02 – Ο περί της Ρύθμισης της Απασχόλησης Εργοδοτουμένων Ορισμένου Χρόνου Πλήρους ή Μερικής Απασχόλησης στα Υποστηρικτικά Προγράμματα του Υπουργείου Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας Νόμος του 2024
ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΜΕ ΤΙΤΛΟ
«Ο περί της Ρύθμισης της Απασχόλησης Εργοδοτουμένων Ορισμένου Χρόνου Πλήρους ή Μερικής Απασχόλησης στα Υποστηρικτικά Προγράμματα του Υπουργείου Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας Νόμος του 2024»
Προοίμιο. | ΕΠΕΙΔΗ υπάρχει ανάγκη προσφοράς στην κοινωνία υποστηρικτικών προγραμμάτων από το Υπουργείο Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας, τα οποία δεν αποτελούν μέρος του Δημόσιου Σχολείου, και
|
ΕΠΕΙΔΗ οι ανάγκες στελέχωσης των υποστηρικτικών προγραμμάτων του Υπουργείου Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας διαφοροποιούνται κάθε σχολική χρονιά, αφού εξαρτώνται από τη ζήτηση από μαθητές και εκπαιδευόμενους, από τις ανάγκες και τάσεις της κοινωνίας, από τους στόχους που τίθενται ως προτεραιότητα στην Εθνική Στρατηγική Διά Βίου Μάθησης, καθώς και από την ευελιξία που πρέπει να διέπει τις πολιτικές του Υπουργείου Παιδείας Αθλητισμού και Νεολαίας, ώστε αυτές να ανταποκρίνονται στις εξελίξεις της αγοράς εργασίας και στην ανάγκη για παροχή ποιοτικών προγραμμάτων, και
|
|
ΕΠΕΙΔΗ η ιδιαίτερη φύση των καθηκόντων που απαιτούνται για την λειτουργία των υποστηρικτικών προγραμμάτων, τα εγγενή τους χαρακτηριστικά και η επιδίωξη θεμιτού σκοπού κοινωνικής πολιτικής εκ μέρους του Υπουργείου Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας συνιστούν αντικειμενικούς λόγους σύναψης συμβάσεων εργασίας ορισμένου χρόνου, και
|
|
ΕΠΕΙΔΗ η παροχή των υποστηρικτικών προγραμμάτων οφείλει να οργανώνεται κατά τρόπον ώστε να διασφαλίζεται διαρκώς η ισορροπία μεταξύ του αριθμού των εκπαιδευόμενων και των εκπαιδευτών και η διασφάλιση της ισορροπίας αυτής εξαρτάται από πληθώρα παραμέτρων, οι οποίες είναι ενίοτε δυσχερώς ελέγξιμες ή προβλέψιμες, όπως οι ροές της εξωτερικής και της εσωτερικής μετανάστευσης,
|
|
Η Βουλή των Αντιπροσώπων ψηφίζει ως ακολούθως:
|
|
ΜΕΡΟΣ Ι ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
|
|
Συνοπτικός τίτλος. | 1. Ο παρών Νόμος θα αναφέρεται ως ο περί της Ρύθμισης της Απασχόλησης Εργοδοτουμένων Ορισμένου Χρόνου στα Υποστηρικτικά Προγράμματα του Υπουργείου Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας Νόμος του 2024.
|
Ερμηνεία. | 2. Στον παρόντα Νόμο, εκτός εάν από το κείμενο προκύπτει διαφορετική έννοια- |
«αρμόδια αρχή» σημαίνει τον Υπουργό Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας·
|
|
«Γενικός Διευθυντής» σημαίνει τον Γενικό Διευθυντή του Υπουργείου Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας·
|
|
«Δημοκρατία» σημαίνει την Κυπριακή Δημοκρατία·
|
|
«δημόσια υπηρεσία» σημαίvει κάθε υπηρεσία πoυ υπάγεται στη Δημoκρατία εκτός από τη δικαστική υπηρεσία της Δημoκρατίας, τηv υπηρεσία στις Έvoπλες Δυvάμεις της Δημoκρατίας ή τις Δυvάμεις Ασφάλειας της Δημoκρατίας, τηv υπηρεσία στη θέση τoυ Γεvικoύ Εισαγγελέα της Δημoκρατίας ή τoυ Γεvικoύ Ελεγκτή ή τωv Βoηθώv τoυς ή, τηρoυμέvωv τωv παραγράφωv 3 και 4 τoυ Άρθρoυ 126 τoυ Συvτάγματoς, τoυ Γεvικoύ Λoγιστή ή τωv Βoηθώv τoυ ή υπηρεσία σ’ oπoιαδήπoτε θέση αvαφoρικά με τηv oπoία γίvεται διαφoρετική πρόvoια με vόμo ή τηv υπηρεσία εργατώv ή τηv υπηρεσία από πρόσωπα τωv oπoίωv η αμoιβή υπoλoγίζεται πάvω σε ημερήσια βάση ή τηv υπηρεσία από πρόσωπα τα oπoία πρoσλαμβάvovται πάvω σε έκτακτη βάση δυvάμει των περί Προσλήψεως Έκτακτων Υπαλλήλων (Δημόσια και Εκπαιδευτική Υπηρεσία) Νόμων του 1985 έως 1991 και των περί της Διαδικασίας Πρόσληψης Έκτακτων Υπαλλήλων στη Δημόσια και Εκπαιδευτική Υπηρεσία Νόμων του 1995 έως (Αρ. 3) του 2004, όπως αυτοί εκάστοτε τροποποιούνται·
|
|
10 του1969 67 του 1978 53 του 1979 4 του 1985 100 του 1985 168 του 1986 65 του 1987 129 του 1987 157 του 1987 162 του 1987 180 του 1987 245 του 1987 76 του 1988 107 του 1988 234 του 1988 105 του 1990 135 του 1991 151 του 1991 251 του 1991 12(I) του 1992 50(I) του 1992 78(I) του 1992 80(I) του 1992 81(I) του 1992 116(I) του 1992 40(I) του 1993 46(I) του 1993 8(I) του 1994 37(I) του 1994 26(I) του 1995 72(I) του 1995 25(I) του 1996 43(I) του 1996 110(I) του 1996 42(I) του 1997 88(I) του 1997 5(I) του 1998 23(I) του 1998 46(I) του 1998 57(I) του 1998 79(I) του 1998 12(I) του 1999 30(I) του 1999 44(I) του 1999 84(I) του 1999 157(I) του 1999 31(I) του 2000 48(I) του 2000 83(I) του 2000 131(I) του 2000 13(I) του 2001 21(I) του 2001 162(I) του 2001 163(I) του 2001 135(I) του 2002 207(I) του 2002 17(I) του 2003 113(I) του 2003 44(I) του 2004 80(I) του 2004 100(I) του 2006 36(I) του 2007 52(I) του 2007 84(I) του 2008 21(I) του 2010 93(I) του 2010 21(I) του 2011 24(I) του 2011 195(I) του 2011 76(I) του 2012 164(I) του 2012 8(Ι) του 2014 76(Ι) του 2014 101(I) του 2015 127(I) του 2015 128(I) του 2015 185(I) του 2015 48(Ι) του 2016 74(I) του 2016 19(I) του 2017 61(I) του 2017 68(I) του 2018 54(I) του 2019 124(I) του 2019 24(I) του 2021.
