Post,Author,Content "Κανονισμοί που τροποποιούν τους περί Ρυθμίσεως Πρατηρίων Πετρελαιοειδών Κανονισμούς του 1972 έως 2023",nicda,"Αναφορικά με την προτεινόμενη τροποποίηση του νομοθετικού πλαισίου για τη λειτουργία των πρατηρίων πετρελαιοειδών και συγκεκριμένα του Περί Ρυθμίσεως Πρατηρίων Πετρελαιοειδών Νόμου (1968) και των Περί Ρυθμίσεως Πρατηρίων πετρελαιοειδών Κανονισμών (1972), επισημαίνονται τα ακόλουθα: Σχόλια/παρατηρήσεις για την Αρχή Αδειών I. Με βάση τις πρόνοιες της εν ισχύ Νομοθεσίας η Αρχή Αδειών για σκοπούς λειτουργίας, κατασκευής, ανοικοδόμησης και κατεδάφισης πρατηρίων πετρελαιοειδών ή προσθήκης, μετατροπής ή επισκευής οποιουδήποτε υφιστάμενου πρατηρίου πετρελαιοειδών είναι η αρμόδια αρχή που ορίζεται σύμφωνα με το άρθρο 2 του περί Ρυθμίσεως Οδών και Οικοδομών Νόμου. Δηλαδή η Αρμόδια Οικοδομική Αρχή που εκδίδει την Άδεια Οικοδομής για την ανέγερση/κατασκευή του πρατήριου, εκδίδει και την Άδεια Λειτουργίας. Σημειώνεται ότι παρόλο που οι δύο άδειες είναι διαφορετικές, είναι αλληλένδετες, λαμβανομένου υπόψη ότι σύμφωνα με τους περί Ρύθμισης πρατηρίων πετρελαιοειδών Κανονισμούς του 1989 (Κ.Δ.Π. 229/89), για την έκδοση άδειας λειτουργίας, απαιτείται η προσκόμιση άδειας οικοδομής και πιστοποιητικού έγκρισης για την ανάπτυξη. II. Για την έκδοση άδειας λειτουργίας, η Αρχή Αδειών Λειτουργίας, σύμφωνα με τους Περί Ρυθμίσεως Πρατηρίων Πετρελαιοειδών Κανονισμούς του 1972, ίδε κανονισμό 9 μπορεί με τη συμβουλή του Διευθυντή Τμήματος Πολεοδομίας και Οικήσεως, του Διευθυντή Τμήματος Δημοσίων Έργων και του Διευθυντή Πυροσβεστικής Υπηρεσίας, να απαιτήσει από τον αιτητή την εκτέλεση οποιονδήποτε βελτιώσεων που κατά τη γνώμη της είναι αναγκαίες για την κατάλληλη και ασφαλή λειτουργία του Πρατηρίου, πριν την έκδοση της αιτούμενης άδειας λειτουργίας. III. Επομένως η σκοπιμότητα της έκδοσης άδειας λειτουργίας των πρατηρίων είναι η διασφάλιση της δημόσιας ασφάλειας. Σημειώνεται ότι η άδεια λειτουργίας εκδίδεται με την καταβολή στο Δήμο ή στην κοινότητα, στα όρια αρμοδιότητας των οποίων υφίσταται και λειτουργεί το πρατήριο πετρελαιοειδών, των καθοριζόμενων τελών. IV. Όσον αφορά στην άδεια λειτουργίας, που εκδίδεται από τις οικείες Τοπικές Αρχές, στα όρια των οποίων χωροθετείται το Πρατήριο, σύμφωνα με τις πρόνοιες του Περί Κοινοτήτων Νόμου και των Περί Διοίκησης των Τοπικών Υποθέσεων (Γενικών) Κανονισμών Κοκκινοτριμιθιάς (που έχουν υιοθετηθεί από τα πλείστα Κοινοτικά Συμβούλια) σημειώνεται ότι πρόκειται για διαφορετικής φύσης άδειας και εκδίδεται σε κάθε πρόσωπο που διατηρεί στα όρια τους οποιαδήποτε οικοδομή ή χώρο καλυμμένο ή ακάλυπτο στον οποίο ασκείται οποιαδήποτε επιχείρηση, βιομηχανία, εμπόριο, επάγγελμα ή επιτήδευμα, καταβάλλοντας καθορισμένα τέλη. V. Από σχετική γνωμάτευση της Νομικής Υπηρεσίας που εξασφάλισε η Επαρχιακή Διοίκηση Λευκωσίας για το εν λόγω θέμα το 2006, επισημάνθηκε ότι οι δύο απαιτούμενες άδειες λειτουργίας που εκδίδονται (από την Αρμόδια