Post,Author,Content "ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΜΕ ΤΙΤΛΟ «ΝΟΜΟΣ ΠΟΥ ΤΡΟΠΟΠΟΙΕΙ ΤΟΝ ΠΕΡΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΤΟΝ ΤΟΜΕΑ ΤΗΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑΣ ΝΟΜΟ ΤΟΥ 2012 ΕΩΣ 2025","Stephanie Stephanou","Παραθέτουμε πιο κάτω τα σχόλιά του Συνδέσμου Τραπεζών Κύπρου αναφορικά με το προσχέδιο δήλωσης πληροφοριών συμπληρωματικού φόρου όπως παρουσιάζεται στο υπό συζήτηση Νομοσχέδιο. Κύριο σχόλιο μας είναι η ανάγκη/υποχρέωση υποβολής της εν λόγω δήλωσης σε απλοποιημένη μορφή από εταιρείες οι οποίες εμπίπτουν σε εξαιρέσεις που έχουν ως αποτέλεσμα τον μηδενισμό πρόσθετου φόρου βάσει του Πυλώνα 2. Συγκεκριμένα, εάν μια εταιρεία η οποία εξαιρείται λόγω του de minimis rule ή λόγω του ότι εμπίπτει στις πρόνοιες που υφίστανται για Ομίλους πολυεθνικών εταιρειών σε αρχική φάση διεθνούς δραστηριότητας, κτλ., καταλήγει σε μηδενικό πρόσθετο φόρο, η εν λόγω δήλωση θα πρέπει να διαμορφωθεί ανάλογα ούτως ώστε να αναγνωρίζει τέτοιες περιπτώσεις και να μην προκύπτει η ανάγκη/υποχρέωση για συμπλήρωση όλων των υπολοίπων στοιχείων. Αυτό θα μειώσει σημαντικά το διοικητικό φορτίο και τον όγκο εργασίας για σκοπούς συμμόρφωσης και θα απλοποιήσει την όλη διαδικασία. Επίσης, απαιτούνται οι ακόλουθες διευκρινίσεις αναφορικά με το προσχέδιο δήλωσης που περιλαμβάνεται στο Παράρτημα του προσχεδίου φορολογικού νόμου σχετικά με το DAC9: • Η μέθοδος υποβολής της δήλωσης πληροφοριών συμπληρωματικού φόρου που παρατίθεται στο σχετικό παράρτημα και εάν απαιτείται η εισαγωγή ειδικού εργαλείου/λογισμικού από τους φορολογούμενους για την υποβολή των στοιχείων ή εάν οι πίνακες αυτοί θα πρέπει να υποβάλλονται με μη αυτόματο τρόπο (δηλ. χωρίς τη χρήση λογισμικού). Η έγκαιρη ενημέρωση είναι απαραίτητη για υλοποίηση τυχόν τεχνικών απαιτήσεων από πλευράς των φορολογούμενων. • Η έκδοση οδηγιών από τις Κυπριακές Φορολογικές Αρχές παρέχοντας διευκρινίσεις σχετικά με τη συμπλήρωση της εν λόγω δήλωσης, καθώς και ορισμούς/επεξήγηση για διάφορα πεδία που δεν είναι σαφή (π.χ. Εφαρμοστέοι κανόνες, καθεστώς για σκοπούς των κανόνων, κλπ.). • Με ποιο τρόπο οι αλλοδαπές οντότητες Κυπριακού Ομίλου (εγχώριος όμιλος μεγάλης κλίμακας) θα απαιτείται να υποβάλλουν οποιαδήποτε κοινοποίηση/γνωστοποίηση στη δικαιοδοσία τους για σκοπούς του DAC9, ενημερώνοντας την τοπική τους Φορολογική Αρχή ότι αναμένεται να λάβει σχετικές πληροφορίες μέσω της μεθόδου ανταλλαγής πληροφοριών από την Κύπρο όπου ο Κυπριακός Όμιλος υποβάλλει τις δηλώσεις συμπληρωματικού φόρου στις φορολογικές αρχές της Κύπρου (βάσει του παρόντος προσχεδίου φορολογικού νόμου). • Με ποιο τρόπο η Κυπριακή μητρική οντότητα που υποβάλλει την εν λόγω δήλωση θα μπορεί να υποδείξει ότι οι αλλοδαπές θυγατρικές της εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής των κανόνων de minimis (δηλ. είναι δικαιούχες για εξαίρεση) και συνεπώς δεν υπόκεινται σε πρόσθετο φόρο βάσει του Πυλώνα 2. Κρίνεται σημαντικό όπως οι διευκρινίσεις δοθούν έγκαιρα από τις φορολογικές αρχές ούτως ώστε να παρασχεθεί επαρκής χρόνος στους φορολογούμενους για την εφαρμογή της εν λόγω τροποποίησης εντός της προβλεπόμενης προθεσμίας." "Νομοσχέδιο DAC-9","Stavros Soupashis","«(7Γ)(α) Σε περίπτωση κατά την οποία η υποβάλλουσα συνιστώσα οντότητα ΠΕ παραβιάσει την προβλεπόμενη στο εδάφιο (1) του άρθρου 7Ζ και του Τμήματος ΙΙΙ (1) (2) του Παραρτήματος VII υποχρέωση, η αρμόδια αρχή στη Δημοκρατία δύναται να επιβάλει διοικητικό πρόστιμο που δεν υπερβαίνει ευρώ (€.5000).» · SELK Comment: The fines with respect to the relevant filings are included in the Pillar 2 Law. We believe that a reference to the relevant sections of the law should be made instead of introducing additional penalties in this law. 22Θ.-(1) Το πρώτο φορολογικό έτος υποβολής εκθέσεων για το οποίο κοινοποιούνται οι πληροφορίες βάσει του άρθρου 7Ζ είναι το πρώτο φορολογικό έτος που αρχίζει από την 31η Δεκεμβρίου 2023. The term “φορολογικό έτος» is quite misleading as Pillar Two rules follows the accounting/fiscal year. The english version of the Directive refer to Reporting Year. Please consider amending this in order for it to align with the Pillar 2 Law. (2) Για τα κράτη μέλη που έχουν επιλέξει να μην εφαρμόσουν τον κανόνα IIR και τον κανόνα UTPR δυνάμει του εδαφίου (1) του άρθρου 56 του περί Εξασφάλισης Παγκόσμιου Ελάχιστου Επιπέδου Φορολογίας των Ομίλων Πολυεθνικών Επιχειρήσεων και των Εγχώριων Ομίλων Μεγάλης Κλίμακας στην Ένωση Νόμος του 2024 (Ν.151(Ι)/2024), το πρώτο φορολογικό έτος υποβολής εκθέσεων για το οποίο κοινοποιούνται οι πληροφορίες βάσει του άρθρου 7Ζ είναι το πρώτο φορολογικό έτος μετά τη λήξη της εν λόγω επιλογής SELK Comment: We believe that these paragraphs are not necessary as these do not apply in the case of Cyprus and are general provisions of the Directive. (3) Κατά παρέκκλιση των προβλεπόμενων στο εδάφιο (1), για τα κράτη μέλη που έχουν επιλέξει να μην εφαρμόσουν τον κανόνα IIR και τον κανόνα UTPR δυνάμει του εδαφίου (1) του άρθρου 56 του περί Εξασφάλισης Παγκόσμιου Ελάχιστου Επιπέδου Φορολογίας των Ομίλων Πολυεθνικών Επιχειρήσεων και των Εγχώριων Ομίλων Μεγάλης Κλίμακας στην Ένωση Νόμος του 2024 (Ν.151(Ι)/2024). και έχουν επιλέξει να εφαρμόσουν ενδεδειγμένο εγχώριο συμπληρωματικό φόρο δυνάμει του εδαφίου (1) του άρθρου 12 του περί Εξασφάλισης Παγκόσμιου Ελάχιστου Επιπέδου Φορολογίας των Ομίλων Πολυεθνικών Επιχειρήσεων και των Εγχώριων Ομίλων Μεγάλης Κλίμακας στην Ένωση Νόμος του 2024 (Ν.151(Ι)/2024, το πρώτο φορολογικό έτος δήλωσης πληροφοριών συμπληρωματικού φόρου για το οποίο κοινοποιούνται οι πληροφορίες βάσει του άρθρου 7Ζ είναι το πρώτο φορολογικό έτος κατά τη διάρκεια του οποίου εφαρμόζεται ο ενδεδειγμένος εγχώριος συμπληρωματικός φόρος. SELK Comment: We believe that these paragraphs are not necessary as these do not apply in the case of Cyprus and are general provisions of the Directive. 