Post,Author,Content "Δέσμη Νομοσχεδίων με τίτλους: (Α) Ο ΠΕΡΙ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΠΙΣΤΩΤΙΚΩΝ ΙΔΡΥΜΑΤΩΝ (ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΤΙΚΟΣ) (ΑΡ. 2) ΝΟΜΟΣ ΤΟΥ 2025, (B) Ο ΠΕΡΙ ΑΓΟΡΑΠΩΛΗΣΙΑΣ ΠΙΣΤΩΤΙΚΩΝ ΔΙΕΥΚΟΛΥΝΣΕΩΝ ΚΑΙ ΓΙΑ ΣΥΝΑΦΗ ΘΕΜΑΤΑ (ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΤΙΚΟΣ) (ΑΡ. 2) ΝΟΜΟΣ ΤΟΥ 2025, (Γ) Ο ΠΕΡΙ ΤΩΝ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΙΚΗΣ ΠΙΣΤΗΣ (ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΤΙΚΟΣ) ΝΟΜΟΣ ΤΟΥ 2025, (Δ) Ο ΠΕΡΙ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ ΠΙΣΤΩΣΗΣ ΓΙΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΕΣ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΑΚΙΝΗΤΑ ΠΟΥ ΠΡΟΟΡΙΖΟΝΤΑΙ ΓΙΑ ΚΑΤΟΙΚΙΑ (ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΤΙΚΟΣ) ΝΟΜΟΣ ΤΟΥ 2025, (Ε) Ο ΠΕΡΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΩΝ ΠΙΣΤΩΣΕΩΝ ΚΑΙ ΑΓΟΡΑΣΤΩΝ ΠΙΣΤΩΣΕΩΝ ΚΑΙ ΓΙΑ ΣΥΝΑΦΗ ΘΕΜΑΤΑ (ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΤΙΚΟΣ) (ΑΡ.3) ΝΟΜΟΣ ΤΟΥ 2025, (ΣΤ) Ο ΠΕΡΙ ΤΙΤΛΟΠΟΙΗΣΕΩΝ (ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΤΙΚΟΣ) ΝΟΜΟΣ ΤΟΥ 2025, (Ζ) Ο ΠΕΡΙ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΙΚΗΣ ΜΙΣΘΩΣΗΣ (ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΤΙΚΟΣ) ΝΟΜΟΣ ΤΟΥ 2025","Κεντρική Τράπεζα της Κύπρου","Σχόλιο ΚΤΚ για Νομοσχέδιο (Ζ) με τίτλο ""Ο ΠΕΡΙ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΙΚΗΣ ΜΙΣΘΩΣΗΣ (ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΤΙΚΟΣ) ΝΟΜΟΣ ΤΟΥ 2025"": Επιθυμούμε να εισηγηθούμε τροποποίηση που αφορά στο νομοσχέδιο που τροποποιεί τους περί Χρηματοδοτικής Μίσθωσης Νόμους του 2016 έως 2020 στα πλαίσια των αλλαγών που γίνονται για σκοπούς αδειοδότησης των εταιρειών χρηματοδοτικής μίσθωσης. Συγκεκριμένα, γίνεται εισήγηση όπως τροποποιηθεί το εδάφιο (5) του άρθρου 15 («Άδεια λειτουργίας εταιρείας χρηματοδοτικής μίσθωσης») με διαγραφή του τελευταίου σημείου το οποίο αναφέρει «[…] και, σε κάθε περίπτωση, η απόφαση εκδίδεται εντός ενός έτους από την ημερομηνία λήψης της αίτησης.» Παραθέτουμε πιο κάτω το συγκεκριμένο άρθρο με την εν λόγω διαγραφή: 15(5) - Η απόφαση για χορήγηση ή άρνηση χορήγησης άδειας λειτουργίας, δυνάμει των διατάξεων του εδαφίου (2), κοινοποιείται στον αιτητή εντός έξι (6) μηνών από την ημερομηνία λήψης της αίτησης για χορήγηση άδειας λειτουργίας ή σε περίπτωση που η αίτηση δεν είναι πλήρης, εντός έξι (6) μηνών από την ημερομηνία