Post,Author,Content "02 - Τροποποίηση του Κανονισμού 2 των βασικών κανονισμών","λειτουργός ΕΤΕΚ","Στον Κανονισμό 2 ο ορισμός «Ηλεκτρολόγος Μηχανικός» σημαίνει πρόσωπο, το οποίο είναι εγγεγραμμένο στο μητρώο μελών του αντίστοιχου Κλάδου του Επιστημονικού Τεχνικού Επιμελητηρίου Κύπρου, κατέχει άδεια ασκήσεως επαγγέλματος ηλεκτρολόγου μηχανικού και ικανοποιεί τις πρόνοιες του Κανονισμού 53(14) των περί Ηλεκτρισμού Κανονισμών. να αντικατασταθεί από τον εξής ορισμό «Ηλεκτρολόγος Μηχανικός» σημαίνει πρόσωπο, το οποίο είναι εγγεγραμμένο στο μητρώο μελετητών που τηρεί το Επιστημονικού Τεχνικού Επιμελητηρίου Κύπρου ως ηλεκτρολόγος μηχανικός, και ικανοποιεί τις πρόνοιες του Κανονισμού 53(14) των περί Ηλεκτρισμού Κανονισμών. Επίσης ο ορίσμος «Μηχανολόγος Μηχανικός» σημαίνει πρόσωπο, το οποίο είναι εγγεγραμμένο στο μητρώο μελών του αντίστοιχου Κλάδου του Επιστημονικού Τεχνικού Επιμελητηρίου Κύπρου και κατέχει άδεια ασκήσεως επαγγέλματος μηχανολόγου μηχανικού να αντικατασταθεί από τον εξής ορισμό «Μηχανολόγος Μηχανικός» σημαίνει πρόσωπο, το οποίο είναι εγγεγραμμένο στο μητρώο μελετητών που τηρεί το Επιστημονικού Τεχνικού Επιμελητηρίου Κύπρου ως μηχανολόγος μηχανικός Η δομή του μητρώου μελετητών όπως δημοσιευθηκε με το νόμο ν. 27(Ι) του 2025 και τους σχετικούς με το Μητρώο Μελετητών Κανονισμούς ΚΔΠ 111 του 2025 περιλαμβάνει τους ηλεκτρολόγους και μηχανολόγους μηχανικούς. Ήταν / παραμένει θέση του ΕΤΕΚ πως κατά ανάλογο/αντίστοιχο τρόπο της σύνδεσης της περι ρυθμίσεως οδών και οικοδομών βασικής νομοθεσίας με το μητρώο μελετητών σε σχέση με αρχιτέκτονες και πολιτικούς μηχανικούς μελετητές, θα πρέπει να γίνει και η συνδεση της ΚΔΠ 111 του 2006 για τους ηλεκτρολόγους και μηχανολόγους μηχανικούς. Σημειώνεται πως οι σχετικοί Κανονισμοί (για το μητρώο μελετητών) καθορίζουν κριτήρια και απαιτήσεις αρχικής εγγραφής στο μητρώο (π.χ. διατήρηση κατάλληλης ασφάλειας επαγγελματικής ευθύνης, αρχική εκπαίδευση σε θέματα συναφή με τις μελετητικές υπηρεσίες, στόχευση και βελτίωση της πρακτικής άσκησης κοκ) που δημιουργούν τις προϋποθέσεις για αναβάθμιση του ρόλου των μελετητών. Απώτερη επιδίωξη είναι η βελτίωση της πληρότητας και της ποιότητας των παρεχόμενων μελετητικών υπηρεσιών με στόχο την προστασία του παραλήπτη των υπηρεσιών, του δομημένου περιβάλλοντος και εν τέλει η αναβάθμιση του επαγγέλματος"