Post,Author,Content "Κανονισμοί που τροποποιούν τους περί Ρυθμίσεως Πρατηρίων Πετρελαιοειδών Κανονισμούς του 1972 έως 2023",nlivera@coralenergy.com.cy,"28/7/2025 Υπουργείο Εσωτερικών 1453 Λευκωσία, Κύπρος Σε προσοχή Δρα Ελλίκου Ηλία Γενικού Διευθυντή Θέμα: Τροποποίηση της Περί Ρυθμίσεως της Λειτουργίας και Αδειοδότησης των Πρατηρίων Πετρελαιοειδών Νομοθεσίας. Αξιότιμε Δρα Ηλία, Αναφορικά με την επιστολή σας ημ. 31/3/2025 για υποβολή σχολίων και εισηγήσεων επί του προσχεδίου νομοθεσίας «Ο περί Πετρελαιοειδών (Τροποποιητικός) Νόμος του 202Χ» καθώς και του προσχέδιου νομοθεσίας «Ο Περί Ρυθμίσεως Πρατηρίων Πετρελαιοειδών (Τροποποιητικοί) Κανονισμοί του 202Χ» στα πλαίσια δημόσιας διαβούλευσης, η Εταιρεία μας Coral Energy Products Cyprus Ltd, επιθυμεί να σας ενημερώσει για τα πιο κάτω: 1) «3-2 Αρχή Αδειών για σκοπούς λειτουργίας πρατηρίου πετρελαιοειδών είναι η οικεία Αρχή Τοπικής Αυτοδιοίκησης» Με την παραμονή των αρμοδιοτήτων στις τοπικές αρχές για την άδεια λειτουργίας, ενδέχεται να προκαλέσει: • Γραφειοκρατική καθυστέρηση, εάν οι τοπικές αρχές δεν είναι επαρκώς ενημερωμένες ή έμπειρες. • Ανομοιογένεια στις αποφάσεις ανά Επαρχία ή Δήμο. Εισήγηση: • Ισχύ Άδειας Λειτουργίας από ετήσια σε 5ετή.Με αυτό τον τρόπο θα περιοριστούν οι οποιεσδήποτε διοικητικές/γραφειοκρατικές διαδικασιες που συνήθως έχουν ως αποτέλεσμα να υπάρχουν καθυστερήσεις κατά τη διαδικασία επανέκδοσης. 2) 4-1 ΚΔΠ229/89 – Άρθρο 5 κανονισμός 6 και ΚΔΠ363/23 – Άρθρο 2(α) «5-1 Υπεδάφιο (α) της παραγράφου (1) του Κανονισμού 6 των βασικών κανονισμών - Νοείται ότι συμπληρωματικές χρήσεις είναι η φόρτιση….» «5-1(α)Δημιουργία χώρου αναμονής» Ανάγκη για λειτουργική και εμπορική ευελιξία. Η πρακτική εμπειρία έχει αποδείξει και στη Κύπρο , ως ισχύει ανεπίσημα εώς τώρα, ότι οι πελάτες ενός σύγχρονου πρατηρίου δεν περιορίζονται στην αγορά καυσίμων ή στη φόρτιση των οχημάτων τους, αλλά αναμένουν ένα ολοκληρωμένο φάσμα εξυπηρέτησης. Ο με την προτεινόμενη νομοθεσία αυστηρός περιορισμός των συμπληρωματικών χρήσεων και η μη πρόβλεψη πώλησης προϊόντων καταστήματος διαρκούς εξυπηρέτησης (convenient store) , έρχεται σε αντίθεση με τις ανάγκες της αγοράς και την κατεύθυνση της εξέλιξης του κλάδου. Επιπρόσθετα η διάθεση προϊόντων από vending machine περιορίζει την ποικιλία των προϊόντων και των προμηθευτών και αυξάνει την κατανάλωση ηλεκτρικού ρεύματος και υποσκάπτει τις αρχές του ελεύθερου εμπορίου, με την έννοια ότι διάταξη είναι φωτογραφική ως προς τους προμηθευτές vending machines. Εισήγηση: Να υπάρξει αναθεώρηση των διατάξεων ώστε: • Να καθοριστεί με σαφήνεια η δυνατότητα πώλησης προϊόντων διαρκούς εξυπηρέτησης, λαμβάνοντας υπόψη τις ανάγκες του πελάτη και τον τρόπο λειτουργίας των σταθμών ανεφοδιασμού της υπόλοιπης Ευρώπης σύμφωνα με την οδηγία 2006/123/ΕΚ η οποία αποτρέπει αδικαιολόγητους περιορισμούς στην παροχή υπηρεσιών. • Να διατηρηθεί η δυνατότητα για εμπορική ευελιξία που δεν θέτει σε κίνδυνο την ασφάλεια. • Οι εισηγήσεις σε σχέση με τις συμπληρωματικές