|
«δημόσια εκπαιδευτική υπηρεσία» έχει την έννοια που αποδίδεται στο όρο αυτό από το άρθρο 2 του περί Δημόσιας Εκπαιδευτικής Υπηρεσίας Νόμου· |
1 του 1990
71 του 1991 211 του 1991 27(I) του 1994 83(I) του 1995 60(I) του 1996 109(I) του 1996 69(I) του 2000 156(I) του 2000 4(I) του 2001 94(I) του 2003 128(I) του 2003 183(I) του 2003 31(I) του 2004 218(I) του 2004 68(I) του 2005 79(I) του 2005 105(I) του 2005 96(I) του 2006 107(I) του 2008 137(I) του 2009 194(I) του 2011 78(I) του 2013 7(I) του 2014 21(I) του 2014 100(I) του 2015 148(I) του 2017 151(I) του 2017 152(I) του 2017 98(I) του 2020 136(I) του 2020 1(I) του 2022 113(I) του 2022 120(I) του 2022 59(I) του 2023 64(I) του 2023 78(I) του 2023. |
«δημόσιος υπάλληλος» έχει την έννοια που αποδίδεται στον όρο αυτό από τον περί Δημόσιας Υπηρεσίας Νόμο·
|
«δημόσιο σχολείο» έχει την έννοια που αποδίδεται στον όρο αυτό από το άρθρο 2 του περί Δημόσιας Εκπαιδευτικής Υπηρεσίας Νόμου | |
«επιτροπή» σημαίνει την ειδική τριμελή επιτροπή πρόσληψης που συστήνεται με βάση τις διατάξεις του άρθρου 6 ∙
|
|
«επιτροπή ακρόασης» σημαίνει την ειδική συμβουλευτική επιτροπή που συστήνεται με βάση τις διατάξεις του άρθρου 6(3), η οποία διορίζεται από τον Γενικό Διευθυντή και αποτελείται από ειδικούς και εμπειρογνώμονες, με σκοπό την αξιολόγηση των ιδιαίτερων προσόντων και της δεξιοτεχνίας των υποψήφιων για το πρόγραμμα του Μουσικού Σχολείου και η οποία θα αξιολογεί τους υποψήφιους σε συγκεκριμένες παραμέτρους που θα καθορίζονται στην δημοσίευση. Η επιτροπή ακρόασης παραδίδει στην ειδική τριμελή επιτροπή πρόσληψης τα αποτελέσματα της μοριοδότησης από τη δοκιμασία στην οποία υποβάλλεται κάθε υποψήφιος, και τα οποία συνυπολογίζονται στην απόφαση της ειδικής τριμελούς επιτροπής πρόσληψης για την κατάταξη του υποψηφίου με ποσόστωση, η οποία καθορίζεται στην δημοσίευση από τον Γενικό Διευθυντή∙
|
|
«επιτροπή ενστάσεων» σημαίνει την ειδική επιτροπή που συστήνεται με βάση τις διατάξεις του άρθρου 6(6), υπό την προεδρία του Γενικού Διευθυντή του Υπουργείου ή εξουσιοδοτημένου εκπροσώπου αυτούˑ
|
|
«εργοδοτούμενος ορισμένου χρόνου στα προγράμματα» σημαίνει σημαίνει τον εργοδοτούμενο που έχει σύμβαση ή σχέση εργασίας ορισμένου χρόνου, η οποία έχει συναφθεί απευθείας μεταξύ του εργοδότη και του εργοδοτούμενου και η λήξη της οποίας καθορίζεται από αντικειμενικούς όρους, όπως παρέλευση συγκεκριμένης ημερομηνίας, ολοκλήρωση συγκεκριμένου έργου ή πραγματοποίηση συγκεκριμένου γεγονότοςˑ
|
|
«ετήσιος προϋπολογισμός» σημαίνει τον εκάστοτε προϋπολογισμό ή τον περί Προϋπολογισμού Νόμο και τον κάθε τροποποιητικό ή συμπληρωματικό αυτού·
|
|
«προγράμματα» σημαίνει τα Υποστηρικτικά Προγράμματα του Υπουργείου Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας, όπως αυτά καθορίζονται κατά καιρούς από το Υπουργείο Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας, τα οποία δεν αποτελούν μέρος του Δημόσιου Σχολείου και του επίσημου αναλυτικού προγράμματος. Τα προγράμματα αυτά προσφέρονται συμπληρωματικά ή πέραν του ωρολόγιου προγράμματος, μπορούν να απευθύνονται σε μαθητές ή και σε ενήλικες και αποσκοπούν στην προώθηση της διά βίου μάθησης ή άλλων κοινωνικών πολιτικών·
|
|
«Υπουργείο» σημαίνει το Υπουργείο Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας·
|
|
«Υπουργός» σημαίνει τον Υπουργό Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας·
|
|
Σκοπός του παρόντος Νόμου. | 3. Σκοπός του παρόντος Νόμου είναι η ρύθμιση της διαδικασίας πρόσληψης και απασχόλησης εργοδοτουμένων ορισμένου χρόνου στα Προγράμματα του Υπουργείου.
