5.5 Πυλώνας: Εκπαίδευση – Δράσεις 2024-2028
Εθνική Στρατηγική και Σχέδιο Δράσης για τον Αυτισμό 2024-2028
Α/Α | Περιγραφή δράσεων στον Πυλώνα «Εκπαίδευση» | Φορέας Υλοποίησης | Κόστος
€ |
Χρονοδιά-γραμμα |
1 | Θέσπιση Γενικού Πλαισίου Εκπαιδευτικής Ύλης/ Αναλυτικού Προγράμματος Εκπαίδευσης για Παιδιά με ΔΑΦ (περιλαμβανομένου Αναλυτικού Προγράμματος για την απόκτηση καθημερινών κοινωνικών δεξιοτήτων). | ΥΠΑΝ – ΠΙ | θα αποφασιστεί στο πλαίσιο του διαλόγου για την Ενιαία/Συμπεριληπτική Εκπαίδευση που έχει εξαγγείλει το ΥΠΑΝ | 2024-2028 |
2 | Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών, ειδικών και γενικών, καθώς και σχολικών βοηθών/συνοδών | ΥΠΑΝ – ΠΙ – Σχολικές Εφορείες | θα αποφασιστεί στο πλαίσιο του διαλόγου για την Ενιαία/Συμπεριληπτική Εκπαίδευση που έχει εξαγγείλει το ΥΠΑΝ | 2024-2028 |
3 | Θεσμοθέτηση – συστηματοποίηση καλών πρακτικών πχ συνδιδασκαλίες ή συνθεραπείες | ΥΠΑΝ | 2024-2028 | |
4 | Δημιουργία προγραμμάτων δια βίου μάθησης για ενήλικες με ΔΑΦ | ΥΠΑΝ – Επιμορφωτικά Ινστιτούτα | θα αποφασιστεί στο πλαίσιο του διαλόγου για την Ενιαία/Συμπεριληπτική Εκπαίδευση που έχει εξαγγείλει το ΥΠΑΝ | 2024-2028 |
5 | Διασφάλιση παροχής υλικοτεχνικών υποδομών και κατάλληλου εξοπλισμού βάσει των προνοιών επίσης νομοθεσίας | ΥΠΑΝ | θα αποφασιστεί στο πλαίσιο του διαλόγου για την Ενιαία/Συμπεριληπτική Εκπαίδευση που έχει εξαγγείλει το ΥΠΑΝ | 2024-2028 |
6 | Ενίσχυση συνεργασίας με επίσης επαγγελματίες υγείας, ιατρούς κα για συμμετοχή επίσης κυρίως επίσης πολυθεματικές συναντήσεις | ΥΠΑΝ | θα αποφασιστεί στο πλαίσιο του διαλόγου για την Ενιαία/Συμπεριληπτική Εκπαίδευση που έχει εξαγγείλει το ΥΠΑΝ | 2024-2028 |
7 | Σύσταση Υπο-Επιτροπής Εθνικής Επιτροπής Αυτισμού για την Εκπαίδευση | ΥφΚΠ και Μέλη Εθνικής Επιτροπής | – | 2024 |
Τέλος
Η ίδια η Υπουργός Παιδείας ανακοίνωσε και εκκίνησε διάλογο με σκοπό την άμεση βελτίωση της Ειδικής Εκπαίδευσης και αναμένονται οι αποφάσεις της.
Τα όσα αναφέρονται εδώ ως δράσεις ουδώλως και χρειάζονται νέα νομοθεσία για να εφαρμοστούν εάν και εφόσων αυτή γίνει. Μπορούν να γίνουν ΑΜΕΣΑ με ανάλογο κόστος που μπορεί να υπολογιστεί. Διαφορετικά είναι σαν να προδικάζεται να μην υπάρξουν θετικές εξελίξεις με δράσεις με πρόφαση την αναμονή δημιουργίας νέας νομοθεσίας. Αυτό το εντόπισε και η ίδια η Υπουργός ως ασυμβίβαστο με την εν εξελίξη δράση της.
Υπάρχει εξάρτηση στο ΥΠΑΝ σχετικά με το πλαίσιο του διαλόγου για την Ενιαία/Συμπεριληπτική Εκπαίδευση, ο οποίος δεν μπορεί να γίνεται μέχρι το 2028. Εισήγηση στο ότι έχει εξάρτηση από τον διάλογο για την Ενιαία/Συμπεριληπτική Εκπαίδευση να πρέπει να γίνει στο 2024 ή/και να συμπεριλαμβάνεται στους προϋπολογισμούς του 2025.