υποβολής από τον αιτητή των απαραίτητων πληροφοριών (λεκτικό για διαγραφή) ""και, σε κάθε περίπτωση, η απόφαση εκδίδεται εντός ενός έτους από την ημερομηνία λήψης της αίτησης"". Η πιο πάνω τροποποίηση ζητείται επειδή με την υφιστάμενη διατύπωση, η Κεντρική Τράπεζα της Κύπρου είναι υποχρεωμένη να εκδίδει απόφαση εντός ενός έτους από την ημερομηνία λήψης αίτησης αδειοδότησης ανεξαρτήτως εάν η αίτηση είναι πλήρης ή όχι. Παραθέτουμε πιο κάτω παραδείγματα από αντίστοιχα σημεία σε νομοθεσίες: O περί της Παροχής και Χρήσης Υπηρεσιών Πληρωμών και Πρόσβασης στα Συστήματα Πληρωμών Νόμος του 2018 (Ν. 31(I)/2018) Άρθρο 12 - Η Κεντρική Τράπεζα εντός τριών (3) μηνών από την παραλαβή της αίτησης για χορήγηση άδειας λειτουργίας ιδρύματος πληρωμών ή, εφόσον η αίτηση είναι ελλιπής, εντός τριών (3) μηνών από την παραλαβή όλων των πληροφοριών που απαιτούνται για τη λήψη απόφασης ενημερώνει τον αιτούντα για την απόφασή της, αιτιολογώντας τυχόν απόρριψη της αίτησης. Ο περί Διαχειριστών Πιστώσεων και Αγοραστών Πιστώσεων και για Συναφή Θέματα Νόμος του 2024 (122(I)/2024) Άρθρο 8(3) - Η Κεντρική Τράπεζα εξετάζει την αίτηση άδειας λειτουργίας εντός σαράντα πέντε (45) εργάσιμων ημερών από την παραλαβή της, νοουμένου ότι αυτή είναι πλήρης. Ευχαριστούμε και παραμένουμε στη διάθεση σας για τυχόν διευκρινήσεις." "ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ (A) 03 - Τροποποίηση του άρθρου 2 του βασικού νόμου.","Stephanie Stephanou","Ορισμός «δυνητικός πελάτης» Να αντικατασταθεί η φράση χρηματοδοτικό άνοιγμα με τη λέξη διευκόλυνση για να συνάδει με τον ορισμό του ‘πελάτη’ όπου υπάρχει η λέξη διευκόλυνση και όχι το χρηματοδοτικό άνοιγμα. Επίσης υπάρχει στο Νομοσχέδιο ο ορισμός της ‘διευκόλυνσης’ που περιλαμβάνει το χρηματοδοτικό άνοιγμα. Ορισμός «λήπτες δεδομένων» η παράγραφος (η) εισηγούμαστε εξεταστεί ο περιορισμός στις γενικές αναφορές που σχετιζονται στο εύρος αυτής, Ορισμός «πελάτης» <> Αναφερόμαστε στην αναφορά στο (β) στην υποπαράγραφο (γ) πιο πάνω . Αντιλαμβανόμαστε ότι ο λόγος που δεν έχει προστεθεί και το σημείο (α) είναι γιατί ο δυνητικός εγγυητής/πάροχος εξασφάλισης καλύπτεται από τον ορισμό του δυνητικού πελάτη. Ορισμός «υποβάλλοντες δεδομένων» αναφερόμαστε στις παραγράφους (η) και (θ) και εισηγούμαστε όπως εξεταστεί ο περιορισμός στις γενικές αναφορές που σχετιζονται στο εύρος αυτής, Εισαγωγή Ορισμού ‘επεξεργασίας’ : Εισηγούμαστε να προστεθεί ο ορισμός της ‘’επεξεργασίας’’ σύμφωνα με τον Κανονισμό