12. Το άρθρο 25 του βασικού νόμου τροποποιείται, με την προσθήκη επιφύλαξης ως ακολούθως: «Νοείται ότι, η ισχύς των διατάξεων του άρθρου 7Ζ του παρόντος Νόμου λογίζεται ότι άρχισε την 1η Ιανουαρίου 2026 και αυτές εφαρμόζονται όσον αφορά τα οικονομικά έτη που αρχίζουν από την 1η Ιανουαρίου 2026 . SELK Comment: We believe that the reference to financial years starting as from 1 January 2026 is incorrect as this effectively results to the non-exchange of information for years prior to 2026, we recommend that this phrase is deleted. 9. “Φορολογικό έτος υποβολής εκθέσεων” σημαίνει το φορολογικό έτος στο οποίο αφορά η Δήλωση πληροφοριών συμπληρωματικού φόρου. SELK Comment: Consider amending this as it is quite misleading - the english version refers to “Reporting Year” 1. Στην περίπτωση κατά την οποία μητρική οντότητα κυπριακού εγχώριου ομίλου μεγάλης κλίμακας κατέχει άμεση ή έμμεση ιδιοκτησιακή συμμετοχή σε κοινοπραξία ή συνδεδεμένη εταιρεία κοινοπραξίας που υπόκειται σε ενδεδειγμένο εγχώριο συμπληρωματικό φόρο σε άλλο κράτος μέλος διαφορετικό από το τη Δημοκρατία, ο κυπριακός εγχώριος όμιλος μεγάλης κλίμακας, ο εν λόγω εγχώριος όμιλος μεγάλης κλίμακας χρησιμοποιεί το τυποποιημένο υπόδειγμα για την υποβολή της Δήλωσης πληροφοριών συμπληρωματικού φόρου που παρατίθεται στο τμήμα IV του παρόντος παραρτήματος. SELK Comment: We recommend that the repetition in the paragraph is deleted. 2. Στην περίπτωση κατά την οποία καλύπτονται από το πρώτο εδάφιο, η Δημοκρατία λαμβάνει τα αναγκαία μέτρα για να εξασφαλίσουν την εφαρμογή του εδαφίου (2) του άρθρου 7Ζ και του εδαφίου (1) άρθρου 8Α. SELK Comment: We would recommend amendment to the wording of this section to be more clear. 1. Στην περίπτωση κατά την οποία μητρική οντότητα κυπριακού εγχώριου ομίλου μεγάλης κλίμακας κατέχει άμεση ή έμμεση ιδιοκτησιακή συμμετοχή σε κοινοπραξία ή συνδεδεμένη εταιρεία κοινοπραξίας που υπόκειται σε ενδεδειγμένο εγχώριο συμπληρωματικό φόρο σε άλλο κράτος μέλος διαφορετικό από το τη Δημοκρατία, ο κυπριακός εγχώριος όμιλος μεγάλης κλίμακας, ο εν λόγω εγχώριος όμιλος μεγάλης κλίμακας χρησιμοποιεί το τυποποιημένο υπόδειγμα για την υποβολή της Δήλωσης πληροφοριών συμπληρωματικού φόρου που παρατίθεται στο τμήμα IV του παρόντος παραρτήματος. ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ VII: SELK Comment: We note that the text is in Greek and we would like to ensure that the filing can also be made in English as well"