CommentID,Post,Author,Date,Content 295,"ΑΝΑΘΕΩΡΗΜΕΝΗ ΕΘΝΙΚΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΚΑΙ ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΗΡΙΑ 2024-2028",loishadj,"2024-04-12 09:47:55","Έχω δει το κείμενο και ειδικότερα όλα όσα αναφέρονται για θέματα επιμόρφωσης. Δεν υπάρχει οποιδήποτε σχόλιο. Αντικατοπτρίζουν όσα είχαν προωθηθεί για την ετοιμασία του Σχεδίου." 270,"ΑΝΑΘΕΩΡΗΜΕΝΗ ΕΘΝΙΚΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΚΑΙ ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΗΡΙΑ 2024-2028","ANDRI ANDREOU","2024-03-26 23:42:10","Αναφορικά με το δεύτερο πυλώνα, επικροτουμε όλη την προσπάθεια που γίνεται επιτέλους για την ενιαία και συμπεριληπτική εκπαίδευση αλλά σε σχέση με την παροχή διευκολύνσεων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση που αφορά τις εξετάσεις θα ήθελα να αναφέρω ότι δεν προσφέρονται διαφοροποιημένα γραπτά και θα ήταν καλό να προστεθεί." 269,"ΑΝΑΘΕΩΡΗΜΕΝΗ ΕΘΝΙΚΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΚΑΙ ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΗΡΙΑ 2024-2028","ANDRI ANDREOU","2024-03-26 23:32:40","Αναφορικά με τον πρώτο πυλώνα θα ήθελα να αναφέρω ότι δεν παρέχεται Εργοθεραπεία μέσω του ΓΕΣΥ στα παιδιά με αναπηρίες αλλά πληρώνονται όλες οι θεραπείες από τους γονείς. Μπορεί το ΓΕΣΥ να δίνει το δικαίωμα στους Εργοθεραπευτες να εγγραφούν αλλά όπως μας ενημερώνουν είναι πολύ χαμηλό το ποσό που τους προσφέρει το ΓΕΣΥ με αποτέλεσμα να μην εντάχθηκε κάνεις μέχρι σήμερα. Επίσης και η λογοθεραπεία που υποτίθεται παρέχεται μέσω ΓΕΣΥ είναι σε υποτυπώδη μορφή. Γίνετε σε παιδιά με αναπηρία άνω των 12 ετών να τους παρέχονται μόνο 18 θεραπείες το χρόνο ενώ τα παιδιά χρειάζονται το πιο λίγο 100 το χρόνο;" 285,"03. ΕΘΝΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΗΡΙΑ 2024-2028","yioula pitsiali","2024-04-05 06:57:34","Στο τέλος κάθε χρόνου, αφού διενεργείται αυτοαξιολόγηση από κάθε υπεύθυνο φορέα υλοποίησης δράσεων, το Τμήμα Κοινωνικής Ενσωμάτωσης Ατόμων με Αναπηρίες θα συντονίζει την ετοιμασία απολογισμού δράσεων και θα ενημερώνει το Παγκύπριο Συμβούλιο για τα Άτομα με Αναπηρίες αλλά και το ευρύ κοινό με ανακοίνωση και ανάρτηση της προόδου του σχεδίου δράσης στην ιστοσελίδα του. Πρέπει να υπάρχει δημόσια η ενημέρωση προόδου." 296,"04. Πρώτος Πυλώνας: Έγκαιρη παιδική και οικογενειακή παρέμβαση",PASYGOANA,"2024-04-12 10:55:23","Καθοριστικό ρόλο για έγκαιρη παιδική παρέμβαση έχουν οι παιδίατροι οι οποίοι πρέπει να τύχουν εκπαίδευσης. Π.χ στον αυτισμό συνήθως καθησυχάζουν αντί να κατευθύνουν για περεταίρω διερεύνηση. Ως δράση θα έπρεπε να ήταν μέσω του ΓΕΣΥ για αναπηρίες οι οποίες ιχνηλατούντα από την πρώιμη παιδική ηλικία να γίνεται διαδικασία αποκλεισμού του από τις αναπηρίες αυτές με συγκεκριμένη μέθοδο καθοδηγητικού ερωτηματολογίου ή άλλου επιστημονικού τρόπου. Επίσης η υποδομή που υπάρχει ειδικά για τις νευροαναπτυξιακές διαταραχές σε πρώιμη ηλικία δεν είναι αρκετές για να λαμβάνουν παιδιά και γονείς τις απαραίτητες παρεμβάσεις με εύκολη πρόσβαση, Στις δράσεις της στρατηγικής θα πρέπει να είναι η αύξηση των κέντρων πρώιμης παρέμβασης σε ικανοποιητικό βαθμό ούτως ώστε να καλύπτεται ισόποσα και στην ίδια λογική εμβέλεια, όλος ο πληθυσμός σε όλες τις επαρχίες και με λογικούς χρόνους παροχής των υπηρεσιών." 288,"04. Πρώτος Πυλώνας: Έγκαιρη παιδική και οικογενειακή παρέμβαση",AgaliaElpidas,"2024-04-11 17:29:09","1. Η παροχή στα παιδιά με αναπηρίες και στις οικογένειες τους έγκαιρης ενημέρωσης, υποστήριξης και υπηρεσιών, πρέπει να λαμβάνεται από συγκεκριμένο φορέα σε συγκεκριμένα τακτά χρονικά διαστήματα. Δεν έχει οριστεί ποιος φορέας θα αναλάβει τη δράση αυτή και την συχνότητα των επισκέψεων στην οικογένεια. 2.Για τα παιδιά με νευροαναπτυξιακές παθήσεις δεν υπάρχει πολυθεματική ομάδα που να μπορεί συντονισμένα να παρακολουθεί σε τακτά χρονικά διαστήματα την εξέλιξη των παιδιών .Προσφέρετε νευρολογική εξέταση και παραπομπή στις υπηρεσίες φυσιοθεραπείας του ΟΚΥΠΥ μόνον κατά την έξοδο τους από την εντατική νοσηλεία νεογνών . 3. Στον ΟΚΥΠΥ δεν παρέχεται εργοθεραπεία για νευρολογικές παθήσεις ούτε λογοθεραπεία για όλες τις περιπτώσεις άρα οι οικογένειες αποτείνονται στον ιδιωτικό τομέα. Στον ιδιωτικό τομέα οι εργοθεραπευτές δεν έχουν συμβληθεί με το ΓΕΣΥ , άρα το κόστος το επωμίζεται όλο η οικογένεια . Επίσης οι λογοθεραπείες που λαμβάνουν τα παιδιά μέσω ΓΕΣΥ είναι ελάχιστες ( πχ. 18-36 τον χρόνο ) και δεν καλύπτουν πολλές φορές τις πραγματικές ανάγκες άρα επίσης το επιπρόσθετο κόστος πάλι το επωμίζονται οι οικογένειες. Να ξανα ξεκινήσει το σχέδιο επιδότησης θεραπειών στα άτομα και ιδίως παιδιά με αναπηρίες από το Υπουργείο Υγείας ( όπως γινόταν πριν το ΓΕΣΥ) για όλες τις θεραπείες που δεν καλύπτονται από το ΓΕΣΥ ή να δοθεί επίδομα αποκατάστασης. 