χρήσεις μόνο για φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων μας βρίσκει κάθετα αντίθετους. Το πρακτικό αποτέλεσμα θα είναι οι δυνητικά δυσμενής συνέπειες στην εύρυθμη λειτουργία των πρατηρίων, καθώς δεν λαμβάνονται υπόψη οι ανάγκες των πελατών και κατ’ επέκταση η Ευρωπαϊκή Νομοθεσία που διέπει σήμερα τη λειτουργία και τις δυνατότητες των υπόλοιπων Ευρωπαϊκών Σταθμών Ανεφοδιασμού. • Η πρόνοια ότι ο πρόσθετος καλυμμένος χώρος αναμονής προορίζεται αποκλειστικά για τους χρήστες σημείων φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων είναι υπερβολή καθώς δεν έχει ληφθεί υπόψη ότι ήδη υπάρχει στην πλειονότητα των πρατηρίων εσωτερικός χώρος αναμονής ή/και εξωτερικός για την εξυπηρέτηση όλων των πελατών. Το ανωτέρω υποεδάφιο αποκλείει μεγάλο ποσοστό της πελατείας του πρατηρίου, όπως άτομα που αναμένουν για πλύσιμο οχήματος ή άλλες υπηρεσίες. Το πρακτικό αποτέλεσμα θα είναι η άνιση εξυπηρέτηση πελατών εντός του ίδιου χώρου και η τεχνητή διάκριση μεταξύ χρήσεων, με δυνητικές δυσμενείς συνέπειες στην εύρυθμη λειτουργία των εγκαταστάσεων και την δυσαρέσκεια των πελατών που κατά ένα μεγάλο ποσοστό της τουριστικής περιόδου είναι Ευρωπαίοι πολίτες. 3) Παράγραφος 1 κανονισμός 6 των βασικών κανονισμών Χωροθέτηση σημείου φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων • Η πρόταση μας είναι να τηρηθούν οι προϋποθέσεις / αποστάσεις βάση του επικαιροποιημένου Αγγλικού οδηγού (Blue Book), που καλύπτει όλες τις προδιαγραφές ασφαλείας ενός σύγχρονου πρατηρίου πετρελαιοειδών. Λαμβάνοντας υπόψη τα θέματα ασφαλείας που καλύπτονται από τον οδηγό Blue Book, και τους στόχους που έχουν τεθεί από την Ευρωπαϊκή Ένωση, θεωρούμε απαγορευτικό παράγοντα την διαφοροποίηση των αποστάσεων που ορίζεται στη Διαβούλευση σε συνάρτηση με τις δεσμεύσεις της Κυπριακής Δημοκρατίας ως προς τον αριθμό των σημείων φόρτισης. Με εκτίμηση Εμμανουήλ Καλαθάς Country Chair" "Κανονισμοί που τροποποιούν τους περί Ρυθμίσεως Πρατηρίων Πετρελαιοειδών Κανονισμούς του 1972 έως 2023","Anna Leonidou","Aγαπητοί Κύριοι, Για και εκ μέρους της εταιρείας ΕΚΟ ΚΥΠΡΟΥ ΛΙΜΙΤΕΔ, και αναφορικά με την προτεινόμενη τροποποίηση της Περί Ρυθμίσεως Πρατηρίων Πετρελαιοειδών νομοθεσίας, αναφέρουμε τα κάτωθι σχόλια και εισηγήσεις:- A. Οι περί Ρυθμίσεως Πρατηρίων Πετρελαιοειδών (Τροποποιητικοί) Κανονισμοί του 2025 1. Θεωρούμε ό,τι ο ορισμός των συμπληρωματικών χρήσεων των πρατηρίων, δυνάμει των προνοιών της παραγράφου 2(α) της ΚΔΠ 363/2023, θα πρέπει να γίνει πιο ευρύς ώστε να ανταποκρίνεται στην σύγχρονη και καθιερωμένη επί δεκαετίες (ανεπίσημα) πρακτική εξυπηρέτησης πελατών των πρατηρίων εν σχέσει με τα ακόλουθα ζητήματα:- i. Καθορισμός των καταστημάτων που βρίσκονται εντός των πρατηρίων ως επαγγελματικά υποστατικά τύπου ‘Περίπτερα’/‘Κατάστημα Διαρκούς Εξυπηρέτησης’ όπως αυτό καθορίζεται από τον «Περί της Ρύθμισης της Λειτουργίας Καταστημάτων και των Όρων Απασχόλησης των Υπαλλήλων τους Νόμος 2006 (155(I)/2006)». Είναι γενικά αποδεκτό ό,τι τα