Post,Author,Content "Ο ΠΕΡΙ ΕΓΓΡΑΦΗΣ ΔΕΡΜΑΤΟΣΤΙΚΤΟΠΟΙΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΠΕΡΝΗΤΩΝ ΣΩΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΣΥΝΑΦΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΤΙΚΟΣ ΝΟΜΟΣ ΤΟΥ 2025","Marios Kyriakoh","Ως Πρόεδρος του σωματείου Tattoo and piercing artists Cyprus association με τετραετή θητεία ως μέλος στο συμβούλιο εγγραφής δερματοστικτοποιών, διαπερνητών σώματος και εργαστηρίων δερματοστιξίας και διαπέρνησης σώματος το οποίο έληξε την 1η Σεπτεμβριου 2024, που εκπροσωπούσε επαγγελματίες του κλάδου της δερματοστιξίας και της τοποθέτησης piercing, θα ήθελα να σας εκφράσω τον έντονο προβληματισμό και την ανησυχία του κλάδου μας σχετικά με το υφιστάμενο νομοθετικό πλαίσιο που διέπει τη λειτουργία των στούντιο μας. Παρότι η δραστηριότητά μας αφορά άμεσα τη δημόσια υγεία και απαιτεί αυστηρούς κανόνες υγιεινής, το νομικό πλαίσιο παραμένει ελλιπές, ασαφές και δεν ανταποκρίνεται στα σύγχρονα δεδομένα. Το γεγονός αυτό δημιουργεί συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού, δυσκολεύει τον έλεγχο της νομιμότητας και αφήνει εκτεθειμένους τόσο τους επαγγελματίες όσο και το κοινό. Ζητούμε από το Υπουργείο Υγείας να εξετάσει την επικαιροποίηση και αναμόρφωση της σχετικής τροποποιητικής νομοθεσίας 2025, με στόχο: *Αριθμός 18: Το αρθρο 9 (6) να τροποποιηθεί. Αν η οικία ή το βοηθητικό μέρος αυτής πλήρει όλα όσα προηποθέτει ο νόμος τα οποία αφόρούν την λειτουργία στουντιο δερματοστηξιάς και διαπέρνησης σώματος να μπορεί να αδειοδοτηθεί. *Αριθμός 21: Το άρθρο 10 (α) να τροποποιηθεί. Να ζητούνται υπογεγραμέννα αρχιτεχτονικά σχέδια κάτοψης του χώρου ο ποιός προκειται να χρησιμοποιηθεί ως εργαστήριο το οποίο λειτουργεί σε δικό του ανεξάρτητο και αυτοτελή χώρο, ειδικα διαμορφωμένο για αυτο το σκοπό χωρίς να χρειάζεται να αποσταλούν στον Επαρχιακό οργανισμό Αυτοδιοίκησης (Ε.Ο.Α.). (β) Να μπορει να παραχωριθεί άδεια χρήσεως του χώρου εντός του οποίου θα λειτουργήσει το εργαστήριο απο τον Δήμο απο την οποία προκύπτει οτι ο χώρος είναι κατάστημα/ διαμέρισμα/γραφείο/οικία/ βοηθητικά οικίας εφόσον πλήρει όλα όσα αναγράφονται στο άρθρο 10(α). *Αριθμός 58): Το άρθρο 39(1) να τροποποιηθεί. Ως αισθητικοί για να μπορούν να ασκούν δερματοστιξια ακόμα και για αισθητικούς λόγους να εφαρμόζουν το νομοσχέδιο των δερματοστικτοποιων. Κανονισμοί: *Αριθμός 40: Να προστεθεί (ζ) για κάθε εγγεργραμμένο δερματοστικτοποιό και διαπερνητή σώματος να του αναλογεί ένας ασκούμενος. *Αριθμός 41: Να προστεθεί (γ) Βεβαίωση απο κοινωνικές ασφαλίσεις δύο(2) χρόνων Οι τροποποιήσεις αυτές συζητηθηκαν στη συνέλευση των δυο σωματιων χώρις ανταποκριση απο το υπουργείο υγείας. Ως προεδρος θα ήθελα στην επομενη συσκεψει διαβουλευσης του υπουργειου υγειας να παραβρεθω για να συζητισουμε τις τροποποιησεις. Με εκτίμηση Μάριος Κυριάκου" "Ο ΠΕΡΙ ΕΓΓΡΑΦΗΣ ΔΕΡΜΑΤΟΣΤΙΚΤΟΠΟΙΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΠΕΡΝΗΤΩΝ ΣΩΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΣΥΝΑΦΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΤΙΚΟΣ ΝΟΜΟΣ ΤΟΥ 2025","Tattoo and Piercing Association Cy","6. Παγκύπριος Σύλλογος Εγγεγραμμένων Δερματοστικτοποιών και Διαπερνητών Σώματος – Μέρος VIII του βασικού νόμου, άρθρα 32 – 37 Εισηγούμαστε όπως η εγγραφή στον Σύλλογο καταστεί υποχρεωτική για την άσκηση του επαγγέλματος έτσι ώστε να διασφαλιστεί η εποπτεία, η τήρηση κοινών υγειονομικών προτύπων και η επαγγελματική οργάνωση του κλάδου, όπως ισχύει και σε άλλα επαγγέλματα υγείας και παραϊατρικά επαγγέλματα. Προτείνεται όπως η άδεια εγγραφής ως δερματοστικτοποιού ή διαπερνητή σώματος να εξακολουθήσει να εκδίδεται από το Συμβούλιο Εγγραφής, όμως, για να μπορεί ο κάθε δερματοστικτοποιός ή διαπερνητής να εξασκεί το επάγγελμα θα πρέπει να εγγράφεται υποχρεωτικά σε βιβλίο που θα τηρείται από το Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου. Το Διοικητικό Συμβούλιο θα οφείλει να ενημερώνει άμεσα την Αρμόδια Αρχή για κάθε νέα εγγραφή ή διαγραφή μέλους, διασφαλίζοντας έτσι τον έλεγχο της επαγγελματικής δραστηριότητας. Περαιτέρω, μετά από αίτηση του ενδιαφερόμενου, θα εκδίδεται ετήσια άδεια άσκησης επαγγέλματος, σύμφωνα με τις ισχύουσες διαδικασίες και προϋποθέσεις." "02 - Άρθρο 2 - Ερμηνεία","Tomasz Koziel","Στην ερμηνεία της λέξης ""βελόνες” να προστεθούν και οι βελόνες μιας χρήσης, οι οποίες χρησιμοποιούνται για κάθε διαδικασία δερματοστιξίας και έπειτα απορρίπτονται. Αφού δεν γίνεται σχετική αναφορά στον τροποποιητικό Νόμο, κρίνεται σκόπιμο να προστεθεί στις Ερμηνείες, καθώς πλέον σχεδόν όλοι χρησιμοποιούν βελόνες μη επαναχρησιμοποιούμενες και που έρχονται αποστειρωμένες η καθεμιά ξεχωριστά, από τον κατασκευαστή τους. Προτείνουμε επίσης να προστεθεί ερμηνεία για τον όρο “Έφορος”. Με ποια διαδικασία καθορίζεται η θέση του; Από ποιον διορίζεται; Δεν αναφέρεται." "02 - Άρθρο 2 - Ερμηνεία","eleni christodoulou","στην ερμηνεία “βελόνες” θα πρέπει να προστεθούν και οι βελόνες μιας χρήσης που χρησιμοποιούνται για κάθε Δερματοστιξία και μετά απορρίπτεται. δεν αναφέρεται κάπου στον τροποποιητικό νόμο και καλό θα ήταν να προστεθεί μέσα στις Ερμηνείες, εφόσον οι περισσότεροι πλέον δεν χρησιμοποιούν βελόνες επαναχρησιμοποιούμενες αλλά που αποστειρώνονται. Επισης Θεωρούμε ότι θα ήταν καλό να δημιουργηθεί και μια Έρμηνεία για τον “Έφορο”. Με ποιο τρόπο