Οικοδομική Αρχή και τα Κοινοτικά Συμβούλια , είναι διαφορετικής φύσης με σχετική αναφορά ότι η άδεια λειτουργίας που εκδίδεται από τα Κοινοτικά Συμβούλια βάσει της Νομοθεσίας, αφορά σε κάθε πρόσωπο που δραστηριοποιείται με σκοπό το κέρδος. Με βάση τα πιο πάνω έχω την άποψη ότι δεν πρέπει να γίνει τροποποίηση των προνοιών της κείμενης Νομοθεσίας, όσον αφορά στην Αρχή Αδειών ώστε να είναι διαφορετική η αρμόδια Αρχή για σκοπούς έκδοσης άδειας οικοδομής και άδειας λειτουργίας. Υποβάλλεται η εισήγηση όπως ο Επαρχιακός Οργανισμός Αυτοδιοίκησης, που σήμερα είναι η αρμόδια Οικοδομική Αρχή να εκδίδει και την απαιτούμενη άδεια λειτουργίας, βάσει του Περί Ρυθμίσεως Πρατηρίων Πετρελαιοειδών Νόμου και Κανονισμών, διασφαλίζοντας καθ΄ αυτόν τον τρόπο τη δημόσια ασφάλεια. Νοείται ότι δύναται τα δικαιώματα έκδοσης της άδειας λειτουργίας, να εξακολουθούν να καταβάλλονται στις Τοπικές Αρχές. Στην περίπτωση που θα προωθηθούν τα νομοσχέδια ως έχουν, θα πρέπει να διευκρινιστεί η έννοια/ορισμός της οικείας Αρχής Τοπικής Αυτοδιοίκησης και συγκεκριμένα αν αφορά τα Κοινοτικά Συμβούλια ή τα Συμβούλια Συμπλεγμάτων Υπηρεσιών Κοινοτήτων και ακολούθως να γίνει αντίστοιχη τροποποίηση στον Περί Κοινοτήτων Νόμο." "Κανονισμοί που τροποποιούν τους περί Ρυθμίσεως Πρατηρίων Πετρελαιοειδών Κανονισμούς του 1972 έως 2023","Πυροσβεστική Υπηρεσία (Τμήμα Πυροπροστασίας)","Θέμα: Τροποποίηση των περί Ρυθμίσεως Πρατηρίων Πετρελαιοειδών Κανονισμών Στον Κανονισμό 6 (δ) μεταξύ των υποπαραγράφων (xii) και (ιιγ) να διαγραφεί το εξής: ""Νοείται ότι ο Διευθυντής της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας εκδίδει κατευθυντήριες γραμμές για την τοποθέτηση πέραν του ενός φορτιστή σε πρατήριο""." "Κανονισμοί που τροποποιούν τους περί Ρυθμίσεως Πρατηρίων Πετρελαιοειδών Κανονισμούς του 1972 έως 2023","Τμήμα Επιθεώρησης Εργασίας","Θέμα: Τροποποίηση των περί Ρυθμίσεως Πρατηρίων Πετρελαιοειδών Κανονισμών Τροποποίηση του Κανονισμού 6 των βασικών κανονισμών Στην παράγραφο (γ) του προτεινόμενου τροποποιητικού Κανονισμού το Τμήμα Επιθεώρησης Εργασίας (ΤΕΕ) θεωρεί ότι η αναφορά στους περί Πετρελαιοειδών Νόμους πρέπει να διαγραφεί αφού οι εν λόγω Νόμοι όπως έχουν τροποποιηθεί με τον περί Πετρελαιοειδών (Τροποποιητικό) Νόμο του 2024 (64(Ι)/2024) δεν θέτουν οποιεσδήποτε απαιτήσεις / προϋποθέσεις σε πρατήρια πετρελαιοειδών. Σύμφωνα με την πιο πάνω εισήγηση του ΤΕΕ, το κείμενο της παραγράφου (γ) των προτεινόμενων τροποποιητικών κανονισμών διαφοροποιείται ως ακολούθως: (γ) Με την αντικατάσταση της υποπαραγράφου (β) με την ακόλουθη υποπαράγραφο: «Ικανοποιεί, ανάλογα με τις χρήσεις, όλες τις απαιτήσεις που καθορίζονται δυνάμει των διατάξεων του περί Ρυθμίσεως Οδών και Οικοδομών Νόμου, του περί Πολεοδομίας και Χωροταξίας Νόμου, του εκάστοτε σε ισχύ Σχεδίου Ανάπτυξης και τις προϋποθέσεις του περί Πολεοδομίας και Χωροταξίας Γενικού Σχεδίου Ανάπτυξης, του περί Ηλεκτρισμού Νόμου, του περί Ρύθμισης της Αγοράς Ηλεκτρισμού Νόμου και του περί Προώθησης και Ανάπτυξης των Υποδομών Εναλλακτικών Καυσίμων Νόμου, όπως αυτά τροποποιούνται ή αντικαθίστανται.»" "02 - Τροποποίηση του Κανονισμού 6 των βασικών κανονισμών",a.papaphilippou,"Εκ μερους του ΕΟΑ Αμμοχώστου Σε σχέση με τα υφιστάμενα πρατήρια για τα οποία υποβάλλεται αίτηση για προσθήκη σταθμών/σημείων φόρτισης, εισηγούμαστε όπως διευκρινιστεί κατά πόσον θα δίνονται οποιεσδήποτε χαλαρώσεις (π.