καταστήματα που βρίσκονται εντός των πρατηρίων πλέον εξυπηρετούν τους πελάτες των πρατηρίων για μια σωρεία καταναλωτικών αναγκών, πέρα των περιορισμένων συμπληρωματικών χρήσεων που καθορίστηκε από τον νομοθέτη κατά την έκδοση της πρώτης κανονιστικής διοικητικής πράξης (ΚΔΠ 83/1972). Συνεπώς εισηγούμαστε όπως τροποποιηθεί κατάλληλα η ΚΔΠ 363/2025 ώστε να αντικατοπτρίζει τις σημερινές εμπορικές πραγματικότητες των εταιρειών διαχείρισης πρατηρίων πετρελαιοειδών, αλλά και των αναγκών που καλούνται να εξυπηρετήσουν για τους πελάτες τους. ii. Εισηγούμαστε όπως η παράγραφος (1) του Κανονισμού 6 των βασικών κανονισμών τροποποιηθεί ανάλογα ώστε να διευρυνθεί το εύρος εφαρμογής της συμπληρωματικής χρήσης του «πλυσίματος» αλλά και της «λίπανσης» οχημάτων. Μολονότι η συγκεκριμένη χρήση αναφέρεται ρητά εντός του κανονισμού, αποτελεί θέση μας ό,τι είναι ελλιπής καθότι ο ορίζοντας εφαρμογής της είναι περιορισμένος. Συνεπώς εισηγούμαστε όπως τροποποιηθεί η ορολογία της παραγράφου 1 του Κανονισμού 6 των βασικών κανονισμών από «…..στοιχειώδης περιποίηση οχημάτων, περιλαμβανομένου του πλυσίματος και της λίπανσης» στην ακόλουθη μορφή: «…….περιποίηση οχημάτων συμπεριλαμβανομένου του πλυσίματος, λίπανσης και/ή της παροχής άλλων συναφή υπηρεσιών που σχετίζονται με την συντήρηση και περιποίηση οχημάτων όπως η επιδιόρθωση και/ή αλλαγή ελαστικών οχημάτων, συντήρηση μπογιάς οχημάτων και οποιαδήποτε άλλη συναφή υπηρεσία». 2. Εισηγούμαστε όπως η παράγραφος (1) του Κανονισμού 6 των βασικών κανονισμών τροποποιηθεί ανάλογα ώστε η δημιουργία χώρου αναμονής σε πρατήρια να αφορά όλους τους εν δυνάμει πελάτες του πρατηρίου, είτε αυτοί συνιστούν ιδιοκτήτες ηλεκτρικών οχημάτων και κάνουν χρήση των σημείων φόρτισης, είτε αυτοί συνιστούν πελάτες του πρατηρίου για ανεφοδιασμό του οχήματος τους με υγρά καύσιμα, είτε συνιστούν πελάτες της υπηρεσίας λίπανσης και/ή πλυσίματος και/ή συντήρησης οχημάτων. Είναι θέση μας ό,τι οποιαδήποτε διαφορετική προσέγγιση στο ανωτέρω ζήτημα όχι μονάχα δεν θα ανταποκρίνεται στην σημερινή εμπορική πραγματικότητα των πρατηρίων εν έτει 2025 αλλά θα προκαλέσει και άμεση και δυσμενή διάκριση μεταξύ των ιδίων των καταναλωτών. 3. Εισηγούμαστε όπως η παράγραφος (1) του Κανονισμού 6 των βασικών κανονισμών τροποποιηθεί ανάλογα ώστε να επεκταθεί το εύρος εφαρμογής των συμπληρωματικών χρήσεων σε παρεμφερείς υπηρεσίες όπως υπηρεσίες παράδοσης και διανομής πακέτων, υπηρεσία ανάληψης μετρητών (ΑΤΜ) και/ή παροχή οποιασδήποτε άλλης νόμιμης υπηρεσίας και/ή δυνατότητα πώλησης νόμιμων αγαθών εντός του καταστήματος πρατηρίων. 