αποφασίζεται ποια η θέση του. Από ποιον διορίζεται ως Έφορος;" "02 - Άρθρο 2 - Ερμηνεία",Prokopia,"Στην ερμηνεία “βελόνες” πρέπει να προστεθούν και οι βελόνες μιας χρήσης που χρησιμοποιούνται για κάθε Δερματοστιξία και μετά απορρίπτεται. Εφόσον δεν αναφέρεται κάπου στον τροποποιητικό νόμο καλό θα ήταν να προστεθεί μέσα στις Ερμηνείες, εφόσον οι περισσότεροι πλέον δεν χρησιμοποιούν βελόνες επαναχρησιμοποιούμενες αλλά μιας χρήσης που έρχονται προ αποστειρωμένες από τον κατασκευαστή. - Θα ήταν καλό να δημιουργηθεί και μια Ερμηνεία για τον “Έφορο”. Με ποιο τρόπο αποφασίζεται ποια η θέση του. Από ποιον διορίζεται ως Έφορος; Δεν εξηγείται πουθενά." "05 - Άρθρο 6",pav@mendelcenter.org,"Να προστεθει στο εδαφιο (2) του αρθρου 6 το εξης: ""και από χορηγίες που μπορεί να λαμβάνει από την Αρμόδια Αρχή""." "06 - Άρθρο 8",Prokopia,"Σε όλο τον τροποποιητικό νόμο αφαιρούνται σημεία που αφορούν τους Ασκούμενους, όπως εδώ το “Μητρώο Ασκουμένων”. Ποιος ο λόγος που διαγράφεται το Μητρώο; Και πώς θα εγγράφονται αυτοί; Γιατί να είναι η ευθύνη πέφτει στους εγγεγραμμένους Δερματοστικτοποιούς και Διαπερνητές Σώματος και ποια η ασφάλεια του Ασκούμενου αν δεν υπάρχει Μητρώο; Πρέπει να υπάρχει Μητρώο Ασκουμένων για την διασφάλιση της ομαλής διεξαγωγής της πρακτικής τους άσκησης." "06 - Άρθρο 8","Tomasz Koziel","Σε ολόκληρο τον Τροποποιητικό Νόμο αφαιρούνται αναφορές στους Ασκούμενους, κυρίως το “Μητρώο Ασκουμένων”. Ποιος είναι ο λόγος διαγραφής του; Και με ποιο τρόπο θα γίνεται η εγγραφή τους; Θα υπάρχει επίσημη εγγραφή των ασκουμενων; Και που, αν η ευθύνη πάει στους εγγεγραμμένους Δερματοστικτοποιούς και Διαπερνητές Σώματος. Σύμφωνα με το άρθρο 53 του τροποποιητικού, η ευθύνη τήρησης μητρώων μεταφέρεται στον Έφορο, ωστόσο δεν γίνεται αναφορά στους Ασκούμενους. Θα πρέπει να τηρείται αρχείο για την διασφάληση της ομαλής άσκησης των Ασκούμενων και αποφυγή αυθαίρετων διαδικασιών." "06 - Άρθρο 8","eleni christodoulou","Σε όλο τον τροποποιητικό Νόμο αφαιρούνται σημεία που αφορούν τους Ασκούμενους, όπως το “Μητρώο Ασκουμένων”. Ποιος ο λόγος που διαγράφεται το Μητρώο; Και πώς θα εγγράφονται αυτοί; δεν είναι αντικειμενικό η ευθύνη να είναι στους εγγεγραμμένους και οχι στον αρμοδιο του υπουργείου υγείας ή εφορο" "06 - Άρθρο 8","Tattoo and Piercing Association Cy","1. Διαγραφή μητρώου ασκούμενων και τήρηση αρχείου ασκούμενων από τους εγγεγραμμένους Δερματοστικτοποιούς και Διαπερνητές Σώματος 1.1. Τροποποιήσεις των άρθρων 8(1)(α) και 8(3) και 8(6) και 8(7) και 8(8) 1.2. Διαγραφή του άρθρου 20 1.3. Προσθήκη του άρθρου 25(1)(δ) Πριν την τροποποίηση, ο βασικός νόμος προέβλεπε την τήρηση Μητρώου Ασκούμενων από τον Έφορο, στο οποίο οι ασκούμενοι δερματοστικτοποιοί ή διαπερνητές σώματος είχαν την δυνατότητα εγγραφής σύμφωνα με τις πρόνοιες του άρθρου 20. Μετά την τροποποίηση του νόμου, το Μητρώο Ασκούμενων καθώς και η υποχρέωση υποβολής της σχετικής αίτησης για εγγραφή ασκούμενου προς το Συμβούλιο Εγγραφής καταργούνται. Το νομοσχέδιο επιβάλλει την τήρηση αρχείου ασκούμενων από τους εγγεγραμμένους δερματοστικτοποιούς και διαπερνητές σώματος σύμφωνα με τις πρόνοιες του νέου άρθρου 25(1)(δ). Η παραπάνω αλλαγή δεν μας βρίσκει σύμφωνους αφού εισάγει κίνδυνο αυθαιρεσιών και παρανομιών στην διαδικασία εγγραφής ασκούμενων, στερώντας τον ουσιαστικό έλεγχο από την Αρμόδια Αρχή ή το Συμβούλιο Εγγραφής. Η τήρηση Μητρώου Ασκούμενων και η εξέταση των σχετικών αιτήσεων από το Συμβούλιο Εγγραφής είναι απαραίτητα για την διασφάλιση της γνησιότητας και της διαφάνειας των αιτήσεων καθώς και για την νομιμότητα της μετέπειτα ένταξης των νέων δερματοστικτοποιών ή διαπερνητών σώματος στα αντίστοιχα μητρώα. Το Συμβούλιο Εγγραφής πρέπει να παραμείνει εξ ολοκλήρου αρμόδιο για την εξέταση των αιτήσεων ασκούμενων καθώς και των αιτήσεων που αφορούν την εγγραφή δερματοστικτοποιών, διαπερνητών σώματος και εργαστηρίων στα μητρώα." "10 - Άρθρο 8",Prokopia,"Πάλι αφαιρούνται σημεία που αφορούν τους Ασκούμενους, όπως το “Μητρώο Ασκουμένων”. Ποιος ο λόγος που διαγράφεται το Μητρώο; Και πώς θα εγγράφονται αυτοί; Πρέπει να τηρηθεί Μητρώο Ασκουμένων." "10 - Άρθρο 8","Tomasz Koziel","Σε όλο τον τροποποιητικό Νόμο αφαιρούνται σημεία που αφορούν τους Ασκούμενους, όπως πάλι εδώ το “Μητρώο Ασκουμένων”. Δεν πρέπει να αφαιρεθεί όπως σχολιάστηκε και υποστηρίκτηκε στο σχόλιο στο 06-Άρθρο 8" "10 - Άρθρο 8","eleni christodoulou","Αφού διαγραφή το μητρώο των ασκούμενων πως θα καταγραφούν? ποια η διαδικασία εγγραφής τους και ποιος είναι ο υπεύθυνος για την περίπτωση, επίβλεψη και τήρηση τους" "12 - Άρθρο 8",Prokopia,"Πάλι αφαιρούνται σημεία που αφορούν τους Ασκούμενους. Να συμπεριληφθούν και οι ασκούμενοι για την διασφάλιση της ομαλής διεξαγωγής την πρακτικής τους άσκησης." "12 - Άρθρο 8","Tomasz Koziel","Σε όλο τον τροποποιητικό Νόμο όπως και εδώ ακριβώς το ίδιο αφαιρούνται σημεία που αφορούν τους Ασκούμενους. Θα πρέπει να συμπεριληφθούν και οι Ασκούμενοι για την διασφάληση των δικαιωμάτων τους." "12 - Άρθρο 8","eleni christodoulou","παλι δεν υπάρχει καθοδήγηση για τους ασκούμενους,απλά διαγράφονται" "13 - Άρθρο 8","Tomasz Koziel","Σε όλο τον τροποποιητικό Νόμο αφαιρούνται σημεία που αφορούν τους Ασκούμενους. Θα πρέπει να συμπεριλαμβάνονται στον νόμο για να προστατεύονται τα δικαιώματα τους." "13 - Άρθρο 8",Prokopia,"Και εδώ αφαιρούνται σημεία