|
ΜΕΡΟΣ ΙΙ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΗΣ ΑΝΑΓΚΩΝ ΚΑΙ ΠΡΟΣΛΗΨΗΣ ΕΡΓΟΔΟΤΟΥΜΕΝΩΝ ΟΡΙΣΜΕΝΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΣΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ | |
Διαδικασία πρόσληψης εργοδοτουμένων ορισμένου χρόνου στα προγράμματα. | 4.-(1) Για την αντιμετώπιση αναγκών λειτουργίας και στελέχωσης των προγραμμάτων του Υπουργείου, τα οποία δεν αποτελούν μέρος του δημόσιου σχολείου, είναι δυνατή η πρόσληψη εργοδοτουμένων ορισμένου χρόνου στα προγράμματα, σύμφωνα με τη διαδικασία που προβλέπεται από τις διατάξεις του παρόντος Νόμου.
|
(2) Η πρόσληψη εργοδοτουμένων ορισμένου χρόνου, επιτρέπεται-
(α) για την στελέχωση των προγραμμάτων με το αναγκαίο προσωπικό, σύμφωνα με τις ανάγκες των προγραμμάτων όπως διαμορφώνονται για κάθε σχολική χρονιά,
(β) για την αντικατάσταση εργοδοτούμενων ορισμένου χρόνου στα προγράμματα που παραιτούνται ή απουσιάζουν πέραν της μίας εβδομάδας με άδεια ασθενείας ή άλλη άδεια η οποία προβλέπεται από σχετική νομοθεσία.
|
|
(3) Ο ανώτατος αριθμός εργοδοτουμένων ορισμένου χρόνου που είναι δυνατό να προσληφθεί στα προγράμματα, καθώς και οι αναγκαίες πιστώσεις κατά περίπτωση καθορίζονται στον εκάστοτε περί προϋπολογισμού νόμο.
|
|
Απρόβλεπτες ανάγκες.
20(I) του 2014 123(I) του 2016 133(I) του 2016 159(I) του 2017.
|
5. Σε εξαιρετικές περιπτώσεις που κατά τη διάρκεια του οικονομικού έτους προκύπτουν ανάγκες στελέχωσης που δικαιολογούν την εφαρμογή των διατάξεων της παραγράφου (α) του εδαφίου (2) του άρθρου 65 του περί της Δημοσιονομικής Ευθύνης και του Δημοσιονομικού Πλαισίου Νόμου, δεδομένου ότι αυτές αφορούν σε έκτακτη και έκρυθμη περίσταση που δεν ήταν δυνατό να προβλεφθεί στο στάδιο διαπίστωσης των εν λόγω αναγκών, αυτές εξετάζονται στο πλαίσιο καταρτισμού συμπληρωματικού προϋπολογισμού.
|
Διαδικασία καταρτισμού πίνακα εργοδοτουμένων ορισμένου χρόνου. | 6.-(1) Ο Γενικός Διευθυντής, μετά την έγκριση του ετήσιου περί Προϋπολογισμού Νόμου, συστήνει τριμελή Επιτροπή Πρόσληψης για κάθε ένα πρόγραμμα ή ειδικότητα, η οποία ασκεί καθήκοντα όπως αυτά προκύπτουν από τις διατάξεις των εδαφίων (2) και (3), στην οποία μετέχουν λειτουργοί του Υπουργείου, οι οποίοι επιλέγονται από τον Γενικό Διευθυντή.
Νοείται ότι, ο ένας εκ των τριών επιλεγέντων, σύμφωνα με τα πιο πάνω, ενεργεί ως πρόεδρος και οι άλλοι δύο ως μέλη. Νοείται περαιτέρω ότι, την τριμελή Επιτροπή δύναται να απαρτίζουν τα ίδια πρόσωπα για περισσότερα από ένα προγράμματα ή ειδικότητες.
|
(2) Η Επιτροπή καλεί ακολούθως, μέσω δημοσίευσης στην Επίσημη Εφημερίδα της Δημοκρατίας και στον ημερήσιο τύπο όλους όσοι ενδιαφέρονται να προσληφθούν ως εργοδοτούμενοι ορισμένου χρόνου για την κάλυψη των αναγκών στελέχωσης του προγράμματος, να υποβάλουν γραπτή αίτηση σε ειδικό έντυπο εντός ειδικά καθοριζόμενης προθεσμίας.
|
|
(3) Η Επιτροπή Πρόσληψης στη δημοσίευση η οποία προβλέπεται στο εδάφιο (2), εγκρίνεται από τον Γενικό Διευθυντή και καθορίζει τα απαιτούμενα επαγγελματικά, επιστημονικά ή άλλα προσόντα των αιτητών, περιλαμβανομένης και της απαιτούμενης σχετικής πείρας που δυνατό να έχει αποκτηθεί από υπηρεσία στον ιδιωτικό ή στο δημόσιο τομέα ή στη δημόσια εκπαιδευτική υπηρεσία ή στα προγράμματα του Υπουργείου, καθώς και τη βαρύτητα του κάθε κριτηρίου, προβαίνοντας σε σχετική μοριοδότηση, εκτός εάν το Υπουργικό Συμβούλιο εκδώσει Κανονισμούς αναφορικά με τον τρόπο αξιολόγησης των απαιτούμενων προσόντων, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 14:
Νοείται ότι, κανένα κριτήριο δεν δύναται να μοριοδοτηθεί δύο φορές. Νοείται περαιτέρω ότι, στο πρόγραμμα του Μουσικού Σχολείου, όπου απαιτείται ο υπάλληλος να έχει συγκεκριμένα ή ιδιαίτερα προσόντα και δεξιοτεχνία, αναλόγως της ειδικότητας, το Υπουργείο δύναται να αξιολογεί τους υποψήφιους και μέσω διαδικασίας ακρόασης, η οποία θα μοριοδοτείται, νοουμένου ότι αυτό θα αναγράφεται ρητά στη δημοσίευση. Στην περίπτωση αυτή, η Επιτροπή Ακρόασης θα διορίζεται από τον Γενικό Διευθυντή. Νοείται έτι περαιτέρω ότι στο πρόγραμμα των Κέντρων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης η μοριοδότηση των υποψηφίων θα περιλαμβάνει και παρουσίαση δειγματικού μαθήματος, στην οποία η Επιτροπή Πρόσληψης μπορεί να προσκαλέσει ειδικούς στο αντικείμενο με συμβουλευτικό ρόλο. Νοείται έτι έτι περαιτέρω ότι για το πρόγραμμα της Ομάδας Άμεσης Παρέμβασης ο Γενικός Διευθυντής δύναται να αποφασίσει ο πίνακας με τους προσοντούχους υποψήφιους να μην έχει σειρά κατάταξης, ώστε να επιλέγεται ο κατάλληλος για τις ιδιαιτερότητες κάθε περίπτωσης υποψήφιος από τις πολυθεματικές ομάδες των σχολικών μονάδων.