4. Εισηγούμαστε όπως η παράγραφος (1) του Κανονισμού 6 των βασικών κανονισμών τροποποιηθεί ανάλογα ώστε η χωροθέτηση του σημείου φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων να είναι σε πλήρη συνάρτηση, και συμμόρφωση με τον επικαιροποιημένο Αγγλικό οδηγό επι του θέματος, ήτοι τα πρότυπα συμμόρφωσης του οδηγού ‘Blue Book’ που καθορίζουν τις παραμέτρους χωροθέτησης των σημείων φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων. Για σκοπούς ευκολίας και επεξήγησης επισυνάπτουμε στην παρούσα ως Παράρτημα ‘Α’ τα σχετικά χωρία από τον οδηγό Blue Book. Δεδομένου των πιο πάνω εισηγούμαστε όπως αφαιρεθούν οι προταθείσες προϋποθέσεις (iii), (iv), (v),(vi), (ix), (x), (xi) και (xii) της υποπαραγράφου (ιιβ), αλλά και να αφαιρεθεί ολικώς η υποπαραγράφος (ιιζ). B. Ο περί Πρατηρίων Πετρελαιοειδών (Τροποποιητικός) Νόμος του 2025 1. Εισηγούμαστε όπως η άδεια λειτουργίας των πρατηρίων εκδίδεται ανά πενταετία, και όχι σε ετήσια βάση όπως προνοεί το άρθρο 8(3) του ‘Ο περί Ρυθμίσεως Πρατηρίων Πετρελαιοειδών Νόμος του 1968 (94/1968)’, και όπως οι σχετικοί έλεγχοι του εκάστοτέ πρατηρίου να πραγματοποιούνται έγκαιρα από την αρμόδια αρχή με σκοπό να διασφαλίζεται η επανέκδοση της άδειας λειτουργίας πριν την ημερολογιακή λήξη της υφιστάμενης άδειας. Η παρούσα εισήγηση προκύπτει από την σύγχρονη πρακτική ό,τι τα πρατήρια υπόκεινται σε πληθώρα ελέγχων και κανονιστικών συμμορφώσεων από τις αρμόδιές αρχές, συνεπώς η νομοθετική υποχρέωση ανανέωσης της άδειας λειτουργίας του πρατηρίου σε ετήσια βάση συνιστά μια νομοθετικά παρωχημένη και γραφειοκρατικής φύσεως υποχρέωση για τις εταιρείες λειτουργίας και διαχείρισης πρατηρίων. Συγκεκριμένα εισηγούμαστε όπως το άρθρο 8(3) του βασικού νόμου αντικατασταθεί από το ακόλουθο άρθρο:- 8(3) Η άδεια λειτουργίας εκδίδεται την πρώτη ημέρα του Ιανουαρίου εκάστου έτους ή μετά ταύτην, λήγει δε την τριακοστήν πρώτην ημέραν του μηνός Δεκεμβρίου του πέμπτου έτους που ακολουθεί της ημερομηνίας εκδόσεως, και περαιτέρω όπως η Αρχή Αδειών προβαίνει στους κατάλληλους ελέγχους συμμόρφωσης για προτιθέμενες ανανεώσεις αδειών λειτουργίας έγκαιρα και προγενέστερα της λήξης της υφιστάμενης άδειας λειτουργίας. Tα αναφερθέντα παραρτήματα θα αποτελέσουν συνημμένα έγγραφα σχετικής επιστολής που θα κοινοποιηθεί στην ηλεκτρονική διεύθυνση eeleftheriou@moi.gov.cy. Με εκτίμηση, Άννα Λεωνίδου για και εκ μέρους ΕΚΟ ΚΥΠΡΟΥ ΛΤΔ" "Κανονισμοί που τροποποιούν τους περί Ρυθμίσεως Πρατηρίων Πετρελαιοειδών Κανονισμούς του 1972 έως 2023",OEB,"Θέμα: Προτεινόμενη τροποποίηση της Περί Ρυθμίσεως Πρατηρίων Πετρελαιοειδών νομοθεσίας Η Ομοσπονδία Εργοδοτών και Βιομηχάνων Κύπρου (ΟΕΒ), εκπροσωπώντας τις εταιρείες πετρελαιοειδών που δραστηριοποιούνται στην Κυπριακή Δημοκρατία και είναι μέλη της, καταθέτει το παρόν υπόμνημα στο πλαίσιο της διαβούλευσης για τα προσχέδια νομοθεσίας με τίτλο: • «Ο περί Πρατηρίων Πετρελαιοειδών (Τροποποιητικός) Νόμος του 202Χ» • «Οι περί Ρυθμίσεως Πρατηρίων Πετρελαιοειδών (Τροποποιητικοί) Κανονισμοί του 202Χ» Οι θέσεις των εμπλεκόμενων εταιρειών–μελών της ΟΕΒ συνοψίζονται ως εξής: ________________________________________ 1. Ασφαλείς αποστάσεις από όλες τις επικίνδυνες ζώνες Εισηγούμαστε όπως οι πρόνοιες της νομοθεσίας ευθυγραμμιστούν πλήρως με τα πρότυπα του British Standard (Blue Book) αναφορικά με τις ασφαλείς αποστάσεις μεταξύ αντλιών καυσίμων και φορτιστών ηλεκτρικών οχημάτων (επισυνάπτεται παράρτημα). Η τήρηση διεθνώς αποδεκτών προτύπων διασφαλίζει τη συμβατότητα με τεχνικούς κανόνες ασφαλείας, μειώνει την ασάφεια και εξυπηρετεί την ομοιόμορφη εφαρμογή των διατάξεων. ________________________________________ 2. Παράταση ισχύος Άδειας Λειτουργίας Πρατηρίων Προτείνεται όπως η άδεια λειτουργίας των πρατηρίων επεκταθεί από ετήσια σε πενταετή, ώστε να περιοριστεί η υπερβολική διοικητική επιβάρυνση και οι καθυστερήσεις που ενίοτε παρατηρούνται κατά τη διαδικασία επανέκδοσης. Η ρύθμιση αυτή θα ενισχύσει την επιχειρησιακή συνέχεια και τον ορθολογικότερο έλεγχο εκ μέρους των Αρχών. ________________________________________ 3. Συμπληρωματικές χρήσεις – Ορισμοί καταστημάτων Τα καταστήματα που βρίσκονται εντός των πρατηρίων (π.χ. shops) θα πρέπει να εμπίπτουν στον ορισμό ""Περίπτερο"" ή ""Κατάστημα Διαρκούς Εξυπηρέτησης"" (convenient store), σύμφωνα με τον περί Ρύθμισης της Λειτουργίας Καταστημάτων και των Όρων Απασχόλησης των Υπαλλήλων τους Νόμο (Ν. 155(I)/2006). Η ενσωμάτωση αυτή θα διασφαλίσει τη σαφήνεια ως προς τα εργασιακά και ωράρια λειτουργίας τους. Αυτό εδράζεται και στην ανάγκη για συμβατότητα με την Ευρωπαϊκή Οδηγία 2006/123/ΕΚ για τις Υπηρεσίες στην Εσωτερική Αγορά, η οποία ρητά προνοεί ότι: «Η νομιμοποίηση της πώλησης βασικών προϊόντων ευρείας κατανάλωσης στα πρατήρια συνάδει με την Οδηγία 2006/123/ΕΚ για τις Υπηρεσίες στην Εσωτερική Αγορά, η οποία προωθεί την ελευθερία εγκατάστασης και αποτρέπει αδικαιολόγητους περιορισμούς στην παροχή υπηρεσιών. Η πρόβλεψη αυτή δεν αποτελεί μόνο αναγκαίο εκσυγχρονισμό, αλλά και μέτρο συμμόρφωσης με το ευρωπαϊκό δίκαιο.» ________________________________________ 4. Δυνατότητα δημιουργίας καθιστικού χώρου Προτείνεται όπως παρέχεται δυνατότητα δημιουργίας επιπλέον καθιστικού χώρου για την εξυπηρέτηση πελατών των πρατηρίων, μέσα στα πλαίσια των επιτρεπόμενων συντελεστών δόμησης και κάλυψης. Η πρόνοια αυτή ανταποκρίνεται στις σύγχρονες ανάγκες των καταναλωτών, ενισχύει την ποιότητα εξυπηρέτησης και δεν αλλοιώνει τον πρωτογενή χαρακτήρα των πρατηρίων. ________________________________________ 5. Συμπληρωματικές χρήσεις υπό ειδική νομοθεσία Για άλλες δραστηριότητες που δεν ρυθμίζονται ειδικά από την προτεινόμενη νομοθεσία αλλά διέπονται από άλλες ειδικές πρόνοιες (π.χ. παροχή υπηρεσιών courier, ATM, πλυντήρια αυτοκινήτων, κ.ά.), θα πρέπει να δίνεται η δυνατότητα παροχής αυτών των υπηρεσιών τηρουμένων των σχετικών προνοιών της αντίστοιχης τομεακής νομοθεσίας. ________________________________________ Το παρόν υπόμνημα υιοθετείται συλλογικά από τις ακόλουθες εταιρείες-μέλη της ΟΕΒ που δραστηριοποιούνται στον τομέα των πετρελαιοειδών στην Κύπρο: • Coral Energy Products Cyprus • EKO CYPRUS LIMITED • ExxonMobil Cyprus Limited • Petrolina (Holdings) Public Ltd • Staroil (Cyprus) LTD" "Κανονισμοί που τροποποιούν τους περί Ρυθμίσεως Πρατηρίων Πετρελαιοειδών Κανονισμούς του 1972 έως 2023",AntonisStylianou,"Ασχολούμαι με τις άδειες λειτουργίας των πρατηρίων από το 2010. Φέτος τα