηση του άρθρου 17Α του βασικού νόμου.
Νομοσχέδιο (Α): 15 - Τροποποίηση του βασικού νόμου με την προσθήκη νέου Μέρους VIδις.
Νομοσχέδιο (Α): 16 - Τροποποίηση του βασικού νόμου με την προσθήκη νέου Μέρους VIτρις.
Νομοσχέδιο (Α): 17 - Τροποποίηση του βασικού νόμου με την προσθήκη νέου Μέρους VI τετράκις.
Νομοσχέδιο (Α): 18 - Τροποποίηση του άρθρου 19 του βασικού νόμου.
Νομοσχέδιο (Α): 19 - Τροποποίηση του άρθρου 19Α του βασικού νόμου.
Νομοσχέδιο (Α): 20 - Τροποποίηση του άρθρου 19Γ του βασικού νόμου.
Νομοσχέδιο (Α): 21 - Τροποποίηση του άρθρου 19Δ του βασικού νόμου.
Νομοσχέδιο (Α): 22 - Τροποποίηση του άρθρου 22Δ βασικού νόμου.
Νομοσχέδιο (Α): 23 - Τροποποίηση του άρθρου 24 του βασικού νόμου.
Νομοσχέδιο (Α): 24 - Τροποποίηση του άρθρου 26 του βασικού νόμου.
Νομοσχέδιο (Α): 25 - Τροποποίηση του άρθρου 26Α του βασικού νόμου.
Νομοσχέδιο (Α): 26 - Τροποποίηση του άρθρου 26ΣΤ του βασικού νόμου
Νομοσχέδιο (Α): 27 - Τροποποίηση του άρθρου 26Ζ του βασικού νόμου.
Νομοσχέδιο (Α): 28 - Τροποποίηση του άρθρου 26Θ του βασικού νόμου.
Νομοσχέδιο (Α): 29 - Τροποποίηση του άρθρου 27Α του βασικού νόμου.
Νομοσχέδιο (Α): 30 - Τροποποίηση του άρθρου 27ΣΤ του βασικού νόμου.
Νομοσχέδιο (Α): 31 - Τροποποίηση του άρθρου 28Α του βασικού νόμου.
Νομοσχέδιο (Α): 32 - Τροποποίηση του άρθρου 30 του βασικού νόμου.
Νομοσχέδιο (Α): 33 - Τροποποίηση του άρθρου 30δις του βασικού νόμου.
Νομοσχέδιο (Α): 34 - Τροποποίηση του άρθρου 30τρις του βασικού νόμου.
Νομοσχέδιο (Α): 35 - Τροποποίηση του άρθρου 41 του βασικού νόμου.
Νομοσχέδιο (Α): 36 - Τροποποίηση του άρθρου 41Γ του βασικού νόμου.
Νομοσχέδιο (Α): 37 - Τροποποίηση του άρθρου 41Δ του βασικού νόμου.
Νομοσχέδιο (Α): 38 - Τροποποίηση του άρθρου 41Ε του βασικού Νόμου.
Νομοσχέδιο (Α): 39 - Τροποποίηση του βασικού νόμου με την προσθήκη νέου άρθρου 41Ζ.
Νομοσχέδιο (Α): 40 - Τροποποίηση του άρθρου 42 του βασικού νόμου.
Νομοσχέδιο (Α): 41 - Τροποποίηση του βασικού νόμου με την προσθήκη νέου άρθρου 42Αδις.
Νομοσχέδιο (Α): 42 - Τροποποίηση του άρθρου 42Β του βασικού νόμου.
Νομοσχέδιο (Α): 43 - Τροποποίηση του άρθρου 42Γ του βασικού νόμου.
Νομοσχέδιο (Α): 44 - Τροποποίηση του βασικού νόμου με την προσθήκη νέου άρθρου 44Α.
Νομοσχέδιο (Α): 45 - Τροποποίηση του άρθρου 2 του βασικού νόμου
Νομοσχέδιο (Α): 46 - Έναρξη ισχύος του παρόντος Νόμου.
Νομοσχέδιο (Β): 01 – Συνοπτικός τίτλος
Νομοσχέδιο (Β): 02 – Τροποποίηση του άρθρου 6 του βασικού νόμου
Νομοσχέδιο (Β): 03 – Τροποποίηση του άρθρου 7 του βασικού νόμου
Νομοσχέδιο (Β): 04 – Τροποποίηση του άρθρου 15 του βασικού νόμου
Νομοσχέδιο (Β): 05 – Έναρξη ισχύος του παρόντος Νόμου

Αφήστε μια απάντηση

Back to top button
Μετάβαση στο περιεχόμενο