|
|
(4) Με τη λήξη της περιόδου υποβολής των αιτήσεων, το Υπουργείο, καταρτίζει πίνακα στον οποίο περιλαμβάνονται πρόσωπα που επέδειξαν ενδιαφέρον να απασχοληθούν ως εργοδοτούμενοι ορισμένου χρόνου
η ισχύς του οποίου δε δύναται να υπερβαίνει τους είκοσι τέσσερις (24) μήνες. |
|
(5) Οι πίνακες που καταρτίζονται δυνάμει των διατάξεων του παρόντος άρθρου δημοσιεύονται στην Επίσημη Εφημερίδα της Δημοκρατίας.
|
|
(6)(α) Πρόσωπο, το οποίο υπέβαλε αίτηση δυνάμει των διατάξεων του παρόντος άρθρου, έχει δικαίωμα να υποβάλει ένσταση κατά της σειράς κατάταξης στον πίνακα που καταρτίζεται σύμφωνα με το εδάφιο (4), εντός χρονικού διαστήματος δεκαπέντε (15) ημερολογιακών ημερών από την ημερομηνία της δημοσίευσής του στην Επίσημη Εφημερίδα της Δημοκρατίας.
(β) Η υποβληθείσα σύμφωνα με την παράγραφο (α) ένσταση, εξετάζεται εντός προθεσμίας που δεν υπερβαίνει τις τριάντα (30) ημερολογιακές ημέρες από την ημερομηνία λήψης της, από τριμελή επιτροπή καλούμενη Επιτροπή Ενστάσεων, η οποία αποτελείται από τον Γενικό Διευθυντή του Υπουργείου ή εξουσιοδοτημένο εκπρόσωπο αυτού ως πρόεδρο και ακόμα δύο μέλη, τα οποία ορίζονται από τον Γενικό Διευθυντή. Νοείται ότι, στην Επιτροπή Ενστάσεων δεν δύναται να μετέχουν πρόσωπα τα οποία προέβησαν στην αξιολόγηση των αιτήσεων. (γ) Εντός δέκα (10) ημερολογιακών ημερών από την ολοκλήρωση της εξέτασης των ενστάσεων, δημοσιεύεται ο τελικός πίνακας, στον οποίο περιλαμβάνονται τα πρόσωπα τα οποία κρίνεται ότι δύναται να προσληφθούν με σύμβαση ως εργοδοτούμενοι ορισμένου χρόνου στο πρόγραμμα, σύμφωνα με τη σειρά κατάταξής τους.
|
|
(7) Η ολοκλήρωση της διαδικασίας καταρτισμού του πίνακα των εργοδοτουμένων ορισμένου χρόνου του κάθε προγράμματος ή ειδικότητας, ολοκληρώνεται εντός εύλογου χρονικού διαστήματος, και το αργότερο δύο μήνες πριν την έναρξη του κάθε προγράμματος.
|
|
(8) Στην περίπτωση εξαντλήσεως του πίνακα, πριν από την παρέλευση των είκοσι τεσσάρων (24) μηνών και νοουμένου ότι προκύπτει ανάγκη πρόσληψης εργοδοτούμενου ορισμένου χρόνου στα προγράμματα, όπως καθορίζεται στο εδάφιο (4), καταρτίζεται συμπληρωματικός πίνακας, μετά από νέα διαδικασία δημοσίευσης πρόσκλησης για εκδήλωση ενδιαφέροντος.