χ. για τις αποστάσεις ή την κάλυψη) και ποια διαδικασία θα ακολουθείται." "02 - Τροποποίηση του Κανονισμού 6 των βασικών κανονισμών",a.papaphilippou,"Εκ μερους του ΕΟΑ Αμμοχώστου Σε σχέση με την παράγραφο (1) του Κανονισμού 6 εισηγούμαστε όπως αντικατασταθεί η φράση «η δημιουργία χώρου αναμονής σε πρατήρια με σημεία φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων» με την εξής: «η δημιουργία χώρου αναμονής σε πρατήρια τα οποία διαθέτουν σταθμό φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων»." "02 - Τροποποίηση του Κανονισμού 6 των βασικών κανονισμών","Τμήμα Ηλεκτρομηχανολογικών Υπηρεσιών","Θέμα: Τροποποίηση της περί Ρυθμίσεως Πρατηρίων Πετρελαιοειδών νομοθεσίας Σχετικά με το πιο πάνω θέμα, και σας ενημερώνω τα πιο κάτω: Βάσει του «περί Προώθησης και Ανάπτυξης των Υποδομών Εναλλακτικών Καυσίμων Νόμου του 2017 (Ν. 59(I)/2017)», «σημείο επαναφόρτισης» σημαίνει διεπαφή ικανή να φορτίσει ένα ηλεκτρικό όχημα κάθε φορά ή να ανταλλάξει την μπαταρία ενός ηλεκτρικού οχήματος κάθε φορά. Αυτό διαφέρει από το «σταθμό επαναφόρτισης» που έχει την έννοια που αποδίδεται στον όρο αυτό από τον Κανονισμό (ΕΕ) αριθ.2023/1804, δηλαδή τη «φυσική εγκατάσταση σε συγκεκριμένη τοποθεσία που αποτελείται από ένα ή περισσότερα σημεία επαναφόρτισης», εννοώντας τη συσκευή φόρτισης (φορτιστή). Συνεπώς, θα πρέπει να διευκρινιστεί σε ποιο από τα πιο πάνω γίνεται αναφορά στην παράγραφο 2, σημείο (δ), δεδομένου ότι αν εννοείτε τη συσκευή, τότε το σημείο (vi) δεν εφαρμόζεται. (αναφορικά με την τοποθέτηση παράλληλα ή σε σειρά). Εάν ωστόσο στο σημείο (vi) αναφέρεστε στις θέσεις στάθμευσης, τότε θεωρούμε ότι τα 7 μέτρα που προτείνονται ως η μεταξύ τους απόσταση είναι υπερβολική. Σημειώνεται, ότι με βάση τον Κώδικα Πρακτικής του ΙΕΤ (Code of Practice for Electric Vehicle Charging Equipment Installation), ο εξοπλισμός φόρτισης πρέπει να εγκαθίσταται σε τέτοια θέση σε σχέση με το χώρο στάθμευσης, που να διασφαλίζει την ελαχιστοποίηση του μήκους του καλωδίου σύνδεσης του σημείου επαναφόρτισης με το ηλεκτρικό όχημα (λόγοι: trip hazard, cable strain). Αυτό αποτρέπει την εξυπηρέτηση δύο οχημάτων από τον ίδιο φορτιστή και επιβάλλει την εγκατάσταση επιπλέον εξοπλισμού." "03 - Τροποποίηση του Κανονισμού 15 των βασικών κανονισμών",a.papaphilippou,"Εκ μερους του ΕΟΑ Αμμοχώστου Σε σχέση με τον κανονισμό 15 (1) παράγραφοι (α, (β) και (γ), εισηγούμαστε όπως όλα τα δικαιώματα για έκδοση άδειας οικοδομής να υπολογίζονται από τους περί Ρυθμίσεως Οδών και οικοδομών κανονισμούς."