4. Αμεση ανάγκη δημιουργίας νευρολογικής κλινικής με ευρωπαϊκά πρότυπα. Δεν υπάρχει κλινική νευρολογικών περιστατικών με όλες τις ειδικότητες που χρειάζονται για σύσταση πολυθεματικής ομάδας που να μπορεί να παρακολουθεί σφαιρικά τα παιδιά με νευροαναπτυξιακές παθήσεις. Η έλλειψη μιας νευρολογικής κλινικής που να υποστηρίζεται με επαγγελματίες αποκατάστασης , ορθοτικούς και όλες τις απαραίτητες ειδικότητες , αναγκάζει τις οικογένειες να συντονίζουν μόνες τους ένα θεραπευτικό πρόγραμμα για το παιδί , όταν βέβαια έχουν την οικονομική ευχέρεια αλλά και τον χρόνο να το πράξουν. Να σημειωθεί ότι η μόνη νευρολογική κλινική που παρέχεται στο Μακάριο για Παγκύπρια εξυπηρέτηση με την παρουσία δύο ιατρών δεν τηρεί τις προδιαγραφές προσβασιμότητας ( λυόμενα σε πάρκινγκ , χωρίς αναπηρικές τουαλέτες και επαρκή χώρο εξέτασης) 5. Η οικογένεια καλείται να αναλάβει όλη την ευθύνη της φροντίδας , και τον συντονισμό των θεραπευτικών και άλλων παρεμβάσεων και αγοράς εξοπλισμού που χρειάζεται ένα παιδί με αναπηρία. Ακόμη και η ενημέρωση της οικογένειας για παροχές , υπηρεσίες και επιδόματα που δικαιούται γίνεται από ιδιωτικούς φορείς. Οι γονείς ένεκα των προαναφερθέντων ελλείψεων και όταν δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να πάνε σε ιδιώτες θεραπευτές , ανατρέχουν σε υπηρεσίες ιδρυματικής αποκατάστασης σε κέντρα τα οποία δεν τα ρυθμίζει καμία νομοθεσία και ούτε υπάρχει ο έλεγχος για την ποιότητα των υπηρεσιών τους με τον κίνδυνο της παραπληροφόρησης της εκμετάλλευσης και της κακής ποιότητας υπηρεσιών. 7. Η αξιολόγηση αναπηρίας και η καταβολή του επιδόματος καθυστερεί πάρα πολύ με αποτέλεσμα οι γονείς να μην μπορούν να ανταποκριθούν στο κόστος των έγκαιρων παιδικών παρεμβάσεων. 6. Δεν Υπάρχει έγκαιρη παιδική παρέμβαση σε θέματα απώλειας όρασης τύπου CVI , ( cerebral visual impairment /cortical visual impairment / νευροαισθητηριακού τύπου- συνήθως σε παιδιά με εγκεφαλική παράλυση ). Δεν προσφέρεται αξιολόγηση της απώλειας όρασης τύπου CVΙ και δεν εφαρμόζονται επομένως οι μεθόδοι βελτίωσης της απώλειας όρασης με έγκαιρη παρέμβαση. Το CVI είναι σήμερα η πρώτη αιτία απώλειας όρασης παγκόσμια. 7.Από τον οργανισμό μας γονείς παιδιών με εγκεφαλική παράλυση δήλωσαν ότι δεν έλαβαν ποτέ και ούτε γνωρίζουν πώς θα μπορούσαν να λάβουν υπηρεσίες έγκαιρης παιδικής παρέμβασής." 300,"05. Δεύτερος Πυλώνας: Ενιαία και Συμπεριληπτική Εκπαίδευση","Grafeio Eidikis Agogis","2024-04-12 13:34:47","Πιο κάτω παρατίθενται σχόλια από τα Κρατικά Ινστιτούτα Επιμόρφωσης (ΚΙΕ): Αξίζει να γίνει αναφορά στο κείμενο για τα ακόλουθα, τα οποία αφορούν την προσφορά προς τα άτομα με αναπηρίες, εκ μέρους του Υπουργείου Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας (ΥΠΑΝ), στον τομέα της ενισχυτικής και υποστηρικτικής διδασκαλίας και της Δια Βίου μάθησης: 1. Στο πλαίσιο της κοινωνικής τους προσφοράς και στη βάση αποφάσεων του Υπουργικού Συμβουλίου, τα Κρατικά Ινστιτούτα Επιμόρφωσης, παρέχουν τις ακόλουθες απαλλαγές σε άτομα με αναπηρίες: α. 29.249 – 20/10/1987 Δωρεάν φοίτηση σε όλα τα μαθήματα και επίπεδα τα οποία διδάσκονται στα Κ.Ι.Ε. των αναπήρων παθόντων, οι οποίοι παίρνουν επίδομα από την Επιτροπή Χορηγημάτων. β. 31.949 – 15/6/1989 Τα άτομα με αναπηρία που είναι εφοδιασμένα με πιστοποιητικό απορίας του Τμήματος Ευημερίας και αυτοί που παίρνουν σύνταξη ανικανότητας από το Ταμείο Κοινωνικών Ασφαλίσεων απαλλάσσονται πλήρως από την καταβολή διδάκτρων στις Ξένες Γλώσσες μόνο. 2. Επίσης, μετά από σχετική πρόταση του ΥΠΑΝ στο Υπουργικό Συμβούλιο (Αρ.725/2023) έχει εγκριθεί η απαλλαγή των κατόχων της Ευρωπαϊκής Κάρτας Αναπηρίας από τα δίδακτρα για φοίτηση στα ΚΙΕ, τα Επιμορφωτικά Κέντρα (ΕΚ) και τα Προγράμματα Δια Βίου Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΠΔΒΕΕΚ) (Αρ. Απόφασης 94.961)." 297,"05. Δεύτερος Πυλώνας: Ενιαία και Συμπεριληπτική Εκπαίδευση",PASYGOANA,"2024-04-12 11:11:10","Στις άμεσες δράσεις πρέπει να είναι η αποκέντρωση του τρόπου αποφάσεων για παροχές προς τους μαθητές σε εύλογες προσαρμογές και στηρίξεις μέσω της διαδικασίας των Επαρχιακών Επιτροπών οι οποίες ως έχουν δεν προλαβαίνουν να αποφασίσουν με άνεση χρόνου και έγκαιρα την κάθε ξεχωριστή περίπτωση μαθητή που χρειάζεται ειδική εκπαίδευση. Λόγω του φόρτου εργασίας και της συχνής αλλαγής των μελών τους, οι αποφάσεις τους δεν είναι τεκμηριωμένες βάσει της νομοθεσίας. Ορθολογιστικά θα πρέπει οι αποφάσεις για τις παροχές να γίνεται από το επίπεδο του ίδιου του σχολείου του παιδιού. Η τώρα νομοθεσία είναι αρκετά καλή και με λίγες τροποποιήσεις θα μπορούσε να λειτουργήσει πολύ αποτελεσματικά εντός του πλαισίου της ενιαίας συμπεριληπτικής εκπαίδευσης και της έγκαιρης κάλυψης των αναγκών της παρέχοντας και τις κατάλληλες αιτιολογήσεις" 293,"05. Δεύτερος Πυλώνας: Ενιαία και Συμπεριληπτική Εκπαίδευση","Syndesmos Revmatopathon Kyprou","2024-04-12 09:25:14","Γ.7.