|
|
Πρόσληψη εργοδοτούμενου ορισμένου χρόνου. | 7. Σε περίπτωση που ικανοποιούνται οι δυνάμει του παρόντος Νόμου προϋποθέσεις πρόσληψης εργοδοτούμενου ορισμένου χρόνου στα προγράμματα, η Επιτροπή προχωρεί γραπτώς βάσει του αντίστοιχου πίνακα που καταρτίστηκε για το κάθε πρόγραμμα ή ειδικότητα, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 6 και βάσει της σειράς κατάταξης υποψηφίων, σε προσφορά εργοδότησης στον επιλεγέντα υποψήφιο, ο οποίος οφείλει να απαντήσει εντός προθεσμίας πέντε (5) εργάσιμων ημερών από την ημερομηνία γνωστοποίησης γραπτώς σε αυτόν της προσφοράς εργοδότησης, κατά πόσο αποδέχεται ή όχι τη γενόμενη προσφορά:
Νοείται ότι, σε περίπτωση που ο επιλεγείς υποψήφιος απαντήσει αρνητικά στην προσφορά εργοδότησης ή δεν απαντήσει καθόλου εντός της προθεσμίας των πέντε (5) εργάσιμων ημερών από την ημερομηνία της γνωστοποίησης σε αυτόν γραπτώς της προσφοράς εργοδότησης, η Επιτροπή προχωρεί στην πρόσληψη του επόμενου, βάσει της σειράς κατάταξης, στο σχετικό πίνακα υποψηφίου:
|
Προσόντα για πρόσληψη | 8. Κανένας αιτητής δεν προσλαμβάνεται ως εργοδοτούμενος ορισμένου χρόνου εκτός εάν –
(α) Είναι πολίτης της Δημοκρατίας ή πολίτης κράτους μέλους· (β) συμπλήρωσε την ηλικία των δεκαεπτά χρόνων, και νοουμένου ότι πρόκειται για πολίτη της Δημοκρατίας, έχει εκπληρώσει τις στρατιωτικές του υποχρεώσεις ή έχει απαλλαγεί νομίμως από αυτές: Νοείται ότι, εφόσον πρόκειται για πολίτη της Δημοκρατίας που έχει απαλλαγεί νομίμως από τις στρατιωτικές του υποχρεώσεις για λόγους υγείας, το πρόσωπο αυτό παραπέμπεται από την Επιτροπή σε ιατροσυμβούλιο, το οποίο αποφαίνεται κατά πόσο είναι κατάλληλο από πλευράς υγείας για τη θέση. Το εν λόγω ιατροσυμβούλιο διορίζεται από τον Υπουργό Υγείας και συγκροτείται από τρία μέλη, η ειδικότητα των οποίων καθορίζεται από αυτόν: Νοείται περαιτέρω ότι πολίτης της Δημοκρατίας που έχει απαλλαγεί νομίμως από τις στρατιωτικές του υποχρεώσεις υποβάλλει στην Επιτροπή πιστοποιητικό στρατολογικής κατάστασης στο οποίο εμφαίνονται όλες οι στρατολογικές μεταβολές του, ο τύπος και το περιεχόμενο του οποίου καθορίζονται από τον Υπουργό Άμυνας, σύμφωνα με το άρθρο 63 του περί Εθνικής Φρουράς Νόμου, όπως αυτός εκάστοτε τροποποιείται ή αντικαθίσταται· (γ) κατέχει τα προσόντα που καθορίζονται στην δημοσίευση της ανάγκης· (δ) δεν καταδικάστηκε για αδίκημα σοβαρής μορφής το οποίο ενέχει έλλειψη τιμιότητας ή ηθική αισχρότητα, ή αδίκημα σε σχέση με τον περί της Πρόληψης και της Καταπολέμησης της Σεξουαλικής Κακοποίησης, της Σεξουαλικής Εκμετάλλευσης Παιδιών και της Παιδικής Πορνογραφίας Νόμο (Ν.91(Ι)/2014, άρθρο 22(6)) · (ε) δεν έχει αξιολογηθεί η απόδοσή του ως μη ικανοποιητική σε προηγούμενη απασχόληση στα ίδια καθήκοντα σύμφωνα με το άρθρο 13 του παρόντος νόμου ή σε προηγούμενη απασχόλησή του στη δημόσια υπηρεσία ή στη δημόσια εκπαιδευτική υπηρεσία· (στ) δεν έχει απολυθεί ή δεν έχει τερματιστεί η απασχόλησή του στο παρελθόν από τη δημόσια υπηρεσία ή οποιαδήποτε υπηρεσία ή οργανισμό δημοσίου δικαίου της Δημοκρατίας ή της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή οποιουδήποτε κράτους μέλους για πειθαρχικό παράπτωμα.
|
Παράνομη πρόσληψη εργοδοτούμενου ορισμένου χρόνου. | 9. Οποιαδήποτε πρόσληψη εργοδοτούμενου ορισμένου χρόνου στα προγράμματα, η οποία διενεργείται κατά παράβαση της διαδικασίας που καθορίζεται από τις διατάξεις του παρόντος Νόμου είναι παράνομη και οι παραβάτες καθίστανται προσωπικά υπεύθυνοι για κάθε δαπάνη ή χρηματικό ποσό που καταβάλλεται συνεπεία τέτοιας προσλήψεως.
|
ΜΕΡΟΣ III ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ
|
|
Διάρκεια απασχόλησης. | 10-(1) (α) Στη σύμβαση απασχόλησης καθορίζεται η ακριβής χρονική περίοδος για την οποία ο εργοδοτούμενος ορισμένου χρόνου θα απασχοληθεί στο πρόγραμμα, το ωράριο εργασίας ή οι διδακτικές περίοδοι, καθώς και η καθορισμένη εργασία και τα καθήκοντα για τα οποία αυτός προσλαμβάνεται.
(β) Σε περίπτωση που εργοδοτούμενος ορισμένου χρόνου θα απασχοληθεί σε περισσότερα από ένα προγράμματα του Υπουργείου, θα υπογράφεται ξεχωριστή σύμβαση απασχόλησης για κάθε πρόγραμμα.
|
(2) Η εργοδότηση των προσώπων που προσλαμβάνονται δυνάμει των διατάξεων του άρθρου 7, η διάρκεια της απασχόλησης τους, καθώς και η παράταση αυτής, διενεργείται για τις περιπτώσεις των παραγράφων (α) και (β) του εδαφίου (2) του άρθρου 4-
(i) με σύμβαση απασχόλησης ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου χρονικής διάρκειας ίσης με την περίοδο λειτουργίας του κάθε προγράμματος για κάθε σχολική χρονιά, όπως ορίζεται με σχετική εγκύκλιο του Υπουργείου ή μικρότερης διάρκειας, εάν ο χρόνος που απομένει μέχρι τη λήξη του προγράμματος για την τρέχουσα σχολική χρονιά είναι μικρότερος, ή εάν η ανάγκη για την οποία έγινε η πρόσληψη παύσει να υφίσταται, ή εάν η ανάγκη για την οποία έγινε η πρόσληψη αφορά περίοδο μικρότερη της συνολικής διάρκειας του προγράμματος για κάθε σχολική χρονιά. (ii) η σύμβαση δύναται να ανανεώνεται, νοουμένου ότι η ανάγκη για την οποία έγινε η πρόσληψη, εξακολουθεί να υφίσταται για κάθε σχολική χρονιά και η απόδοση του εργοδοτούμενου αξιολογείται ως επαρκής, νοουμένου ότι είναι σε ισχύ ο πίνακας από τον οποίο έχει αντληθεί το εν λόγω προσωπικό.
