3.6 Πυλώνας: Εντοπισμός, Διάγνωση και Έγκαιρη Παρέμβαση – Θέματα που χρήζουν περαιτέρω συζήτησης αφού η υλοποίηση τους συνεπάγεται σημαντικούς οικονομικούς και ανθρώπινους πόρους
3.6.1 Επέκταση της λειτουργίας του Κέντρου Νευροαναπτυξιακών Δυσκολιών και στις άλλες επαρχίες σε συνεργασία με τα νοσηλευτήρια του ΟΚΥΠΥ ή/και ιδιωτικά κέντρα παροχής υπηρεσιών.
3.6.2 Δημιουργία συνεργασιών με Αρχές Τοπικής Αυτοδιοίκησης για ενήλικες με ΔΑΦ στα πλαίσια της κοινοτικής παρέμβασης και στήριξης και παροχής συμβουλευτικής και πληροφόρησης.
3.6.3 Παροχή ψυχολογικής στήριξης/παρέμβασης για γονείς και αδέλφια παιδιών με ΔΑΦ μέσω Γεσυ
3.6.4 Δημιουργία και διάθεση ενημερωτικού φυλλαδίου για γονείς από παιδίατρους και άλλους επαγγελματίες υγείας που να αφορά τα αναπτυξιακά ορόσημα
3.6.5 Μελέτη για επέκταση του θεσμού των Επισκεπτριών Υγείας και των Μαιών για περαιτέρω αξιοποίησή τους στην παρακολούθηση των νεογνών και των νηπίων προς έγκαιρο εντοπισμό ενδεχομένων χαρακτηριστικών ΔΑΦ και καθοδήγηση των γονέων
3.6.6 Μελέτη για υιοθέτηση του ICD 11 για σκοπούς καταχώρησης διαγνώσεων ΔΑΦ στο σύστημα του Οργανισμού Ασφάλισης Υγείας, ώστε η διάγνωση να συνάδει με το λεκτικό που χρησιμοποιεί και το DSM-V αλλά και τη σύγχρονη κατηγοριοποίηση των χαρακτηριστικών/διαγνώσεων που εμπίπτουν στη ΔΑΦ (πχ κατάργηση του Συνδρόμου Άσπεργκερ και αφαίρεση του Συνδρόμου Ρεττ).
Τέλος
Η παροχή στήριξης/παρέμβασης για γονείς, συγγενών και φροντιστών των παιδιών με ΔΑΦ είναι ζωτικής σημασίας και γι’ αυτό ίσως χρειάζεται να δημιουργηθεί ξεχωριστός πυλώνας για αυτό.
Παρόλο που μπορεί να γίνεται αναφορά σε άλλο σημείο της στρατηγικής, εντούτοις δεν γίνεται αναφορά σε αυτό την πυλώνα στις θεραπείες που θα πρέπει τα άτομα με ΔΑΦ να έχουν πρόσβαση καθώς και πως αυτές οι θεραπείες θα πρέπει να καλύπτονται από τον ΟΑΥ.
Επιπρόσθετα, δεν γίνεται αναφορά στο ποιος πάροχος/επαγγελματίας θα είναι ο επικεφαλής της έγκαιρης παρέμβασης ούτως ώστε κάποιος να έχει την γενική ευθύνη παροχής ενός ολοκληρωμένου πλαισίου θεραπειών και παρεμβάσεων.
Τέλος θα πρέπει να γίνεται αναφορά στο ότι η στρατηγική θα πρέπει να λαμβάνει σοβαρά υπόψη ότι υπηρεσίες που παρέχονται από το δημόσιο δύναται να μην μπορούν να υλοποιηθούν εξαιτίας του ωραρίου λειτουργίας καθώς και του αριθμού δημοσίων υπαλλήλων και δεν μπορεί η Καθοδηγητική Επιτροπή υπό την Προεδρία της Υφυπουργού Κοινωνικής Πρόνοιας, στην οποία συμμετέχουν οι Υπουργοί Υγείας, Οικονομικών, Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων και Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας, να προκρίνει υλοποίηση από φορέα του δημοσίου που δεν έχει εγκεκριμένα κονδύλια και προσωπικό.