που αφορούν τους Ασκούμενους. Για ποιο λόγο; Πως προστατεύει ο νόμος τα δικαιώματα τους; Να συμπεριληφθούν." "13 - Άρθρο 8","eleni christodoulou","παλι δεν υπάρχει καθοδήγηση για τους ασκούμενους,απλά διαγράφονται" "14 - Άρθρο 8","Tomasz Koziel","Σε όλο τον τροποποιητικό Νόμο αφαιρούνται σημεία που αφορούν τους Ασκούμενους και εδώ ξανά. Θα πρέπει να συμπεριλαμβάνονται δε όλο το πλαίσιο του νόμου για να προστατεύονται τα δικαιώματα τους." "14 - Άρθρο 8",Prokopia,"Και εδώ πάλι αφαιρούνται σημεία που αφορούν τους Ασκούμενους. Για ποιο λόγο; Πως προστατεύει ο νόμος τα δικαιώματα τους; Να συμπεριληφθούν." "14 - Άρθρο 8","eleni christodoulou","παλι δεν υπάρχει καθοδήγηση για τους ασκούμενους,απλά διαγράφονται" "16 - Άρθρο 9","Tomasz Koziel","(β) «Απαραίτητη προϋπόθεση για τη χορήγηση άδειας διεξαγωγής εκδήλωσης είναι όπως όλοι οι συμμετέχοντες δερματοστικτοποιοί και διαπερνητές σώματος είναι εγγεγραμμένοι στα αντίστοιχα μητρώα.» Γιατί δεν αναφέρονται οι Ασκούμενοι; Αν πληρούν τισ προυποθέσεις (ΑΝΑΔ, σεμινάριο πρώτων βοηθειών ) θα πρέπει να μπορούν εαν θέλουν να συμμετέχουν σε εκδηλώσεις." "16 - Άρθρο 9",Prokopia,"(β) «Απαραίτητη προϋπόθεση για τη χορήγηση άδειας διεξαγωγής εκδήλωσης είναι όπως όλοι οι συμμετέχοντες δερματοστικτοποιοί και διαπερνητές σώματος είναι εγγεγραμμένοι στα αντίστοιχα μητρώα.» Να μην εξαιρούνται και να συμπεριλαμβάνονται οι Ασκούμενοι που έχουν συμπληρώσει το πρώτο έτος την άσκησης του και έχουν το πιστοποιητικό συμμετοχής τους των 90 ωρών από την Αρχή Ανάπτυξης Ανθρωπίνου Δυναμικού όπως επίσης και πιστοποιητικό παρακολούθησης άλλων αναγκαίων σεμιναρίων που υποδεικνύουν ότι φέρει τις κατάλληλες γνώσεις για την ασφαλή διεξαγωγή της Δερματοστιξίας ή Διαπέρνησης σώματος." "16 - Άρθρο 9","eleni christodoulou","προτείνουμε να μπορούν να προστεθούν και οι Ασκούμενοι στις εκδηλώσεις . Από τη στιγμή που η άσκηση τους κρατά 2 χρόνια ή θα έχουν και το πιστοποιητικό παρακολούθησης 90 ωρών επιπρόσθετα της άσκησης τους, να συμμετέχουν στις εκδηλώσεις αν ο καλλιτέχνης υπεύθυνος για αυτόν θεωρεί ότι είναι έτοιμος" "16 - Άρθρο 9",pav@mendelcenter.org,"Άρθρο 9(5): Η πρόνοια που μπήκε για τους ΑΜΕΑ (Ν. 127(Ι)/2000) είναι παλαιά και γενικόλογη και δεν απαιτεί προσβασιμότητα σε ανάπηρους, ενώ υπάρχουν νεότεροι Κανονισμοί για το θέμα αυτό (ΚΔΠ 248/2017, ΚΔΠ262/2018), οι οποίοι όμως προνοούν για προσβασιμότητα ΑΜΕΑ σε καινούργια κτίρια που ανεγείρονται μετά το 2018. Εισηγούμαι να αλλάξει το άρθρο 9(5) ως εξής: 9(5) Το υποστατικό στο οποίο λειτουργεί το εργαστήριο δερματοστιξίας ή και διαπέρνησης σώματος απαιτείται: (α) Αν ανεγέρθηκε μετά το 2019 να πληροί τις ΚΔΠ 248/2017 και ΚΔΠ262/2018, περιλαμβανομένης της πρόσβασης σε ΑΜΕΑ (ράμπας κτλ.) και της ύπαρξης τουαλέτας αναπήρων. (β) Αν ανεγέρθηκε μέχρι το 2018 να λάβει πολεοδομική άδεια εντός 7 ετών και άδεια οικοδομής εντός 14 ετών και πιστοποιητικό τελικής έγκρισης εντός 21 ετών από την ημερομηνία έναρξης ισχύος του παρόντος τροποποιητικού Νόμου, ώστε να πληροί τις ΚΔΠ 248/2017 και ΚΔΠ262/2018. (γ) Να διαθέτει 1 χώρο στάθμευσης ΑΜΕΑ, σύμφωνα με τα πρότυπα για παροχή δημοσίων χωρών στάθμευσης, σε απόσταση μέχρι 500 μ. (σε ευθεία γραμμή) και μέχρι 1000 μ. περπατητός από την είσοδο του υποστατικού, ο οποίος χώρος στάθμευσης να κατέχεται από το υποστατικό για τουλάχιστον μία ημέρα την εβδομάδα." "16 - Άρθρο 9","Tattoo and Piercing Association Cy","3.1. Τροποποίηση του άρθρου 9 με την προσθήκη των παραγράφων 9(5), 9(6), 9(7) και 9(8) Η παρατήρηση μας εστιάζει στο άρθρο 9(7), το οποίο απαγορεύει την διοργάνωση οποιασδήποτε εκδήλωσης δερματοστιξίας ή διαπέρνησης σώματος ή παρόμοιας δραστηριότητας σε δημόσιο ή ιδιωτικό χώρο, εκτός και αν έχει εξασφαλιστεί γραπτή άδεια από την Αρμόδια Αρχή, σύμφωνα με τους όρους και προϋποθέσεις που καθορίζονται από αυτή, μετά από εισήγηση του Έφορου. Η εισήγηση μας είναι να εξαιρούνται από την εξασφάλιση γραπτής άδειας οι εκδηλώσεις εθελοντικού και/ή φιλανθρωπικού χαρακτήρα, υπό τον όρο ότι θα προσκομίζεται στην Αρμόδια Αρχή σχετική βεβαίωση από το Μη Κερδοσκοπικό Ίδρυμα που οργανώνει την εν λόγω εκδήλωση, που θα πιστοποιεί τον χαρακτήρα και τη σκοπιμότητα της εκδήλωσης." "18 - Άρθρο 10",pav@mendelcenter.org,"Στο αρθρο 10(β) η λεξη ""Δημο"" να αντικατασταθει με τη φραση ""την αρχη τοπικης αυτοδιοικησης""" "19 - Άρθρο 10",pav@mendelcenter.org,"10(στ) οχι 21(στ)" "19 - Άρθρο 10",pav@mendelcenter.org,"Στο αρθρο 21(στ) πρεπει να αντικατασταθει η φραση ""του Συμβουλίου"" απο τη φραση ""της Αρμοδιας Αρχης""." "19 - Άρθρο 10",pav@mendelcenter.org,"Η Πυροσβεστικη αποδεκτηκε τροποποιηση της Νομοθεσιας με διαγραφη της φρασης ""βεβαιωση (της Πυροσβετικης Υπηρεσιας) οτι εχουν ληφθει ολα τα μετρα πυρασφαλειας"" και αντικατασταση της με ""τεκμηριωση εγκατάστασης: (α) έκτακτου φωτισμού και (β) πυροσβεστήρα νερού και (γ) πυροσβεστήρα διοξειδίου του άνθρακα."" Ως εκ τουτου θα πρεπει να διαγραφει η φραση για ""ολα τα μετρα πυρασφαλειας"". Ταυτοχρονα θα πρεπει να γινει διαβουλευση με το ΕΤΕΚ οσον αφορα τα προσοντα των στελεχων της ιδιωτικης εταιρειας που θα δινουν το πιστοποιητικο, π.χ. μπορει να πρεπει να υπογραφει το πιστοποιητικο ενας εγγεγραμμενος μηχανικος που να βεβαιωνει οτι υπαρχει και λειτουργει ο εκτακτος φωτισμος και υπαρχουν πυροσβεστηρες καταλληλου μεγεθους και αριθμου (σε σχεση με το μεγεθος του υποστατικου) εγκατεστημενοι σε καταλληλους χωρους μεσα στο υποστατικο και ειναι σε καλη κατασταση και τουλαχιστον 50% γεματοι την ημερα που επιθεωρηθηκαν." "22 - Άρθρο 11",Prokopia,"11.(γ) Κάθε θέση εργασίας να λειτουργεί πλήρως ανεξάρτητα από τις υπόλοιπες.». Τι ακριβώς εννοούμε με το “πλήρως ανεξάρτητα”. Εάν για παράδειγμα ένα εργαστήρι έχει 15τμ χώρο μπορεί να έχει μέσα 3 δερματοστικτοποιούς, λαμβάνοντας υπόψη ότι ο καθένας θα έχει ανάλογα 5τμ εργασιακό χώρο; Να γίνει σαφές τι εννοεί με την φράση “πλήρως ανεξάρτητα”." "22 - Άρθρο 11","Tomasz Koziel","«11.(γ) Κάθε θέση εργασίας να λειτουργεί πλήρως ανεξάρτητα από τις υπόλοιπες.». Να γιίνει σαφές τι εννοεί με το " "22 - Άρθρο 11","eleni christodoulou","Τι ακριβώς εννοούμε με το “πλήρως ανεξάρτητα”. ποια τα κριτήρια ;" "23 - Άρθρο 11","Tomasz Koziel","Να υπάρχει ένας νιπτήρας που θα είναι μόνο για το πλύσιμο χεριών στο εργαστήριο. Δεν χρειάζεται να υπάρχει ένας σε κάθε 5τ.μ που είναι ο αντίστοιχος χώρος για κάθε άτομο, δεδομένου ότι υπάρχουν προσβάσιμα αντισιπτικά σε όλους τους χώρους του εργαστηρίου." "23 - Άρθρο 11","eleni christodoulou","Δεν θεωρούμε απαραίτητο να υπάρχει νιπτήρας εντός του κάθε χώρου εργασίας από τη στιγμή που υπάρχουν αντισηπτικά σε κάθε χώρο. να υπάρχει μόνο ένας νιπτήρας στο κάθε εργαστήρι που να αφορά μόνο το πλύσιμο χεριών. Επίσης για ποιο λόγο χρειάζεται να είναι πόσιμο το νερό του νιπτήρα και να έχει ρυθμιζόμενη θερμοκρασία;" "23 - Άρθρο 11",Prokopia,"Δεν είναι απαραίτητο να υπάρχει νιπτήρας εντός του κάθε χώρου εργασίας (5τμ ανά άτομο) από τη στιγμή που υπάρχουν αντισηπτικά σε κάθε χώρο. Προτείνουμε να υπάρχει μόνο ένας νιπτήρας στο κάθε εργαστήρι που να αφορά μόνο το πλύσιμο χεριών. Επίσης δεν χρειάζεται να είναι πόσιμο το νερό του νιπτήρα και να έχει ρυθμιζόμενη θερμοκρασία." "25 - Άρθρο 11",Prokopia,"Προτείνουμε να μπορούν να πωληθούν προϊόντα φτιαγμένα/δημιουργημένα από τους καλλιτέχνες (δερματοστικτοποιούς) τα οποία προωθούν τη δουλειά τους όπως promotional materials (merchandise -παράδειγμα: είδη ρουχισμού, σχέδια, ή άλλα προϊόντα που προωθούν τον καλλιτέχνη ή το εργαστήρι)." "25 - Άρθρο 11","Tomasz Koziel","Να προστεθούν στα προιόντα προς πώληση στην υποδοχή των εργαστήριων και προωθητικά υλικά (όπως ρουχισμός, σχέδια και άλλα προιόντα που εξυπηρετούν στην προώθηση του καλλητέχνη ή/και του εργαστηρίου). Εφόσων τα εργαστήρια είναι χώρος τέχνης πρέπει να επιτρέπεται και η πώληση αντίστοιχων προιόντων." "25 - Άρθρο 11","eleni christodoulou","να μπορούν να πωληθούν προϊόντα φτιαγμένα/δημιουργημένα από τους καλλιτέχνες (δερματοστικτοποιούς) τα οποία προωθούν τη δουλειά τους όπως promotional materials (merchandise - παράδειγμα: είδη ρουχισμού, σχέδια, ή άλλα προϊόντα που προωθούν τον καλλιτέχνη ή το εργαστήρι). δεν παύει να είναι καλλιτέχνης και να ζει μεσω αυτου. να δικαιούται να προωθεί την δουλειά οπως θελει να εκφραστεί. αν το κανει νομιμα και δεν κρύβεται γιατι να μην δικαιούται" "27 - Άρθρο 12",Prokopia,"Να προστεθεί ότι 30.(1)(β) Ο δερματοστίκτης πρέπει να καλύπτεται επίσης με κατάλληλο υλικό μίας χρήσης, το οποίο να αντικαθίσταται μετά από κάθε χρήση, για λόγους υγιεινής. Είτε έχει καλώδιο τροφοδότησης είτε λειτουργεί μόνο με μπαταρία. - Νούμερο 30.(2) Το υλικό κάλυψης του πάγκου εργασίας δεν χρειάζεται να είναι αποστειρωμένο εάν είναι μιας χρήσης." "27 - Άρθρο 12","Tomasz Koziel","Να προστεθεί στον παρόν νόμο η κάλυψη του δερματοστίκτη με υλικό μίας χρήσης για την αποφυγή μεταφοράς μικροβίων και άλλων μικροοργανισμών από πελάτη σε πελάτη. Επιπλέον το υλικό κάληψης των πάγκων εργασίας δεν χρειάζεται να είναι αποστειρωμένο αλλά να είναι μιας χρήσης. Το εργαστήριο δεν είναι αποστειρωμένο περιβάλλον όπως είναι τα χειρουργεία επομένως εφόσων ανοιχτεί δεν θεωρείται πλέον αποστειρωμένο και δεν έρχεται ποτέ σε επαφή με τον πελάτη όπως πχ η βελόνα που πρέπει να είναι αποστειρωμένη διότι διεισδύει στο δέρμα." "27 - Άρθρο 12","eleni christodoulou","Ο δερματοστίκτης πρέπει να καλύπτεται επίσης με κατάλληλο υλικό μίας χρήσης, το οποίο να αντικαθίσταται μετά από κάθε χρήση, για λόγους υγιεινής. Είτε έχει καλώδιο τροφοδότησης είτε λειτουργεί μόνο με μπαταρία. Το υλικό κάλυψης του πάγκου εργασίας δεν χρειάζεται εάν είναι μιας χρήσης να είναι αποστειρωμένο." "27 - Άρθρο 12","Tattoo and Piercing Association Cy","2.1. Προσθήκη ερμηνειών στο άρθρο 2 2.2. Τροποποίηση του άρθρου 12 Προτείνουμε όπως τα αποστειρωμένα γάντια και το αποστειρωμένο υλικό που προορίζεται για την κάλυψη του πάγκου εργασίας, διαγραφούν από τον προβλεπόμενο κατάλογο εξοπλισμού που οφείλει να διαθέτει κάθε εργαστήριο δερματοστιξίας. Η ανωτέρω εισήγηση τεκμηριώνεται από την επιστημονική γνωμάτευση του Ομότιμου Καθηγητή Μικροβιολογίας και Μοριακής Ιολογίας, κ. Πέτρου Καραγγιάνη, ημερ. 06/10/2025, σύμφωνα με την οποία η χρήση των εν λόγω γαντιών και του υλικού κάλυψης του πάγκου εργασίας δεν διασφαλίζει τη διατήρηση συνθηκών αντισηψίας και αποστείρωσης. Περαιτέρω, στην εν λόγω γνωμάτευση παρατίθενται ενδεδειγμένες πρακτικές και διαδικασίες που δύνανται να εφαρμόζονται κατά την εκτέλεση της δερματοστιξίας, με στόχο τη διασφάλιση των απαιτούμενων υγειονομικών προτύπων." "34 - Άρθρο 15",pav@mendelcenter.org,"στο αρθρο 15(δ) να προστεθει η φραση ""και στην Αρμοδια Αρχη"" μετα τη λεξη ""Συμβουλιο¨""" "36 - Άρθρο 16","Tomasz Koziel","(ε) να κατακρατεί ή να δεσμεύει για όσο χρόνο είναι αναγκαίος, οποιοδήποτε αντικείμενο, αναφορικά με το οποίο ή σε σχέση με το οποίο έχει εύλογη αιτία να πιστεύει ότι έχει παραβιασθεί οποιαδήποτε πρόνοια του παρόντος Νόμου ή Διατάγματος ή Κανονισμών, που εκδίδονται βάσει αυτού, ή υποχρεωτικού προτύπου ή Κοινοτικού Κανονισμού ή Κοινοτικής Απόφασης και να διατάξει να παραμείνει ή να μεταφερθεί το εν λόγω αντικείμενο σε οποιοδήποτε μέρος θα υποδείξει, (ζ) να κατάσχει ή/και να καταστρέφει οποιοδήποτε αντικείμενο, αναφορικά με το οποίο εφαρμόζεται ο παρών Νόμος ή Διάταγμα ή Κανονισμοί, που εκδίδονται βάσει αυτού, ή υποχρεωτικό πρότυπο ή Κοινοτικός Κανονισμός ή Κοινοτική Απόφαση, εφόσον αποδειχθεί ότι είναι ακατάλληλο για το σκοπό που προορίζεται. Με ποιο δικαίωμα να έχει τέτοια εξουσία ο Έφορος να κατακρατήσει ή/και να καταστρέψει περιουσία, από την στιγμή που υπάρχει αναστολή λειτουργείας του εργαστηρίου. (η) να εξετάσει οποιαδήποτε στοιχεία καταχωρημένα σε ηλεκτρονική μορφή πάνω σε μαγνητικά μέσα ή βιβλία ή έγγραφα, τα οποία βρίσκονται στο εργαστήριο ή σε οποιοδήποτε βοηθητικό χώρο αυτού και για τα οποία έχει εύλογη αιτία να πιστεύει ότι περιέχουν πληροφορίες ή καταχωρήσεις σε σχέση με οποιοδήποτε αντικείμενο αναφορικά με το οποίο εφαρμόζεται ο παρών Νόμος ή Διάταγμα ή Κανονισμοί, που εκδίδονται βάσει αυτού, ή υποχρεωτικό πρότυπο ή Κοινοτικός Κανονισμός ή Κοινοτική Απόφαση, και να πάρει αντίγραφα ή αποσπάσματα τους. Τα αρχεά αυτά περιέχουν προσωπικά δεδομένα. Δεν επιτρέπεται να ληφθούν αντίγραφα ή να εξεταστούν αρχεία προσωπικών δεδομένων χωρίς επιπλέον άδεια." "36 - Άρθρο 16",Prokopia,"(ε) να κατακρατεί ή να δεσμεύει για όσο χρόνο είναι αναγκαίος, οποιοδήποτε αντικείμενο, αναφορικά με το οποίο ή σε σχέση με το οποίο έχει εύλογη αιτία να πιστεύει ότι έχει παραβιασθεί οποιαδήποτε πρόνοια του παρόντος Νόμου ή Διατάγματος ή Κανονισμών, που εκδίδονται βάσει αυτού, ή υποχρεωτικού προτύπου ή Κοινοτικού Κανονισμού ή Κοινοτικής Απόφασης και να διατάξει να παραμείνει ή να μεταφερθεί το εν λόγω αντικείμενο σε οποιοδήποτε μέρος θα υποδείξει, (ζ) να κατάσχει ή/και να καταστρέφει οποιοδήποτε αντικείμενο, αναφορικά με το οποίο εφαρμόζεται ο παρών Νόμος ή Διάταγμα ή Κανονισμοί, που εκδίδονται βάσει αυτού, ή υποχρεωτικό πρότυπο ή Κοινοτικός Κανονισμός ή Κοινοτική Απόφαση, εφόσον αποδειχθεί ότι είναι ακατάλληλο για το σκοπό που προορίζεται. —Δεν έχει κανένα δικαίωμα να κατακρατήσει ή να καταστρέψει περιουσίες. (η) να εξετάσει οποιαδήποτε στοιχεία καταχωρημένα σε ηλεκτρονική μορφή πάνω σε μαγνητικά μέσα ή βιβλία ή έγγραφα, τα οποία βρίσκονται στο εργαστήριο ή σε οποιοδήποτε βοηθητικό χώρο αυτού και για τα οποία έχει εύλογη αιτία να πιστεύει ότι περιέχουν πληροφορίες ή καταχωρήσεις σε σχέση με οποιοδήποτε αντικείμενο αναφορικά με το οποίο εφαρμόζεται ο παρών Νόμος ή Διάταγμα ή Κανονισμοί, που εκδίδονται βάσει αυτού, ή υποχρεωτικό πρότυπο ή Κοινοτικός Κανονισμός ή Κοινοτική Απόφαση, και να πάρει αντίγραφα ή αποσπάσματα τους. — Νόμος περί προσωπικών δεδομένων. Δεν επιτρέπεται η λήψη αντιγράφων και η εξέταση χωρίς άδεια." "36 - Άρθρο 16","eleni christodoulou","(ε) και (ζ) δεν εχει δικαίωμα να κατακρατήσει οποιοδήποτε αντικείμενο ή να κατασχέσει ή να καταστρέψει. ειναι προσωπικό αντικείμενο (η) - το αρχείο αυτό που θα κρατούν οι Δερματοστικτοποιοί θα περιέχει προσωπικά δεδομένα. Αυτά τα δεδομένα δεν είναι για να τα εξετάζει οποιοσδήποτε και να παίρνει αντίγραφα χωρίς άδεια. Πόσο μάλλον να πάρει αποσπάσματα που μπορεί να δώσουν λανθασμένη εικόνα." "36 - Άρθρο 16",pav@mendelcenter.org,"στο (θ) να αντικατασταθει η λεξη ""άρθρου"" απο τη λεξη ""εδαφίου""" "37 - ΜΕΡΟΣ V","Tomasz Koziel","Ξανά διαγραφή και εδώ των Ασκούμενων από τον Νόμο. Να διατηριθεί ότι αφορά τουσ Ασκούμενους." "37 - ΜΕΡΟΣ V",Prokopia,"Πάλι εδώ αφαιρούνται σημεία που αφορούν τους Ασκούμενους. Να τηρηθούν να Μητρώα Ακούμενων" "40 - Άρθρο 19",mmichael10,"Συμβουλίο Εγγραφής Δερματοστικτοποιών, Διαπερνητών Σώματος: To πιστοποιητικό Βεβαίωσης πρακτικής άσκησης, ορίζεται από το Συμβούλιο Εγγραφής και αφορά είναι ένα τυποποιημένο / κατοχυρωμένο έντυπο." "40 - Άρθρο 19","Eliza Costantinou","Στο πλαίσιο της αναθεώρησης των προϋποθέσεων που διέπουν την πρακτική άσκηση και την είσοδο στο επάγγελμα, προτείνονται οι ακόλουθες τροποποιήσεις, με στόχο την ενίσχυση της προσβασιμότητας, την προστασία των ασκούμενων και τη διασφάλιση ποιοτικής επαγγελματικής κατάρτισης: 1. Τροποποίηση ελάχιστης απαιτούμενης ηλικίας (άρθρο 19(γ)) Προτείνεται η μείωση του ελάχιστου απαιτούμενου ορίου ηλικίας για την άσκηση του επαγγέλματος από το 20ό στο 18ο έτος. Η προτεινόμενη ρύθμιση εναρμονίζεται με τις ισχύουσες διατάξεις άλλων επαγγελμάτων, διευκολύνοντας την έγκαιρη επαγγελματική ένταξη των ενδιαφερομένων και ενισχύοντας την ισότιμη μεταχείριση. 2. Μείωση διάρκειας πρακτικής άσκησης υπό προϋποθέσεις (άρθρο 19(ε)(ii)) Εισηγείται η μείωση της διάρκειας της υποχρεωτικής πρακτικής άσκησης από 18 σε 12 μήνες, υπό την προϋπόθεση ότι ο/η ασκούμενος/η θα έχει παρακολουθήσει και ολοκληρώσει επιτυχώς πιστοποιημένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα διάρκειας 90 ωρών. Το εν λόγω πρόγραμμα στοχεύει στην παροχή βασικών γνώσεων και δεξιοτήτων σε θέματα υγιεινής, καθαριότητας και πρόληψης της μετάδοσης μικροοργανισμών και λοιμωδών παραγόντων. Η πρόβλεψη αυτή αναμένεται να λειτουργήσει ως ισχυρό κίνητρο για την παρακολούθηση του προγράμματος, ενισχύοντας το επίπεδο εκπαίδευσης και επαγγελματισμού στον κλάδο. 