|
|
ΜΕΡΟΣ ΙV ΤΕΡΜΑΤΙΣΜΟΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥ | |
24 του 1967
17 του 1968 67 του 1972 6 του 1973 1 του 1975 18 του 1977 30 του 1979 57 του 1979 82 του 1979 92 του 1979 54 του 1980 12 του 1983 167 του 1987 37 του 1988 18 του 1990 203 του 1990 52(I) του 1994 61(I) του 1994 26(I) του 2001 111(I) του 2001 70(I) του 2002 79(I) του 2002 159(I) του 2002 212(I) του 2002 110(I) του 2003 111(I) του 2003 89(I) του 2016 218(I) του 2022
|
11. Η σύμβαση εργοδοτούμενου ορισμένου χρόνου τερματίζεται –
(α) όταν εκλείψει η ανάγκη για την οποία έγινε η πρόσληψη· (β) σε περίπτωση που η απόδοση του εργοδοτούμενου κριθεί ως μη ικανοποιητική στη διαδικασία αξιολόγησης που γίνεται βάσει του άρθρου 13· (γ) σε περίπτωση που ο εργοδοτούμενος παραβιάσει οποιονδήποτε από τους όρους της σύμβασής του· (δ) σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση που δικαιολογείται τερματισμός της απασχόλησης εργοδοτούμενου δυνάμει του περί Τερματισμού Απασχολήσεως Νόμου:
Νοείται ότι σε περίπτωση τερματισμού της σύμβασης εργοδοτούμενου ορισμένου χρόνου, τυγχάνουν εφαρμογής οι διατάξεις του περί Τερματισμού Απασχολήσεως Νόμου, όσον αφορά την ελάχιστη περίοδο προειδοποίησης και την καταβλητέα αποζημίωση:
Νοείται περαιτέρω ότι, ο εργοδοτούμενος ορισμένου χρόνου που προτίθεται να τερματίσει ο ίδιος την απασχόλησή του, οφείλει να δώσει στον εργοδότη του ελάχιστη περίοδο προειδοποίησης, όπως σχετικά προβλέπεται από τις διατάξεις του περί Τερματισμού Απασχολήσεως Νόμου. |
ΜΕΡΟΣ V ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ ΚΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ, ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
|
|
Καθήκοντα και υποχρεώσεις εργοδοτούμενου ορισμένου στα προγράμματα. | 12.-(1) Για κάθε πρόσληψη εργοδοτούμενου ορισμένου χρόνου καταρτίζεται σύμβαση απασχόλησης, στην οποία καθορίζεται η διάρκεια για την οποία ο εργοδοτούμενος ορισμένου χρόνου θα απασχοληθεί, η συγκεκριμένη εργασία και τα καθήκοντα που θα εκτελεί, καθώς και οι όροι απασχόλησής του.
(2) Οι όροι απασχόλησης εργοδοτουμένων ορισμένου χρόνου, πέραν των όσων καθορίζονται στον παρόντα νόμο, καθορίζονται μετά από συνεννόηση του Υπουργού με τον Υπουργό Οικονομικών.
|
Αξιολόγηση εργοδοτούμενου ορισμένου χρόνου. | 13.-(1) Για κάθε εργοδοτούμενο ορισμένου χρόνου, ετοιμάζεται έκθεση αξιολόγησης, σύμφωνα με το καθορισμένο στον Πίνακα του Παραρτήματος έντυπο.
(2) (α) Το έντυπο αξιολόγησης του εργοδοτούμενου ορισμένου χρόνου ετοιμάζεται στο μέσω του συμβολαίου, με βάση το έντυπο του Πίνακα: Νοείται ότι, δεν ετοιμάζεται έντυπο αξιολόγησης για εργοδοτούμενο ορισμένου χρόνου με περίοδο απασχόλησης μικρότερης των τριών (3) μηνών. (β) Το έντυπο αξιολόγησης συντάσσεται και υπογράφεται από τον αξιολογούντα λειτουργό ή την αξιολογούσα επιτροπή του προγράμματος στο οποίο εργάζεται ο εργοδοτούμενος ορισμένου χρόνου. Η αξιολογούσα επιτροπή ορίζεται από τον Γενικό Διευθυντή και δύναται να αποτελείται από ένα έως τρία μέλη, τα οποία να περιλαμβάνουν τον διευθύνοντα ή και τον τοπικό συντονιστή, ή και τον κεντρικό συντονιστή ή και τον διευθυντή ή προϊστάμενο του προγράμματος. (γ) Έντυπο αξιολόγησης για ανεπαρκή απόδοση εργοδοτούμενου ορισμένου χρόνου δεν συντάσσεται ούτε λαμβάνεται οποιαδήποτε τελική απόφαση, χωρίς προηγουμένως να του δοθεί η ευκαιρία να ακουστεί και να υποβάλει τις δέουσες παραστάσεις: Νοείται ότι, σε περίπτωση που η απόδοση εργοδοτούμενου ορισμένου χρόνου αξιολογείται ως ανεπαρκής, γίνεται λεπτομερής καταγραφή των στοιχείων που συνθέτουν τους λόγους για τους οποίους αυτή κρίνεται ως τέτοια και κοινοποιείται στον εργοδοτούμενο προτού του δοθεί η ευκαιρία να ακουστεί. (δ) Τηρουμένων των διατάξεων της παραγράφου (γ), ο Γενικός Διευθυντής ή εκπρόσωπος αυτού, αφού λάβει υπόψη τις παραστάσεις του επηρεαζόμενου εργοδοτούμενου, αποφασίζει- (i) είτε την αξιολόγηση της απόδοσής του ως επαρκούς και την ανανέωση της σύμβασης απασχόλησης, (ii) είτε την αξιολόγηση της απόδοσής του οριστικά ως ανεπαρκούς, οπότε η σύμβαση απασχόλησης αυτού τερματίζεται, σύμφωνα με τις πρόνοιες του περί Τερματισμού της Απασχολήσεως Νόμου.
