Post,Author,Content "Νόμος που τροποποιεί τους περί Πρατηρίων Πετρελαιοειδών Νόμους του 1968 έως 1999",nicda,"Εκ μέρους της Επαρχιακής Διοίκησης Λευκωσίας, αναφορικά με την προτεινόμενη τροποποίηση του νομοθετικού πλαισίου για τη λειτουργία των πρατηρίων πετρελαιοειδών και συγκεκριμένα του Περί Ρυθμίσεως Πρατηρίων Πετρελαιοειδών Νόμου (1968) και των Περί Ρυθμίσεως Πρατηρίων πετρελαιοειδών Κανονισμών (1972), επισημαίνονται τα ακόλουθα: Σχόλια/παρατηρήσεις για την Αρχή Αδειών I. Με βάση τις πρόνοιες της εν ισχύ Νομοθεσίας η Αρχή Αδειών για σκοπούς λειτουργίας, κατασκευής, ανοικοδόμησης και κατεδάφισης πρατηρίων πετρελαιοειδών ή προσθήκης, μετατροπής ή επισκευής οποιουδήποτε υφιστάμενου πρατηρίου πετρελαιοειδών είναι η αρμόδια αρχή που ορίζεται σύμφωνα με το άρθρο 2 του περί Ρυθμίσεως Οδών και Οικοδομών Νόμου. Δηλαδή η Αρμόδια Οικοδομική Αρχή που εκδίδει την Άδεια Οικοδομής για την ανέγερση/κατασκευή του πρατήριου, εκδίδει και την Άδεια Λειτουργίας. Σημειώνεται ότι παρόλο που οι δύο άδειες είναι διαφορετικές, είναι αλληλένδετες, λαμβανομένου υπόψη ότι σύμφωνα με τους περί Ρύθμισης πρατηρίων πετρελαιοειδών Κανονισμούς του 1989 (Κ.Δ.Π. 229/89), για την έκδοση άδειας λειτουργίας, απαιτείται η προσκόμιση άδειας οικοδομής και πιστοποιητικού έγκρισης για την ανάπτυξη. II. Για την έκδοση άδειας λειτουργίας, η Αρχή Αδειών Λειτουργίας, σύμφωνα με τους Περί Ρυθμίσεως Πρατηρίων Πετρελαιοειδών Κανονισμούς του 1972, ίδε κανονισμό 9 μπορεί με τη συμβουλή του Διευθυντή Τμήματος Πολεοδομίας και Οικήσεως, του Διευθυντή Τμήματος Δημοσίων Έργων και του Διευθυντή Πυροσβεστικής Υπηρεσίας, να απαιτήσει από τον αιτητή την εκτέλεση οποιονδήποτε βελτιώσεων που κατά τη γνώμη της είναι αναγκαίες για την κατάλληλη και ασφαλή λειτουργία του Πρατηρίου, πριν την έκδοση της αιτούμενης άδειας λειτουργίας. III. Επομένως η σκοπιμότητα της έκδοσης άδειας λειτουργίας των πρατηρίων είναι η διασφάλιση της δημόσιας ασφάλειας. Σημειώνεται ότι η άδεια λειτουργίας εκδίδεται με την καταβολή στο Δήμο ή στην κοινότητα, στα όρια αρμοδιότητας των οποίων υφίσταται και λειτουργεί το πρατήριο πετρελαιοειδών, των καθοριζόμενων τελών. IV. Όσον αφορά στην άδεια λειτουργίας, που εκδίδεται από τις οικείες Τοπικές Αρχές, στα όρια των οποίων χωροθετείται το Πρατήριο, σύμφωνα με τις πρόνοιες του Περί Κοινοτήτων Νόμου και των Περί Διοίκησης των Τοπικών Υποθέσεων (Γενικών) Κανονισμών Κοκκινοτριμιθιάς (που έχουν υιοθετηθεί από τα πλείστα Κοινοτικά Συμβούλια) σημειώνεται ότι πρόκειται για διαφορετικής