Post,Author,Content "07 - Εξουσίες έρευνας και εποπτείας","Stephanie Stephanou","Σύμφωνα με το άρθρο 5(1)(κθ) του Νομοσχεδίου η ΚΤΚ και η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς έχουν την εξουσία να απαιτούν από τους πάροχους υπηρεσιών κρυπτοστοιχείων, να διαθέτουν ίδια κεφάλαια επιπλέον των ελάχιστων κεφαλαιακών απαιτήσεων προληπτικής εποπτείας που καθορίζονται στον Κανονισμό (EE) 2023/1114 (Κανονισμός MiCA). Επί του θέματος αυτού θα θέλαμε να σημειώσουμε ότι το άρθρο 67 του Κανονισμού MiCA δεν παρέχει, κατά την άποψη μας, την ευχέρεια για επιβολή αυστηρότερων απαιτήσεων κεφαλαιακής επάρκειας ενώ το άρθρο 94 του MiCA που αφορά τις ελάχιστες εποπτικές και ερευνητικές εξουσίες, παρέχει, κατά την άποψη μας, μόνο την ευχέρεια για επιβολή επιπρόσθετων εποπτικών και ερευνητικών εξουσιών. Ενόψει των πιο πάνω, η θέση του Συνδέσμου είναι ότι το άρθρο 67 του MiCA ρυθμίζει ενδελεχώς και εξαντλητικά το θέμα της κεφαλαιακής επάρκειας ενώ το άρθρο 94 του MiCA παρέχει μόνο την ευχέρεια για θέσπιση επιπρόσθετων εξουσιών που δεν άπτονται όμως θεμάτων κεφαλαιακής επάρκειας. Περαιτέρω και χωρίς επηρεασμό της πιο πάνω θέσης μας, θα θέλαμε να επισημάνουμε ότι κατά την επιβολή επιπρόσθετων υποχρεώσεων και ειδικότερα αυστηρότερων υποχρεώσεων για κεφαλαιακή επάρκεια, θα πρέπει να λαμβάνεται υπόψη και ο παράγοντας της ανταγωνιστικότητας των κυπριακών πιστωτικών ιδρυμάτων και ΚΕΠΕΥ ούτως ώστε να μην τοποθετούνται τα κυπριακά χρηματοπιστωτικά ιδρύματα και οι ΚΕΠΕΥ σε δυσμενέστερη θέση έναντι των πιστωτικών ιδρυμάτων και ΕΠΕΥ που δραστηριοποιούνται στην Ευρωπαϊκή Ένωση αλλά και της ελκυστικότητας της κυπριακής αγοράς σε ξένες επενδύσεις και/ή οργανισμούς που επιθυμούν να δραστηριοποιηθούν στην κυπριακή αγορά για τους οποίους η επιβολή αυστηρότερων υποχρεώσεων κεφαλαικής επάρκειας ενδέχεται να επενεργήσει ως αντικίνητρο." "13 - Ψευδή ή παραπλανητικά στοιχεία και πληροφορίες και απόκρυψη","Stephanie Stephanou","Παρόλο ότι ο Κανονισμός MiCA παρέχει την ευχέρεια για επιβολή επιπρόσθετων διοικητικών αδικημάτων/κυρώσεων εντούτοις, θεωρούμε ότι σε οποιεσδήποτε αποφάσεις για επιβολή ενός αυστηρότερου νομικού παλισίου όπως την επιβολή επιπρόσθετων διοικητικών αδικημάτων/κυρώσεων, θα πρέπει να προσμετράται και ο παράγοντας της ανταγωνιστικότητας ελκυστικότητας της κυπριακής αγοράς σε ξένες επενδύσεις. Περαιτέρω, θεωρούμε ότι οι υποχρεώσεις των εποπτευόμενων της Κεντρικής Τράπεζας της Κύπρου για διαφάνεια και ορθή πληροφόρηση προς τον επόπτη ρυθμίζονται ήδη από το υφιστάμενο νομοθετικό και κανονιστικό πλαίσιο. Σε ό,τι αφορά την ποινική πτυχή του αδικήματος για ψευδή ή παραπλανητικά στοιχεία ή απόκρυψη στοιχείων, θα θέλαμε να επισημάνουμε ότι ενδέχεται να υπήρξε παρερμηνεία του άρθρου 111(1) τελευταία παράγραφος