Δημόσια Έργα έκαναν παρατηρήσεις για πρατήρια που διαθέτουν υπηρεσίες παράδοσης πακέτων. Μπορεί να γίνει συζήτηση για την αδειοδότηση τους στο παρόν νομοσχέδιο ?" "Κανονισμοί που τροποποιούν τους περί Ρυθμίσεως Πρατηρίων Πετρελαιοειδών Κανονισμούς του 1972 έως 2023",nicda,"Αναφορικά με την προτεινόμενη τροποποίηση του νομοθετικού πλαισίου για τη λειτουργία των πρατηρίων πετρελαιοειδών και συγκεκριμένα του Περί Ρυθμίσεως Πρατηρίων Πετρελαιοειδών Νόμου (1968) και των Περί Ρυθμίσεως Πρατηρίων πετρελαιοειδών Κανονισμών (1972), επισημαίνονται τα ακόλουθα: Σχόλια/παρατηρήσεις για την Αρχή Αδειών I. Με βάση τις πρόνοιες της εν ισχύ Νομοθεσίας η Αρχή Αδειών για σκοπούς λειτουργίας, κατασκευής, ανοικοδόμησης και κατεδάφισης πρατηρίων πετρελαιοειδών ή προσθήκης, μετατροπής ή επισκευής οποιουδήποτε υφιστάμενου πρατηρίου πετρελαιοειδών είναι η αρμόδια αρχή που ορίζεται σύμφωνα με το άρθρο 2 του περί Ρυθμίσεως Οδών και Οικοδομών Νόμου. Δηλαδή η Αρμόδια Οικοδομική Αρχή που εκδίδει την Άδεια Οικοδομής για την ανέγερση/κατασκευή του πρατήριου, εκδίδει και την Άδεια Λειτουργίας. Σημειώνεται ότι παρόλο που οι δύο άδειες είναι διαφορετικές, είναι αλληλένδετες, λαμβανομένου υπόψη ότι σύμφωνα με τους περί Ρύθμισης πρατηρίων πετρελαιοειδών Κανονισμούς του 1989 (Κ.Δ.Π. 229/89), για την έκδοση άδειας λειτουργίας, απαιτείται η προσκόμιση άδειας οικοδομής και πιστοποιητικού έγκρισης για την ανάπτυξη. II. Για την έκδοση άδειας λειτουργίας, η Αρχή Αδειών Λειτουργίας, σύμφωνα με τους Περί Ρυθμίσεως Πρατηρίων Πετρελαιοειδών Κανονισμούς του 1972, ίδε κανονισμό 9 μπορεί με τη συμβουλή του Διευθυντή Τμήματος Πολεοδομίας και Οικήσεως, του Διευθυντή Τμήματος Δημοσίων Έργων και του Διευθυντή Πυροσβεστικής Υπηρεσίας, να απαιτήσει από τον αιτητή την εκτέλεση οποιονδήποτε βελτιώσεων που κατά τη γνώμη της είναι αναγκαίες για την κατάλληλη και ασφαλή λειτουργία του Πρατηρίου, πριν την έκδοση της αιτούμενης άδειας λειτουργίας. III. Επομένως η σκοπιμότητα της έκδοσης άδειας λειτουργίας των πρατηρίων είναι η διασφάλιση της δημόσιας ασφάλειας. Σημειώνεται ότι η άδεια λειτουργίας εκδίδεται με την καταβολή στο Δήμο ή στην κοινότητα, στα όρια αρμοδιότητας των οποίων υφίσταται και λειτουργεί το πρατήριο πετρελαιοειδών, των καθοριζόμενων τελών. IV. Όσον αφορά στην άδεια λειτουργίας, που εκδίδεται από τις οικείες Τοπικές Αρχές, στα όρια των οποίων χωροθετείται το Πρατήριο, σύμφωνα με τις πρόνοιες του Περί Κοινοτήτων Νόμου και των Περί Διοίκησης των Τοπικών Υποθέσεων (Γενικών) Κανονισμών Κοκκινοτριμιθιάς (που έχουν υιοθετηθεί από τα πλείστα Κοινοτικά Συμβούλια) σημειώνεται ότι πρόκειται για διαφορετικής φύσης άδειας και εκδίδεται σε κάθε πρόσωπο που διατηρεί στα όρια τους οποιαδήποτε οικοδομή ή χώρο καλυμμένο ή ακάλυπτο στον οποίο ασκείται οποιαδήποτε επιχείρηση, βιομηχανία, εμπόριο, επάγγελμα ή επιτήδευμα, καταβάλλοντας καθορισμένα τέλη. V. Από σχετική γνωμάτευση της Νομικής Υπηρεσίας που εξασφάλισε η Επαρχιακή Διοίκηση Λευκωσίας για το εν λόγω θέμα το 