(β) ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ ΨΥΧΟΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Με νομοθετική ρύθμιση Βάση του άρθρου 8 της Σύμβασης των δικαιωμάτων των ατόμων με αναπηρία, όπου αναφέρεται στην ανάγκη για αφύπνιση της κοινωνίας, την καλλιέργεια των σεβασμού, αξιοπρέπειας και αποδοχής, την καταπολέμηση των στερεοτυπών, προκαταλήψεων, και επιβλαβών πρακτικών, συμπεριλαμβανομένων αυτών που βασίζονται στο φύλο, και την ηλικία, σε όλους τους τομείς της ζωής, αλλά και την προώθηση της αφύπνισης των δυνατοτήτων και των συνεισφορών των ΑμεΑ στην κοινωνία: Θεωρούμε άκρως σημαντικό όπως δημιουργηθεί με νομοθετική ρύθμιση ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα υποχρεωτικής παρακολούθησης, για όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης αλλά και εργασίας, στο πλαίσιο ενός καινούργιου μαθήματος ΕΝΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗΣ, που θα επιμορφώνει μαθητές, γονείς, συνοδούς, εκπαιδευτικούς και όλους τους εργαζομένους στον χώρο της παιδείας, αλλά και όλες τις υπηρεσίες του κράτους σε όλες τις βαθμίδες, για ΟΛΕΣ τις αναπηρίες, εμφανή ή μη, τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν, σωματικές, πρακτικές, ψυχολογικές, ψυχοκοινωνικές, και πως μπορεί ο καθένας να βοηθήσει από τον ρόλο του. Μπορούν να σχεδιαστούν δραστηριότητες με ολιστική αντιμετώπιση και συνεργασία διαφόρων ειδικοτήτων (ψυχολόγων, ειδικών εκπαιδευτικών, φυσιοθεραπευτών ή/& εργοθεραπευτών κ.α), όπου θα επιτρέπουν στους υπόλοιπους να βιώνουν την δυσκολία του ΑμέΑ δίπλα τους, για να δίδεται η ευκαιρία συζήτησης και εποικοδομητικού διαλόγου, όπως και δημιουργικής κρίσης, που θα κατευθύνει στο επιθυμητό αποτέλεσμα της κατανόησης, σεβασμού και ενσυναίσθησης. Η πρακτική εμπλοκή των νέων στα πλαίσια αυτού του μαθήματος στην καθημερινή ενασχόληση με ΑμέΑ διαφόρων οργανώσεων, αναπηριών και ηλικιών, θα βοηθήσει τους όρους να πάψουν να είναι απλά άγνωστες λέξεις και να γίνουν βίωμα και καθημερινότητα. Λόγω της ιδιαίτερα κακής κατάστασης που επικρατεί στη χώρα μας όσον αφορά τα ανθρώπινα δικαιώματα των πολιτών με αναπηρίες, η ψυχοκοινωνική εκπαίδευση θα πρέπει να γίνει υποχρεωτική, σε όλες τις βαθμίδες του δημόσιου αλλά και κατεπέκταση του ιδιωτικού τομέα, με ψηφίση και ρύθμιση νομοθεσίας που να υποχρεώνει από υπαλλήλους σε διευθυντές, από επιθεωρητές σε υφυπουργούς και υπουργούς, από αστυνόμους και υπαστυνόμους, αντιπρόεδρους σε πρόεδρους, χωρίς καμία διάκριση και χωρίς καμιά δικλείδα ασφαλείας ή εξαίρεση και απαλλαγή. Στόχος είναι το αυτονόητο, το λογικό, η κατανόηση, ο σεβασμός, η στήριξη, η αποδοχή και η ενσυναίσθηση. Βιβλία τα οποία γράφτηκα από άτομα με αναπηρία ή τις οργανώσεις τους, μπορούν να ενταχθούν στην διδαχθέα ύλη και οι οργανώσεις ασθενών και αναπήρων μπορούν να αναλάβουν, σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας και το Αναπηρικό Κίνημα του Κράτους, να διαμορφώσουν εκπαιδευτικά προγράμματα για τις αναπηρίες σε όλες τις γλώσσες που ομιλούνται στο νησί." 289,"05. Δεύτερος Πυλώνας: Ενιαία και Συμπεριληπτική Εκπαίδευση",AgaliaElpidas,"2024-04-11 19:07:26","Οι ιδιαίτερες ανάγκες των παιδιών με αναπηρίες ή άλλες ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ΔΕΝ εξυπηρετούνται και ΔΕΝ αντιμετωπίζονται αποτελεσματικά μέσα από τις υπηρεσίες και τα προγράμματα που προσφέρει η ειδική εκπαίδευση. Σήμερα μέσα από το εκπαιδευτικό σύστημα της ""ειδικής εκπαίδευσης'' δίνεται έμφαση στον διαχωρισμό και τον αποκλεισμό των παιδιών από τις γενικές τάξεις , μέσα από παραπληροφόρηση των οικογενειών και τον εκφοβισμό τους για να συναινέσουν να εγγράψουν τα παιδιά τους σε 'ειδικά σχολεία ' ή σε ''ειδικές μονάδες''. Στα ειδικά σχολεία δίνεται έμφαση στις θεραπευτικές παρεμβάσεις των παιδιών και όχι σε ποιοτική εκπαίδευση και στις 'ειδικές μονάδες' η εκπαίδευση που λαμβάνουν είναι ελάχιστη και δεν έχουν ίσες ευκαιρίες μάθησης και συμμετοχής. Οι λανθασμένες αντιλήψεις που επικρατούν στον εκπαιδευτικό κόσμο , ότι τα παιδιά με αναπηρία δεν μπορούν να συμμετέχουν στα σχολεία ,ότι δεν μπορούν να λάβουν ποιοτική εκπαίδευση και ότι η θεραπεία είναι πιο σημαντική από την επικοινωνία , την συμμετοχή και την γνώση τα εμποδίζουν από νωρίς , αποκλείοντας τα και διαχωρίζοντας τα από το σύνολο και τα εμποδίζουν να είναι μέρος της σχολικής κοινότητας οδηγώντας τα στην ιδρυματοποίηση . ΑΙΤΟΥΜΑΣΤΕ ΆΜΕΣΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΝΕΑΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ ΕΝΙΑΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Η ΟΠΟΙΑ ΔΕΝ ΈΧΕΙ ΣΥΜΠΕΡΙΛΗΦΘΕΙ ΣΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ ΠΑΡΟΛΟ ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΞΑΓΓΕΛΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΟΤΙ ΘΑ ΠΡΟΧΩΡΗΣΟΥΜΕ ΠΡΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟ ΚΑΙ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ Με την υφιστάμενη νομοθεσία ""περί ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης νόμο του 99 ''Παραβιάζονται κατάφορα τα δικαιώματα των παιδιών με αναπηρία αφού επιτρέπεται ο αποκλεισμός τους μετά από αξιολόγηση των παιδιών από την Επαρχιακή Επιτροπή Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, και αποφασίζεται το εκπαιδευτικό πλαίσιο φοίτησης του παιδιού χωρίς την συγκατάθεση αυτού και της οικογένειας του . Είναι διάκριση προς τα παιδιά με αναπηρία αυτός ο δια της βίας αποκλεισμός τους από το σύνολο και αποτελεί την μοναδική ομάδα παιδιών που βάσει χαρακτηριστικών τους , αποκλείονται από την δημόσια εκπαίδευση. Αλλαγή διαδικασίας αξιολόγησης . Οι επαρχιακές επιτροπές να αποφασίζουν τις εύλογες προσαρμογές που χρειάζονται για να μπορεί το περιβάλλον του σχολείου να απευθυνθεί στον μαθητή. Η αξιολόγηση του μαθητή ΘΑ ΠΡΈΠΕΙ ΝΑ γίνεται από τους εκπαιδευτικούς του όπως στα υπόλοιπα παιδιά και σε καμία περίπτωση για να αποφασιστεί το πλαίσιο φοίτησης του παιδιού. Γονείς που επιθυμούν τα παιδιά τους να εγκαταλείψουν το σχολείο και να φοιτήσουν σε ειδικά πλαίσια , τότε να αιτούνται τερματισμό του παιδιού τους από το σχολείο και εγγραφή τους σε άλλο πλαίσιο το οποίο αίτημα θα αξιολογείται από τις επαρχιακές επιτροπές. Το κράτος έχει την υποχρέωση να διασφαλίζει για όλα τα παιδιά την συμμετοχή τους στην γενική τάξη και την πρόσβαση τους σε ποιοτική εκπαίδευση και να παρακινεί τους γονείς για την συμπερίληψη των παιδιών τους και όχι αντίθετα. Στρατηγική μείωση των ειδικών μονάδων μέσα στα σχολεία . Η λειτουργία των ‘ειδικών μονάδων’ είναι αναχρονιστική πρακτική και πρέπει να τερματιστεί. Προάγει τον διαχωρισμό των παιδιών και την διάκριση μέσα στο ίδιο τους το σχολείο και παρέχει κατώτερη ποιότητα εκπαίδευσης. Παραβιάζει το δικαίωμα τους για πρόσβαση σε ίση και ποιοτική εκπαίδευση και τους αφαιρεί το δικαίωμα συμμετοχής τους. Τα σχολεία μας όπως είναι σήμερα δεν απευθύνονται σε όλα τα παιδιά και θα πρέπει πέραν των επιμορφώσεων που έχουν συμπεριληφθεί στο σχέδιο δράσης , να συμπεριληφθούν τα ακόλουθα 1. Θέσπιση νομοθεσίας ενιαίας εκπαίδευσης βάσει των αρχών της σύμβασης των Ηνωμένων εθνών για τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία , που θα διασφαλίζει την φοίτηση όλων των παιδιών στις γενικές τάξεις (ιδίως των παιδιών με αναπηρία που τώρα αποκλείονται ), θα προστατεύει τα παιδιά με αναπηρία από διακρίσεις και μισαναπηρικές συμπεριφορές. 2. Δημιουργία εναλλακτικού υλικού και ανάρτηση του σε γενική πλατφόρμα , ( easy to read κείμενα , κείμενα με διερμηνεία νοηματικής κτλ ,) καθώς και η ευχέρεια σε παιδιά με αναπηρία εναλλακτικών τρόπων εξέτασης όπως , ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής , προφορική εξέταση κτλ. 3. Δημιουργία Ευέλικτων αναλυτικών προγραμμάτων που να είναι πρσβάσιμα στα παιδιά με αναπηρία 4. Υποχρεωτική επιμόρφωση όλων των εμπλεκομένων στις αρχές της ενιαίας εκπαίδευσης , των δικαιωμάτων των παιδιών με αναπηρίες και στον πολυμορφικό τρόπο διδασκαλίας βάσει των αρχών του καθολικό σχεδιασμό εκπαίδευσης και την χρήση της εναλλακτικής επικοινωνίας και της τεχνολογίας. 5. Εξασφάλιση κονδυλίου και μερική αυτονομία διαχείρισης του στα σχολεία για να μπορούν να στελεχώνουν άμεσα τα σχολεία με το απαραίτητο επιστημονικό και άλλο προσωπικό βάσει των αναγκών που προκύπτουν κάθε σχολική χρονιά. 6. 5.3.10 Διευκόλυνση της πρόσβασης των ατόμων με αναπηρία στην ανώτερη εκπαίδευση της Κύπρου και της Ελλάδας, μέσω της παροχής όπου χρειάζεται προσβάσιμου εξεταστικού δοκιμίου που να μπορεί να απαντηθεί από το παιδί . Οι διευκολύνσεις τις εξετάσεις πρόσβασης στα δημόσια εκπαιδευτικά ιδρύματα ανώτερης εκπαίδευσης της Κύπρου και Ελλάδας πολλές φορές είναι ανώφελες όταν το περιεχόμενο και ο τρόπος απαντήσεων δεν είναι προσβάσιμος. 7. 5.3.11 Αναγνώριση, αντιμετώπιση και καταγραφή περιστατικών μισαναπηρισμού στα σχολεία . Να ανακοινωθούν μέτρα κυρώσεων όπου ασκείται μισαναπηρική πολιτική και συμπεριφορά από όλους τους εμπλεκομένους 10 . Επιμόρφωση ειδικών εκπαιδευτικών και εκπαιδευτικών σχολείων Μέσης Εκπαίδευσης. Οι επιμορφώσεις πρέπει να είναι υποχρεωτικές για ΟΛΟΥΣ τους εκπαιδευτικούς. Και τους εκπαιδευτικούς γενικής τάξης της δημοτικής εκπαίδευσης οι οποίοι δεν αναφέρονται. 11. Κυπριακή Νοηματική Γλώσσα . Θα πρέπει να εφαρμόζεται πρόγραμμα επιμόρφωσης στα σχολεία όπου φοιτούν μαθητές που επικοινωνούν μέσω κυπριακής νοηματικής γλώσσας. Επίσης πρέπει να δίνεται ως μάθημα επιλογής στα ολοήμερα και θερινά σχολεία και στα προγράμματα ΔΡΑΣΕ." 