Post,Author,Content "ΠΡΟΣΧΕΔΙΟ ANΑΘΕΩΡΗΜΕΝΟΥ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ - Τροποποίηση των περί Τροχαίων Αδικημάτων (Χρήση Συσκευών Φωτοεπισήμανσης και Άλλα Συναφή Θέματα) Νόμων του 2001 μέχρι του 2025",petros@limassolbuses.com,"Σε σχέση με το σημείο ""6"" (6. Διευκρίνηση ότι σε περίπτωση που ο εγγεγραμμένος ιδιοκτήτης του οχήματος υποδεικνύει τον παραβάτη οδηγό και αυτός δεν αποδέχεται τη διάπραξη του αδικήματος ή δεν εντοπίζεται, η διαδικασία θα συνεχίζεται εναντίον του εγγεγραμμένου ιδιοκτήτη.: Η θέση μας είναι ότι αυτή η πρόβλεψη δεν είναι αποτελεσματική και ""καταδικάζει"" αδίκων τους διευθυντές εταιρειών, όπως είναι οι εταιρείες επιβατικών μεταφορών στην Κύπρο. Η ΕΜΕΛ για παράδειγμα, έχει 257 οδηγούς αυτή την στιγμή. Εκτελεί περισσότερα από 600 δρομολόγια τακτικών γραμμών καθημερινά σύν 308 τις ημέρες που είναι ανοικτά τα σχολεία. Από την εμπειρία μας από το 2022 μέχρι σήμερα, έχουμε περίπου 150 καταγγελείες για παραβάσεις που καταγράφονται από σταθερές κάμερες φωτοεπισήμανσης στην Λεμεσό. Πολλές φορές, οι φωτογραφίες είναι πολύ κακής ποιότητας και από απόσταση, έτσι που ακόμα και με μέγιστη προσπάθεια δεν μπορούμε να αναγνωρίσουμε το πρόσωπο του οδηγού λόγω κακής ποιότητας των φωτογραφιών, παρά την όποια επεξεργασία διενεργούμε. Επίσης, πολλές φορές ( ανάλογα με την διασταύρωση και την ώρα της ημέρας) επειδή οι υαλλοθώρακες των λεωφορείων είναι μεγάλοι, δημιουργούνται ισχυρές αντανακλάσεις που καλύπτουν πλήρως την θέση του οδηγού, έτσι που δεν φαίνεται καθόλου ο οδηγός. Πολλές φορές τα προγράμματα των δρομολογίων και των οδηγών τυγχάνουν αλλαγές της τελευταίας στιγμής . Οπότε σε αυτές τις περιπτώσεις, δεν είναι δυνατό να δούμ πρόσωπο οδηγού, δεν μπορούμε να είμαστε σίγουροι ποιός έστω θα έπρεπε να είναι ο οδηγός. Θα πρέπει να φταίει ο διευθυντής ή το μέλος του δ.σ. στο όνομσα του οποίου έρχεται η ειδοποίηγση παράβασης; Στην περίπτωση ΕΜΕΛ, θα χάσουν σε λιγότερο από ένα χρόνο την άδεια οδήγησης τους όλα τα μέλη του δ.σ. επειδή οι κάμερες δεν έχουν φίλτρα κατά των αντανακλάσεων ή έχουμε χαμηλής ανάλυσης φωτογραφίες. Σε αυτές τις περιπτώσεις, εισήγησή μας είναι να αποφύγουμε την εύκολη λύση που είναι να καταδικάζονται οι διευθυντές και να εισαχθεί στην νομοθεσία επιπλέον πρόβλεψη διαδικασίας διευκρινήσεων σε τέτοιες περιπτώσεις νομικών προσώπων όταν οι φωτογραφίες δεν είναι κατάλληλες για αναγνώριση του οδηγού." "ΠΡΟΣΧΕΔΙΟ ANΑΘΕΩΡΗΜΕΝΟΥ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ - Τροποποίηση των περί Τροχαίων Αδικημάτων (Χρήση Συσκευών Φωτοεπισήμανσης και Άλλα Συναφή Θέματα) Νόμων του 2001 μέχρι του 2025",Kristie,"1. Νομοθετική και κανονιστική σαφήνεια Επανεξέταση και επικαιροποίηση του νομικού πλαισίου ώστε να διασφαλίζεται η σαφήνεια και η νομική ασφάλεια για οδηγούς και Αρχές. Πρόβλεψη για περιπτώσεις όπου ο ιδιοκτήτης του οχήματος δεν είναι ο παραβάτης (π.χ. εταιρικά ή ενοικιαζόμενα οχήματα). 2. Ενίσχυση της διαφάνειας και ενημέρωσης του κοινού Καμπάνιες ενημέρωσης για τη λειτουργία και το σκοπό των συσκευών φωτοεπισήμανσης. Πρόσβαση των πολιτών σε εικόνες/στοιχεία παραβάσεων με εύκολο και διαφανή τρόπο (π.χ. μέσω online πλατφόρμας). 3. Βελτιστοποίηση της χωροθέτησης των καμερών Χρήση στατιστικών δεδομένων και μελετών επικινδυνότητας για την τοποθέτηση των καμερών εκεί όπου παρατηρείται αυξημένος αριθμός ατυχημάτων ή παραβάσεων. Αποφυγή «παγίδων προστίμων» – στόχος θα πρέπει να είναι η πρόληψη και όχι η τιμωρία των πολιτών για εύκολα έσοδα. 4. Χρονική συνέπεια και διαχείριση προστίμων Εξασφάλιση ότι οι ειδοποιήσεις για παραβάσεις αποστέλλονται έγκαιρα και εντός ευλόγου χρονικού διαστήματος. Βελτίωση διαδικασιών πληρωμής/ένστασης προστίμων με ψηφιακά μέσα (e-justice, gov.cy). 5. Δικαιώματα πολιτών και διαδικασία ένστασης Κατοχύρωση του δικαιώματος για ένσταση με ξεκάθαρη, διαφανή και προσβάσιμη διαδικασία - ηλεκτρονική καταχώρηση ένστασης. Εκπαίδευση και ενημέρωση των πολιτών για το πώς μπορούν να προσβάλουν πρόστιμα εφόσον θεωρούν ότι είναι άδικα. 6. Αξιολόγηση και τακτικός έλεγχος του συστήματος Τακτική αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας των συσκευών φωτοεπισήμανσης ως προς τη μείωση ατυχημάτων. Δημοσίευση ετήσιων εκθέσεων για την απόδοση του συστήματος."