|
(4) Σε περίπτωση διαπίστωσης παραλείψεων και ελλείψεων που δυνατό να επηρεάσουν δυσμενώς την αξιολόγηση εργοδοτούμενου ορισμένου χρόνου, πρέπει να εφιστάται γραπτώς στον αξιολογούμενο υπάλληλο η ύπαρξη παραλείψεων ή ελλείψεων κατά το χρόνο που αυτές παρατηρούνται:
|
|
Έκδοση Κανονισμών. | 14. Το Υπουργικό Συμβούλιο δύναται για σκοπούς καλύτερης εφαρμογής των διατάξεων του παρόντος Νόμου, να εκδίδει Κανονισμούς οι οποίοι εγκρίνονται από τη Βουλή των Αντιπροσώπων και δημοσιεύονται στην Επίσημη Εφημερίδα της Δημοκρατίας.
|
ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ | |
Μεταβατική διάταξη. | Ανεξάρτητα από τις διατάξεις του εδαφίου (7) του άρθρου 6 του παρόντος Νόμου, η ολοκλήρωση της πρώτης διαδικασίας καταρτισμού πίνακα εργοδοτουμένων ορισμένου χρόνου για το κάθε πρόγραμμα ή ειδικότητα, αμέσως μετά την έναρξη ισχύος του παρόντος Νόμου, δύναται να γίνει οποιαδήποτε στιγμή πριν την έναρξη του κάθε προγράμματος.
|
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ | |
ΠΙΝΑΚΑΣ |
ΠΙΝΑΚΑΣ
[Άρθρο 13(2)]
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΡΓΟΔΟΤΟΥΜΕΝΟΥ ΟΡΙΣΜΕΝΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΠΛΗΡΟΥΣ Ή ΜΕΡΙΚΗΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΣΤΑ ΥΠΟΣΤΗΡΙΚΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΝΕΟΛΑΙΑΣ
ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΔΟ ΑΠΟ ………..……. ΜΕΧΡΙ …………..….
ΜΕΡΟΣ Ι – ΑΤΟΜΙΚΑ ΚΑΙ ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
- Ονοματεπώνυμο: ………………………………….…..…………… Αρ. Φακ.: ……………..
- Α.Δ.Τ. : …………………………….…………… Α.Κ.Α.: …………………………………………
- Πρόγραμμα: ……………………………………………………………………………………………
- Ταχυδρομική Διεύθυνση εργασίας : ……………………………..……………………….……….
…………………………………………………………………………………………………………….
- Ταχυδρομική Διεύθυνση οικίας: ……………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………………
Τηλ. Οικίας: ……………………Κινητό:: ……………………. Εργασίας: ………………………
- Ανάγκη για την οποία προσλήφθηκε και σύντομη περιγραφή των καθηκόντων που του ανατέθηκαν:
……………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………….………………………………
……………………………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………………
ΜΕΡΟΣ ΙΙ – ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ
(Σημειώστε “√” στον κατάλληλο χώρο)
Πολύ Μη
Ικανοποιητικά Ικανοποιητικά Ικανοποιητικά Ανεπαρκής
- Απόδοση:
(Να ληφθεί υπόψη η
ποιοτική και ποσοτική
απόδοση)
- Υπηρεσιακό ενδιαφέρον:
(Να ληφθεί υπόψη το
ενδιαφέρον και ο
βαθμός προσαρμογής
στα καθήκοντά του και
κατανόησης και εφαρμο-
γής της νομοθεσίας/
εγκυκλίων/οδηγιών)
- Συνεργασία/σχέσεις
με τους προϊσταμένους
και συναδέλφους:
- Συμπεριφορά προς
τους μαθητές/εκπαιδευό-
μενους/κοινό:
Τυχόν αρνητικά σχόλια ή/και δυσμενείς κρίσεις (Μη Ικανοποιητικά ή Ανεπαρκής) πρέπει να αιτιολογούνται και να δίνονται στοιχεία και λεπτομέρειες σε κάθε περίπτωση:
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
Για αρνητικά σχόλια ή/και δυσμενείς κρίσεις, ΔΟΘΗΚΕ ΣΤΟΝ ΕΡΓΟΔΟΤΟΥΜΕΝΟ Η ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΝΑ ΑΚΟΥΣΤΕΙ. Οι απόψεις του λήφθηκαν υπόψη προτού ληφθεί τελική απόφαση ως προς την αξιολόγησή του.
ΟΙ ΑΞΙΟΛΟΓΟΥΝΤΕΣ
1 ………………………………………………….…….
……………………………………………….………….
2 ………………………………………………….…….
……………………………………………….………….
3 ………………………………………………….…….
……………………………………………….………….
(Ονοματεπώνυμο και θέση) (Υπογραφή)
Ημερομηνία Αξιολόγησης: ….………………….…….
Τέλος
Σύμφωνα με το ‘Αρθρο 6(3) του Νόμου, «Η Επιτροπή Πρόσληψης στη δημοσίευση η οποία προβλέπεται στο εδάφιο (2), εγκρίνεται από τον Γενικό Διευθυντή και καθορίζει τα απαιτούμενα επαγγελματικά, επιστημονικά ή άλλα προσόντα των αιτητών, περιλαμβανομένης και της απαιτούμενης σχετικής πείρας που δυνατό να έχει αποκτηθεί από υπηρεσία στον ιδιωτικό ή στο δημόσιο τομέα ή στη δημόσια εκπαιδευτική υπηρεσία ή στα προγράμματα του Υπουργείου, καθώς και τη βαρύτητα του κάθε κριτηρίου, προβαίνοντας σε σχετική μοριοδότηση, εκτός εάν το Υπουργικό Συμβούλιο εκδώσει Κανονισμούς αναφορικά με τον τρόπο αξιολόγησης των απαιτούμενων προσόντων, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 14». Με βάση το πιο πάνω άρθρο, προκύπτει ότι τα κριτήρια πρόσληψης δύνανται να τροποποιούνται σε κάθε προκήρυξη, ανάλογα με τις ανάγκες κάθε προγράμματος. Εγείρονται ξεκάθαρα ζητήματα διαφάνειας και ίσης μεταχείρισης των αιτητών, λόγω της έλλειψης σταθερών και ομοιόμορφων κριτηρίων. Περαιτέρω, η αλλαγή κριτηρίων σε κάθε προκήρυξη, έρχεται σε αντίθεση τόσο με την αρχή της ισότητας και της ίσης μεταχείρισης, όσο και με τις αρχές της χρηστής διοίκησης, καθώς η διοίκηση δεν μπορεί να αποφασίζει σε μια περίπτωση με τρόπο διαφορετικό από αυτόν με τον οποίο αποφάσισε στο παρελθόν σε άλλη παρόμοια περίπτωση, ενώ παράλληλα πρέπει να αποφεύγονται ανεπιεικείς και άδικες λύσεις.