287,"05. Δεύτερος Πυλώνας: Ενιαία και Συμπεριληπτική Εκπαίδευση","Kyriacos Kyriacou","2024-04-11 09:30:37","Σχετικά με τον Δεύτερο Πυλώνα: Ενιαία και Συμπεριληπτική Εκπαίδευση 1. Εισηγούμαι να ληφθούν υπόψη όλες οι εισηγήσεις της επιτρόπου προστασίας δικαιωμάτων του παιδιού, όπως περιλαμβάνονται στα ακόλουθα: α) «Έκθεση της Επιτρόπου Προστασίας των Δικαιωμάτων του Παιδιού, αναφορικά με την πρακτική εφαρμογή των δικαιωμάτων των παιδιών που λαμβάνουν Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση στα δημόσια σχολεία» ημερομηνίας Νοέμβριος του 2014. β) «Θέση της Επιτρόπου, καθόσον αφορά στην ύπαρξη φιλικού προς το παιδί μηχανισμού υποβολής παραπόνου στο χώρο της εκπαίδευσης, Δεκέμβριος 2017» (παρόλο που οι εισηγήσεις αφορούν υποβολή παραπόνου από όλα τα παιδιά, στην περίπτωση παιδιών με αναπηρία η υλοποίηση των εισηγήσεων είναι ακόμα πιο επιτακτική κατά την άποψή μου)" 286,"05. Δεύτερος Πυλώνας: Ενιαία και Συμπεριληπτική Εκπαίδευση","Kyriacos Kyriacou","2024-04-11 09:13:57","Εισηγούμαι να ληφθούν υπόψη οι εισηγήσεις της Επιτρόπου Διοικήσεως, ως Ανεξάρτητη Αρχή Προώθησης Δικαιωμάτων Ατόμων με Αναπηρία, στην «Τοποθέτηση αναφορικά με τα συμπεριφορικά και γνωσιολογικά εμπόδια στο δικαίωμα των παιδιών με αναπηρία στην εκπαίδευση» 12 Δεκεμβρίου 2016 και να ξεκαθαρίσει στους εκπαιδευτικούς ότι και οι μαθητές με ΔΕΠΥ εμπίπτουν στις κατηγορίες μαθητών που αφορά η διαβούλευση. (υπάρχει αναφορά και σε μαθητές με ΔΕΠΥ στην τοποθέτηση) Μεταξύ άλλων, αναφέρονται τα ακόλουθα: «ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ / ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ: Η άρση των επίμαχων συμπεριφορών και γνωστικών εμποδίων αποτελεί σε μεγάλο βαθμό ζήτημα επιμόρφωσης και εκπαίδευσης όλων των εμπλεκόμενων φορέων και προσώπων. Επιμόρφωσης όμως, η οποία να είναι ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ, ΣΥΣΤΗΜΑΤΙΚΗ ΚΑΙ ΜΕ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΟΥΤΩΣ ΩΣΤΕ ΝΑ ΕΞΑΣΦΑΛΙΖΕΤΑΙ Η ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΤΟΥ ΥΠΠ, ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ (ΓΕΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΩΝ) ΚΑΘΕ ΒΑΘΜΙΔΑΣ, ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ ΕΜΠΛΕΚΟΜΕΝΩΝ ΦΟΡΕΩΝ, ΟΠΩΣ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΕΦΟΡΕΙΩΝ, ΤΩΝ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΑΛΛΩΝ ΟΡΓΑΝΩΣΕΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΓΟΝΕΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕ Η ΧΩΡΙΣ ΑΝΑΠΗΡΙΑ. Η επιμόρφωση αυτή θα πρέπει να βασίζεται στο δικαιωματικό μοντέλο της αναπηρίας και να εκφράζει τις αξίες και αρχές της Σύμβασης στο πλαίσιο της ενιαίας εκπαίδευσης. Τα εργαλεία και οι στόχοι τόσο της εν λόγω επιμόρφωσης όσο και άλλων επιμορφωτικών πρωτοβουλιών ή μαθημάτων των ίδιων των μαθητών, θα πρέπει να είναι η προσέγγιση της αναπηρίας ως μορφή της διαφορετικότητας και η υπογράμμιση της υπόστασης των παιδιών με αναπηρία ως ισότιμων φορέων δικαιωμάτων και όχι ως παιδιών δεύτερης κατηγορίας για τους οποίους αρκούν οι «ευαίσθητες προσεγγίσεις» ή οι θέσεις ότι μπορούν να ζουν με λιγότερα απ’ ότι τα άλλα παιδιά. Κάθε πτυχή της μάθησης και της επιμόρφωσης, περιλαμβανομένων των αναλυτικών προγραμμάτων θα πρέπει να αντανακλά την αξία της διαφορετικότητας της αναπηρίας και όχι την υποβίβαση ή την παράκαμψή της.» «ΕΝΑΡΜΟΝΙΣΗ ΝΟΜΙΚΟΥ ΚΑΙ ΘΕΣΜΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΜΕ ΠΡΟΤΥΠΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΤΗΣ ΣΥΜΒΑΣΗΣ: Συγχρόνως επιτακτική είναι η ανάγκη να απασχολήσει το ΥΠΠ η ριζική αναθεώρηση του εκπαιδευτικού συστήματος για το σκοπό της υλοποίησης του συστήματος ενιαίας εκπαίδευσης μέσα από την εναρμόνιση της νομοθεσίας, των κανονισμών, των πρακτικών και των αναλυτικών προγραμμάτων με τις απαιτήσεις της Σύμβασης ως λεπτομερώς παρατίθενται στο Γενικό Σχόλιο για το άρθρο 24 και την ενιαία εκπαίδευση.» «ΕΝΔΙΑΜΕΣΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ: Στο μεταξύ όμως: α. Πάγιος στόχος του ΥΠΠ θα πρέπει να είναι η κατάργηση όλων των διαχωριστικών πρακτικών σε βάρος των παιδιών με αναπηρία και η εμπέδωση της αρχής ότι το σύνολο των φορέων της εκπαίδευσης, περιλαμβανομένων των γενικών εκπαιδευτικών και του προσωπικού των σχολείων, έχουν ευθύνη προς τα παιδιά με αναπηρία, όπως ακριβώς ισχύει για τα παιδιά χωρίς αναπηρία , με σεβασμό προς την αξία της διαφορετικότητας. β. Ο εντοπισμός των ικανοτήτων των παιδιών με αναπηρία χρειάζεται να είναι διαρκής και να διευκολύνεται μέσα από την παροχή κατάλληλων ευκαιριών και μεθόδων. Θα πρέπει να αναγνωριστεί και στην πράξη ότι κάθε παιδί έχει ικανότητες, ταλέντα, δεξιότητες και προσωπικότητα και μπορεί να αναπτυχθεί. Η ΑΝΟΧΗ ΣΤΑΣΕΩΝ ΠΟΥ ΒΑΣΙΖΟΝΤΑΙ ΣΕ ΣΤΕΡΕΟΤΥΠΑ ΚΑΙ ΠΡΟΚΑΤΑΛΗΨΕΙΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΑΝΑΠΗΡΙΑ ΤΡΟΦΟΔΟΤΕΙ ΤΗ ΘΕΣΗ ΟΤΙ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΑΥΤΑ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΘΕΣΗ ΚΑΙ ΑΠΟΤΕΛΟΥΝ ΒΑΡΟΣ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΚΑΙ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΧΩΡΙΣ ΑΝΑΠΗΡΙΑ, ΕΝΩ ΣΥΝΙΣΤΑ ΠΑΡΑΒΙΑΣΗ ΤΟΣΟ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 24 ΟΣΟ ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 8 ΤΗΣ ΣΥΜΒΑΣΗΣ. γ. Η ΠΑΡΟΧΗ ΕΞΑΤΟΜΙΚΕΥΜΕΝΩΝ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΩΝ ΚΑΙ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ΣΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΤΟ ΥΠΠ θα πρέπει να ανταποκριθεί στα πλαίσια του δικαιώματος στην εκπαίδευση και όχι προαιρετική επιλογή. ΔΕΝ ΑΡΚΟΥΝ ΟΙ ΥΠΕΡΑΠΛΟΥΣΤΕΥΜΕΝΕΣ «ΓΕΝΙΚΕΥΣΕΙΣ» ΤΩΝ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΩΝ, ΑΝΑ ΑΝΑΠΗΡΙΑ ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΑΝΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΑΝΑΠΗΡΙΑΣ (Π.Χ. ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΑΝΑΠΗΡΙΕΣ), ΟΥΤΕ ΤΑ «ΠΑΚΕΤΑ» ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΩΝ, ΑΥΤΟΜΑΤΑ ΒΑΣΕΙ ΜΙΑΣ ΑΝΑΠΗΡΙΑΣ. Χρειάζεται και αναμένεται εξατομίκευση (μέσω προσαρμογών και στήριξης) η οποία αποτελεί μία σύνθετη και απαιτητική διαδικασία που όμως θα πρέπει να δοκιμάζεται και να αξιολογείται ως προς την αποτελεσματικότητά της. Η αποτελεσματικότητα θα πρέπει να μετριέται με σημείο αναφοράς τον εκάστοτε επιτευχθέν βαθμό ενδυνάμωσης των μαθητών ώστε να συμμετέχουν πλήρως και αποτελεσματικά στην εκπαίδευση, ενώ η αξιολόγηση αυτής της διαδικασίας θα πρέπει να ανταποκρίνεται στην αναπηρία, την προσωπικότητα και τον τύπο μάθησης (learning style) του εκάστοτε μαθητή . δ. Για την ΚΑΤΑΠΟΛΕΜΗΣΗ ΤΗΣ ΚΑΚΟΠΟΙΗΣΗΣ, ΤΗΣ ΠΑΡΕΝΟΧΛΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΩΝ ΕΚΦΟΒΙΣΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΑΡΕΝΟΧΛΗΤΙΚΩΝ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΩΝ ΛΟΓΩ ΑΝΑΠΗΡΙΑΣ και την ολοκληρωμένη προστασία των παιδιών από τέτοια περιστατικά το ΥΠΠ θα πρέπει να υιοθετήσει ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΣΥΣΤΗΜΑ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΩΝ ΠΟΥ ΚΑΤΑΓΓΕΛΛΟΝΤΑΙ, ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΔΙΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΚΑΙ ΑΠΟ ΚΑΤΑΛΛΗΛΑ ΚΑΤΑΡΤΙΣΜΕΝΑ ΑΤΟΜΑ, χωρίς όμως διοικητικές και γραφειοκρατικές καθυστερήσεις καθώς αυτές, στην πράξη μπορεί να συνεπάγονται ανοχή και ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ ΤΕΤΟΙΩΝ ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΩΝ με συνέπειες σε βάρος των παιδιών με αναπηρία αλλά και του ευρύτερου σχολικού περιβάλλοντος. ε. Τέλος, έμφαση χρειάζεται να δοθεί και στην ΠΡΟΣΒΑΣΙΜΟΤΗΤΑ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ, ώστε να ανταποκρίνονται σε κάθε μορφή και έκταση αναπηρίας (κινητικής, οπτικής και άλλης) καθώς και στην προσβασιμότητα του διδακτικού υλικού, χωρίς όμως εκπτώσεις σε ό,τι αφορά την ποιότητα της εκπαίδευσης που παρέχεται. Σε σχέση με την προσβασιμότητα τόσο των χώρων όσο και των πληροφοριών και της επικοινωνίας, τονίζεται ότι δεν αρκούν αποσπασματικές και μεμονωμένες ενέργειες όταν και εάν ζητηθούν από τους γονείς. Απαιτείται κάτι πολύ περισσότερο, δηλαδή, μια συστηματική διαδικασία σχεδιασμού και μετατροπών σε όλα τα σχολεία ενώ προσβάσιμο υλικό και προσβάσιμες επικοινωνίες θα πρέπει να είναι σε ευρεία διαθεσιμότητα προς χρήση, ανά πάσα στιγμή.»" 298,"06. Τρίτος Πυλώνας: Πρόσβαση στο Φυσικό και Δομημένο Περιβάλλον, στις Μεταφορές και στην Πληροφόρηση",PASYGOANA,"2024-04-12 11:20:33","Το επίδομα διακίνησης και απόκτησης αυτοκινήτου πρέπει να δίνεται σε όλες τις κατηγορίες αναπήρων που έχουν ίδιο πρόβλημα στις μετακινήσεις τους και σε παιδιά τα οποία έχουν αυξημένες ανάγκες μετακινήσεων λόγω της αναπηρίας τους. Π.Χ Πολλά νοητικά ανάπηρα άτομα και άτομα με αυτισμό δεν έχουν την δυνατότητα να οδηγούν και επίσης παιδιά με τέτοιες αναπηρίες μετακινούνται με οχήματα των γονέων τους για ηρεμία τους ή για θεραπείες τους και εντούτοις δεν έχουν ανάλογη στήριξη από το κράτος με ανάλογα επιδόματα που λσμβάνουν συγκεκριμένες κατηγορίες αναπηριών για την στήριξη τους." 290,"06. Τρίτος Πυλώνας: Πρόσβαση στο Φυσικό και Δομημένο Περιβάλλον, στις Μεταφορές και στην Πληροφόρηση",AgaliaElpidas,"2024-04-11 19:19:13","1. Στρατηγική αναβάθμιση των σχολείων για να τηρούν τις προδιαγραφές καθολικού αρχιτεκτονικού σχεδιασμού για να είναι προσβάσιμα σε όλα τα παιδιά . 2. Στρατηγική αναβάθμιση των χώρων παιχνιδιών των δημόσιων και κοινοτικών νηπιαγωγείων με παιχνίδια προσβάσιμα για όλα τα παιδιά 3. Αναβάθμιση των δημοσιων χώρων παιχνιδιού τηρώντας τις αρχές προσβασιμότητας ( περιφράξεις και παιχνίδια για όλα τα παιδιά) 4. Οι τουαλέττες των δημόσιων χώρων πρέπει. να απευθύνονται σε όλα τα άτομα με αναπηρία εξοπλίζοντας τες με ειδικό ηλεκτροκίνητο πάγκο για να μπορούν να εξυπηρετηθούν άτομα με τετραπληγία. Το αεροδρόμιο για απαράδειγμα δεν έχει τουαλέτα που να έχει πάγκο αλλαγής για εφήβους ή ενήλικες , έχει μόνο για βρέφη . 