2006, επισημάνθηκε ότι οι δύο απαιτούμενες άδειες λειτουργίας που εκδίδονται (από την Αρμόδια Οικοδομική Αρχή και τα Κοινοτικά Συμβούλια , είναι διαφορετικής φύσης με σχετική αναφορά ότι η άδεια λειτουργίας που εκδίδεται από τα Κοινοτικά Συμβούλια βάσει της Νομοθεσίας, αφορά σε κάθε πρόσωπο που δραστηριοποιείται με σκοπό το κέρδος. Με βάση τα πιο πάνω έχω την άποψη ότι δεν πρέπει να γίνει τροποποίηση των προνοιών της κείμενης Νομοθεσίας, όσον αφορά στην Αρχή Αδειών ώστε να είναι διαφορετική η αρμόδια Αρχή για σκοπούς έκδοσης άδειας οικοδομής και άδειας λειτουργίας. Υποβάλλεται η εισήγηση όπως ο Επαρχιακός Οργανισμός Αυτοδιοίκησης, που σήμερα είναι η αρμόδια Οικοδομική Αρχή να εκδίδει και την απαιτούμενη άδεια λειτουργίας, βάσει του Περί Ρυθμίσεως Πρατηρίων Πετρελαιοειδών Νόμου και Κανονισμών, διασφαλίζοντας καθ΄ αυτόν τον τρόπο τη δημόσια ασφάλεια. Νοείται ότι δύναται τα δικαιώματα έκδοσης της άδειας λειτουργίας, να εξακολουθούν να καταβάλλονται στις Τοπικές Αρχές. Στην περίπτωση που θα προωθηθούν τα νομοσχέδια ως έχουν, θα πρέπει να διευκρινιστεί η έννοια/ορισμός της οικείας Αρχής Τοπικής Αυτοδιοίκησης και συγκεκριμένα αν αφορά τα Κοινοτικά Συμβούλια ή τα Συμβούλια Συμπλεγμάτων Υπηρεσιών Κοινοτήτων και ακολούθως να γίνει αντίστοιχη τροποποίηση στον Περί Κοινοτήτων Νόμο." "Κανονισμοί που τροποποιούν τους περί Ρυθμίσεως Πρατηρίων Πετρελαιοειδών Κανονισμούς του 1972 έως 2023","Πυροσβεστική Υπηρεσία (Τμήμα Πυροπροστασίας)","Θέμα: Τροποποίηση των περί Ρυθμίσεως Πρατηρίων Πετρελαιοειδών Κανονισμών Στον Κανονισμό 6 (δ) μεταξύ των υποπαραγράφων (xii) και (ιιγ) να διαγραφεί το εξής: ""Νοείται ότι ο Διευθυντής της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας εκδίδει κατευθυντήριες γραμμές για την τοποθέτηση πέραν του ενός φορτιστή σε πρατήριο""." "Κανονισμοί που τροποποιούν τους περί Ρυθμίσεως Πρατηρίων Πετρελαιοειδών Κανονισμούς του 1972 έως 2023","Τμήμα Επιθεώρησης Εργασίας","Θέμα: Τροποποίηση των περί Ρυθμίσεως Πρατηρίων Πετρελαιοειδών Κανονισμών Τροποποίηση του Κανονισμού 6 των βασικών κανονισμών Στην παράγραφο (γ) του προτεινόμενου τροποποιητικού Κανονισμού το Τμήμα Επιθεώρησης Εργασίας (ΤΕΕ) θεωρεί ότι η αναφορά στους περί Πετρελαιοειδών Νόμους πρέπει να διαγραφεί αφού οι εν λόγω Νόμοι όπως έχουν τροποποιηθεί με τον περί Πετρελαιοειδών (Τροποποιητικό) Νόμο του 2024 (64(Ι)/2024) δεν θέτουν οποιεσδήποτε απαιτήσεις / προϋποθέσεις σε πρατήρια πετρελαιοειδών. Σύμφωνα με την πιο πάνω εισήγηση του ΤΕΕ, το κείμενο της παραγράφου (γ) των προτεινόμενων τροποποιητικών κανονισμών διαφοροποιείται ως ακολούθως: (γ) Με την αντικατάσταση της υποπαραγράφου (β) με την ακόλουθη υποπαράγραφο: «Ικανοποιεί, ανάλογα με τις χρήσεις, όλες τις απαιτήσεις που καθορίζονται δυνάμει των διατάξεων του περί Ρυθμίσεως Οδών και Οικοδομών Νόμου, του περί Πολεοδομίας και Χωροταξίας Νόμου, του εκάστοτε σε ισχύ Σχεδίου Ανάπτυξης και τις προϋποθέσεις του περί Πολεοδομίας και Χωροταξίας Γενικού Σχεδίου Ανάπτυξης, του περί Ηλεκτρισμού