3. Διασφάλιση δυνατότητας αλλαγής επαγγελματία/χώρου πρακτικής χωρίς απώλεια χρόνου (άρθρο 19(ε)(iii)) Προτείνεται η καθιέρωση της δυνατότητας αλλαγής, χωρίς απώλεια του ήδη διανυθέντος χρόνου πρακτικής άσκησης, τόσο του επαγγελματία υπό τον οποίο εκπαιδεύεται ο/η ασκούμενος/η όσο και του χώρου άσκησης. Η εν λόγω πρόβλεψη κρίνεται αναγκαία προκειμένου να προστατευθούν οι ασκούμενοι από καταχρηστικές ή μη κατάλληλες συνθήκες, καθώς έχουν παρατηρηθεί περιπτώσεις εκμετάλλευσης μέσω μη αμειβόμενης εργασίας ή/και ύπαρξης επισφαλούς ή προσβλητικού εργασιακού περιβάλλοντος, κυρίως στον χώρο των καλλιτεχνικών επαγγελμάτων. Η ρύθμιση αυτή ενισχύει το θεσμικό πλαίσιο προστασίας των ασκούμενων και συμβάλλει στη διασφάλιση αξιοπρεπών και ασφαλών συνθηκών εκπαίδευσης." "40 - Άρθρο 19","Tomasz Koziel","19(γ) Προτείνεται να μετατραπεί από 20ο έτος σε 18ο έτος όπωσ προβλέπει ο Νόμοσ για άλλα επαγγέλματα. 19(ε)(ii) Προτείνεται επίσεις να μετατραπεί από 18 μήνες πρακτικής άσκησης σε 12, εφόσον το άτομα θα παρακολουθήσει το πιστοποιητικό εκπαίδευσης 90 ωρών. Με αυτό τον τρόπο θα ωθήσει περισσότερους να παρακολουθήσουν το πρόγραμμα και να λάβουν την βασική εκπαίδευση από αυτό για θέματα που αφορούν την υγιηνή, την καθαριότητα και την αποφυγή μεταφοράς μικροβίων και μικροοργανισμών σε άλλες επιφάνιες και άτομα. 19(ε)(iii.) Να επισημένεται ότι ο Ασκούμενος θα μπορεί να αλλάζει όσες φορές χρειαστεί το άτομο και τον χώρο όπου ασκεί την πρακτκή του και να μην διαγράφεται ο χρόνος αυτής εαν αυτό χρειαστεί να γίνει. Καλό είναι να σημειωθεί ότι είναι πολλές οι περιπτώσεις καλλητεχνών στον χώρο που εκμεταλλεύονται την απλήρωτη εργασία ή/ και δημιουργούν άσχημο/ επικίνδυνο περιβάλλον γα τουσ ασκούμενους." "40 - Άρθρο 19",Prokopia,"19(γ) Από τη στιγμή που επιτρέπεται να εργάζεσαι από νωρίτερα προτείνουμε να μετατραπεί από 20ο έτος σε 18ο έτος -19(ε)(ii) Προτείνουμε να μετατραπεί από 18 μήνες σε 12, εφόσον το άτομα θα παρακολουθήσει το πιστοποιητικό εκπαίδευσης 90 ωρών. Με αυτό τον τρόπο θα ωθήσει περισσότερους να παρακολουθήσουν το πρόγραμμα και να λάβουν την βασική εκπαίδευση από αυτό όσον αφορά σημαντικά θέματα όπως hygiene and cross contamination που περιλαμβάνει το πρόγραμμα των 90 ωρών της ΑΝΑΔ. 19(ε)(iii) Να γίνεται ξεκάθαρο ότι ο ασκούμενος θα μπορεί να αλλάξει τον χώρο πρακτικής του και το άτομο που είναι γραμμένος. Είναι πολλές οι φορές και οι περιπτώσεις που Επαγγελματίες του χώρου έχουν εκμεταλλευτεί άτομα και καταστάσεις και λόγο της απλήρωτης εργασίας για δικό τους όφελος, είχαν παραβιαστηκες συμπεριφορές και ανθυγιεινό περιβάλλον εργασίας." "40 - Άρθρο 19","eleni christodoulou","Στην κύπρο δικαιούσαι να εργάζεσαι απο τα 16 και θεώρησε ενήλικας στα 18. Από τη στιγμή που επιτρέπεται να εργάζεσαι από νωρίτερα προτείνουμε να μετατραπεί από 20ο έτος σε 18ο έτος. Για οσους έχουν πιστοποιητικό 90 ωρών προτείνω να μετατραπεί από 18 μήνες σε 12. Με αυτό τον τρόπο θα ωθήσει περισσότερους να παρακολουθήσουν το πρόγραμμα και να λάβουν την βασική εκπαίδευση από αυτό, διότιμε αυτον τον τροπο υπαρχει μια ελεγχόμενη κατασταση οτι αποφοιτοντας απο το μαθημα αυτο ολοι εχουν της ίδιες γνώσεις και βάσεις που είναι σημαντικό! επίσης θα μειώσει την αναμονή για εύρεση εκπαίδευσης σε στούντιο διότι θα τελειώνουν πιο γρήγορα .αυτο ειναι επισης σημαντικο διοτι μερικα στούντιο εκμεταλλεύονται τους μαθητές για να καθαρίζουν και δεν μαθαίνουν . εδώ είναι σημαντικό να αναφέρουμε να πρεπει να τηρηθει το δικαίωμα να αλλάξει εγγεγραμμένο δερματοστικτοποιό εάν για οποιοδήποτε λόγω έχει υποστεί κακοποίηση λεκτική ή σωματική ή νιώθει ότι δεν μαθαίνει στο συγκεκριμένο άτομο ή εργαστήρι, και να μην επηρεάζει το χρόνο άσκησης του." "40 - Άρθρο 19",Prokopia,"19(γ) Από τη στιγμή που επιτρέπεται να εργάζεσαι από νωρίτερα προτείνουμε να μετατραπεί από 20ο έτος σε 18ο έτος -19(ε)(ii) Προτείνουμε να μετατραπεί από 18 μήνες σε 12, εφόσον το άτομα θα παρακολουθήσει το πιστοποιητικό εκπαίδευσης 90 ωρών. Με αυτό τον τρόπο θα ωθήσει περισσότερους να παρακολουθήσουν το πρόγραμμα και να λάβουν την βασική εκπαίδευση από αυτό όσον αφορά σημαντικά θέματα όπως hygiene and cross contamination που περιλαμβάνει το πρόγραμμα των 90 ωρών της ΑΝΑΔ." "40 - Άρθρο 19","eleni christodoulou","Στην κύπρο δικαιούσαι να εργάζεσαι απο τα 16 και θεώρησε ενήλικας στα 18. Από τη στιγμή που επιτρέπεται να εργάζεσαι από νωρίτερα προτείνουμε να μετατραπεί από 20ο έτος σε 18ο έτος. Για οσους έχουν πιστοποιητικό 90 ωρών προτείνω να μετατραπεί από 18 μήνες σε 12. Με αυτό τον τρόπο θα ωθήσει περισσότερους να παρακολουθήσουν το πρόγραμμα και να λάβουν την βασική εκπαίδευση από αυτό, διότιμε αυτον τον τροπο υπαρχει μια ελεγχόμενη κατασταση οτι αποφοιτοντας απο το μαθημα αυτο ολοι εχουν της ίδιες γνώσεις και βάσεις που είναι σημαντικό!" "40 - Άρθρο 19",pav@mendelcenter.org,"(1) Πρεπει να γινει διαβουλευση με το Νομικη Υπηρεσια ωστε να προστεθει προνοια που εξομοιωνει οσους υπηκοους του Ηνωμενου Βασιλειου (Βρεττανους) διεμεναν μονιμα στην Κυπρο πριν το BREXIT με τους υπηκοους Κρατων Μελων, συμφωνα με τη συμφωνια που εγινε για το BREXIT. Π.