5. Ο εξοπλισμός σε καρέκλες παραπληγίας δεν απευθύνεται σε άτομα που χρειάζονται επιπρόσθετα στηρίγματα για την διακίνηση τους . Πρέπει να υπάρχει κάποιος εξοπλισμος ειδικών στηριγμάτων κορμού . 6. Ράμπες αναβασης χρειαζόμαστε και σε χώρους θεάματος πχ θέατρα για να μπορεί ένα άτομο με αναπηρία να ανέβει στη σκηνή 7. Κίνητρα για τοποθέτηση εξοπλισμού για ελληνικούς Υπερτιτλους σε θέατρα και διερμηνεία στη νοηματική γλώσσα σε παραστάσεις για να είναι προσβάσιμες για ατομα με απώλεια ακοής . 8. Υποχρεωτική διερμηνεία στη νοηματική γλώσσα όλων των εξαγγελιών από δημόσιους αξιωματούχους και υποτιτλισμός στις προβολές όλων των συζητήσεων ,παρουσιάσεων αυτών όπως επίσης και των κεντρικών δελτίων ειδήσεων όλων των καναλιών." 299,"07. Τέταρτος Πυλώνας: Πρόσβαση σε Υπηρεσίες Υγείας και Θεραπευτικής Παρέμβασης",PASYGOANA,"2024-04-12 11:50:46","Στις δράσεις θα πρέπει να περιληφθούν καλύψεις για τα πιο κάτω: 1, Υπάρχει σοβαρό πρόβλημα όσο αφορά τις παρεχόμενες υπηρεσίες θεραπειών όσο αφορά τον αριθμό τους. Συγκεκριμένα το ΓΕΣΥ δεν έχει συμβληθεί ακόμη με τον σύνδεσμο εργοθεραπευτών και η μόνη επιλογή είναι μέσω του ΟΚΥΠΥ με μειωμένη διαθεσιμότητα και σε πρωινές ώρες μόνον. Ο αριθμός παρεχόμενων Εργοθεραπειών είναι πολύ μικρός σε σχέση με τις ανάγκες και επίσης οι λογοθεραπείες. 2. Οδοντιατρικές καλύψεις πέραν από καθαρισμό δοντιών δεν δίνονται καθόλου και υπάρχουν ήδη αναπηριών όπως ο αυτισμός και η νοητική αναπηρία που μπορεί να χρειάζεται μέχρι και ολική αναισθησία για να γίνει δυνατή διόρθωση στα δόντια / ούλη. Θα πρέπει στις δράσεις να περιληφθούν και αυτές οι ανάγκες κάλυψης μέσω του ΓΕΣΥ 3. Υπάρχει σοβαρό πρόπλημα όσο αφορά τον διαθέσιμου αριθμό παιδοψυχίατρων και παιδονευρολόγων που δημιουργεί εξαιρετικά σοβαρά θέματα στην διαχείριση της υγείας αναπηριών που έχουν ανάγκη τέτοιες ειδικότητες." 291,"07. Τέταρτος Πυλώνας: Πρόσβαση σε Υπηρεσίες Υγείας και Θεραπευτικής Παρέμβασης",AgaliaElpidas,"2024-04-11 19:21:03","Αναφορικά με τις υπηρεσίες αποκατάστασης, στο ΓεΣΥ σήμερα παρέχονται: • Υπηρεσίες αποκατάστασης εξωνοσοκομειακά από Φυσιοθεραπευτές, Λογοπαθολόγους και Εργοθεραπευτές. Η εργοθεραπεία παρέχετε μόνο στα κρατικά νοσηλευτήρια , μόνο κατά τις πρωινές ώρες και μόνο σε ψυχιατρικά περιστατικά. Τα παιδιά που πηγαίνουν σχολείο δεν έχουν πρόσβαση σε υπηρεσίες εργοθεραπείας αφου ιδιώτες εργοθεραπευτές δεν έχουν συμβληθεί με το ΓΕΣΥ. Το υπουργείο Υγείας θα πρέπει να επαναφέρει την επιδότηση θεραπειών αποκατάστασης όταν αυτές δεν είναι δυνατόν να παρέχονται από το ΓΕΣΥ. Όπως επίσης πρέπει να παρέχει επιδότηση των επιπρόσθετων θεραπειών εργοθεραπείας ή λογοθεραπείας που χρειάζονται τα άτομα με αναπηρία , ως οι υποδείξεις των θεράπων ιατρών τους και θεραπευτών τους και που ο ΟΑΥ αρνείται να παρέχει. Βλέπε οροφή στις υπηρεσίες φυσιοθεραπείας και τις ελάχιστες ώρες λογοθεραπείας που παρέχονται χωρίς να καλύπτονται οι πραγματικές ανάγκες. Έλεγχος προσβασιμότητας νοσηλευτηρίων και άμεση εφαρμογή στους χώρους της νομοθεσίας. Να συσταθούν κυρώσεις για όλους όσους παραβιάζουν την νομοθεσία. Για παράδειγμα η νευρολογική κλινική στο Μακάριο νοσοκομείο ΔΕΝ είναι προσβάσιμη . Δεν διαθέτει τουαλέτες αναπήρων και δεν υπάρχει επαρκής χώρος για εξέταση . Να σημειωθεί ότι την επισκέπτονται παιδιά που στην πλειοψηφία τους είναι σε τροχοκάθισμα. Να επισημάνουμε ότι η προσβασιμότητα στις τουαλέτες δεν πληρείται μόνο με αναπητρική τουαλέτα , οι χώροι πρέπει να έχουν πάγκο αλλαγής για ενήλικες με ρυθμιζόμενο ύψος" 271,"07. Τέταρτος Πυλώνας: Πρόσβαση σε Υπηρεσίες Υγείας και Θεραπευτικής Παρέμβασης","ANDRI ANDREOU","2024-03-26 23:51:52","Ψευδώς αναγράφει ότι παρέχεται δωρεάν εργοθεραπεία μέσω ΓΕΣΥ αλλά και η λογοθεραπεία που παρέχεται είναι μηδαμινή." 294,"08. Πέμπτος Πυλώνας: Ένταξη στην Απασχόληση","Syndesmos Revmatopathon Kyprou","2024-04-12 09:26:11","Γ.7.