Νόμου, του περί Ρύθμισης της Αγοράς Ηλεκτρισμού Νόμου και του περί Προώθησης και Ανάπτυξης των Υποδομών Εναλλακτικών Καυσίμων Νόμου, όπως αυτά τροποποιούνται ή αντικαθίστανται.»" "02 - Τροποποίηση του Κανονισμού 6 των βασικών κανονισμών",a.papaphilippou,"Εκ μερους του ΕΟΑ Αμμοχώστου Σε σχέση με τα υφιστάμενα πρατήρια για τα οποία υποβάλλεται αίτηση για προσθήκη σταθμών/σημείων φόρτισης, εισηγούμαστε όπως διευκρινιστεί κατά πόσον θα δίνονται οποιεσδήποτε χαλαρώσεις (π.χ. για τις αποστάσεις ή την κάλυψη) και ποια διαδικασία θα ακολουθείται." "02 - Τροποποίηση του Κανονισμού 6 των βασικών κανονισμών",a.papaphilippou,"Εκ μερους του ΕΟΑ Αμμοχώστου Σε σχέση με την παράγραφο (1) του Κανονισμού 6 εισηγούμαστε όπως αντικατασταθεί η φράση «η δημιουργία χώρου αναμονής σε πρατήρια με σημεία φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων» με την εξής: «η δημιουργία χώρου αναμονής σε πρατήρια τα οποία διαθέτουν σταθμό φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων»." "02 - Τροποποίηση του Κανονισμού 6 των βασικών κανονισμών","Τμήμα Ηλεκτρομηχανολογικών Υπηρεσιών","Θέμα: Τροποποίηση της περί Ρυθμίσεως Πρατηρίων Πετρελαιοειδών νομοθεσίας Σχετικά με το πιο πάνω θέμα, και σας ενημερώνω τα πιο κάτω: Βάσει του «περί Προώθησης και Ανάπτυξης των Υποδομών Εναλλακτικών Καυσίμων Νόμου του 2017 (Ν. 59(I)/2017)», «σημείο επαναφόρτισης» σημαίνει διεπαφή ικανή να φορτίσει ένα ηλεκτρικό όχημα κάθε φορά ή να ανταλλάξει την μπαταρία ενός ηλεκτρικού οχήματος κάθε φορά. Αυτό διαφέρει από το «σταθμό επαναφόρτισης» που έχει την έννοια που αποδίδεται στον όρο αυτό από τον Κανονισμό (ΕΕ) αριθ.2023/1804, δηλαδή τη «φυσική εγκατάσταση σε συγκεκριμένη τοποθεσία που αποτελείται από ένα ή περισσότερα σημεία επαναφόρτισης», εννοώντας τη συσκευή φόρτισης (φορτιστή). Συνεπώς, θα πρέπει να διευκρινιστεί σε ποιο από τα πιο πάνω γίνεται αναφορά στην παράγραφο 2, σημείο (δ), δεδομένου ότι αν εννοείτε τη συσκευή, τότε το σημείο (vi) δεν εφαρμόζεται. (αναφορικά με την τοποθέτηση παράλληλα ή σε σειρά). Εάν ωστόσο στο σημείο (vi) αναφέρεστε στις θέσεις στάθμευσης, τότε θεωρούμε ότι τα 7 μέτρα που προτείνονται ως η μεταξύ τους απόσταση είναι υπερβολική. Σημειώνεται, ότι με βάση τον Κώδικα Πρακτικής του ΙΕΤ (Code of Practice for Electric Vehicle Charging Equipment Installation), ο εξοπλισμός φόρτισης πρέπει να εγκαθίσταται σε τέτοια θέση σε σχέση με το χώρο στάθμευσης, που να διασφαλίζει την ελαχιστοποίηση του μήκους του καλωδίου σύνδεσης του σημείου επαναφόρτισης με το ηλεκτρικό όχημα (λόγοι: trip hazard, cable strain). Αυτό αποτρέπει την εξυπηρέτηση δύο οχημάτων από τον ίδιο φορτιστή και επιβάλλει την εγκατάσταση επιπλέον εξοπλισμού." "03 - Τροποποίηση του Κανονισμού 15 των βασικών κανονισμών",a.papaphilippou,"Εκ μερους του ΕΟΑ Αμμοχώστου Σε σχέση με τον κανονισμό 15 (1) παράγραφοι (α, (β) και (γ), εισηγούμαστε όπως όλα τα δικαιώματα για έκδοση άδειας οικοδομής να υπολογίζονται από τους περί Ρυθμίσεως Οδών και οικοδομών κανονισμούς."