φύσης άδειας και εκδίδεται σε κάθε πρόσωπο που διατηρεί στα όρια τους οποιαδήποτε οικοδομή ή χώρο καλυμμένο ή ακάλυπτο στον οποίο ασκείται οποιαδήποτε επιχείρηση, βιομηχανία, εμπόριο, επάγγελμα ή επιτήδευμα, καταβάλλοντας καθορισμένα τέλη. V. Από σχετική γνωμάτευση της Νομικής Υπηρεσίας που εξασφάλισε η Επαρχιακή Διοίκηση Λευκωσίας για το εν λόγω θέμα το 2006, επισημάνθηκε ότι οι δύο απαιτούμενες άδειες λειτουργίας που εκδίδονται (από την Αρμόδια Οικοδομική Αρχή και τα Κοινοτικά Συμβούλια , είναι διαφορετικής φύσης με σχετική αναφορά ότι η άδεια λειτουργίας που εκδίδεται από τα Κοινοτικά Συμβούλια βάσει της Νομοθεσίας, αφορά σε κάθε πρόσωπο που δραστηριοποιείται με σκοπό το κέρδος. Με βάση τα πιο πάνω έχω την άποψη ότι δεν πρέπει να γίνει τροποποίηση των προνοιών της κείμενης Νομοθεσίας, όσον αφορά στην Αρχή Αδειών ώστε να είναι διαφορετική η αρμόδια Αρχή για σκοπούς έκδοσης άδειας οικοδομής και άδειας λειτουργίας. Υποβάλλεται η εισήγηση όπως ο Επαρχιακός Οργανισμός Αυτοδιοίκησης, που σήμερα είναι η αρμόδια Οικοδομική Αρχή να εκδίδει και την απαιτούμενη άδεια λειτουργίας, βάσει του Περί Ρυθμίσεως Πρατηρίων Πετρελαιοειδών Νόμου και Κανονισμών, διασφαλίζοντας καθ΄ αυτόν τον τρόπο τη δημόσια ασφάλεια. Νοείται ότι δύναται τα δικαιώματα έκδοσης της άδειας λειτουργίας, να εξακολουθούν να καταβάλλονται στις Τοπικές Αρχές. Στην περίπτωση που θα προωθηθούν τα νομοσχέδια ως έχουν, θα πρέπει να διευκρινιστεί η έννοια/ορισμός της οικείας Αρχής Τοπικής Αυτοδιοίκησης και συγκεκριμένα αν αφορά τα Κοινοτικά Συμβούλια ή τα Συμβούλια Συμπλεγμάτων Υπηρεσιών Κοινοτήτων και ακολούθως να γίνει αντίστοιχη τροποποίηση στον Περί Κοινοτήτων Νόμο." "Νόμος που τροποποιεί τους περί Πρατηρίων Πετρελαιοειδών Νόμους του 1968 έως 1999","ΕΠΑΡΧΙΑΚΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΛΕΜΕΣΟΥ – ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ","Η Επαρχιακή Διοίκηση Λεμεσού συμφωνεί με την προωθούμενη τροποποίηση. 2. Περαιτέρω έχοντας υπόψη ότι με βάση την αλλαγή που γίνεται στον άρθρο 3 του Νόμου όπου στο άρθρο 3(1) διαγράφεται η λέξη ""λειτουργίας"" από την πρόταση και παραμένει πλέον μόνο ως ""Αρχή για σκοπούς κατασκευής, ανοικοδόμησης ...... πρατηρίων πετρελαιοειδών , ορίζεται σύμφωνα με το άρθρο 2 του περί Ρυθμίσεως Οδών αι Οικοδομών Νόμου"" και προστίθεται το άρθρο 3 (2), που ορίζει ""Αρχή Αδειών για σκοπούς λειτουργίας πρατηρίου πετρελαιοειδών είναι η οικεία Αρχή Τοπικής Αυτοδιοίκησης"". Δεδομένου των πιο πάνω έχουμε την άποψη ότι, η παρούσα