χ. στο αρθρο 19(1)(i) να προστεθει ""ή του Ηνωμενου Βασιλειου που διεμενε στη Δημοκρατια πριν τις 31.12.2000 (ή αλλης ημερομηνιας που θα εισηγηθει η Νομικη Υπηρεσια). (2) Για τα λοιμωδη νοσηματα ειτε θα πρεπει να σβυστουν τα συγκεκριμενα τεστ ειτε να γινεται αναφορα και σε αλλα εναλλακτικα ως εξης: i. Έλεγχο για Ηπατίτιδα B (HBsAg ή ΗBV DNA) i. Έλεγχο για Ηπατίτιδα C (anti-HCV ή ΗCV RNA) iii. Έλεγχο για HIV (anti-HIV antibodies ή HIV RNA) iv. Έλεγχο για σύφιλη (VDRL ή RPR) v. Έλεγχο για φυματίωση (ακτινογραφία θώρακος ή κατάλληλο εργαστηριακό τεστ) Οι έλεγχοι (i), (ii), (iii), (iv) πρέπει να γίνονται ετήσια. Ο έλεγχος (v) πρέπει να γίνεται πριν την εγγραφή στο Μητρώο και όποτε το ξαναζητήσει η Αρμόδια Αρχή." "40 - Άρθρο 19","Tattoo and Piercing Association Cy","5.1. Αντικατάσταση του άρθρου 19 Το άρθρο 19 περιλαμβάνει τις προϋποθέσεις υποβολής της αίτησης εγγραφής στο Συμβούλιο Εγγραφής. Η παρέμβαση μας αφορά συγκεκριμένα τα άρθρα 19(1)(ε) και 9(1)(στ) που προνοούν τα εξής: «(ε) σε περίπτωση που το αντικείμενο της αίτησης είναι η δερματοστιξία να κατέχει τουλάχιστον ένα (1) από τα ακόλουθα δικαιολογητικά: i. Δίπλωμα από αναγνωρισμένη σχολή τριτοβάθμιας εκπαίδευσης ή πτυχίο από πανεπιστημιακό ίδρυμα της Κύπρου ή του εξωτερικού, σε τομέα συναφή με το αντικείμενο της αίτησης και βεβαίωση πρακτικής άσκησης διάρκειας ενός (1) έτους ως ασκούμενος δερματοστικτοποιός, από εγγεγραμμένο δερματοστικτοποιό σε αδειοδοτημένο εργαστήριο δερματοστιξίας. ii. Πιστοποιητικό εκπαίδευσης ενενήντα (90) ωρών κανονικής φοίτησης, είτε από φορέα που έχει πιστοποιηθεί ως Κέντρο Επαγγελματικής Κατάρτισης από την Αρχή Ανάπτυξης Ανθρώπινου Δυναμικού, είτε από αναγνωρισμένες σχολές τριτοβάθμιας εκπαίδευσης ή/και από αναγνωρισμένα ιδρύματα ανώτερης εκπαίδευσης της Κύπρου καθώς και βεβαίωση πρακτικής άσκησης διάρκειας δεκαοκτώ (18) μηνών ως ασκούμενος δερματοστικτοποιός, από εγγεγραμμένο δερματοστικτοποιό σε αδειοδοτημένο εργαστήριο δερματοστιξίας. iii. Βεβαίωση πρακτικής άσκησης διάρκειας δύο (2) ετών ως ασκούμενος δερματοστικτοποιός, από εγγεγραμμένο δερματοστικτοποιό σε αδειοδοτημένο εργαστήριο δερματοστιξίας. Νοείται ότι, σε περίπτωση που το δίπλωμα, πτυχίο, πιστοποιητικό εκπαίδευσης ή άλλο ισοδύναμο προσόν έχει εκδοθεί από φορέα χώρας, το οποίο αναγνωρίζεται από τις αρμόδιες αρχές της εν λόγω χώρας ως έγκυρο και ισότιμο, δεν απαιτείται να προέρχεται από εκπαιδευτικούς φορείς που αναφέρονται ανωτέρω. (στ) σε περίπτωση που το αντικείμενο της αίτησης είναι η διαπέρνηση σώματος να κατέχει τουλάχιστον ένα (1) από τα ακόλουθα δικαιολογητικά: i. Πιστοποιητικό εκπαίδευσης ενενήντα (90) ωρών κανονικής φοίτησης, είτε από φορέα που έχει πιστοποιηθεί ως Κέντρο Επαγγελματικής Κατάρτισης από την Αρχή Ανάπτυξης Ανθρώπινου Δυναμικού, είτε από αναγνωρισμένες σχολές τριτοβάθμιας εκπαίδευσης ή/και από αναγνωρισμένα ιδρύματα ανώτερης εκπαίδευσης της Κύπρου καθώς και βεβαίωση πρακτικής άσκησης διάρκειας εννέα (9) μηνών ως ασκούμενος διαπερνητής σώματος, από εγγεγραμμένο διαπερνητή σώματος σε αδειοδοτημένο εργαστήριο διαπέρνησης σώματος. ii. Βεβαίωση πρακτικής άσκησης διάρκειας ενός (1) έτους ως ασκούμενος διαπερνητής σώματος, από εγγεγραμμένο διαπερνητή σώματος σε αδειοδοτημένο εργαστήριο διαπέρνησης σώματος.» Οι προϋποθέσεις διετούς άσκησης στη δερματοστιξία και άσκησης ενός έτους στη διαπέρνηση σώματος πρέπει να παραμείνουν και να εφαρμόζονται από όλους τους ασκούμενους, ανεξαρτήτως διπλώματος ή πτυχίου που θα κατέχει ο καθένας, όπως συμβαίνει και σε άλλα επαγγέλματα. Τα ζητήματα που προκύπτουν είναι τα εξής:  Ποιος φορέας θα καθορίζει την ύλη των μαθημάτων στις σχολές τριτοβάθμιας εκπαίδευσης/Ανώτατης εκπαίδευσης ή στην Αρχή Ανάπτυξης Ανθρωπίνου Δυναμικού και ποιοι θα ορίζονται ως εκπαιδευτές.  Ο αριθμός των εγκεκριμένων εργαστηρίων είναι περιορισμένος, ενώ υφίσταται επίσης περιορισμός στον αριθμό των ασκούμενων που δύνανται να εγγράφονται σε κάθε δερματοστικτοποιό ή διαπερνητή σώματος.  Ποια διπλώματα ή πτυχία δύναται να αναγνωρίζονται και από ποιες χώρες. Η προτεινόμενη ρύθμιση, εφόσον παραμείνει σε ισχύ, ενδέχεται να οδηγήσει σε ανεξέλεγκτη παραγωγή αποφοίτων σε έναν τομέα περιορισμένης ζήτησης, χωρίς την ύπαρξη κατάλληλων μηχανισμών εποπτείας ή περιορισμών ως προς τον αριθμό των νέων εγγραφόμενων. Μια τέτοια εξέλιξη ενδέχεται να επιφέρει σοβαρή απορρύθμιση και να δημιουργήσει κινδύνους για την Δημόσια Υγεία, καθώς πρόσωπα χωρίς επαρκή επαγγελματικό έλεγχο μπορούν να δραστηριοποιούνται εκτός εγκεκριμένων και αδειοδοτημένων εργαστηρίων. Δεδομένου ότι ο σκοπός της εν λόγω τροποποίησης είναι η ενίσχυση της εποπτείας και του ελέγχου για λόγους προστασίας της Δημόσιας Υγείας, κρίνεται απαραίτητο να υφίσταται σαφές και τεκμηριωμένο πλαίσιο εποπτείας, αδειοδότησης και ποσοτικού ελέγχου και όχι σύστημα ανεξέλεγκτης παραγωγής νέων επαγγελματιών. Το πτυχίο ή δίπλωμα πρέπει να θεωρείται προαιρετικό και ως επιπρόσθετο προσόν για μελλοντική εργοδότηση ενώ τα χρόνια άσκησης πρέπει να τηρούνται υποχρεωτικά, ανάλογα με την περίπτωση." "41 - Άρθρο 20","eleni christodoulou","διευκρινίσεις για τους ασκούμενους. απλά διαγράφονται και δεν έχουν καθοδήγηση" "41 - Άρθρο 20","Tomasz Koziel","Πάλι διαγραφεί ότι αφορα΄τους Ασκούμενους και το Μητρώο τους. Να συμπεριλαμβάνονται και να προστατεύονται από τον Νόμο." "41 - Άρθρο 