για τα Προσωπικά Δεδομένα ήτοι, «επεξεργασία»: κάθε πράξη ή σειρά πράξεων που πραγματοποιείται με ή χωρίς τη χρήση αυτοματοποιημένων μέσων, σε δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα ή σε σύνολα δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα, όπως η συλλογή, η καταχώριση, η οργάνωση, η διάρθρωση, η αποθήκευση, η προσαρμογή ή η μεταβολή, η ανάκτηση, η αναζήτηση πληροφοριών, η χρήση, η κοινολόγηση με διαβίβαση, η διάδοση ή κάθε άλλη μορφή διάθεσης, η συσχέτιση ή ο συνδυασμός, ο περιορισμός, η διαγραφή ή η καταστροφή." "ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ (A) 03 - Τροποποίηση του άρθρου 2 του βασικού νόμου.","Artemis Credit Bureau Ltd","Παραθέτουμε τις εισηγήσεις μας για τους κάτωθι ορισμούς: «διαχειριστής πιστωτικών διευκολύνσεων»: Εισήγηση όπως προστεθεί η λέξη «νομικό» στο σημείο (β) ώστε να συνάδει με τη σχετική νομοθεσία (περί Διαχειριστών πιστώσεων και Αγοραστών πιστώσεων). «δυνητικός πελάτης»: Εισήγηση όπως ο δυνητικός πελάτης» να μην αναφέρεται μόνο σε πιστωτικά ιδρύματα αλλά να τροποποιηθεί ώστε να εμπερικλείει τους λήπτες και υποβάλλοντες δεδομένων. «λήπτες δεδομένων»: Εισήγηση όπως απαλειφθεί ο όρος «πιστωτικός φορέας» στο σημείο (στ) αφου δεν υπάρχει αναφορά στο υπόλοιπο νομοσχέδιο. Εν πάση περιπτώση ο όρος «πιστωτικός φορέας» δεν ορίζεται στο Νομοσχέδιο του περί των Συμβάσεων Πίστωσης για Καταναλωτές Νόμο 2025. «πιστωτικό ίδρυμα»: Δεδομένου ότι ο Περί Εργασιών Πιστωτικών Ιδρυμάτων Νόμος θα λειτουργεί ως νόμος ομπρέλα και για τα υπόλοιπα νομοσχέδια, εισήγηση είναι όπως προστεθεί ένας γενικός ορισμός του όρου «πιστωτής» στο υφιστάμενο νομοσχέδιο (περί εργασιών πιστωτικών ιδρυμάτων νόμο) ώστε να καλύπτεται η ευρεία έννοια του ορισμό του όρου «πιστωτή» και στο υφιστάμενο νομοσχέδιο. «σύστημα ή μηχανισμός ανταλλαγής δεδομένων» : στην δεύτερη παράγραφο του σημείου (ββ) εισήγηση να γίνει προσθήκη για να καλύπτονται όλων των ειδών ληπτών δεδομένων μέσα από τις διάφορες νομοθεσίες." "ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ (A) 03 - Τροποποίηση του άρθρου 2 του βασικού νόμου.",SEDP,"Στον ορισμό ""λήπτες δεδομένων"" στο σημείο (γ) κατά την άποψη μας δεν χρειάζεται η αναφορά ""ως προβλέπεται στον περί..."" εφόσον υπάρχει ο ορισμός του όρου διαχειριστής πιστωτικών διευκολύνσεων. Στον ορισμό ""λήπτες δεδομένων"" στο σημείο (στ) οι πιστωτικοί φορείς είναι μόνο λήπτες δεδομένων; Στον ορισμό ""λήπτες δεδομένων"" στο σημείο (η) παρακαλούμε όπως διευκρινιστεί γιατί ςξαιρούνται μόνο αυτά τα πρόσωπα. Στον ορισμό ""υποβάλλοντες δεδομένων"" στο σημείο (θ) παρακαλούμε όπως διευκρινιστεί σε ποιους γίνεται αναφορά. Στον ορισμό ""δυνητικός πελάτης"" Διαχειρίστριες Εταιρείες εξετάζουν αιτήματα για δυνητικούς πελάτες ως νέοι οφειλέτες/εγγυητές οι οποίοι προστίθενται σε αναδιαρθρωμένη πιστωτική διευκόλυνση. Σήμερα δεν υπάρχει η δυνατότητα σε διαχειρίστρια εταιρεία να προχωρεί σε έρευνα στο ΑΡΤΕΜΙΣ για άτομο(δυνητικό πελάτη) ο οποίος δεν βρίσκεται ως υφιστάμενος οφειλέτης/εγγυητής σε υπό διαχείριση χαρτοφυλάκιο. Για τον ορισμό ""πελάτης"": Σημειώνεται ότι οι σχετικοί Νόμοι 169(I)/2015 και 122(I)/2024, δεν κάνουν αναφορά σε «πελάτες» αλλά σε δανειολήπτη και εγγυητή και εισηγούμαστε την χρήση της ίδιας ορολογίας για σκοπούς συνοχής και βεβαιότητας. Κάτω από τον ορισμό του ""πελάτη"" στο σημείο ""Για σκοπούς του παρόντος ορισμού"" στο σημείο (α) εισηγούμαστε ""πιστωτική διευκόλυνση"" να αντικατασταθεί με: ""οποιοδήποτε από τα ανωτέρω το οποίο εξαγοράσθηκε και/ή μεταβιβάσθηκε σε αγοραστή πιστώσεων δυνάμει των διατάξεων του περί Αγοραπωλησίας Πιστωτικών Διευκολύνσεων και για Συναφή Θέματα Νόμου και/ή του περί Διαχειριστών Πιστώσεων και Αγοραστών Πιστώσεων και για Συναφή Θέματα Νόμου."" Επίσης στο ίδιο σημείο δεν είναι ξεκάθαρο όπως έχει διατυπωθεί αν περιλαμβάνει τερματισμένη διευκόλυνση. Είναι πιο ορθό να γίνεται αναφορά στον όρο πιστωτική διευκόλυνση ως ορίζεται στον Νόμο 169(I)/2015 και στον 122(I)/2024, ώστε να καλύπτει τερματισμένες και συναφείς με αυτήν εγγυήσεις. Κάτω από τον ορισμό του ""πελάτη"" στο σημείο ""Για σκοπούς του παρόντος ορισμού"" στο σημείο (β) εισήγηση όπως διαγραφεί η αναφορά σε ""νομικό"" πρόσωπο αφού ο «αγοραστής πιστώσεων» στο Νόμο 122(Ι)/2024 περιλαμβάνει και φυσικά πρόσωπα." "ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ (A) 04 - Τροποποίηση του βασικού νόµου µε την αντικατάσταση του άρθρου 28Δ.","Κεντρική Τράπεζα της Κύπρου","1. Προτείνεται τροποποίηση του εδαφίου (2)(α) του άρθρου 28Δ του Νόμου, το οποίο αναφέρει «(α) στα συστήματα ή μηχανισμούς ανταλλαγής δεδομένων, περιλαμβανομένου του μηχανισμού ανταλλαγής δεδομένων ΑΡΤΕΜΙΣ». Για σκοπούς συνοχής και αποφυγής παρερμηνειών, να γίνεται αναφορά μόνο σε σύστημα ή μηχανισμό ανταλλαγής δεδομένων, χωρίς επίσης την αναφορά «περιλαμβανομένου του μηχανισμού ανταλλαγής δεδομένων ΑΡΤΕΜΙΣ». Παραθέτουμε το πιο κάτω προτεινόμενο λεκτικό: 28Δ(2)(α) «στο σύστημα ή μηχανισμό ανταλλαγής δεδομένων, [..]» 