διαδικασία που τηρείται από τα Γραφεία Επάρχων με την έκδοση άδειων λειτουργίας, θα πρέπει να τερματιστεί και η όποια διαδικασία θα πρέπει πλέον να τηρείται από τις τοπικές αρχές (Κοινότητες και Συμπλέγματα παροχής Υπηρεσιών και οι Δήμοι για τις Δημαρχούμενες περιοχές). Ενδεχομένως τούτο θα έπρεπε να γινόταν ήδη από την 1/7/24 μετά την μεταρρύθμιση της τοπικής αυτοδιοίκησης, όπου τα Γραφεία Επάρχων δεν αποτελουν πλέον αρμόδια οικοδομική αρχή, αλλά οι Επαρχιακοί Οργανισμοί Αυτοδιοίκησης (ΕΟΑ)." "Νόμος που τροποποιεί τους περί Πρατηρίων Πετρελαιοειδών Νόμους του 1968 έως 1999","Tasos Neophytou","Εκ μέρους της Επαχιακής Διοίκησης Λεμεσού, συμφωνούμε με τις προτεινόμενες τροποποιήσεις. Περαιτέρω έχοντας υπόψη ότι με βάση την αλλαγή που γίνεται στον άρθρο 3 του Νόμου, όπου στο άρθρο 3(1) διαγράφεται η λέξη ""λειτουργίας"" από την πρόταση και παραμένει πλέον μόνο ως ""Αρχή για σκοπούς κατασκευής, ανοικοδόμησης ...... πρατηρίων πετρελαιοειδών , ορίζεται σύμφωνα με το άρθρο 2 του περί Ρυθμίσεως Οδών και Οικοδομών Νόμου"" και προστίθεται το άρθρο 3 (2), που ορίζει ότι ""Αρχή Αδειών για σκοπούς λειτουργίας πρατηρίου πετρελαιοειδών είναι η οικεία Αρχή Τοπικής Αυτοδιοίκησης "", εκ μέρους της Επαρχιακής Διοίκησης Λεμεσού μεταφέρεται η άποψη ότι, η παρούσα διαδικασία που τηρείται από τα Γραφεία Επάρχων με την έκδοση άδειων λειτουργίας, θα πρέπει να τερματιστεί και η όποια διαδικασία θα πρέπει πλέον να τηρείται από τις τοπικές αρχές (Κοινότητες και Συμπλέγματα παροχής Υπηρεσιών και οι Δήμοι για τις Δημαρχούμενες περιοχές). Ενδεχομένως τούτο θα έπρεπε να γινόταν ήδη από την 1/7/24 μετά την μεταρρύθμιση της τοπικής αυτοδιοίκησης, όπου τα Γραφεία Επάρχων δεν αποτελουν πλέον αρμόδια οικοδομική αρχή, αλλά οι Επαρχιακοί Οργανισμοί Αυτοδιοίκησης (ΕΟΑ)." "02 - Αρχή Αδειών",a.papaphilippou,"Εκ μέρους του ΕΟΑ Αμμοχώστου σε σχέση με το άρθρο 3-(2) σημειώνεται ότι η αρμόδια αρχή για έκδοση άδειας λειτουργίας είναι η οικεία Αρχή Τοπικής Διοίκησης, όπως καθορίζεται στους περί Δήμων και περί Κοινοτήτων νόμους (και όχι η αρχή Τοπικής Αυτοδιοίκησης)." "03 - Κλείσιμο κ.λπ. Πρατηρίου Πετρελαιοειδών",a.papaphilippou,"Εκ μέρους του ΕΟΑ Αμμοχώστου Σε σχέση με το άρθρο 9-(1) εισηγούμαστε να διευκρινιστεί ότι ""η Αρχή Αδειών Οικοδομής"" είναι η αρμόδια αρχή όοπως καθορίζεται στον περί Ρυθμίσεως Οδών και Οικοδομών Νόμο (Διευθυντής Αδειοδότησης της Ανάπτυξης του Επαρχιακού Οργανισμού Αυτοδιοίκησης) και η ""Αρχή Αδειών Λειτουργίας"" είναι η Αρχή Τοπικής Διοίκησης (Δήμοι/Κοινότητες)."