Παρά το γεγονός ότι στο Άρθρο 6(3) γίνεται αναφορά «στα απαιτούμενα επαγγελματικά, επιστημονικά ή άλλα προσόντα των αιτητών, περιλαμβανομένης και της απαιτούμενης σχετικής πείρας που δυνατό να έχει αποκτηθεί από υπηρεσία στον ιδιωτικό ή στο δημόσιο τομέα ή στη δημόσια εκπαιδευτική υπηρεσία ή στα προγράμματα του Υπουργείου, καθώς και τη βαρύτητα του κάθε κριτηρίου», δεν γίνεται καμία διευκρίνιση στα συγκεκριμένα προσόντα και στην βαρύτητα αυτών. Σύμφωνα με το άρθρο 28Β του περί Δημόσιας Εκπαιδευτικής Υπηρεσίας Νόμο του 1969 (10/1969), συντάσσονται πίνακες διοριστέων με σειρά προτεραιότητας, με βάση τα κριτήρια και την μοριοδότηση που λαμβάνουν. Αντίστοιχη πρόνοια, θα πρέπει να περιληφθεί και στο υπό διαβούλευση νομοσχέδιο, με βάση την οποία, θα καθορίζεται η μέθοδος που θα καταρτίζεται ο πίνακας εργοδοτουμένων ορισμένου χρόνου, όπου θα γίνεται λεπτομερής καταγραφή των κριτηρίων και η βαρύτητα/μοριοδότηση που θα λαμβάνουν. Για σκοπούς διασφάλισης των θέσεων εργασίας που κατέχουν οι υφιστάμενοι εργαζόμενοι στα Προγράμματα του ΥΠΑΝ, γίνεται εισήγηση όπως η εργασιακή πείρα στα Προγράμματα του ΥΠΑΝ, μοριοδοτηθεί με μεγαλύτερη βαρύτητα.
(3) Η Επιτροπή Πρόσληψης στη δημοσίευση η οποία προβλέπεται στο εδάφιο (2), εγκρίνεται από τον Γενικό Διευθυντή και καθορίζει τα απαιτούμενα επαγγελματικά, επιστημονικά ή άλλα προσόντα των αιτητών, περιλαμβανομένης και της απαιτούμενης σχετικής πείρας που δυνατό να έχει αποκτηθεί από υπηρεσία στον ιδιωτικό ή στο δημόσιο τομέα ή στη δημόσια εκπαιδευτική υπηρεσία ή στα προγράμματα του Υπουργείου, καθώς και τη βαρύτητα του κάθε κριτηρίου, προβαίνοντας σε σχετική μοριοδότηση, εκτός εάν το Υπουργικό Συμβούλιο εκδώσει Κανονισμούς αναφορικά με τον τρόπο αξιολόγησης των απαιτούμενων προσόντων, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 14:
Η ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΒΑΣΕΙ ΤΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΤΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΔΙΟΡΙΣΙΜΩΝ ΟΠΩΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΟΝΤΑΙ ΠΙΟ ΚΑΤΩ
Βαθμός πτυχίου
Άριστα 8 μόρια, Λίαν Καλώς 6 μόρια, Καλώς ή όταν δεν αναγράφεται βαθμός 4 μόρια
Πρόσθετα ακαδημαϊκά προσόντα
Διδακτορικός τίτλος 9 μόρια
Μάστερ ή πρόσθετος πρώτος τίτλος σπουδών 6 μόρια
Μεταπτυχιακό δίπλωμα φοίτησης ενός τουλάχιστον ακαδημαϊκού έτους 3 μόρια
Εκπαιδευτική προϋπηρεσία
2,5 μόρια για κάθε σχολικό έτος εκπαιδευτικής προϋπηρεσίας / 1/12*2,5% για κάθε συμπληρωμένο μήνα εντός του σχολικού έτους, με μέγιστο αριθμό μηνών που μοριοδοτούνται τους 96 μήνες
Μοριοδοτείται η διδασκαλία σε δημόσια και ιδιωτικά εγκεκριμένα σχολεία, Ακαδημαϊκά Ιδρύματα και Προγράμματα του ΥΠΑΝ.
Έτος κατάθεσης πρώτου τίτλου σπουδών
1 μόριο για κάθε έτος που ακολουθεί το έτος κατάθεσης του πρώτου τίτλου σπουδών του υποψηφίου. Για τους υποψήφιους που είναι ήδη εγγεγραμμένοι στους πίνακες διοριστέων, το έτος κατάθεσης θα είναι το έτος υποβολής της αίτησης τους για εγγραφή στους πίνακες διοριστέων
Υπηρεσία στην Εθνική Φρουρά ή στις ένοπλες δυνάμεις κράτους μέλους της Ε.Ε. (ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΚΑΙ ΗΘΙΚΗ ΑΝΤΑΜΟΙΒΗ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΑΡΡΕΝΕΣ ΥΠΟΨΗΦΙΟΥΣ)
1/8 για κάθε συμπληρωμένο μήνα υπηρεσίας, νοουμένου ότι η υπηρεσία ήταν πριν την απόκτηση του πρώτου τίτλου σπουδών, με μέγιστο όριο μοριοδότησης το 3)