2. Επίσης, προτείνεται τροποποίηση του εδαφίου (4) του άρθρου 28Δ του Νόμου, το οποίο αναφέρει ότι, «Οι λήπτες δεδομένων και οι υποβάλλοντες δεδομένων οφείλουν, όταν κληθούν από την Κεντρική Τράπεζα, να επιτρέψουν σε δεόντως εξουσιοδοτημένους λειτουργούς αυτής να εισέλθουν στις εγκαταστάσεις τους για να ελέγξουν ή/και εποπτεύσουν ή/και διερευνήσουν τις εργασίες και δραστηριότητές τους σε σχέση µε τα δεδομένα που υποβάλλονται [..]». Η σχετική παράγραφος περιγράφει τις εξουσίες ελέγχου και εποπτείας της Κεντρικής Τράπεζας όσον αφορά τα δεδομένα που υποβάλλονται στο μηχανισμό ανταλλαγής δεδομένων από εποπτευόμενες οντότητες, χωρίς να αναφέρεται επίσης σε δεδομένα που λαμβάνονται από λήπτες δεδομένων μέσω του μηχανισμού ανταλλαγής δεδομένων ΑΡΤΕΜΙΣ, στο πλαίσιο των εποπτικών δραστηριοτήτων της. Ως εκ τούτου, παραθέτουμε το πιο κάτω προτεινόμενο λεκτικό: 28Δ(4) «Οι λήπτες δεδομένων και οι υποβάλλοντες δεδομένων οφείλουν, όταν κληθούν από την Κεντρική Τράπεζα, στο πλαίσιο των εποπτικών δραστηριοτήτων της, να επιτρέψουν σε δεόντως εξουσιοδοτημένους λειτουργούς αυτής να εισέλθουν στις εγκαταστάσεις τους για να ελέγξουν ή/και εποπτεύσουν ή/και διερευνήσουν τις εργασίες και δραστηριότητές τους σε σχέση µε τα δεδομένα που λαμβάνονται ή/και υποβάλλονται στο μηχανισμό ανταλλαγής δεδομένων ΑΡΤΕΜΙΣ και να θέσουν στη διάθεσή τους οποιαδήποτε βιβλία, έγγραφα ή αρχεία ή/και να διαβιβάσουν στην Κεντρική Τράπεζα οποιεσδήποτε πληροφορίες κρίνουν αναγκαίες δυνάμει των διατάξεων του παρόντος Νόμου καθώς και τις δυνάμει αυτού εκδιδόμενες οδηγίες.»." "ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ (A) 04 - Τροποποίηση του βασικού νόµου µε την αντικατάσταση του άρθρου 28Δ.","Stephanie Stephanou","28Δ Αναφορικά με το εδάφιο (2) αντιλαμβανόμαστε ότι θα γίνουν ρυθμίσεις μέσω της σχετικής Οδηγίας της ΚΤΚ. Αναφορικά με το εδάφιο (4) εισηγούμαστε όπως η πιο κάτω πρόνοια διευκρινιστεί καθότι είναι αρκετά γενική." "ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ (A) 04 - Τροποποίηση του βασικού νόµου µε την αντικατάσταση του άρθρου 28Δ.","Artemis Credit Bureau Ltd","Άρθρο 28Δ(6): Εισήγηση για μετατροπή λεκτικού «εξουσία επιβολής διόρθωσης». Άρθρο 28Δδις (2)(α): Θα πρεπει να αναφερθεί πως για να είναι κάποιος λήπτης δεδομένων πρέπει να του έχει δοθεί σχετική έγκριση από την ΚΤΚ και η οποία θα διαβιβάζεται στην ΆΡΤΕΜΙΣ. Nα προστθεί κάτι παρόμοιο όπως και στον