20",Prokopia,"Πάλι διαγράφουμε τους ασκούμενους. Να συμπεριληφθούν και να προστατευτούν από τον Νόμο." "43 - Άρθρο 21",pav@mendelcenter.org,"Εφοσον η ανανεωση της αδειας θα γινεται στο τελος του ετους και θα υπαρχει φορτος εργασιας για την Εφορο, θα πρεπει ολες οι αιτησεις ανανεωσης να αποστελλονται 45 ημερες προηγουμενως και οχι 15 ημερες, δηλαδη μεχρι τις 15 Νοεμβριου." "44 - Άρθρο 23",Prokopia,"Αναφέρονται μόνο άτομα που εμπίπτουν στα κράτη μέλη της ΕΕ. Να υπάρχει δυνατότητα και από άλλες χώρες. Πολλά άτομα από διάφορες άλλες χώρες και ηπείρους εργάζονται με προσωρινές άδειες σε εργαστήρια άλλων χωρών. Αυτό εμπλουτίζει τις γνώσεις του Δερματοστικτοποιού αλλά και βοηθά στην προώθηση των υπηρεσιών του και αναπτύσσει την δουλειά του, τόσο στην Κύπρο όσο και στο εξωτερικό." "44 - Άρθρο 23","Tomasz Koziel","«23.-(1) Με την επιφύλαξη των διατάξεων του παρόντος άρθρου, πολίτης κράτους μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης.....» Να υπάρχει δυνατότητα και από άλλες χώρες." "44 - Άρθρο 23","eleni christodoulou","δεν χρειάζεται να ειναι μελος τη ΕΕ για να μπορεσει να επισκεφθεί . την ίδια δουλειά κανει, γιατι να εχουμε προφυλαξεις?" "44 - Άρθρο 23",pav@mendelcenter.org,"Πρεπει να γινει διαβουλευση με το Νομικη Υπηρεσια οσον αφορα ""την ελευθερη διακινηση επαγγελματιων εντος ΕΕ"" και κατα ποσον δικαιουσαι να βαλεις περιορισμο οτι ¨αυτος δικαιουται να εργαστει στην Κυπρο μονο για μεχρι 30 ημερες ανα ετος"" και μαλιστα να σου δηλωσει εκ των προτερων ποιες ημερομηνιες θα το πραξει. Το τελευταιο ειναι πρακτικα αδυνατον αν σκοπευει να ερχεται π.χ. 5 μερες καθε 1-2 μηνες, αφου δεν θα μπορει να καθορισει απο 1 χρονο προηγουμενως ολες τις ημερομηνιες που θα ερθει." "47 - Άρθρο 24",mmichael10,"Συμβουλίο Εγγραφής Δερματοστικτοποιών, Διαπερνητών Σώματος: Εισήγηση όπως προστεθείꓽ Ο ασκούμενος να λαμβάνει μηνιαίο εισόδημα ως επίδομα άσκησης και να καταβάλλεται το αντίστοιχο αντίτιμο στις Κοινωνικές Ασφαλίσεις, ως απόδειξη της άσκησης του. Με αυτό το τρόπο θα αποφευχθεί η εκμετάλλευση των ασκούμενων και θα δοθεί κίνητρο στους ασκούμενους να παράγουν δουλειά." "47 - Άρθρο 24",pav@mendelcenter.org,"για τους ασκουμενους να προστεθει ""και/ή ασκουμενους διαπερνητες σωματος"". ""Ο συνολικός μέγιστος αριθμός ασκουμένων ανά εκπαιδευτή είναι 2.""" "47 - Άρθρο 24",pav@mendelcenter.org,"Να προστεθει ""και/ή διαπερνητή σώματος""" "50 - Άρθρο 25",pav@mendelcenter.org,"Να καταγραφουν οι ιδιες εξετασεις για λοιμωση νοσηματα που εχω αναφερει στο σχολιο για το αρθρο 19" "51 - Άρθρο 32",pav@mendelcenter.org,"Δεν πρεπει να αλλαξει το αρθρο αυτο. Θα πρεπει ολοι να υποχρεουνται να ειναι μελη του Συνδεσμου, αυτο βοηθα στην καλυτερη κατοχυρωση του επαγγελματος." "52 - Άρθρο 36",pav@mendelcenter.org,"Πρεπει να ειναι ολοι μελη του Συνδεσμου και η αποδειξη πληρωμης της συνδρομης τους να απαιτειται απο την Εφορο για ανανεωση της ετησιας αδειας τους" "54 - Άρθρο 38","eleni christodoulou","πρέπει να κρατούνται αρχεία για σωστή ενημέρωση και αρχειοθέτηση . να μην διαγραφει" "54 - Άρθρο 38",Prokopia,"Να μην διαγραφεί. Να υπάρχει αρχείο." "55 - Άρθρο 39",pav@mendelcenter.org,"Πρεπει να γινει διαβουλευση με οποισδηπωτε αλλους επαγγελματιες υγειας (π.χ. φαρμακοποιους), που εξασκουσαν το επαγγελμα (π.χ. του διαπερνητη) και να γινει σχετικη προνοια τστη Νομοθεσια, π.χ. ως εξης: Φαρμακοποιος, ο οποιος αποδεδειγμενα ασκουσε και το επαγγελμα του διαπερνητη σωματος για 2 ετη πριν την εναρξη ισχυος του Τροποποιητικου Νομου, δικαιουται να συνεχισει να το πραττει στο χωρο του Φαρμακειου του και μονον για διαπερνηση αυτιων, εφοσον εγγραφει ως διαπερνητης σωματος συμφωνα με το αρθρο 19, και εξαιρειται απο την εγγραφη εργαστηριου συμφωνα με το αρθρα 9 και 10." "56 - Άρθρο 39A",pav@mendelcenter.org,"39Α(2)Η προθεσμια των 5 ημερων ειναι πολυ μικρη και θα πρεπει να αυξηθει κατα προτιμηση στις 30 ημερες" "59 - ΜΕΡΟΣ Χ – Μεταβατικές διατάξεις",mmichael10,"Συμβουλίο Εγγραφής Δερματοστικτοποιών, Διαπερνητών Σώματος: Να απαλειφθεί η υποπαράφραφος (i) γιατί ο οποιοσδήποτε θα μπορεί να προσκομίσει βεβαίωση ολοκλήρωσης της εκπαίδευσης και θα υπάρξουν αυθαιρεσίες." "59 - ΜΕΡΟΣ Χ – Μεταβατικές διατάξεις",pav@mendelcenter.org,"(1) Το παρον Συμβουλιο, στο οποιο ειμαι μελος, μεχρι σημερα (4 και πλεον ετη μετα τη ψηφιση της Νομοθεσιας) εξακολουθει να εξεταζει αιτησεις απο ατομα που εξασκουσαν το επαγγελμα πριν τον Απριλιο 2019. Ως εκ τουτου καλο θα ηταν η μεταβατικη διαταξη να ειναι για 12 μηνες και οχι για 6 μηνες και αυτη τη φορα να τηρηθει. (2) Η παρουσα κατασταση πραγματων, λογω του οτι δεν ενεργοπιηθηκε το μητρωο ασκουμενων ειναι οτι οποιος δεν εξασκουσε το επαγγελμα πριν τον Απριλιο 2019, παει και εργαζεται ως εκπαιδευομενος σε εγγεγραμμενο ΔΔΣ και ταυτοχρονα καταβαλλει Κοινωνικες Ασφαλισεις (για καλυτερη εξασφαλιση του εργοδοτη του σε περιπτωση ελεγχου απο το Υπουργειο Εργασιας). Ως εκ τουτου θα πρεπει να σβυστει η φραση ""αναλογα με την περιπτωση"" και να αντικατασταθει απο την φραση ""προσωπο το οποιο κατεχει σωρευτικα"", δηλαδη να εχει και το (i) και το (ii). Στο (ii) θα πρεπει να προστεθει οτι ¨Ως τετοια βεβαιωση θεωρειται πιστοποιητικο καταβολης εισφορων στις Κοινωνικες ασφαλισεις ως εργαζομενος σε ενα απο τα ακολουθα επαγγελματα: ........."" και να ζητηθει απο το Συμβουλιο να καθορισει τα επαγγελματα αυτα."