(β) ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ ΨΥΧΟΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Με νομοθετική ρύθμιση Βάση του άρθρου 8 της Σύμβασης των δικαιωμάτων των ατόμων με αναπηρία, όπου αναφέρεται στην ανάγκη για αφύπνιση της κοινωνίας, την καλλιέργεια των σεβασμού, αξιοπρέπειας και αποδοχής, την καταπολέμηση των στερεοτυπών, προκαταλήψεων, και επιβλαβών πρακτικών, συμπεριλαμβανομένων αυτών που βασίζονται στο φύλο, και την ηλικία, σε όλους τους τομείς της ζωής, αλλά και την προώθηση της αφύπνισης των δυνατοτήτων και των συνεισφορών των ΑμεΑ στην κοινωνία: Θεωρούμε άκρως σημαντικό όπως δημιουργηθεί με νομοθετική ρύθμιση ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα υποχρεωτικής παρακολούθησης, για όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης αλλά και εργασίας, στο πλαίσιο ενός καινούργιου μαθήματος ΕΝΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗΣ, που θα επιμορφώνει μαθητές, γονείς, συνοδούς, εκπαιδευτικούς και όλους τους εργαζομένους στον χώρο της παιδείας, αλλά και όλες τις υπηρεσίες του κράτους σε όλες τις βαθμίδες, για ΟΛΕΣ τις αναπηρίες, εμφανή ή μη, τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν, σωματικές, πρακτικές, ψυχολογικές, ψυχοκοινωνικές, και πως μπορεί ο καθένας να βοηθήσει από τον ρόλο του. Μπορούν να σχεδιαστούν δραστηριότητες με ολιστική αντιμετώπιση και συνεργασία διαφόρων ειδικοτήτων (ψυχολόγων, ειδικών εκπαιδευτικών, φυσιοθεραπευτών ή/& εργοθεραπευτών κ.α), όπου θα επιτρέπουν στους υπόλοιπους να βιώνουν την δυσκολία του ΑμέΑ δίπλα τους, για να δίδεται η ευκαιρία συζήτησης και εποικοδομητικού διαλόγου, όπως και δημιουργικής κρίσης, που θα κατευθύνει στο επιθυμητό αποτέλεσμα της κατανόησης, σεβασμού και ενσυναίσθησης. Η πρακτική εμπλοκή των νέων στα πλαίσια αυτού του μαθήματος στην καθημερινή ενασχόληση με ΑμέΑ διαφόρων οργανώσεων, αναπηριών και ηλικιών, θα βοηθήσει τους όρους να πάψουν να είναι απλά άγνωστες λέξεις και να γίνουν βίωμα και καθημερινότητα. Λόγω της ιδιαίτερα κακής κατάστασης που επικρατεί στη χώρα μας όσον αφορά τα ανθρώπινα δικαιώματα των πολιτών με αναπηρίες, η ψυχοκοινωνική εκπαίδευση θα πρέπει να γίνει υποχρεωτική, σε όλες τις βαθμίδες του δημόσιου αλλά και κατεπέκταση του ιδιωτικού τομέα, με ψηφίση και ρύθμιση νομοθεσίας που να υποχρεώνει από υπαλλήλους σε διευθυντές, από επιθεωρητές σε υφυπουργούς και υπουργούς, από αστυνόμους και υπαστυνόμους, αντιπρόεδρους σε πρόεδρους, χωρίς καμία διάκριση και χωρίς καμιά δικλείδα ασφαλείας ή εξαίρεση και απαλλαγή. Στόχος είναι το αυτονόητο, το λογικό, η κατανόηση, ο σεβασμός, η στήριξη, η αποδοχή και η ενσυναίσθηση. Βιβλία τα οποία γράφτηκα από άτομα με αναπηρία ή τις οργανώσεις τους, μπορούν να ενταχθούν στην διδαχθέα ύλη και οι οργανώσεις ασθενών και αναπήρων μπορούν να αναλάβουν, σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας και το Αναπηρικό Κίνημα του Κράτους, να διαμορφώσουν εκπαιδευτικά προγράμματα για τις αναπηρίες σε όλες τις γλώσσες που ομιλούνται στο νησί." 273,"08. Πέμπτος Πυλώνας: Ένταξη στην Απασχόληση",andreasalexi,"2024-03-27 10:59:53","ΕΙΣΗΓΗΣΕΙΣ: -Συνέχιση των προγραμμάτων απασχόλησης με στήριξη εργοδότη (25 Προγράμματα με εργοδότηση 380 ατόμων σε 100 εργοδότες). -Πραγματοποίηση μελέτης για διεύρυνση των οικονομικών δραστηριοτήτων / κλάδων που απασχολούνται τα άτομα με αναπηρία στα υφιστάμενα προγράμματα (υπεραγορές, καφετηρίες, εστιατόρια, ξενοδοχεία, φούρνους, εμπορικά κέντρα, καταστήματα λιανικής πώλησης, Δήμους, φυτώρια, γκαράζ, σταθμούς βενζίνης, αποθήκες, φαρμακεία, κομμωτήρια). -Ανάπτυξη και δημιουργία νέων προγραμμάτων, με στήριξη εργοδότη, για ενστωμάτωση και εργασιακή αποκατάσταση των ατόμων με αναπηρίες που αδυνατούν για αντικειμενικούς λόγους να ενταχθούν στην αγορά εργασίας. -Πραγματοποίηση σχετικής έρευνας για τα υφιστάμενα στοιχεία που αφορούν τα άτομα με αναπηρία (εκτός και εντός της αγοράς εργασίας) και τα οφέλη που έχουν αποκομήσει από τις δράσεις που έχουν μέχρι στιγμής υλοποιηθεί ή βρίσκονται σε διαδικασία υλοποίησης." 292,"09. Έκτος Πυλώνας: Επαρκές Βιοτικό Επίπεδο και Ανεξάρτητη Διαβίωση",AgaliaElpidas,"2024-04-11 19:23:04","Σχέδιο επιδότησης προς το ίδιο τα άτομο με αναπηρία που επιθυμεί να διαμένει μόνο του σε κατοικία και υποστήριξη του προγράμματος του με φροντιστή και συνοδό. Δεν είναι απαραίτητη η διαμεσολάβηση μη κυβερνητικών οργανώσεων για να στηρίζεται ένα άτομο με αναπηρία στην ανεξάρτητη διαβίωση του Εφαρμογή σχεδίου οικογενειακού βοηθού για στήριξη των οικογενειών ανηλίκων με αναπηρία Επιπρόσθετη στήριξη με επίδομα αναπηρίας και επίδομα αποκατάστασης για όλα τα παιδιά που διαγνόζονται με αναπηρία. Σήμερα μέτρια και ήπια αναπηρία δεν στηρίζεται καθόλου πέραν της νοητικής αναπηρίας. Αυτό εμποδίζει τις οικογένειες να δώσουν στο παιδί τους το μέγιστο των παρεμβάσεων που χρειάζεται για να αποκτήσει όσο το δυνατόν περισσότερες δεξιότητες και ανεξαρτησία. Πρέπει να ληφθεί υπόψιν η κρισιμότητα των παρεμβάσεων σε νεαρή ηλικία και το όφελος που θα επιφέρει στο παιδί ως μελλοντικός ενήλικας." 272,"09. Έκτος Πυλώνας: Επαρκές Βιοτικό Επίπεδο και Ανεξάρτητη Διαβίωση","ANDRI ANDREOU","2024-03-27 00:07:16","Το ύψος του ΕΕΕ είναι σταθερό εδώ και πάρα πάρα πολλά χρόνια με την μοναδική αύξηση των €28 το 2014 όπου οι βασικές ανάγκες από €452 έγινα €480. Τα πάντα έχουν ακριβύνει. Τα επιδόματα μονογονιου, τέκνου, μισθοί έχουν αυξηθεί ενώ το αναπηρικό επίδομα έμεινε το ίδιο."