περι διαχειριστων πιστώσεων; «Η προβλεπόμενη στην παράγραφο (α) πρόσβαση παραχωρείται κατόπιν υποβολής σχετικής αίτησηςστην Κεντρική Τράπεζα, η οποία αφού εξετάσει ότι τηρούνται τα προβλεπόμενα στην παράγραφο (β)κριτήρια, όροι και προϋποθέσεις, περιλαμβανομένων των όρων των συμβάσεων που προβλέπονται στοεδάφιο (6), εγκρίνει ή απορρίπτει την αίτηση για τέτοια πρόσβαση.» (3): Θα πρεπει να αναφερθεί πως για να υποβάλλει κάποιος δεδομένα θα πρέπει να του έχει δοθεί σχετική έγκριση από την ΚΤΚ και η οποία θα διαβιβάζεται στην ΆΡΤΕΜΙΣ. (4): Εισήγηση όπως προστεθεί μετά την λέξη «στοιχείων» της τελευταία παράγραφού η εξής πρόταση: «και η ΑΡΤΕΜΙΣ έχει υποχρέωση να επεξεργάζεται τα εν λόγω στοιχεία ως προβλέπεται σε οδηγίες που εκδίδονται από την Κεντρική Τράπεζα δυνάμει του παρόντος Νόμου:» Εισήγηση όπως προστεθεί η Διαχειριστική Επιτροπή του Κεντρικού Αρχείου Πληροφοριών (ΚΑΠ) της Κεντρικής Τράπεζας Κύπρου για να συνάδει με τα δεδομένα που θα πρέπει να λαμβάνει η ΑΡΤΕΜΙΣ με βάσει την Οδηγία της Κεντρικής. Άρθρο 28Δδις (7)(α): Να διευκρινιστεί ποιος θα είναι ο αιτούντας." "ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ (A) 04 - Τροποποίηση του βασικού νόµου µε την αντικατάσταση του άρθρου 28Δ.",SEDP,"Στο εδάφιο (2) του άρθρου 28Δ σημειώνεται ότι το άρθρο που ορίζει που εφαρμόζεται ο παρών Νόμος προβλέπει τα ακόλουθα: 2Α.(1) Τηρουμένων των διατάξεων του εδαφίου (2), ο παρών Νόμος  εφαρμόζεται: (α) στα ΑΠΙ· και (β) στα πιστωτικά ιδρύματα που λειτουργούν στη Δημοκρατία δυνάμει  του άρθρου 10Α. *Είναι η εισήγηση μας να προστεθεί στο άρθρο 2Α αναφορά ότι συγκεκριμένα άρθρα του Νόμου (28Δ, 28Δδις, 28Ε, 28 Στ κλπ) εφαρμόζονται επιπλέον και στους λήπτες δεδομένων και στους υποβάλλοντες δεδομένων. Στο εδάφιο (4) του άρθρου 28Δ η αναφορά ""να διαβιβάσουν στην ΚΤΚ οποιεσδήποτε πληροφορίες κρίνουν αναγκαίες"" θεωρούμε ότι θα δημιουργήσει αβεβαιότητα. Εισηγούμαστε όπως προκαθορίσει η ΚΤΚ ποιες πληροφορίες κρίνονται αναγκαίες για να γνωρίζει ο κάθε εποπτευόμενος τις συγκεκριμένες υποχρεώσεις τους. Στο εδάφιο (3) του άρθρου 28Δις δεν είναι ξεκάθαρο το λεκτικό ""(γ) είναι οι αγοραστές και (δ) οι διαχειριστές"". Θεωρούμε ότι χρειάζεται αναδιατύπωση." "ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ (A) 04 - Τροποποίηση του βασικού νόµου µε την αντικατάσταση του άρθρου 28Δ.","Κεντρική Τράπεζα της Κύπρου","Σχόλιο ΚΤΚ για Νομοσχέδιο (Α) με τίτλο «Ο ΠΕΡΙ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΠΙΣΤΩΤΙΚΩΝ ΙΔΡΥΜΑΤΩΝ (ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΤΙΚΟΣ) (ΑΡ. 2) ΝΟΜΟΣ ΤΟΥ 2025»: Προτείνεται τροποποίηση του εδαφίου (6) του άρθρου 28(Δ) του Νόμου, το οποίο αναφέρει ότι «[..] η Κεντρική Τράπεζα έχει εξουσία διόρθωσης των υπό αναφορά στοιχείων». Δεδομένου ότι η Κεντρική Τράπεζα δεν διαθέτει φυσική πρόσβαση ούτε έχει εξουσία ή εξουσιοδοτημένο λειτουργό που να προβαίνει σε αλλαγές δεδομένων στο μηχανισμό ανταλλαγής δεδομένων ΑΡΤΕΜΙΣ, παραθέτουμε πιο κάτω προτεινόμενο λεκτικό: (6) Σε περίπτωση καταχώρισης λανθασμένων ή ελλιπών δεδομένων στο μηχανισμό ανταλλαγής δεδομένων ΑΡΤΕΜΙΣ από υποβάλλοντες δεδομένων, το εν λόγω πρόσωπο, αφού ενημερωθεί εγγράφως από το μηχανισμό ανταλλαγής δεδομένων ΑΡΤΕΜΙΣ, προβαίνει άμεσα σε διόρθωση και εκ νέου υποβολή των δεδομένων ή το συντομότερο δυνατόν αφ’ ότου λάβει επαρκή αποδεικτικά στοιχεία από τον πελάτη του· σε περίπτωση µη συμμόρφωσης, η Κεντρική Τράπεζα έχει εξουσία να απαιτεί από τους υποβάλλοντες δεδομένων τη διόρθωση των υπό αναφορά στοιχείων." "ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ (A) 05 - Τροποποίηση του βασικού νόµου µε την αντικατάσταση του άρθρου 28E.","Κεντρική Τράπεζα της Κύπρου","Εισηγούμαστε όπως διατηρηθεί ο ενικός, δηλαδή η αναφορά σε σύστημα ή μηχανισμό ανταλλαγής δεδομένων και όπως τροποποιηθεί το άρθρο 28Ε(1), με το πιο κάτω προτεινόμενο λεκτικό: 28Ε(1) «Χωρίς επηρεασμό των διατάξεων του εδαφίου 3 του άρθρου 28Δ, η Κεντρική Τράπεζα έχει αρμοδιότητα να εποπτεύει το σύστημα ή μηχανισμό ανταλλαγής δεδομένων προς διασφάλιση της ορθής λειτουργίας του και ορθής διαχείρισης των στοιχείων που υπάρχουν στη βάση δεδομένων του.»." "ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ (A) 05 - Τροποποίηση του βασικού νόµου µε την αντικατάσταση του άρθρου 28E.",SEDP,"Στο εδάφιο (2) υπάρχει επανάληψη, να γίνει διαγραφή του «συστήματος». Στο εδάφιο (7) δεν χρειάζεται η αναφορά ""αναγκαία και εύλογα""." "ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ (A) 06 - Τροποποίηση του βασικού νόμου µε την αντικατάσταση του άρθρου 28ΣΤ.","Stephanie Stephanou","Α. Το Νομοσχέδιο θα πρέπει να τύχει διαβούλευσης και έγκρισης από την Επίτροπο Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων. Β. Στον βαθμό που εφαρμόζεται θα πρέπει να αναθεωρηθεί η σχετική Οδηγία της ΚΤΚ ‘Περί Ορισμού Λειτουργίας Συστήματος ή Μηχανισμού Ανταλλαγής, Συγκέντρωσης και Παροχής Δεδομένων’ ώστε να συνάδει με τις τροποποιήσεις