To provide the best experiences, we use technologies like cookies to store and/or access device information. Consenting to these technologies will allow us to process data such as browsing behavior or unique IDs on this site. Not consenting or withdrawing consent, may adversely affect certain features and functions.
Read more
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes.
The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Παρατηρούμε ότι με το Νομοσχέδιο θεσπίζονται συγκεκριμένα ποινικά αδικήματα – Επί του θέματος αυτού θα θέλαμε να επισημάνουμε ότι ενδέχεται να υπήρξε παρερμηνεία του άρθρου 111(1) τελευταία παράγραφος του Κανονισμού MiCA όσον αφορά το δικαίωμα ενός Κράτους Μέλους να θεσπίσει ποινικές κυρώσεις. Το εν λόγω άρθρο αναφέρεται σε δικαίωμα μη θέσπισης διοικητικών κυρώσεων εάν υπάρχουν ήδη, δυνάμει του εθνικού δικαίου, ποινικές κυρώσεις για τα αδικήματα που απαριθμούνται στο άρθρο 111(1) και όχι σε δικαίωμα θέσπισης επιπρόσθετων ποινικών αδικημάτων. Ενόψει των πιο πάνω, ο Σύνδεσμος διαφωνεί με τη θέσπιση ποινικών κυρώσεων στο Νομοσχέδιο.