του Κανονισμού MiCA όσον αφορά το δικαίωμα ενός Κράτους Μέλους να θεσπίσει ποινικές κυρώσεις. Το εν λόγω άρθρο αναφέρεται σε δικαίωμα μη θέσπισης διοικητικών κυρώσεων εάν υπάρχουν ήδη, δυνάμει του εθνικού δικαίου, ποινικές κυρώσεις για τα αδικήματα που απαριθμούνται στο άρθρο 111(1) και όχι σε δικαίωμα θέσπισης επιπρόσθετων ποινικών αδικημάτων. Ενόψει των πιο πάνω, ο Σύνδεσμος διαφωνεί με τη θέσπιση ποινικών κυρώσεων στο Νομοσχέδιο." "19 - Δημόσια προσφορά ή επιδίωξη προς διαπραγμάτευση μαρκών με αναφορά σε περιουσιακά στοιχεία χωρίς να πληρούνται οι απαιτήσεις","Stephanie Stephanou","Παρατηρούμε επίσης ότι με το Νομοσχέδιο θεσπίζονται συγκεκριμένα ποινικά αδικήματα. Επί του θέματος αυτού θα θέλαμε να επισημάνουμε ότι ενδέχεται να υπήρξε παρερμηνεία του άρθρου 111(1) τελευταία παράγραφος του Κανονισμού MiCA όσον αφορά το δικαίωμα ενός Κράτους Μέλους να θεσπίσει ποινικές κυρώσεις. Το εν λόγω άρθρο αναφέρεται σε δικαίωμα μη θέσπισης διοικητικών κυρώσεων εάν υπάρχουν ήδη, δυνάμει του εθνικού δικαίου, ποινικές κυρώσεις για τα αδικήματα που απαριθμούνται στο άρθρο 111(1) και όχι σε δικαίωμα θέσπισης επιπρόσθετων ποινικών αδικημάτων. Ενόψει των πιο πάνω, ο Σύνδεσμος διαφωνεί με τη θέσπιση ποινικών κυρώσεων στο Νομοσχέδιο." "20 - Δημόσια προσφορά ή επιδίωξη προς διαπραγμάτευση μαρκών ηλεκτρονικού χρήματος χωρίς να πληρούνται οι απαιτήσεις","Stephanie Stephanou","Παρατηρούμε ότι με το Νομοσχέδιο θεσπίζονται συγκεκριμένα ποινικά αδικήματα. Επί του θέματος αυτού θα θέλαμε να επισημάνουμε ότι ενδέχεται να υπήρξε παρερμηνεία του άρθρου 111(1) τελευταία παράγραφος του Κανονισμού MiCA όσον αφορά το δικαίωμα ενός Κράτους Μέλους να θεσπίσει ποινικές κυρώσεις. Το εν λόγω άρθρο αναφέρεται σε δικαίωμα μη θέσπισης διοικητικών κυρώσεων εάν υπάρχουν ήδη, δυνάμει του εθνικού δικαίου, ποινικές κυρώσεις για τα αδικήματα που απαριθμούνται στο άρθρο 111(1) και όχι σε δικαίωμα θέσπισης επιπρόσθετων ποινικών αδικημάτων. Ενόψει των πιο πάνω, ο Σύνδεσμος διαφωνεί με τη θέσπιση ποινικών κυρώσεων στο Νομοσχέδιο." "21 - Παροχή υπηρεσιών κρυπτοστοιχείων χωρίς άδεια","Stephanie Stephanou","Παρατηρούμε ότι με το Νομοσχέδιο θεσπίζονται συγκεκριμένα ποινικά αδικήματα – Επί του θέματος αυτού θα θέλαμε να επισημάνουμε ότι ενδέχεται να υπήρξε παρερμηνεία του άρθρου 111(1) τελευταία παράγραφος του Κανονισμού MiCA όσον αφορά το δικαίωμα ενός Κράτους Μέλους να θεσπίσει ποινικές κυρώσεις. Το εν λόγω άρθρο αναφέρεται σε δικαίωμα μη θέσπισης διοικητικών κυρώσεων εάν υπάρχουν ήδη, δυνάμει του εθνικού δικαίου, ποινικές κυρώσεις για τα αδικήματα που απαριθμούνται στο άρθρο 111(1) και όχι σε δικαίωμα θέσπισης επιπρόσθετων ποινικών αδικημάτων. Ενόψει των πιο πάνω, ο Σύνδεσμος διαφωνεί με τη θέσπιση ποινικών κυρώσεων στο Νομοσχέδιο."