των Νομοσχεδίων." "ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ (A) 09-Τροποποίηση του άρθρου 41 του βασικού νόμου.",SEDP,"Στο εδάφιο (α)(6) το λεκτικό ""υποχρεώσεων και καθηκόντων της ΚΤΚ δυνάμει οποιουδήποτε νόμου ή/και ενωσιακού δικαίου"" θεωρούμε ότι είναι αρκετά ευρύ. Η ΚΤΚ δύναται να εκδίδει οδηγίες και να ζητά πληροφορίες που αφορούν τον μηχανισμό. Εισηγούμαστε η αναφορά αυτή να περιοριστεί στα καθήκοντα της ΚΤΚ σχετικά με αυτό τον συγκεκριμένο Νόμο." "ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ (A) 10-Τροποποίηση του άρθρου 42 του βασικού νόμου.",SEDP,"Στην αναφορά ""όφειλε να γνωρίζει"" στο σημείο (iii) σημειώνουμνε ότι τόσο οι αγοραστές όσο και οι διαχειριστές πιστώσεων διαχειρίζονταιπιστωτικές διευκολύνσεις οι οποίες χρονολογούνται και πιθανόν να παρουσιάζουν ελλειπή στοιχεία/πληροφορίες τα οποία δεν μπορούν σήμερα να επιβεβαιωθούν. Ως εκ τούτου η εν λόγω παραβίαση κρίνεται πολύ αυστηρή για τέτοιες περιπτώσεις." "ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ (Γ) 02- Τροποποίηση του βασικού νόµου µε την προσθήκη του  νέου άρθρου 9Α.","Artemis Credit Bureau Ltd","Άρθρο 17 (11): Να εξεταστεί με βάση το Άρθρο 18(5). Άρθρο 17 (12): Να προστεθεί κάτι παρόμοιο όπως και στον Περί Διαχειριστών Πιστώσεων Νόμο: H προβλεπόμενη στην παράγραφο (α) πρόσβαση παραχωρείται κατόπιν υποβολής σχετικής αίτησης στην Κεντρική Τράπεζα, η οποία αφού εξετάσει ότι τηρούνται τα προβλεπόμενα στην παράγραφο (β) κριτήρια, όροι και προϋποθέσεις εγκρίνει ή απορρίπτει την αίτηση για τέτοια πρόσβαση. Άρθρο 18(3): Εισηγούμαστε όπως η «ταυτότητα του πιστωτικού φορέα» να μην εμφανίζεται διότι δύναται να αποτελεί πράξη αθέμιτου ανταγωνισμού (αν γίνεται σκόπιμα ή χωρίς αιτία) και να δώσει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα σε τρίτους (π.χ. ανταγωνιστές). Η αρχή αυτή εφαρμόζεται και στην παρούσα λειτουργία της ΑΡΤΕΜΙΣ και αντικατοπτρίζεται στην μορφή της έκθεσης της ΑΡΤΕΜΙΣ βάση της σχετικής Οδηγίας. Άρθρο 18(7): Εισήγηση όπως τροποποιηθεί η περί του Ορισμού Λειτουργίας Συστήματος ή Μηχανισμού Ανταλλαγής, Συγκέντρωσης και Παροχής Δεδομένων Οδηγία του 2024 με τις «περί του Ορισμού Λειτουργίας Συστήματος ή Μηχανισμού Ανταλλαγής Συγκέντρωσής και Παροχής Δεδομένων Οδηγιών του 2024 έως 2025». Καθώς επίσης να καθοριστεί η «διαδικασία προσφυγής» στις περί του Ορισμού Λειτουργίας Συστήματος ή Μηχανισμού Ανταλλαγής Συγκέντρωσής και Παροχής Δεδομένων Οδηγίες 2024 έως 2025."